Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Současný trend známý jako quiet luxury se nadále těší velké popularitě. Nejnovější data platformy Joor totiž prokázala, že maloobchody od začátku roku nakupují čím dál méně oblečení s logy. Vyhledávání klíčových slov spojených s trendem je rovněž mnohem častější.

    Když sociálním sítím a médiím začala dominovat debata o termínu quiet luxury, převládaly názory, že by se mohlo jednat o pouhý přechodný trend. Nejnovější statistiky platformy Joor ovšem poukazují na to, že by mohl styl v oblibě zůstat mnohem déle. Její data totiž zaznamenala nárůst v online vyhledávání výrazů jako „quiet luxury“, „stealth wealth“ nebo „old money style“.

    Populární je pak minimalistický look především mezi zákazníky v Severní Americe a Evropě. Neznamená to ovšem, že by milovníci módy vyřadili loga ze svých šatníků úplně. Už ovšem tolik nevyžadují jeho výrazné a do očí bijící podoby. Podle statistik firmy Joor navíc maloobchodníci v roce 2023 oproti stejnému období loňského roku nakoupili o 22 procent méně produktů s logem.

    „Pokles nakupování oblečení s logem je zřejmý především v Severní Americe. V tomto regionu ho maloobchody objednávaly o 43 procent méně,“ vysvětlili dále zástupci platformy Joor. Opačný trend ovšem vypozorovali v asijsko-pacifickém regionu. „V prvních měsících roku si nákupčí oproti stejnému období loňského roku vyžádali o osm procent více kousků s logy,“ doplnila firma.

    Trend quiet luxury je oblíbený kvůli současným seriálům i touze vyrovnat se nejbohatší vrstvě

    Nejčastěji si milovníci quiet luxury nové looky objednávali u značek jako The Row, Lemaire, John Lobb, Sease, Valextra nebo Johnstons of Elgin. Zmíněné módní společnosti totiž nabízejí minimalistické, ale kvalitní oblečení. Trend quiet luxury se totiž vyznačuje jednoduchou módou s dokonalými střihy z těch nejlepších materiálů. Mezi oblíbené kousky proto patří lehké halenky, saka, široké kalhoty do pasu nebo jednoduchá trička.

    Trend se v současnosti dostal do popředí módního světa hned z několika důvodů. Styl totiž nedávno zpopularizoval známý seriál Succession. Následně ho před kamerami předvedla herečka Gwyneth Paltrow při svém tiskem intenzivně sledovaném soudním řízení. Zároveň jeho obliba ale vychází z touhy vyrovnat se těm nejbohatším vrstvám společnosti. Ta totiž už po několik desítek let nosí „tichou“ módu, jejíž kvalitu poznají jenom ti ze stejné společenské vrstvy.

    Zdroj: Fashion United, Luxury Tribune, Washington Post, Instagram, YouTube

    Quiet luxury narůstá na oblibě. Milovníci módy i nadále odmítají loga

    Znáte nejavantgardnější módní dům všech dob? Představuje šaty vzhůru nohama i oblečené mimo tělo

    Kdyby slovní hádanka hledala synonyma pro avantgardu a překvapení, klíčem by byl módní dům Viktor&Rolf. Objemné šaty s nápisy "Nefotit prosím!" nebo "Nejsem stydlivá, prostě se mi nelíbíš!" se po uvedení v roce 2019 ihned staly virálními. Sociální sítě oblétly během několika okamžiků a dodnes je jejich uživatelé používají jako vtipné gify či takzvané memes. Znáte ale ty nejzásadnější momenty této geniální umělecké značky?

    Přivítejte letos slunečné dny s předstihem. Ponořte se do světa samoopalování

    Čím dál vyšší teploty nám neúprosně připomínají, že léto se blíží. Spolu s nimi přichází i první přípravy na vytoužené dovolené. Mezi ně patří mimo jiné také pravidelná samoopalovací rutina. Zaručí totiž, že nebudete na pláži mezi ostatními příliš zářit. Pokud jste ji ještě nikdy nevyzkoušeli, pak nastává ten správný čas začít.

    Kdy jste naposledy cíleně nic nedělali? Nizozemská filozofie niksen ukazuje cestu k pomalejšímu životu

    V posledním desetiletí se svět seberozvoje a duševního zdraví inspiruje japonskou filozofií ikigai nebo dánským konceptem radosti z maličkostí, známým jako hygge. Mezi recepty na šťastný život podle různých zemí se přidává i nizozemský niksen, který doslova káže nic nedělat. Ukáže vám, jak v současném hektickém světě zpomalit a nenechat si drahocenný čas proklouznout mezi prsty.

    Módní novinky v kostce: Bella Hadid představila parfém, Pharrell Williams se spojil s Tiffany & Co. a Ralph Lauren uspořádal skromnou přehlídku

    Přelom dubna a května přinesl do světa krásy a módy významné debuty, ale také nostalgické okamžiky. Návrhář Pharrell Williams a Tiffany & Co. oslavují individualitu v nové kolekci Titan. Modelka Bella Hadid odhalila světu luxusní parfémy, které jsou pohlazením pro tělo i duši. Značka Ralph Lauren vsadila pro svou nejnovější přehlídku na jednoduchost v tom nejlepším slova smyslu.