Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Ve věku 81 let zemřela punková královna Vivienne Westwood. Z dokumentace Companies House vyplynulo, že ředitelem společnosti se stává Jeff Banks. K předání firmy mělo dojít již před Vánoci. Módní návrhář, podnikatel a televizní moderátor Banks byl vždy věrným přítelem a velmi hlasitým podporovatelem návrhářky a její práce.

    Novým ředitelem Vivienne Westwood se stává Jeff Banks. Více informací firma zatím neposkytla, nadále se totiž vyrovnává se ztrátou své majitelky. Výběr nového ředitele ale nejspíše mnoho lidí nepřekvapil. Banks byl po dlouhá léta velmi dobrým přítelem a hlavně obdivovatelem Vivienne. Sám se ke smrti své přítelkyně vyjádřil na sociálních sítích.

     „S velkým zármutkem oznamuji odchod své drahé přítelkyně Vivienne. Soucítím s její rodinou a manželem Andreasem. Je to historický okamžik. Někdo, kdo prosadil módu v krutém žáru v kombinaci s neochvějnou oddaností férovosti, spravedlnosti a záchraně naší planety. Skutečná originátorka, která bude navždy stát hlavou a rameny nad svými současníky a navždy zaujme místo v nejvyšších patrech svého řemesla. Odpočívej v pokoji, Vivienne. Prokázala jsi nám všem velkou a věčnou službu.“

    Dáma, ikona, rebelka a eko-bojovnice

    Během své několik desetiletí trvající kariéry Vivienne definovala britskou módu svými výstředními návrhy, stylem a ekologickým aktivismem. Sedmdesátá léta patřila právě jí. Vivienne se nikdy nezařadila do davu. Svými kousky překvapovala celý svět. Podle slov svého manžela dělala svoji milovanou práci až do poslední chvíle. V roce 1992 byla oceněna Alžbětou II.  Řádem britského impéria.

    Když poté pózovala před Buckinghamským palácem, zmínila se, že si zapomněla vzít kalhotky. Tuto skutečnost ale brala velmi s humorem a doufala, že pobaví samotnou královnu. V duchu Punku se tak nesl celý její život. Tričku „GOT SAVE THE QUEEN“, které měla Vivienne na sobě při přebírání řádu, vzrostla kupní cena o neskutečných 1000%.

    V roce 1971 si spolu s manželem otevřeli butik na 430 Kings Road v londýnské čtvrti Chelsea, kde Westwood prodávala své návrhy. Jednou vzpomínala, jak v zadní části obchodu šila oblečení na šicím stroji a to se pak vepředu věšelo na kolejnice a prodávalo zákazníkům. Obchod měnil název pokaždé, když Vivienne navrhla kolekci, od „Let It Rock“ a „Too Fast to Live, Too Young to Die“ po „Sex“, „Seditionaries“ a „World’s End“.

    Svět potřebuje lidi, jako je Vivienne, aby se změnil k lepšímu,“ napsal její módní dům na Twitteru.

    Zdroj: WWD, Fashionnetwork

    Foto:Reuters

    Ředitelem Vivienne Westwood se po smrti ikony stal módní návrhář Jeff Banks

    Luxusní hotel Lowell vítá jaro čajovým dýchánkem. Na pomoc si přizval módní dům Dior

    Značka Dior je známá nejen svými dech beroucími návrhy, ale také jedinečnými sety špičkového nádobí. Ve svých jarních čajových dýcháncích je nyní hodlá využít luxusní newyorský hotel Lowell. Zaměří se na kolekci Lily of the Valley, odkazující na oblíbenou květinu Christiana Dior.

    Náboženství jako nesmrtelný zdroj inspirace. Návrhářům nedává spát křesťanství, ani starověká symbolika

    Ačkoliv byste se divili, móda a náboženství si jdou ruku v ruce. Bylo tomu tak ještě několik generací zpět. Církev a jiná náboženská centra určovaly "trendy" takřka ve všem, tedy i v dobovém odívání. V novodobých dějinách jsme ale náboženskou tematiku uchopili zcela jinak. Ukrýváme v ní symboliku, vyjadřujeme skrze ni kontroverzi a vyvoláváme ovace i rozepři. 

    Jaro vítá nové luxusní produkty. Patří mezi ně sluneční brýle, kabelky i Espresso Martini

    Známé značky oslavují příchod jara novými produkty. Teplejší dny tak můžete přivítat se slunečními brýlemi Dior Cannage. Doplnit je můžete o trendy Colby kabelku od Michael Kors. Pro speciální příležitost si nechte šperky z nové Blue Book kolekce Tiffany & Co. a na konci dne se odměňte Espresso Martini od Emmy Chamberlain a Kendall Jenner.

    Nejpopulárnější letošní tenisky jsou Samba od Adidas. Módní svět je z nich však už otrávený

    Obuvnický gigant Adidas teprve nedávno optimisticky zvýšil celoroční prognózu svého provozního zisku o 200 milionů eur. Důvodem je enormní poptávka po takzvaných "terrace" teniskách, kterým spolehlivě vévodí trendy model Samba. Módní svět však začíná být z jeho obrovské popularity poněkud otrávený.