Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Ve věku 81 let zemřela punková královna Vivienne Westwood. Z dokumentace Companies House vyplynulo, že ředitelem společnosti se stává Jeff Banks. K předání firmy mělo dojít již před Vánoci. Módní návrhář, podnikatel a televizní moderátor Banks byl vždy věrným přítelem a velmi hlasitým podporovatelem návrhářky a její práce.

    Novým ředitelem Vivienne Westwood se stává Jeff Banks. Více informací firma zatím neposkytla, nadále se totiž vyrovnává se ztrátou své majitelky. Výběr nového ředitele ale nejspíše mnoho lidí nepřekvapil. Banks byl po dlouhá léta velmi dobrým přítelem a hlavně obdivovatelem Vivienne. Sám se ke smrti své přítelkyně vyjádřil na sociálních sítích.

     „S velkým zármutkem oznamuji odchod své drahé přítelkyně Vivienne. Soucítím s její rodinou a manželem Andreasem. Je to historický okamžik. Někdo, kdo prosadil módu v krutém žáru v kombinaci s neochvějnou oddaností férovosti, spravedlnosti a záchraně naší planety. Skutečná originátorka, která bude navždy stát hlavou a rameny nad svými současníky a navždy zaujme místo v nejvyšších patrech svého řemesla. Odpočívej v pokoji, Vivienne. Prokázala jsi nám všem velkou a věčnou službu.“

    Dáma, ikona, rebelka a eko-bojovnice

    Během své několik desetiletí trvající kariéry Vivienne definovala britskou módu svými výstředními návrhy, stylem a ekologickým aktivismem. Sedmdesátá léta patřila právě jí. Vivienne se nikdy nezařadila do davu. Svými kousky překvapovala celý svět. Podle slov svého manžela dělala svoji milovanou práci až do poslední chvíle. V roce 1992 byla oceněna Alžbětou II.  Řádem britského impéria.

    Když poté pózovala před Buckinghamským palácem, zmínila se, že si zapomněla vzít kalhotky. Tuto skutečnost ale brala velmi s humorem a doufala, že pobaví samotnou královnu. V duchu Punku se tak nesl celý její život. Tričku „GOT SAVE THE QUEEN“, které měla Vivienne na sobě při přebírání řádu, vzrostla kupní cena o neskutečných 1000%.

    V roce 1971 si spolu s manželem otevřeli butik na 430 Kings Road v londýnské čtvrti Chelsea, kde Westwood prodávala své návrhy. Jednou vzpomínala, jak v zadní části obchodu šila oblečení na šicím stroji a to se pak vepředu věšelo na kolejnice a prodávalo zákazníkům. Obchod měnil název pokaždé, když Vivienne navrhla kolekci, od „Let It Rock“ a „Too Fast to Live, Too Young to Die“ po „Sex“, „Seditionaries“ a „World’s End“.

    Svět potřebuje lidi, jako je Vivienne, aby se změnil k lepšímu,“ napsal její módní dům na Twitteru.

    Zdroj: WWD, Fashionnetwork

    Foto:Reuters

    Ředitelem Vivienne Westwood se po smrti ikony stal módní návrhář Jeff Banks

    Světlo jako umělecké dílo. Designové osvětlení je neoddělitelnou součástí moderního domova

    Moderní domov může obsahovat řadu chytrých zařízení, neodolatelných kusů nábytku nebo experimentálních materiálů. Nikdy však nebude kompletní bez designového a vhodného osvětlení. Světlo má na nás obrovský vliv, který si často ani neuvědomujeme. Stará se o zpříjemnění atmosféry, zvýrazňuje design jiných prvků, ovlivňuje náladu a v neposlední řadě reguluje spánek.

    PFW: Různorodý mix Dries Van Noten kontrastoval s dech beroucí jednoduchostí Courrèges a Balmain

    Další den očekávaného Pařížského týdne módy nabídl kontrastující kolekce. Na jedné straně stál pestrobarevný mix módního domu Dries Van Noten. Jeho kombinace různých odstínů i materiálu tak skvěle kontrastovala s jednoduššími kolekcemi značek Courrèges a Balmain. Zaměřily se totiž spíše na minimalistické střihy a neutrální tóny.

    TikTok pohltil zodpovědný trend. Vede uživatele k tomu, aby neutráceli

    Uživatelé platformy TikTok už od loňského roku sledují čím dál zodpovědnější trendy. Vlna takzvaného de-influencingu dala letos vzniknout dalšímu populárnímu hashtagu s názvem no spend. Jedná se o směr usilující o to, aby lidé přestali utrácet za zbytečnosti. Většina z nich totiž nakupuje produkty, které jim sítě jako TikTok s radostí doporučí.

    Street style napříč světovými metropolemi. Týdny módy opět nadchly různorodými kreacemi

    Týdny módy ve světových metropolích přináší především nejnovější módní kolekce. Slouží ale také jako scéna pro předvádění street stylu, a to v jeho nejživější podobě. Každý rok přináší fashion week události dokonalou paletu různorodých stylů, které zrcadlí bohatství kreativity a osobitosti jednotlivých módních nadšenců.