Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Hollywoodská herečka Florence Pugh otevřela dechberoucí show módního návrháře Harrise Reed na Londýnském týdnu módy neméně strhujícím způsobem. Její pojetí vlastní existence na módní scéně přesně odpovídá stylu fluidního experimentátora. Spolu nekompromisně zpochybňují zavedené normy. A dělají to zábavně a inspirativně.

    Florence Pugh se na nedávné přehlídce Harrise Reed neobjevila jako pasivní múza, ale jako aktivní součást návrhářova manifestu. Její přítomnost byla symbolická. Harris Reed nehledal krásku z Hollywoodu, které bude slušet jeho odvážný styl. Ostatně Florence při své výšce rozhodně nemá atributy modelky. Devětadvacetiletá herečka ale dokonale ztělesňuje ideály, které Harris Reed dlouhodobě prosazuje, tedy autenticitu, odvahu a krásu mimo binární rámce.

    Zdroj: Harris Reed

    Florence má navíc mimořádný dar normalizovat jinakost. Není to rebelie s vykřičníkem, nýbrž jemné, ale neochvějné odmítnutí očekávání, jak má vypadat žena v centru pozornosti. To je přesně důvod, proč ji Harris Reed zvolil za svůj „statement in motion“. Na videu kráčí Florence Pugh s naprostým klidem, jako by nešlo o dramatickou couture róbu, ale o její druhou kůži. Nese šaty, které by jinou herečku mohly přemoci, s uvolněností, která bere dech. Tělo se v jejím pojetí stává prostorem svobody, ne objektem určeným k hodnocení.

    Kašlu na to. Florence Pugh své tělo odmítá přizpůsobovat diktátu

    Svůj svobodný a přirozeně láskyplný vztah k tělu dala Florence najevo už před třemi lety, kdy se stala terčem misogynistické kritiky poté, co se na jedné přehlídce objevila v průsvitných šatech Valentino. V působivém vyjádření tehdy vzkázala všem negativně komentujícím její prsa, že je se svým tělem v souladu. „Smířila jsem se složitostmi svého těla, které mě dělají mnou. Jsem spokojená s ‚nedostatky‘, na které jsem se ve 14 letech nemohla dívat,“ popsala tehdy.

    Vysvětlila, že pozitivní vztah k tělu získala díky své rodině plné silných žen s výraznými křivkami. „Vždycky bylo mým posláním v této branži říkat ‚kašlu na to a kašlu na to‘, kdykoli někdo očekává, že se moje tělo přizpůsobí názoru na to, co je sexy nebo sexuálně přitažlivé,“ dodala. Toto pojetí autonomie v náročném prostředí showbyznysu s fluidním návrhářem do puntíku sdílí.

    Stoprocentně autentická. Herečka návrháři pomáhá ztělesnit jeho vize

    Florence Pugh na přehlídce Harrise Reed letos nevystoupila poprvé. Už při zahájení show pro sezónu podzim a zima 2023 přednesla monolog inspirovaný Shakespearem. Tehdy měla za úkol ztělesnit designérův pohled na svět, vycházející z Shakespearova citátu „Celý svět je jeviště!“ z divadelní hry Jak se vám líbí. Zadání splnila dokonale a její vystoupení se tak stalo zcela virální.

    Zdroj: Harris Reed

    Reed, pracující rovněž jako kreativní ředitel módního domu Nina Ricci, tehdy po velkém úspěchu společné práce magazínu Vogue sdělil, že herečka „ztělesňuje všechno, co chci, aby moje práce byla.“ Dodal rovněž, že v módním byznysu, který má tendenci kontrolovat a vynucovat, jak mají lidé vypadat, je Florence Pugh stoprocentně a nekompromisně autentická, což je velmi vzácné.

    A teď buď děsivá. Působivý monolog uvedl přehlídku modelů evokujících brnění

    Na letošním Londýnském týdnu módy dostala Pugh zadání, aby byla znepokojivá až děsivá. „Chci, aby se všichni cítili velmi nepříjemně. Myslím, že právě díky nepohodlí se člověk dokáže podívat hlouběji do sebe a začít si klást otázky o sobě a svém okolí,“ vysvětlil vizi návrhář. Monolog herečky byl rozhodně znepokojivý, končil výzvou „Buďte neohrožení!“. Tím připravila publikum na show plnou modelů s až architektonickou strukturou. Často evokovaly brnění, korzety tak působily jako chrániče, krinolíny zase jako klece.

    Zdroj: Harris Reed

    Oblečení tak nabízelo pomyslnou ochranu před světem. Stejně jako po vystoupení před dvěma lety, i tentokrát společná práce na přehlídce vyvolala velký ohlas. Móda v pojetí Harrise Reed a Florence Pugh není jen o vzhledu, ale o postoji. Estetika nese důležité poselství konceptuální queer inkluzivní módy. Společně redefinují, co znamená být krásný, silný a autentický, bez ohledu na zavedené normy. Jejich spolupráce je odvážná, nekompromisní a přitom přirozená. A rozhodně ještě neřekli poslední slovo.

    Zdroje: InStyle, L’OfficielUSA, Wmagazine, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Lucie Vavriková
    Lucie Vavrikováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých textech věnuje módním jevům s analytickým přesahem, zkoumá estetiku aktuálních trendů, jejich symboliku i společenské souvislosti. Sleduje přehlídky, červené koberce i kostýmy v seriálech, ale nejvíc ji zajímá, co nám móda říká o světě, ve kterém žijeme. Je vystudovaná novinářka, začínala ve zpravodajské redakci, věnovala se zejména zdravotnickým a sociálním tématům.

    ― Reklama ―

    Rebelka a vizionář. Herečka Florence Pugh a návrhář Harris Reed redefinují módní normy

    ― Reklama ―

    Hollywoodská herečka Florence Pugh otevřela dechberoucí show módního návrháře Harrise Reed na Londýnském týdnu módy neméně strhujícím způsobem. Její pojetí vlastní existence na módní scéně přesně odpovídá stylu fluidního experimentátora. Spolu nekompromisně zpochybňují zavedené normy. A dělají to zábavně a inspirativně.

    Florence Pugh se na nedávné přehlídce Harrise Reed neobjevila jako pasivní múza, ale jako aktivní součást návrhářova manifestu. Její přítomnost byla symbolická. Harris Reed nehledal krásku z Hollywoodu, které bude slušet jeho odvážný styl. Ostatně Florence při své výšce rozhodně nemá atributy modelky. Devětadvacetiletá herečka ale dokonale ztělesňuje ideály, které Harris Reed dlouhodobě prosazuje, tedy autenticitu, odvahu a krásu mimo binární rámce.

    Zdroj: Harris Reed

    Florence má navíc mimořádný dar normalizovat jinakost. Není to rebelie s vykřičníkem, nýbrž jemné, ale neochvějné odmítnutí očekávání, jak má vypadat žena v centru pozornosti. To je přesně důvod, proč ji Harris Reed zvolil za svůj „statement in motion“. Na videu kráčí Florence Pugh s naprostým klidem, jako by nešlo o dramatickou couture róbu, ale o její druhou kůži. Nese šaty, které by jinou herečku mohly přemoci, s uvolněností, která bere dech. Tělo se v jejím pojetí stává prostorem svobody, ne objektem určeným k hodnocení.

    Kašlu na to. Florence Pugh své tělo odmítá přizpůsobovat diktátu

    Svůj svobodný a přirozeně láskyplný vztah k tělu dala Florence najevo už před třemi lety, kdy se stala terčem misogynistické kritiky poté, co se na jedné přehlídce objevila v průsvitných šatech Valentino. V působivém vyjádření tehdy vzkázala všem negativně komentujícím její prsa, že je se svým tělem v souladu. „Smířila jsem se složitostmi svého těla, které mě dělají mnou. Jsem spokojená s ‚nedostatky‘, na které jsem se ve 14 letech nemohla dívat,“ popsala tehdy.

    Vysvětlila, že pozitivní vztah k tělu získala díky své rodině plné silných žen s výraznými křivkami. „Vždycky bylo mým posláním v této branži říkat ‚kašlu na to a kašlu na to‘, kdykoli někdo očekává, že se moje tělo přizpůsobí názoru na to, co je sexy nebo sexuálně přitažlivé,“ dodala. Toto pojetí autonomie v náročném prostředí showbyznysu s fluidním návrhářem do puntíku sdílí.

    Stoprocentně autentická. Herečka návrháři pomáhá ztělesnit jeho vize

    Florence Pugh na přehlídce Harrise Reed letos nevystoupila poprvé. Už při zahájení show pro sezónu podzim a zima 2023 přednesla monolog inspirovaný Shakespearem. Tehdy měla za úkol ztělesnit designérův pohled na svět, vycházející z Shakespearova citátu „Celý svět je jeviště!“ z divadelní hry Jak se vám líbí. Zadání splnila dokonale a její vystoupení se tak stalo zcela virální.

    Zdroj: Harris Reed

    Reed, pracující rovněž jako kreativní ředitel módního domu Nina Ricci, tehdy po velkém úspěchu společné práce magazínu Vogue sdělil, že herečka „ztělesňuje všechno, co chci, aby moje práce byla.“ Dodal rovněž, že v módním byznysu, který má tendenci kontrolovat a vynucovat, jak mají lidé vypadat, je Florence Pugh stoprocentně a nekompromisně autentická, což je velmi vzácné.

    A teď buď děsivá. Působivý monolog uvedl přehlídku modelů evokujících brnění

    Na letošním Londýnském týdnu módy dostala Pugh zadání, aby byla znepokojivá až děsivá. „Chci, aby se všichni cítili velmi nepříjemně. Myslím, že právě díky nepohodlí se člověk dokáže podívat hlouběji do sebe a začít si klást otázky o sobě a svém okolí,“ vysvětlil vizi návrhář. Monolog herečky byl rozhodně znepokojivý, končil výzvou „Buďte neohrožení!“. Tím připravila publikum na show plnou modelů s až architektonickou strukturou. Často evokovaly brnění, korzety tak působily jako chrániče, krinolíny zase jako klece.

    Zdroj: Harris Reed

    Oblečení tak nabízelo pomyslnou ochranu před světem. Stejně jako po vystoupení před dvěma lety, i tentokrát společná práce na přehlídce vyvolala velký ohlas. Móda v pojetí Harrise Reed a Florence Pugh není jen o vzhledu, ale o postoji. Estetika nese důležité poselství konceptuální queer inkluzivní módy. Společně redefinují, co znamená být krásný, silný a autentický, bez ohledu na zavedené normy. Jejich spolupráce je odvážná, nekompromisní a přitom přirozená. A rozhodně ještě neřekli poslední slovo.

    Zdroje: InStyle, L’OfficielUSA, Wmagazine, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Sluší vysoké módě fast fashion? Spolupráce s řetězci ředí luxusní značky

    Kousky z dílny luxusních značek v policích fast fashion řetězců můžou působit jako záblesk naděje. Touha po vysněných designových kouscích vítězí nad letmými úvahami nad tím, zda podobný nákup vůbec stojí za to. Spolupráce mezi high fashion a běžnými řetězci však rozmělňuje jádro světových módních domů a snižuje nejen jejich exkluzivitu, ale i autenticitu.

    Ariana Grande a Cynthia Erivo budí konspirace. Jejich vztah nedá internetu spát

    Tiskové turné filmu Wicked: For Good se proměnilo v kulturní událost, která vyvolává víc otázek než odpovědí. Hlavní představitelky Ariana Grande a Cynthia Erivo poutají pozornost extrémní štíhlostí, neustálou fyzickou blízkostí a vystupováním, jenž působí mimo obvyklé hranice hollywoodské prezentace. Sociální sítě reagují memes, spekulacemi i znepokojením. Z pohádky o toleranci se stal další internetový případ.

    Kreativní chaos. Vánoční sezóna mění podstatu módních kampaní

    Vánoce jsou tu a s nimi přichází nejkouzelnější a nejočekávanější marketingový moment roku. Od chvíle, kdy Mariah Carey s nadšením oznamuje „It’s time!“, až po ikonické červené kamiony Coca-Coly, které každoročně definují sváteční atmosféru. Vánoční kampaně nejsou jen o produktech. Stojí na emocích, sdílených vzpomínkách a kulturních tradicích, které značky využívají k vytvoření silného spojení s publikem, zejména na sociálních sítích.

    Pařížský soud rozhodl. Shein unikl ve Francii tříměsíčnímu zákazu

    Fast fashion gigant Shein se ve Francii vyhnul tříměsíčnímu zákazu. V pátek o tom rozhodl pařížský soud, který reagoval na požadavek vlády. Prohlásil totiž, že by byl podobný krok "nepřiměřený" vzhledem k tomu, jak rychle platforma na pochybení reagovala. Kritice čelila poté, co francouzští regulátoři našli na jejích stránkách zbraně a sex panenky připomínající děti.

    Luxus v zajetí mrazu. Saint Laurent Rive Droite láká na řadu Snow Edition

    Saint Laurent Rive Droite otevírá zimní sezónu ve velkém stylu. Tentokrát kolekcí, jež nese název Snow Edition a nemůže chybět v šatníku žádného milovníka horských chat a sjezdovek. Kolekce spojuje sexy estetiku značky s prémiový zimním vybavením, kterým nepronikne ani špetka mrazu. Husí kůži budete mít jen z toho, jak dobře budete v Saint Laurent vypadat.

    Jean Paul Gaultier jako módní věštec. V roce 1999 predikoval aktuální sezónu

    Některé kolekce stárnou jako archivy. Jiné se po letech vracejí s energií, která přesně odpovídá nové chvíli. A právě řada Jean Paul Gaultier FW 1999 patří mezi ně. Je až zarážející, s jakou jistotou tehdejší styling kopíruje současný rytmus zimy. Párové siluety, promyšlené vrstvy, moderní proporce. Runway z přelomu milénia působí jako návrh letošní sezóny, jen vystřižený z jiného času. Vizionářství vzniká jako jasný důsledek schopnosti číst budoucnost s neobvyklou přesností.

    Evropská unie šlape Shein na paty. V roce 2026 uvalí cla na malé balíky

    Od července příštího roku začnou v Evropské unii pro malé balíky v hodnotě pod 150 eur platit nová cla. V pátek se na tom dohodli ministři financí zastupující členské státy. Poplatek ve výši tří eur cílí na potlačení laviny levného zboží, putujícího do bloku především z Číny. Dopad pocítí hlavně levné e-commerce platformy, jako je Shein, Temu nebo AliExpress.

    Vánoce jsou ideální čas na malý hřích. Beauty je ten nejsladší ze všech

    Hledáte dárek, který potěší každou ženu ve vašem životě? Ať už chcete udělat radost sestře, kamarádce, či přítelkyni, beauty svět vás nezklame. Nabízí přesně to, co pod vánočním stromečkem vykouzlí úsměv na tváři. Vsaďte na beauty tipy roku, které jsou voňavé, rozmazlující a tak trochu návykové. Umí dokonale zahřát u srdce: potěší, překvapí a dodají dotek elegance. 

    Panter i jezevčík. Zvířecí protagonisté definují vánoční kampaně sezóny

    Vánoce jsou obdobím, na kterém si luxusní značky dávají záležet a potenciální zákazníky lákají pomocí poutavých vizuálů. Marketingovým kampaním však letos kromě tradičních a v tom nejlepším slova smyslu klišé témat, jako je láska, rodina nebo víra, dominují také zvířecí přátelé. Zatímco Carrie ze seriálu Sex ve městě by byla nadšená čtyřnohými chlupáči u značky Manolo Blahnik, společnost Cartier si na pomoc s dárky přizvala malé pantery.

    Rick Owens uvádí set ústní péče. Je libo brutalistický kartáček?

    Rick Owens přesouvá hranice svého temného universa směrem, jenž budí pozornost mezi milovníky high-end péče. Nový set uvádí svět ústní péče do prostoru, kde převládá brutalistický minimalismus, vůně na úrovni niche parfémů a rituály, jež získávají nečekanou váhu. Kolekce kombinuje estetiku sochařské drsnosti s intimní každodenností. Výsledkem je zážitek, který proměňuje běžnou ranní sekvenci v uvědomělý akt.

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―