Sociální síť TikTok vytvořila další trend inspirovaný jídlem. Letošní léto však tentokrát nepohltí roztomilé ovoce nebo zelenina, ale sardinky. Postupně se začaly objevovat na plakátech, obalech telefonů, plážových taškách i oversized tričkách. Ukazují nejen trvající oblibu „coastal“ a „fisherman“ estetik, ale rovněž touhu po osobitosti a letní hravosti.
Drobné sardinky se prodraly z oceánu na přední příčky letošních letních trendů. S hravou elegancí tak dokazují, že obsese internetu s přetvářením jídla na populární módní prvky není ještě zdaleka u konce. Uplynulým létům dominovalo ovoce jako jahody nebo třešně. Letošní nadšení pro takzvanou fisherman estetiku a trvající obliba „coastal“ stylu však do popředí vynesly drobné rybky.
Sardinky proplouvají značkami. Odstartovaly však u Bottega Veneta
Sardinky se na internetové scéně objevily již v roce 2023. Tehdy je uživatelé sociálních sítí Pinterest nebo TikTok sdíleli především ve spojení se Středomořím a pro něj typickou kulturou. Drobné rybky se však z inspirativních obrázků nabízejících inspiraci pro letní večeře postupně přesunuly rovněž do světa módy. Influenceři proto letos dokonce vyhlásili takzvané „sardine girl summer“.


Zdroj: H&M, Annis View
To kromě očividného potisku sardinek zahrnuje rovněž jistou formu hravosti. Představuje touhu milovníků módy po hravosti, osobitosti a autenticitě. Sardinky totiž nepůsobí příliš uhlazeně, spíše naopak, vytvářejí dojem nenucenosti. V současnosti nabízí kousky s populárními rybkami většina módních značek, spoustu možností ale naleznete také na stránkách s ručními výrobky, jako Etsy.


Zdroj: Isle of Boho, Staud
Původně ovšem sardinky využila jedna z nejznámějších high fashion značek. Italská společnost Bottega Veneta vytvořila kabelku Sardine bag pro svou podzimní kolekci již v roce 2022. Z hravé tašky se původně stala jedna ze současných „it bags“. Mezi další virální „sardinkové“ kabelky pak patří Staudine Tommy Bag z dílny značky Staud. Vlastní verze má ale také Zara či J. Crew.


Zdroj: Bottega Veneta
Roztomilé rybky umí zlákat. Za obrovské investice však nestojí
Současný trend ovšem berte s rezervou. Pokud sardinky patří mezi vaše oblíbené rybky, kousek s nimi již vlastníte, nebo ho naleznete za přívětivou cestu, pak vám v cestě nic nestojí. Vyvarujte se ovšem drahých investic, které se s velkou pravděpodobností nevyplatí. Již nyní módní znalci předpovídají další vlnu populárních potisků, například s ančovičkami nebo polevou politými donuty.
@dtcnewsletter Tinned fish is having a moment, apparently. 🐠 From canned fish recipes online to sardine-printed fashion, tinned fish is being romanticized like never before. What's this all about? Well, let's be real: there's always a trending motif that gets printed on everything: remember when it was mustaches in 2012? 😬 But this trend is a little different. It's not just the shirts with fish printed on them, people are actually eating sardines. When luxury feels out of reach, we turn to affordable "luxuries", even if that means giving new life to an otherwise boring (and maybe gross?) food item. The question is: are sardines just trendy… or is this another "recession indicator?" 🐟📉🎣 #marketing #marketingtrends #socialmedia #marketingtiktok #socialmediamarketing #sardines #tinnedfish ♬ original sound – DTC Newsletter 📦
Zdroje: WWD, L’Officiel, Opulence, Instagram, TikTok