Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Nedávné rozhodnutí fast fashion řetězce Shein otevřít v Paříži svůj první kamenný obchod vyvolalo silné reakce. Usídlit se totiž hodlá v obchodním domu BHV Marais z roku 1856. Některé značky proto v reakci nákupní centrum opouští, zatímco jeho zaměstnanci uspořádali v pátek 10. října protest. Shein dle nich poškozuje jméno francouzského módního průmyslu.

    Ultra fast fashion řetězec Shein míří do Francie. Začátkem října odhalil své plány na otevření první kamenné prodejny, za jejíž sídlo vybrali jeho zástupci Paříž. Značka se hodlá usídlit v historickém nákupním centru BHV Marais z roku 1856, které sídlí naproti pařížské radnici. Rozhodnutí ovšem vyvolalo silné negativní reakce, a to především ze strany zaměstnanců a značek obývajících slavný obchodní dům.

    Některé společnosti proto v reakci oznámily, že prostory BHV Marais opustí. Shein totiž dle nich poškozuje jméno francouzského módního průmyslu. Společnost čelí globální kritice kvůli neférové konkurenci založené na byznys modelu, který zneužívá levnou pracovní sílu a znečišťuje životní prostředí. Zástupci obchodního domu i fast fashion řetězce však argumentují snahou přilákat mladé zákazníky.

    Zdroj: Reuters

    „Výběrem Francie pro naši zkušební pobočku uctíváme její klíčovou pozici na módní scéně a vyzdvihujeme jejího ducha kreativity a excelence,“ prohlásil dle serveru France24 výkonný předseda Shein Donald Tang. Společnost hodlá otevřít obchody rovněž v pěti pobočkách Galeries Lafayette. Zástupci Galeries Lafayette už nad lokacemi s jejím jménem kontrolu nemají, s rozhodnutím ovšem nesouhlasí.

    Shein vyšetřuje Evropská komise. Řetězec podezřívá z prodeje nelegálního zboží

    Své rozhořčení v pátek odpoledne vyjádřili rovněž zaměstnanci BHV Marais, kteří zorganizovali protest, a to pod záštitou pěti různých odborů. Nesouhlas s rozhodnutím majitele historického nákupního centra, tedy Société des Grands Magasins (SGM), vyjádřila rovněž starostka Paříže. Vedení obchodního domu přitom čelilo kritice již dříve, a to kvůli zpožděným platbám jednotlivým značkám.

    @sheinfrance_ Ce n'est plus un rêve, c'est réel. Demain, on t'ouvre les portes de notre pop-up parisien. ✨ SHEIN Pop-Up Store Paris 📍 116 Rue de Turenne, 75003 Paris 📅 Du 22 au 28 septembre, de 10 h à 20 h #StyleHuntParis #SHEINinParis #MeetSHEIN #SHEINFORALL ♬ 原聲 – SHEIN France

    Zástupci SGM prohlásili, že je na vině přechod do nového platebního systému a veškeré problémy by měly být brzy vyřešeny. Nákupní centrum přesto bojuje s nedostatkem zboží a odchodem zaměstnanců. Společnost Shein pak čelí investigaci ze strany Evropské komise, a to kvůli podezření z prodeje nelegální produktů. V červenci na ni zase italské a francouzské úřady uvalily pokuty ve výši 191 milionů eur.

    Zdroje: France24, Reuters, Fashion Network, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Shein míří do Paříže. Plány na kamenný obchod vyvolaly protesty

    Nedávné rozhodnutí fast fashion řetězce Shein otevřít v Paříži svůj první kamenný obchod vyvolalo silné reakce. Usídlit se totiž hodlá v obchodním domu BHV Marais z roku 1856. Některé značky proto v reakci nákupní centrum opouští, zatímco jeho zaměstnanci uspořádali v pátek 10. října protest. Shein dle nich poškozuje jméno francouzského módního průmyslu.

    Ultra fast fashion řetězec Shein míří do Francie. Začátkem října odhalil své plány na otevření první kamenné prodejny, za jejíž sídlo vybrali jeho zástupci Paříž. Značka se hodlá usídlit v historickém nákupním centru BHV Marais z roku 1856, které sídlí naproti pařížské radnici. Rozhodnutí ovšem vyvolalo silné negativní reakce, a to především ze strany zaměstnanců a značek obývajících slavný obchodní dům.

    Některé společnosti proto v reakci oznámily, že prostory BHV Marais opustí. Shein totiž dle nich poškozuje jméno francouzského módního průmyslu. Společnost čelí globální kritice kvůli neférové konkurenci založené na byznys modelu, který zneužívá levnou pracovní sílu a znečišťuje životní prostředí. Zástupci obchodního domu i fast fashion řetězce však argumentují snahou přilákat mladé zákazníky.

    Zdroj: Reuters

    „Výběrem Francie pro naši zkušební pobočku uctíváme její klíčovou pozici na módní scéně a vyzdvihujeme jejího ducha kreativity a excelence,“ prohlásil dle serveru France24 výkonný předseda Shein Donald Tang. Společnost hodlá otevřít obchody rovněž v pěti pobočkách Galeries Lafayette. Zástupci Galeries Lafayette už nad lokacemi s jejím jménem kontrolu nemají, s rozhodnutím ovšem nesouhlasí.

    Shein vyšetřuje Evropská komise. Řetězec podezřívá z prodeje nelegálního zboží

    Své rozhořčení v pátek odpoledne vyjádřili rovněž zaměstnanci BHV Marais, kteří zorganizovali protest, a to pod záštitou pěti různých odborů. Nesouhlas s rozhodnutím majitele historického nákupního centra, tedy Société des Grands Magasins (SGM), vyjádřila rovněž starostka Paříže. Vedení obchodního domu přitom čelilo kritice již dříve, a to kvůli zpožděným platbám jednotlivým značkám.

    @sheinfrance_ Ce n'est plus un rêve, c'est réel. Demain, on t'ouvre les portes de notre pop-up parisien. ✨ SHEIN Pop-Up Store Paris 📍 116 Rue de Turenne, 75003 Paris 📅 Du 22 au 28 septembre, de 10 h à 20 h #StyleHuntParis #SHEINinParis #MeetSHEIN #SHEINFORALL ♬ 原聲 – SHEIN France

    Zástupci SGM prohlásili, že je na vině přechod do nového platebního systému a veškeré problémy by měly být brzy vyřešeny. Nákupní centrum přesto bojuje s nedostatkem zboží a odchodem zaměstnanců. Společnost Shein pak čelí investigaci ze strany Evropské komise, a to kvůli podezření z prodeje nelegální produktů. V červenci na ni zase italské a francouzské úřady uvalily pokuty ve výši 191 milionů eur.

    Zdroje: France24, Reuters, Fashion Network, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Po stopách módních ikon: Jak Nicolas Ghesquière zachránil módní dům Balenciaga

    Bylo mu pětadvacet let, pracoval z vypůjčené kanceláře a navrhoval oblečení s přesností, jež působila spíš jako plán než módní skica. Nicolas Ghesquière převzal téměř zapomenutý dům Balenciaga a proměnil ho v nejprogresivnější laboratoř moderního luxusu. Zázemí skromné, ambice neomezené. Definoval novou epochu elegance, v níž se experiment stává jazykem nové éry. S odstupem čtvrtstoletí se na jeho začátek vzpomíná jako na jeden z nejdůležitějších momentů módy.

    Krása je jeho jazykem. Tom Ford ji přenesl z módy na filmové plátno

    Tom Ford, původně uznávaný módní návrhář a bývalý kreativní ředitel značek Gucci a Yves Saint Laurent, se stal jedním z mála designérů, kterým se podařilo úspěšně proniknout také do světa filmu. Svou preciznost, smysl pro detail a estetickou vytříbenost přenesl z přehlídkových mol na filmové plátno, kde zaujal snímky A Single Man nebo Nocturnal Animals. 

    Když pouliční styl vzývá luxus. Pharrell Williams čerpá ze skateboardové obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenává výrazný návrat na módní scénu, a právě na tento trend reaguje i Pharrell Williams. Pro Louis Vuitton představil model LV Tilted, který spojuje pouliční estetiku s luxusem francouzské značky. Nové pánské tenisky vycházejí z vintage nízkých skateboardových bot z přelomu milénia, jejichž siluetu reinterpretují v moderním duchu.

    Zima se neúprosně blíží. Jak se stát ledovou královnou letošní sezóny?

    Pomalu nám venku přituhuje a všichni už oprašujeme kabáty a kožichy na letošní zimu. Pokud chcete vládnout sněhovému počasí, zapomeňte na minimalismus a šeď. Prosviťte mráz a tmu třpytem, metalickými tóny, zvířecími vzory a elegancí hodné královny. Ať už si zvolíte look městské bohyně, nebo princezny mrazu, nebojte se svého půvabu a síly vlastního stylu.

    Móda v kostce: Swarovski rozzářil Paříž a Marty Supreme má merch

    Značky vítají Vánoce pomocí kampaní, ale i speciálních výloh či pop-upů. Výjimkou není ani společnost Swarovski, jež letos rozsvítila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekci pro rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidují Kiki Boot a Nike servíruje polívku v Číně. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Vypráví 150 let historie módního domu

    Vydavatelství Assouline ve spolupráci s Louis Vuitton uvádí knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módního domu od jeho založení až po současnost. Autor Arthur Dreyfus zpracoval 406 stran a 320 obrazových materiálů do formy vizuální kroniky značky, jež definuje francouzský luxus. Předmluvu napsal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha již vyšla a okamžitě se stala jedním z nejdiskutovanějších titulů letošní módní knihovny.

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Dialog dvou velikánů. La Galerie Dior pohostí tvorbu Azzedine Alaïa

    La Galerie Dior vzdává hold jednomu z největších jmen módního světa. Od středy 19. listopadu zpřístupní výstavu Azzedine Alaïa's Dior Collection, jež připomíná odkaz věhlasného tuniského návrháře. Designér proslul nejen svými bodycon róbami, ale i vášní pro sběratelství vysoké módy. Značnou část jeho sbírky pak tvořily právě návrhy z dílny samotného Christiana Dior.

    Valentino Rockstud se vrací. Uspěje řada i mimo šatníky poběhlic z Prahy 1?

    Podpatky Valentino Rockstud se nečekaně objevily v teaseru Ďábel nosí Pradu 2 a na pár sekund ovládly internet. Detail, který kdysi symbolizoval italskou představu o okázalém luxusu, získává nový popkulturní moment. Značka i film pracují s obuvnickým dramatem, díky němuž získává Rockstud čerstvý impulz. Vizuální síla traileru připomíná, že pro Valentino typické kování není zatraceno, jak se v posledních letech mohlo zdát. Otázka však míří jinam. Co tenhle návrat udělá s jeho pověstí v módním mini světě Praha 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―