Více

    ― Reklama ―

    Sociální síť TikTok vytvořila další trend inspirovaný jídlem. Letošní léto však tentokrát nepohltí roztomilé ovoce nebo zelenina, ale sardinky. Postupně se začaly objevovat na plakátech, obalech telefonů, plážových taškách i oversized tričkách. Ukazují nejen trvající oblibu „coastal“ a „fisherman“ estetik, ale rovněž touhu po osobitosti a letní hravosti.

    Drobné sardinky se prodraly z oceánu na přední příčky letošních letních trendů. S hravou elegancí tak dokazují, že obsese internetu s přetvářením jídla na populární módní prvky není ještě zdaleka u konce. Uplynulým létům dominovalo ovoce jako jahody nebo třešně. Letošní nadšení pro takzvanou fisherman estetiku a trvající obliba „coastal“ stylu však do popředí vynesly drobné rybky.

    Sardinky proplouvají značkami. Odstartovaly však u Bottega Veneta

    Sardinky se na internetové scéně objevily již v roce 2023. Tehdy je uživatelé sociálních sítí Pinterest nebo TikTok sdíleli především ve spojení se Středomořím a pro něj typickou kulturou. Drobné rybky se však z inspirativních obrázků nabízejících inspiraci pro letní večeře postupně přesunuly rovněž do světa módy. Influenceři proto letos dokonce vyhlásili takzvané „sardine girl summer“.

    Zdroj: H&M, Annis View

    To kromě očividného potisku sardinek zahrnuje rovněž jistou formu hravosti. Představuje touhu milovníků módy po hravosti, osobitosti a autenticitě. Sardinky totiž nepůsobí příliš uhlazeně, spíše naopak, vytvářejí dojem nenucenosti. V současnosti nabízí kousky s populárními rybkami většina módních značek, spoustu možností ale naleznete také na stránkách s ručními výrobky, jako Etsy.

    Zdroj: Isle of Boho, Staud

    Původně ovšem sardinky využila jedna z nejznámějších high fashion značek. Italská společnost Bottega Veneta vytvořila kabelku Sardine bag pro svou podzimní kolekci již v roce 2022. Z hravé tašky se původně stala jedna ze současných „it bags“. Mezi další virální „sardinkové“ kabelky pak patří Staudine Tommy Bag z dílny značky Staud. Vlastní verze má ale také Zara či J. Crew.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Roztomilé rybky umí zlákat. Za obrovské investice však nestojí

    Současný trend ovšem berte s rezervou. Pokud sardinky patří mezi vaše oblíbené rybky, kousek s nimi již vlastníte, nebo ho naleznete za přívětivou cestu, pak vám v cestě nic nestojí. Vyvarujte se ovšem drahých investic, které se s velkou pravděpodobností nevyplatí. Již nyní módní znalci předpovídají další vlnu populárních potisků, například s ančovičkami nebo polevou politými donuty.

    @dtcnewsletter Tinned fish is having a moment, apparently. 🐠⁠ ⁠ From canned fish recipes online to sardine-printed fashion, tinned fish is being romanticized like never before.⁠ ⁠ What's this all about? Well, let's be real: there's always a trending motif that gets printed on everything: remember when it was mustaches in 2012? 😬⁠ ⁠ But this trend is a little different. It's not just the shirts with fish printed on them, people are actually eating sardines.⁠ ⁠ When luxury feels out of reach, we turn to affordable "luxuries", even if that means giving new life to an otherwise boring (and maybe gross?) food item.⁠ ⁠ The question is: are sardines just trendy… or is this another "recession indicator?" 🐟📉🎣 #marketing #marketingtrends #socialmedia #marketingtiktok #socialmediamarketing #sardines #tinnedfish ♬ original sound – DTC Newsletter 📦

    Zdroje: WWD, L’Officiel, Opulence, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Sardinky dobývají pevninu. Staly se nejnovější obsesí letošního léta

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sociální síť TikTok vytvořila další trend inspirovaný jídlem. Letošní léto však tentokrát nepohltí roztomilé ovoce nebo zelenina, ale sardinky. Postupně se začaly objevovat na plakátech, obalech telefonů, plážových taškách i oversized tričkách. Ukazují nejen trvající oblibu „coastal“ a „fisherman“ estetik, ale rovněž touhu po osobitosti a letní hravosti.

    - Reklama -

    Drobné sardinky se prodraly z oceánu na přední příčky letošních letních trendů. S hravou elegancí tak dokazují, že obsese internetu s přetvářením jídla na populární módní prvky není ještě zdaleka u konce. Uplynulým létům dominovalo ovoce jako jahody nebo třešně. Letošní nadšení pro takzvanou fisherman estetiku a trvající obliba „coastal“ stylu však do popředí vynesly drobné rybky.

    Sardinky proplouvají značkami. Odstartovaly však u Bottega Veneta

    Sardinky se na internetové scéně objevily již v roce 2023. Tehdy je uživatelé sociálních sítí Pinterest nebo TikTok sdíleli především ve spojení se Středomořím a pro něj typickou kulturou. Drobné rybky se však z inspirativních obrázků nabízejících inspiraci pro letní večeře postupně přesunuly rovněž do světa módy. Influenceři proto letos dokonce vyhlásili takzvané „sardine girl summer“.

    Zdroj: H&M, Annis View

    - Reklama -

    To kromě očividného potisku sardinek zahrnuje rovněž jistou formu hravosti. Představuje touhu milovníků módy po hravosti, osobitosti a autenticitě. Sardinky totiž nepůsobí příliš uhlazeně, spíše naopak, vytvářejí dojem nenucenosti. V současnosti nabízí kousky s populárními rybkami většina módních značek, spoustu možností ale naleznete také na stránkách s ručními výrobky, jako Etsy.

    Zdroj: Isle of Boho, Staud

    Původně ovšem sardinky využila jedna z nejznámějších high fashion značek. Italská společnost Bottega Veneta vytvořila kabelku Sardine bag pro svou podzimní kolekci již v roce 2022. Z hravé tašky se původně stala jedna ze současných „it bags“. Mezi další virální „sardinkové“ kabelky pak patří Staudine Tommy Bag z dílny značky Staud. Vlastní verze má ale také Zara či J. Crew.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Roztomilé rybky umí zlákat. Za obrovské investice však nestojí

    Současný trend ovšem berte s rezervou. Pokud sardinky patří mezi vaše oblíbené rybky, kousek s nimi již vlastníte, nebo ho naleznete za přívětivou cestu, pak vám v cestě nic nestojí. Vyvarujte se ovšem drahých investic, které se s velkou pravděpodobností nevyplatí. Již nyní módní znalci předpovídají další vlnu populárních potisků, například s ančovičkami nebo polevou politými donuty.

    @dtcnewsletter Tinned fish is having a moment, apparently. 🐠⁠ ⁠ From canned fish recipes online to sardine-printed fashion, tinned fish is being romanticized like never before.⁠ ⁠ What's this all about? Well, let's be real: there's always a trending motif that gets printed on everything: remember when it was mustaches in 2012? 😬⁠ ⁠ But this trend is a little different. It's not just the shirts with fish printed on them, people are actually eating sardines.⁠ ⁠ When luxury feels out of reach, we turn to affordable "luxuries", even if that means giving new life to an otherwise boring (and maybe gross?) food item.⁠ ⁠ The question is: are sardines just trendy… or is this another "recession indicator?" 🐟📉🎣 #marketing #marketingtrends #socialmedia #marketingtiktok #socialmediamarketing #sardines #tinnedfish ♬ original sound – DTC Newsletter 📦

    Zdroje: WWD, L’Officiel, Opulence, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Skims sní o Euro Summer a Mugler naverboval Sharon Stone

    Léto je v plném proudu a značka Skims nezůstává pozadu. Letošní kolekci plavek vytvořila ve stylu "Euro Summer" spolu s Robertem Cavalli. Rick Owens chystá výstavu v Paříži a Fendi pokračuje v hledání nového vedení. Mugler vydal speciální kampaň s Sharon Stone a Meghan Markle odhalila nové letní produkty z dílny své společnosti As Ever.

    Peklo nejspíše zamrzlo. Demna se údajně loučí s oversized střihy

    Oversized silueta, která během poslední dekády dominovala módním přehlídkám i městským ulicím, zřejmě přichází o jednoho ze svých nejvlivnějších zastánců. Návrhář Demna Gvasalia, přední tvůrce této estetiky, totiž naznačuje, že se od objemných tvarů odklání. Nejde přitom o náhlý rozmar, ale o promyšlený posun. Svět módy je totiž cyklický, a co bylo kdysi revoluční, se dnes stává konformním.

    Make-up ovládla znamení zvěrokruhu. Léto diktuje hravé experimenty

    Generace Z prahne po autenticitě, personalizaci a individuálních zážitcích. Její potřeby odráží rovněž současné trendy, například v podobě hravých přívěsků. Touha po jedinečnosti ovšem prostoupila i do světa make-upu. Není proto překvapením, že létu povládne takzvaný astrology make-up, tedy look odkazující na znamení zvěrokruhu.

    Paříž přebírá štafetu. Fashion week odstartoval Louis Vuitton i Saint Laurent

    Po Milánském týdnu pánské módy přichází na řadu Paříž. Francouzská metropole se v úterý zaplnila milovníky módy, vyhlížejícími hned několik očekávaných přehlídek. Fashion week odstartoval mimo jiné módní dům Louis Vuitton, jenž tentokrát čerpal inspiraci z Indie. Úspěšnou show plnou lákavé palety barev představil také Saint Laurent.

    Léto volá po extra péči. Změny žádá i pánská kosmetika

    Letní paprsky neznamenají pouze slibně třpytící se hladinu jezer, rozpouštějící se lahodnou zmrzlinu a teplem prosycené dny. Spolu s jejich sílou roste rovněž nutnost obměny kosmetické taštičky. Výjimkou není ani pánská skin care, jež si v následujících horkých měsících žádá revizi. Neobejdete se bez hydratačních, ani zklidňujících pomocníků.

    Proč byste měli znát umělkyni Lisu Jahovic? Přetváří předměty na kinetické sochy

    Věci, které většina lidí přehlédne, ona pozoruje se zneklidňující intenzitou. Lisa Jahovic, britská umělkyně působící v Londýně, se nespecializuje na monumentální plátna, ani výkřiky instalací. Její disciplína se těžko zařazuje. Osciluje mezi fotografií, filmem a sochařstvím, a přitom zůstává osobitá. Zatímco jiní umělci hledají inspiraci ve výjimečných událostech, Jahovic se obrací k obyčejnosti.

    Móda v kostce: Carolina Herrera vítá nový parfém a Max Mara láká na cruise 2026

    Italský módní dům Max Mara představil ve své cruise kolekci pro rok 2026 vrchol italské elegance. Překvapivě nenucenou resort řadu vydal pro Valentino také návrhář Alessandro Michele. Carolina Herrera uvádí nový parfém La Bomba a Emma Chamberlain spolupracuje s platformou Pinterest. Manolo Blahnik sponzoruje výstavu o Marii Antoinette.

    Léto ve znamení detoxu. Interiérové trendy čerpají z venkova

    Přehlcenost sociálních sítí, touha po hlubokém odpočinku a návrat k dávným kořenům. To vše definuje letošní léto nejen na poli módy. Interiérové trendy diktují útěk k přírodním materiálům, tlumeným tónům a vintage úlovkům. Jako inspirace slouží idylický venkovský život plný domácího chleba a šťavnatých úlovků z opečovávané zahrady.

    Zdání často klame. U těchto kousků si online nákupy raději odpusťte

    Online nákupy mají řadu nesporných výhod. Od úspory času až po obrovský výběr, ve většině případech jednoduše vyhrávají na plné čáře. Existují ovšem módní kousky, u kterých se pohodlnost při nákupu nevyplácí. Ne vždy lze velikost, střih a barvu odhadnout virtuálně. Mnohem lepší službu vám udělají "staré dobré" kamenné prodejny.

    Módní průmysl musí obrátit. Brodí se krizí devastující nadprodukce

    Škodlivé dopady módního průmyslu na životní prostředí nejsou žádným tajemstvím. Přesto je jeden z největších problémů módní scény často v tichosti odsouván do pozadí. Právě na něj upozornil report udržitelné show Source Fashion. Zvýraznil totiž alarmující krizi nadprodukce, jež za sebou zanechává hromady oblečení, zaplavující přeplněné skládky.

    Mezi dunami a dramatem. Letní kolekce Zegna 2026 voní Orientem

    Značka Zegna zvolila pro nejnovější přehlídku netradiční místo. Prostor Dubajské opery, na týden přetvořený v takzvanou Villa Zegna. Písek místo koberce, palmy jako kulisy a orientální klid převedený do pouštního jazyka. Bylo to poprvé po více než sto letech, kdy značka představila kolekci mimo Itálii. A rovnou na místě, které je synonymem pro monumentalitu. Výsledek? Překvapivě subtilní. V podstatě šlo o test, co se stane, když se klidný luxus potká s vyprahlým žárem.

    Saint Laurent objevuje neprobádané. Módní dům odstartoval filmovou produkci

    Kreativní ředitel módního domu Saint Laurent, Anthony Vaccarello, spojil dvě francouzské kulturní obsese, módu a film. V roce 2023 založil produkční společnost Saint Laurent Productions, která už má na svém kontě několik snímků uvedených na filmovém festivalu v Cannes, včetně kontroverzního filmu Emilia Pérez. Odvážný krok vstoupit do světa filmu potvrzuje usilovnou snahu brandů rozšířit svůj vliv za hranice módy.

    Módní dům Hermès odhalil své vrstvy. V Šanghaji oslovil moderní ženu

    Luxusní značka Hermès poprvé překročila hranice Číny. Koncem minulého týdne odhalila v Šanghaji druhou kapitolu své kolekce pro letošní podzim a zimu. Na rozdíl od její první části, která se držela spíše klasické jezdecké estetiky a francouzské elegance, nabídla doslova vícevrstvou variaci moderní ženy, jež je každý den připravená na vše.

    Trendy dorazily na pláž. Zaplaví ji puntíky i hravé doplňky

    Čím dál teplejší a sluncem prosycené dny mluví jasně. Léto je za rohem. Spolu s ním na módní scénu dorazily trendy kousky na pláž. Ať už na dovolenou balíte, nebo prozatím jen hledáte inspiraci pro nadcházející prázdniny, letošní výběr osloví každého z vás. Do popředí se vedraly háčkováné prvky, průhledné materiály, vintage puntíky i hravé doplňky.

    Do kin dorazil nový milostný trojúhelník. Film Materialists oživil rom-com

    Na filmová plátna se vrací klasický "devadesátkový" rom-com. Moderní punc a chybějící spletitost mu vtiskla režisérka Celine Song. Do kin uvádí snímek Materialists, ve kterém září Dakota Johnson, Chris Evans a Pedro Pascal. Jejich milostný trojúhelník perfektně vystihuje moderní podobu randění a hledání lásky, z nichž romance již dávno vyprchala.

    Gustaf Westman daroval Mercedesu pastelovou duši. Model CLA obohatil i o stan

    Když se řekne ikona skandinávského designu, vybaví se vám možná nábytek nebo interiéry s nádechem minimalismu. Ale Gustaf Westman, švédský mistr hravých proporcí, právě rozbil další klišé. Ve spolupráci s Mercedes-Benz totiž přetvořil model CLA do podoby, kterou automobilový svět ještě nezažil, a která se u automobilky jednoznačně stane dominantou roku 2025.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―