Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Hollywoodská herečka Florence Pugh otevřela dechberoucí show módního návrháře Harrise Reed na Londýnském týdnu módy neméně strhujícím způsobem. Její pojetí vlastní existence na módní scéně přesně odpovídá stylu fluidního experimentátora. Spolu nekompromisně zpochybňují zavedené normy. A dělají to zábavně a inspirativně.

    Florence Pugh se na nedávné přehlídce Harrise Reed neobjevila jako pasivní múza, ale jako aktivní součást návrhářova manifestu. Její přítomnost byla symbolická. Harris Reed nehledal krásku z Hollywoodu, které bude slušet jeho odvážný styl. Ostatně Florence při své výšce rozhodně nemá atributy modelky. Devětadvacetiletá herečka ale dokonale ztělesňuje ideály, které Harris Reed dlouhodobě prosazuje, tedy autenticitu, odvahu a krásu mimo binární rámce.

    Zdroj: Harris Reed

    Florence má navíc mimořádný dar normalizovat jinakost. Není to rebelie s vykřičníkem, nýbrž jemné, ale neochvějné odmítnutí očekávání, jak má vypadat žena v centru pozornosti. To je přesně důvod, proč ji Harris Reed zvolil za svůj „statement in motion“. Na videu kráčí Florence Pugh s naprostým klidem, jako by nešlo o dramatickou couture róbu, ale o její druhou kůži. Nese šaty, které by jinou herečku mohly přemoci, s uvolněností, která bere dech. Tělo se v jejím pojetí stává prostorem svobody, ne objektem určeným k hodnocení.

    Kašlu na to. Florence Pugh své tělo odmítá přizpůsobovat diktátu

    Svůj svobodný a přirozeně láskyplný vztah k tělu dala Florence najevo už před třemi lety, kdy se stala terčem misogynistické kritiky poté, co se na jedné přehlídce objevila v průsvitných šatech Valentino. V působivém vyjádření tehdy vzkázala všem negativně komentujícím její prsa, že je se svým tělem v souladu. „Smířila jsem se složitostmi svého těla, které mě dělají mnou. Jsem spokojená s ‚nedostatky‘, na které jsem se ve 14 letech nemohla dívat,“ popsala tehdy.

    Vysvětlila, že pozitivní vztah k tělu získala díky své rodině plné silných žen s výraznými křivkami. „Vždycky bylo mým posláním v této branži říkat ‚kašlu na to a kašlu na to‘, kdykoli někdo očekává, že se moje tělo přizpůsobí názoru na to, co je sexy nebo sexuálně přitažlivé,“ dodala. Toto pojetí autonomie v náročném prostředí showbyznysu s fluidním návrhářem do puntíku sdílí.

    Stoprocentně autentická. Herečka návrháři pomáhá ztělesnit jeho vize

    Florence Pugh na přehlídce Harrise Reed letos nevystoupila poprvé. Už při zahájení show pro sezónu podzim a zima 2023 přednesla monolog inspirovaný Shakespearem. Tehdy měla za úkol ztělesnit designérův pohled na svět, vycházející z Shakespearova citátu „Celý svět je jeviště!“ z divadelní hry Jak se vám líbí. Zadání splnila dokonale a její vystoupení se tak stalo zcela virální.

    Zdroj: Harris Reed

    Reed, pracující rovněž jako kreativní ředitel módního domu Nina Ricci, tehdy po velkém úspěchu společné práce magazínu Vogue sdělil, že herečka „ztělesňuje všechno, co chci, aby moje práce byla.“ Dodal rovněž, že v módním byznysu, který má tendenci kontrolovat a vynucovat, jak mají lidé vypadat, je Florence Pugh stoprocentně a nekompromisně autentická, což je velmi vzácné.

    A teď buď děsivá. Působivý monolog uvedl přehlídku modelů evokujících brnění

    Na letošním Londýnském týdnu módy dostala Pugh zadání, aby byla znepokojivá až děsivá. „Chci, aby se všichni cítili velmi nepříjemně. Myslím, že právě díky nepohodlí se člověk dokáže podívat hlouběji do sebe a začít si klást otázky o sobě a svém okolí,“ vysvětlil vizi návrhář. Monolog herečky byl rozhodně znepokojivý, končil výzvou „Buďte neohrožení!“. Tím připravila publikum na show plnou modelů s až architektonickou strukturou. Často evokovaly brnění, korzety tak působily jako chrániče, krinolíny zase jako klece.

    Zdroj: Harris Reed

    Oblečení tak nabízelo pomyslnou ochranu před světem. Stejně jako po vystoupení před dvěma lety, i tentokrát společná práce na přehlídce vyvolala velký ohlas. Móda v pojetí Harrise Reed a Florence Pugh není jen o vzhledu, ale o postoji. Estetika nese důležité poselství konceptuální queer inkluzivní módy. Společně redefinují, co znamená být krásný, silný a autentický, bez ohledu na zavedené normy. Jejich spolupráce je odvážná, nekompromisní a přitom přirozená. A rozhodně ještě neřekli poslední slovo.

    Zdroje: InStyle, L’OfficielUSA, Wmagazine, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Lucie Vavriková
    Lucie Vavrikováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých textech věnuje módním jevům s analytickým přesahem, zkoumá estetiku aktuálních trendů, jejich symboliku i společenské souvislosti. Sleduje přehlídky, červené koberce i kostýmy v seriálech, ale nejvíc ji zajímá, co nám móda říká o světě, ve kterém žijeme. Je vystudovaná novinářka, začínala ve zpravodajské redakci, věnovala se zejména zdravotnickým a sociálním tématům.

    ― Reklama ―

    Rebelka a vizionář. Herečka Florence Pugh a návrhář Harris Reed redefinují módní normy

    ― Reklama ―

    Hollywoodská herečka Florence Pugh otevřela dechberoucí show módního návrháře Harrise Reed na Londýnském týdnu módy neméně strhujícím způsobem. Její pojetí vlastní existence na módní scéně přesně odpovídá stylu fluidního experimentátora. Spolu nekompromisně zpochybňují zavedené normy. A dělají to zábavně a inspirativně.

    Florence Pugh se na nedávné přehlídce Harrise Reed neobjevila jako pasivní múza, ale jako aktivní součást návrhářova manifestu. Její přítomnost byla symbolická. Harris Reed nehledal krásku z Hollywoodu, které bude slušet jeho odvážný styl. Ostatně Florence při své výšce rozhodně nemá atributy modelky. Devětadvacetiletá herečka ale dokonale ztělesňuje ideály, které Harris Reed dlouhodobě prosazuje, tedy autenticitu, odvahu a krásu mimo binární rámce.

    Zdroj: Harris Reed

    Florence má navíc mimořádný dar normalizovat jinakost. Není to rebelie s vykřičníkem, nýbrž jemné, ale neochvějné odmítnutí očekávání, jak má vypadat žena v centru pozornosti. To je přesně důvod, proč ji Harris Reed zvolil za svůj „statement in motion“. Na videu kráčí Florence Pugh s naprostým klidem, jako by nešlo o dramatickou couture róbu, ale o její druhou kůži. Nese šaty, které by jinou herečku mohly přemoci, s uvolněností, která bere dech. Tělo se v jejím pojetí stává prostorem svobody, ne objektem určeným k hodnocení.

    Kašlu na to. Florence Pugh své tělo odmítá přizpůsobovat diktátu

    Svůj svobodný a přirozeně láskyplný vztah k tělu dala Florence najevo už před třemi lety, kdy se stala terčem misogynistické kritiky poté, co se na jedné přehlídce objevila v průsvitných šatech Valentino. V působivém vyjádření tehdy vzkázala všem negativně komentujícím její prsa, že je se svým tělem v souladu. „Smířila jsem se složitostmi svého těla, které mě dělají mnou. Jsem spokojená s ‚nedostatky‘, na které jsem se ve 14 letech nemohla dívat,“ popsala tehdy.

    Vysvětlila, že pozitivní vztah k tělu získala díky své rodině plné silných žen s výraznými křivkami. „Vždycky bylo mým posláním v této branži říkat ‚kašlu na to a kašlu na to‘, kdykoli někdo očekává, že se moje tělo přizpůsobí názoru na to, co je sexy nebo sexuálně přitažlivé,“ dodala. Toto pojetí autonomie v náročném prostředí showbyznysu s fluidním návrhářem do puntíku sdílí.

    Stoprocentně autentická. Herečka návrháři pomáhá ztělesnit jeho vize

    Florence Pugh na přehlídce Harrise Reed letos nevystoupila poprvé. Už při zahájení show pro sezónu podzim a zima 2023 přednesla monolog inspirovaný Shakespearem. Tehdy měla za úkol ztělesnit designérův pohled na svět, vycházející z Shakespearova citátu „Celý svět je jeviště!“ z divadelní hry Jak se vám líbí. Zadání splnila dokonale a její vystoupení se tak stalo zcela virální.

    Zdroj: Harris Reed

    Reed, pracující rovněž jako kreativní ředitel módního domu Nina Ricci, tehdy po velkém úspěchu společné práce magazínu Vogue sdělil, že herečka „ztělesňuje všechno, co chci, aby moje práce byla.“ Dodal rovněž, že v módním byznysu, který má tendenci kontrolovat a vynucovat, jak mají lidé vypadat, je Florence Pugh stoprocentně a nekompromisně autentická, což je velmi vzácné.

    A teď buď děsivá. Působivý monolog uvedl přehlídku modelů evokujících brnění

    Na letošním Londýnském týdnu módy dostala Pugh zadání, aby byla znepokojivá až děsivá. „Chci, aby se všichni cítili velmi nepříjemně. Myslím, že právě díky nepohodlí se člověk dokáže podívat hlouběji do sebe a začít si klást otázky o sobě a svém okolí,“ vysvětlil vizi návrhář. Monolog herečky byl rozhodně znepokojivý, končil výzvou „Buďte neohrožení!“. Tím připravila publikum na show plnou modelů s až architektonickou strukturou. Často evokovaly brnění, korzety tak působily jako chrániče, krinolíny zase jako klece.

    Zdroj: Harris Reed

    Oblečení tak nabízelo pomyslnou ochranu před světem. Stejně jako po vystoupení před dvěma lety, i tentokrát společná práce na přehlídce vyvolala velký ohlas. Móda v pojetí Harrise Reed a Florence Pugh není jen o vzhledu, ale o postoji. Estetika nese důležité poselství konceptuální queer inkluzivní módy. Společně redefinují, co znamená být krásný, silný a autentický, bez ohledu na zavedené normy. Jejich spolupráce je odvážná, nekompromisní a přitom přirozená. A rozhodně ještě neřekli poslední slovo.

    Zdroje: InStyle, L’OfficielUSA, Wmagazine, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Módní rok kulminuje. Konec roku zpečetilo předávání Fashion Awards

    První prosincové pondělí předznamenalo rychle se blížící konec letošního roku. Odstartovalo ho slavnostní předávání Fashion Awards, tradičně pořádané British Fashion Council Foundation. Módní svět tak řádně ocenil největší ikony definující rok 2025. Patří mezi ně mimo jiné návrháři jako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner nebo modelka Anok Yai.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―