Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sociální síť TikTok vytvořila další trend inspirovaný jídlem. Letošní léto však tentokrát nepohltí roztomilé ovoce nebo zelenina, ale sardinky. Postupně se začaly objevovat na plakátech, obalech telefonů, plážových taškách i oversized tričkách. Ukazují nejen trvající oblibu „coastal“ a „fisherman“ estetik, ale rovněž touhu po osobitosti a letní hravosti.

    Drobné sardinky se prodraly z oceánu na přední příčky letošních letních trendů. S hravou elegancí tak dokazují, že obsese internetu s přetvářením jídla na populární módní prvky není ještě zdaleka u konce. Uplynulým létům dominovalo ovoce jako jahody nebo třešně. Letošní nadšení pro takzvanou fisherman estetiku a trvající obliba „coastal“ stylu však do popředí vynesly drobné rybky.

    Sardinky proplouvají značkami. Odstartovaly však u Bottega Veneta

    Sardinky se na internetové scéně objevily již v roce 2023. Tehdy je uživatelé sociálních sítí Pinterest nebo TikTok sdíleli především ve spojení se Středomořím a pro něj typickou kulturou. Drobné rybky se však z inspirativních obrázků nabízejících inspiraci pro letní večeře postupně přesunuly rovněž do světa módy. Influenceři proto letos dokonce vyhlásili takzvané „sardine girl summer“.

    Zdroj: H&M, Annis View

    To kromě očividného potisku sardinek zahrnuje rovněž jistou formu hravosti. Představuje touhu milovníků módy po hravosti, osobitosti a autenticitě. Sardinky totiž nepůsobí příliš uhlazeně, spíše naopak, vytvářejí dojem nenucenosti. V současnosti nabízí kousky s populárními rybkami většina módních značek, spoustu možností ale naleznete také na stránkách s ručními výrobky, jako Etsy.

    Zdroj: Isle of Boho, Staud

    Původně ovšem sardinky využila jedna z nejznámějších high fashion značek. Italská společnost Bottega Veneta vytvořila kabelku Sardine bag pro svou podzimní kolekci již v roce 2022. Z hravé tašky se původně stala jedna ze současných „it bags“. Mezi další virální „sardinkové“ kabelky pak patří Staudine Tommy Bag z dílny značky Staud. Vlastní verze má ale také Zara či J. Crew.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Roztomilé rybky umí zlákat. Za obrovské investice však nestojí

    Současný trend ovšem berte s rezervou. Pokud sardinky patří mezi vaše oblíbené rybky, kousek s nimi již vlastníte, nebo ho naleznete za přívětivou cestu, pak vám v cestě nic nestojí. Vyvarujte se ovšem drahých investic, které se s velkou pravděpodobností nevyplatí. Již nyní módní znalci předpovídají další vlnu populárních potisků, například s ančovičkami nebo polevou politými donuty.

    @dtcnewsletter Tinned fish is having a moment, apparently. 🐠⁠ ⁠ From canned fish recipes online to sardine-printed fashion, tinned fish is being romanticized like never before.⁠ ⁠ What's this all about? Well, let's be real: there's always a trending motif that gets printed on everything: remember when it was mustaches in 2012? 😬⁠ ⁠ But this trend is a little different. It's not just the shirts with fish printed on them, people are actually eating sardines.⁠ ⁠ When luxury feels out of reach, we turn to affordable "luxuries", even if that means giving new life to an otherwise boring (and maybe gross?) food item.⁠ ⁠ The question is: are sardines just trendy… or is this another "recession indicator?" 🐟📉🎣 #marketing #marketingtrends #socialmedia #marketingtiktok #socialmediamarketing #sardines #tinnedfish ♬ original sound – DTC Newsletter 📦

    Zdroje: WWD, L’Officiel, Opulence, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Sardinky dobývají pevninu. Staly se nejnovější obsesí letošního léta

    Sociální síť TikTok vytvořila další trend inspirovaný jídlem. Letošní léto však tentokrát nepohltí roztomilé ovoce nebo zelenina, ale sardinky. Postupně se začaly objevovat na plakátech, obalech telefonů, plážových taškách i oversized tričkách. Ukazují nejen trvající oblibu „coastal“ a „fisherman“ estetik, ale rovněž touhu po osobitosti a letní hravosti.

    - Reklama -

    Drobné sardinky se prodraly z oceánu na přední příčky letošních letních trendů. S hravou elegancí tak dokazují, že obsese internetu s přetvářením jídla na populární módní prvky není ještě zdaleka u konce. Uplynulým létům dominovalo ovoce jako jahody nebo třešně. Letošní nadšení pro takzvanou fisherman estetiku a trvající obliba „coastal“ stylu však do popředí vynesly drobné rybky.

    Sardinky proplouvají značkami. Odstartovaly však u Bottega Veneta

    Sardinky se na internetové scéně objevily již v roce 2023. Tehdy je uživatelé sociálních sítí Pinterest nebo TikTok sdíleli především ve spojení se Středomořím a pro něj typickou kulturou. Drobné rybky se však z inspirativních obrázků nabízejících inspiraci pro letní večeře postupně přesunuly rovněž do světa módy. Influenceři proto letos dokonce vyhlásili takzvané „sardine girl summer“.

    Zdroj: H&M, Annis View

    - Reklama -

    To kromě očividného potisku sardinek zahrnuje rovněž jistou formu hravosti. Představuje touhu milovníků módy po hravosti, osobitosti a autenticitě. Sardinky totiž nepůsobí příliš uhlazeně, spíše naopak, vytvářejí dojem nenucenosti. V současnosti nabízí kousky s populárními rybkami většina módních značek, spoustu možností ale naleznete také na stránkách s ručními výrobky, jako Etsy.

    Zdroj: Isle of Boho, Staud

    Původně ovšem sardinky využila jedna z nejznámějších high fashion značek. Italská společnost Bottega Veneta vytvořila kabelku Sardine bag pro svou podzimní kolekci již v roce 2022. Z hravé tašky se původně stala jedna ze současných „it bags“. Mezi další virální „sardinkové“ kabelky pak patří Staudine Tommy Bag z dílny značky Staud. Vlastní verze má ale také Zara či J. Crew.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Roztomilé rybky umí zlákat. Za obrovské investice však nestojí

    Současný trend ovšem berte s rezervou. Pokud sardinky patří mezi vaše oblíbené rybky, kousek s nimi již vlastníte, nebo ho naleznete za přívětivou cestu, pak vám v cestě nic nestojí. Vyvarujte se ovšem drahých investic, které se s velkou pravděpodobností nevyplatí. Již nyní módní znalci předpovídají další vlnu populárních potisků, například s ančovičkami nebo polevou politými donuty.

    @dtcnewsletter Tinned fish is having a moment, apparently. 🐠⁠ ⁠ From canned fish recipes online to sardine-printed fashion, tinned fish is being romanticized like never before.⁠ ⁠ What's this all about? Well, let's be real: there's always a trending motif that gets printed on everything: remember when it was mustaches in 2012? 😬⁠ ⁠ But this trend is a little different. It's not just the shirts with fish printed on them, people are actually eating sardines.⁠ ⁠ When luxury feels out of reach, we turn to affordable "luxuries", even if that means giving new life to an otherwise boring (and maybe gross?) food item.⁠ ⁠ The question is: are sardines just trendy… or is this another "recession indicator?" 🐟📉🎣 #marketing #marketingtrends #socialmedia #marketingtiktok #socialmediamarketing #sardines #tinnedfish ♬ original sound – DTC Newsletter 📦

    Zdroje: WWD, L’Officiel, Opulence, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Shein míří do Paříže. Plány na kamenný obchod vyvolaly protesty

    Nedávné rozhodnutí fast fashion řetězce Shein otevřít v Paříži svůj první kamenný obchod vyvolalo silné reakce. Usídlit se totiž hodlá v obchodním domu BHV Marais z roku 1856. Některé značky proto v reakci nákupní centrum opouští, zatímco jeho zaměstnanci uspořádali v pátek 10. října protest. Shein dle nich poškozuje jméno francouzského módního průmyslu.

    Alaïa zkoumá nový minimalismus. Nabízí hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier představil v Paříži kolekci Alaïa SS26. Každý krok modelek plynul s přesností, která diktovala novou formu minimalistického klidu. V prostoru naplněném odlesky zrcadel se zrodila móda, jež dýchá vlastním rytmem. Pomalým, přesným a podmanivým. Pieter Mulier vytváří architekturu oděvu, v níž se dekonstrukce a třásně stávají jazykem ženskosti. Alaïa se opět ukázal jako módní dům, který nepotřebuje senzaci, aby zaujal.

    Loewe a On opět spolupracují. Přináší první společné tenisky Cloudsolo

    Španělský módní dům Loewe a švýcarská sportovní značka On opět spojily své síly. Pro letošní podzimní a zimní kolekci připravily své první společně navržené tenisky s názvem Cloudsolo. Model spojuje jedinečný přístup k módě a pokročilou inovaci. Jeho cílem je splnit moderní potřeby pohodlí při neustálém pohybu v rušných světových velkoměstech.

    Balenciaga vítá novou éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Když Pierpaolo Piccioli poprvé vstoupil do pařížského sídla Balenciagy, zůstal v tichu, které obvykle předchází revoluci. V archivu módního domu strávil tři dny, v nichž se z historie stala hmota a z paměti textura. Tam, mezi záhyby taftu a zvlněnými siluetami, našel novou odpověď na otázku moderní elegance. Jeho debut pro jaro a léto 2026 otevírá kapitolu, jež propojuje čistotu formy s designovou těžkostí. Balenciaga se mění v chrám, kde látka mluví hlasem streetwear současnosti.

    Luxury Insights: Světové butiky proslulých značek berou dech designem i detaily

    Světová móda ukazuje, že prodává nejen kvalita, ale i zážitek a vizuální vjem. Butikové výlohy už dávno neslouží jen k prodeji. Transformují se v dechberoucí zkušenost a stávají se exkluzivním chrámem designu. Zákazníkům se tak otevírají příběhy značky, spojené s konkrétními produkty, zatímco je obklopuje luxusní atmosféra jedinečného architektonického díla.

    Marc by Sofia klouže po povrchu. Film definuje třpyt, nikoli hloubka

    Režisérka Sofia Coppola rozčeřila filmové vody, když na letošním ročníku filmového festivalu v Benátkách odhalila svůj první dokument. Snímek s názvem Marc by Sofia věnovala svému blízkému příteli a slavnému návrháři Marcu Jacobs. Film sice sklidil úspěch, nečekejte od něj však hluboký vhled za oponu. Jedná se spíše o třpytivý obraz módní ikony.

    Matthieu Blazy míří až ke hvězdám. Chanel vdechl nový život

    Paříž se včera stala svědkem posledního očekávaného debutu, jenž okamžitě vyšplhal na vrchol seznamu uplynulých módních premiér. Matthieu Blazy odhalil svou vizi Chanel, kterou módnímu domu vdechl nový život. Ukázal značku v novém světle, které nikdo nečekal, ale všichni ho milují.

    Sbohem, diverzito! Plus size modelky nenápadně mizí z fashion světa

    Plus size modelek je na molech rok od roku čím dál méně. Kritici spekulují, že snaha o diverzitu v módním světě možná nikdy nebyla myšlená upřímně. Smrtelnou ránu jí ovšem nedávno zasadilo masivní rozšíření léku na hubnutí s názvem Ozempic. Prohlásit světové hnutí body positivity za neúspěch by ovšem bylo až příliš unáhlené.

    Podzim patří okurkám. Sociální sítě získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledních sezónách ovládají trendy inspirované populárním jídlem. Zatímco v létě slavily svou popularitu sardinky, podzim patří kyselým okurkám. Sociální sítě získala takzvaná pickle girl. Jedná se o estetiku, která žádá nejen bezbřehou lásku k nakládané zelenině, ale rovněž módní kousky v zelených odstínech trendy pochutiny.

    Balenciaga má novou tvář. Pierpaolo Piccioli odhalil svůj debut

    Sobotní večer v Paříži zaznamenal další očekávanou módní premiéru. Tentokrát svůj debut představil návrhář Pierpaolo Piccioli, nový kreativní ředitel značky Balenciaga. Designérův první počin si vysloužil potlesk ve stoje a není se čemu divit. V kolekci pro nadcházející jaro a léto umně propojil vlastní rukopis plný struktur a výrazných barev s tradicí módního domu.

    Další trend na obzoru. Příští jaro povládnou harémové kalhoty

    Dosavadní přehlídky světových týdnů módy promluvily jasně. Harémové kalhoty hodlají definovat nadcházející jaro i léto. Na módní mola dorazily v moderní podobě, pohrávající si s různorodými styly a materiály. Jejich kouzlo spočívá ve variabilitě, perfektně je doplní volný svetr, nadčasová košile i vypasovaná kožená bunda. Stačí vybrat, po čem váš šatník touží.

    Generace Alpha má svou skin care. Stojí za ní poradci Rhode a třináctiletá slečna

    Generace Alpha pomalu roste. Důkazem je trh, který neúprosně začíná cílit na zákazníky narozené roku 2013 a později. Skin care brandy nezahálí a již v říjnu se objeví čerstvý hráč. Yes Day vytvořila třináctiletá Coco Granderson a míří vysoko. Není divu, za vývojem produktů stojí externí poradce pro populární značku Rhode, založenou Hailey Bieber.

    Newyorská luxusní scéna vítá nováčka. Ohromí restaurace Seahorse

    Luxusní gastronomická mapa New Yorku má dlouho očekávaného nováčka. Úspěšný restauratér John McDonald otevřel po více než třech letech příprav restauraci Seahorse, nacházející se na Union Square v čerstvě opraveném W Hotel. Hosty láká na minimalistické pokrmy plné ryb a mořských plodů, ale také promyšlené drinky a dechberoucí interiér.

    Žít jako v pohádce. Evropské hrady a zámky nabízí luxusní ubytování pro náročné

    Stát se královnou či králem bylo zbožným přáním nejednoho dítěte. Hrad s velkou bránou a rozlehlé zámecké sály evokují bohatství a kouzelný život. Naštěstí, dospělí mají své možnosti. Vydejte se na luxusní dovolenou a vyzkoušejte si, jaké to je bydlet v podobném panství. Budete se cítit jako v pohádce, a navíc o vás bude královsky postaráno.

    Lovkyně démonů a diváků. K-popový zázrak ovládl Netflix, hitparády i módu

    K-pop: Lovkyně démonů je nejsledovanějším filmem v historii Netflixu. Animovaný snímek, který na první pohled cílí hlavně na děti a dospívající, překročil očekávání. Za tři měsíce od premiéry nasbíral přes 210 milionů zhlédnutí a soundtrack se stal globálním hitem. Jeho úspěch boří kulturní a generační hranice. Co je na něm tedy tak přitažlivé?

    Paříž pohltila móda. Na řadu přišel Mugler, Schiaparelli i Rick Owens

    Týden módy v Paříži pokračuje a spolu s ním nastupují na scénu kolekce pro jaro a léto 2026. Čerstvou vizi představil mimo jiné nový kreativní ředitel Mugler, Miguel Castro Freitas. Navzdory tomu, že na sebe pozornost módního světa strhávají hlavně očekávané debuty, však úspěšné řady odhalily rovněž značky Schiaparelli a Rick Owens.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―