Více

    ― Reklama ―

    Věci, které většina lidí přehlédne, ona pozoruje se zneklidňující intenzitou. Lisa Jahovic, britská umělkyně působící v Londýně, se nespecializuje na monumentální plátna, ani výkřiky instalací. Její disciplína se těžko zařazuje. Osciluje mezi fotografií, filmem a sochařstvím, a přitom zůstává osobitá. Zatímco jiní umělci hledají inspiraci ve výjimečných událostech, Jahovic se obrací k obyčejnosti.

    Její umění nesvazuje technika, ani médium, ale podprahový smysl pro absurditu, který prostupuje každou její instalaci. Úspěšná umělkyně Lisa Jahovic nevytváří dekorativní objekty, ale ucelené poetické situace. Její díla působí jako momenty ze snu, ve kterém se běžné předměty rozhodly vyprávět vlastní příběh.

    Lisa Jahovic jako synonymum antropomorfismu. Neživým věcem dává život

    Její tvorba je založená na zmíněném antropomorfismu, tedy postupu, při kterém se věcem přisuzují lidské rysy. Předměty nežijí v jejím světě náhodou. Jsou režírovány, stylizovány a rozmístěny s precizností, jež působí až znepokojivě přesně. Skrze performativní skulptury vypráví příběhy o existenci, a přitom se nebojí absurdit. Divák neví, zda se má usmívat, nebo cítit tíhu. Lisa pracuje s běžnými materiály, ale ve chvíli, kdy vstoupí do jejího světa, s okamžitou platností přestanou být funkční. Stávají se symbolem, gestem nebo tělem.

    Zdroj: Lisa Jahovic

    Letos si talent známé umělkyně přizvala na pomoc značka Lanvin. Výsledkem je speciální řada, jejíž kousky z jemného saténu Jahovic rozpohybovala jako sochy v pohybu. Kolekce Elegance in Motion zhmotňuje estetiku pomalého tance mezi formou a siluetou. Šaty nepřiléhají, ale proudí. Jsou stylizované jako artefakty, které nechcete obléknout, ale sledovat. Umělkyně nepracuje s látkou jako módní návrhář, ale jako instalatér významů. Záhyby šatů tak mění v jakousi krajinu.

    Zdroj: Lanvin

    Její sílu využil i módní dům Jacquemus. Pamatujete na kampaň Winter Retreat?

    Módní dům Jacquemus si zase Jahovic přizval do své zimní kampaně Winter Retreat, která se odehrává v dřevěném interiéru horského letoviska. Realita se v ní láme jako světlo na sněhu. Je to místo, v němž se praktičnost potkává s fantazií, a kde se sušené pomeranče stávají němými aktéry zimního dramatu. 

    Jahovic kampani vdechla surreálnost, která sílí s každým dalším pohledem. Modelka Alex Consani vypadá, jako by v letovisku žila 100 let a právě zjistila, že s ní dům začíná mluvit. Jahovic objevuje krásu v nehybnosti, mluví s tichými věcmi a budí je k životu. Stačí se jen skutečně dívat.

    Zdroje: DRY Magazine, LA LA LAND, Flowers Gallery, Metal Magazine, Instagram

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Foto:Lanvin

    Proč byste měli znát umělkyni Lisu Jahovic? Přetváří předměty na kinetické sochy

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Věci, které většina lidí přehlédne, ona pozoruje se zneklidňující intenzitou. Lisa Jahovic, britská umělkyně působící v Londýně, se nespecializuje na monumentální plátna, ani výkřiky instalací. Její disciplína se těžko zařazuje. Osciluje mezi fotografií, filmem a sochařstvím, a přitom zůstává osobitá. Zatímco jiní umělci hledají inspiraci ve výjimečných událostech, Jahovic se obrací k obyčejnosti.

    - Reklama -

    Její umění nesvazuje technika, ani médium, ale podprahový smysl pro absurditu, který prostupuje každou její instalaci. Úspěšná umělkyně Lisa Jahovic nevytváří dekorativní objekty, ale ucelené poetické situace. Její díla působí jako momenty ze snu, ve kterém se běžné předměty rozhodly vyprávět vlastní příběh.

    Lisa Jahovic jako synonymum antropomorfismu. Neživým věcem dává život

    Její tvorba je založená na zmíněném antropomorfismu, tedy postupu, při kterém se věcem přisuzují lidské rysy. Předměty nežijí v jejím světě náhodou. Jsou režírovány, stylizovány a rozmístěny s precizností, jež působí až znepokojivě přesně. Skrze performativní skulptury vypráví příběhy o existenci, a přitom se nebojí absurdit. Divák neví, zda se má usmívat, nebo cítit tíhu. Lisa pracuje s běžnými materiály, ale ve chvíli, kdy vstoupí do jejího světa, s okamžitou platností přestanou být funkční. Stávají se symbolem, gestem nebo tělem.

    Zdroj: Lisa Jahovic

    - Reklama -

    Letos si talent známé umělkyně přizvala na pomoc značka Lanvin. Výsledkem je speciální řada, jejíž kousky z jemného saténu Jahovic rozpohybovala jako sochy v pohybu. Kolekce Elegance in Motion zhmotňuje estetiku pomalého tance mezi formou a siluetou. Šaty nepřiléhají, ale proudí. Jsou stylizované jako artefakty, které nechcete obléknout, ale sledovat. Umělkyně nepracuje s látkou jako módní návrhář, ale jako instalatér významů. Záhyby šatů tak mění v jakousi krajinu.

    Zdroj: Lanvin

    Její sílu využil i módní dům Jacquemus. Pamatujete na kampaň Winter Retreat?

    Módní dům Jacquemus si zase Jahovic přizval do své zimní kampaně Winter Retreat, která se odehrává v dřevěném interiéru horského letoviska. Realita se v ní láme jako světlo na sněhu. Je to místo, v němž se praktičnost potkává s fantazií, a kde se sušené pomeranče stávají němými aktéry zimního dramatu. 

    Jahovic kampani vdechla surreálnost, která sílí s každým dalším pohledem. Modelka Alex Consani vypadá, jako by v letovisku žila 100 let a právě zjistila, že s ní dům začíná mluvit. Jahovic objevuje krásu v nehybnosti, mluví s tichými věcmi a budí je k životu. Stačí se jen skutečně dívat.

    Zdroje: DRY Magazine, LA LA LAND, Flowers Gallery, Metal Magazine, Instagram

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Carolina Herrera vítá nový parfém a Max Mara láká na cruise 2026

    Italský módní dům Max Mara představil ve své cruise kolekci pro rok 2026 vrchol italské elegance. Překvapivě nenucenou resort řadu vydal pro Valentino také návrhář Alessandro Michele. Carolina Herrera uvádí nový parfém La Bomba a Emma Chamberlain spolupracuje s platformou Pinterest. Manolo Blahnik sponzoruje výstavu o Marii Antoinette.

    Léto ve znamení detoxu. Interiérové trendy čerpají z venkova

    Přehlcenost sociálních sítí, touha po hlubokém odpočinku a návrat k dávným kořenům. To vše definuje letošní léto nejen na poli módy. Interiérové trendy diktují útěk k přírodním materiálům, tlumeným tónům a vintage úlovkům. Jako inspirace slouží idylický venkovský život plný domácího chleba a šťavnatých úlovků z opečovávané zahrady.

    Zdání často klame. U těchto kousků si online nákupy raději odpusťte

    Online nákupy mají řadu nesporných výhod. Od úspory času až po obrovský výběr, ve většině případech jednoduše vyhrávají na plné čáře. Existují ovšem módní kousky, u kterých se pohodlnost při nákupu nevyplácí. Ne vždy lze velikost, střih a barvu odhadnout virtuálně. Mnohem lepší službu vám udělají "staré dobré" kamenné prodejny.

    Módní průmysl musí obrátit. Brodí se krizí devastující nadprodukce

    Škodlivé dopady módního průmyslu na životní prostředí nejsou žádným tajemstvím. Přesto je jeden z největších problémů módní scény často v tichosti odsouván do pozadí. Právě na něj upozornil report udržitelné show Source Fashion. Zvýraznil totiž alarmující krizi nadprodukce, jež za sebou zanechává hromady oblečení, zaplavující přeplněné skládky.

    Louis Vuitton naverboval další hvězdu. V kampaních zazáří Jeremy Allen White

    Módní dům Louis Vuitton rozšířil svůj casting ambasadorů. Novou tvář tentokrát vybral z řady herců, zastupovat ho proto bude Jeremy Allen White. Značka potvrdila spekulace, jež vznikly poté, co ho oblékla na letošní ročník Met Gala. Jedná se postílení hercova rostoucího vlivu v módním světě, který odstartoval již loňskou kampaní pro Calvin Klein.

    Letní doplňky podléhají maximalismu. Výrazné brýle doplní tradiční perly

    Léto odrážející se v lesku doplňků. Přesně to bude hlavním cílem letošní prázdninové módy. Trendy nikdy nespí, a tak je z uplynulých přehlídek i aktuální nabídky návrhářů jasné, co se bude v létě nosit. Maximalismus se míchá s klasikou a někteří z oblíbenců pronikají na scénu již od jara. Letní doplňky nabízí divokou jízdu, nechte se proto svézt na její vlně.

    TikTok vybízí k opravdovému odpočinku. Propaguje ho trendy cozymaxxing

    Sociální síť zodpovědná za nespočet nebezpečných, nebo minimálně neužitečných, trendů a tipů obrátila. TikTok aktuálně propaguje koncept cozymaxxing, představující výzvu k opravdovému, vědomému a promyšlenému odpočinku. Za cíl má přimět uživatele populární platformy, aby zpomalili a naučili se relaxovat bez rozptýlení a spěchu.

    Gucci v proměnách času. Kdo psal nejstylovější módní kapitolu?

    Gucci. Slovo, které evokuje italskou eleganci, sebevědomí, teatrálnost i nekonečnou proměnlivost. Módní instituce vznikla ve Florencii jako malá brašnářská dílna, pod rukama kreativních ředitelů ale vyrostla ve značku formující aktuální trendy. Každý z kreativních lídrů, od svůdného Toma Forda po výstředního Alessandra Michele, zanechal na společnosti stopu, jež přetvořila šatníky i představu toho, co znamená být Gucci.

    Móda v kostce: Burberry zahájil festivalovou sezónu a Rhode vítá face mist

    Burberry už očekává letní pohodu, a tak novou kampaň zaměřil na typickou britskou festivalovou kulturu. Značka Rhode mezitím vydala nový face mist, jehož tváří se stal herec Harris Dickinson. Návrhář Olivier Rousteing získá ocenění Couture Council Award a do aukce míří dosud největší počet luxusních kousků z šatníku princezny Diany.

    Konec rozhodovací paralýzy. Na dovolenkové outfity stačí šest kousků

    Ať už bojujete s místem v kufru, nebo si nechcete na dovolené lámat hlavu s outfity, klíčem je chytré plánování. Ne nadarmo se říká, že kdo je připraven, není překvapen. Možná ale budete překvapeni vy, jakými různými způsoby lze využít oblíbené oblečení. S jednoduchými šesti kousky jste totiž schopni vykouzlit šatník na celou dovolenou.

    Letní znevýhodnění. Proč pánská móda stále přešlapuje v kruhu?

    Zatímco dámské kolekce léta hýří barvami, tvary i možnostmi, muži zůstávají znevýhodnění. Móda se sice každou sezónu posouvá, ale pro pánský šatník, jako by to neplatilo. Rok co rok, s příchodem teplejších dnů, oprašujeme stejný archetyp, tedy kraťasy, košile a mokasíny. Znovu a znovu. A když už se někde zableskne naděje, zpravidla má cenovku jako ojetý vůz a visí pod logem luxusního módního domu.

    Pinterest má jasno. Předpovídá největší trendy letošního léta

    Vyhledávání uživatelů populární sociální sítě Pinterest slouží jako chytrý ukazatel. Platforma totiž na základě nejčastěji zadávaných klíčových slov odhaduje trendy, které budou definovat nadcházející období. Vydala proto předpověď pro letošní léto, jemuž má dle ní dominovat touha po digitálním detoxu, luxusním cottagecore i hravém make-upu.

    Tady byste SPF nečekali. Vyberte si sluneční ochranu v netradičním provedení

    O potřebě SPF se vedly dlouhé dohady, lékaři po celém světě však mají jasno. Bez ochranného faktoru by člověk v létě neměl na sluníčku trávit více času, než je třeba. Dnes se navíc produkty se sluneční ochranou vyrábí v tolika provedeních, že si své oblíbence musí najít opravdu každý. Snadná aplikace nebo chladivý efekt, trh uspokojí všechny.

    Všechno nejlepší. Letní oslavenci vám budou za originální dárky líbat ruce

    Léto přeje proseccu na ledu, veselým zážitkům, a hlavně oslavám pod širým nebem. Oslavenci narození v tomto období mají v krvi styl i vášeň pro opravdu luxusní dárky. Zapomeňte na padesátý hrníček nebo bonboniéru, tyhle originální nápady vám vyslouží potlesk ve stoje. Obdarovaní si na vás už navždy vzpomenou s úsměvem na tváři.

    Slibný relax neskrývá jen moře. Objevte taje evropských spa hotelů

    Blížící se sluncem nasycené dny lákají na vytouženou dovolenou. Šumící moře, písečné pláže a dlážděné ulice přímořských měst evokují vysněný relax. Za opravdovým odpočinkem ale nemusíte vycestovat na vzdálené pláže. Dopřejte si prázdninový oddech v jednom z nejluxusnějších evropských spa hotelů, ukrývajících vířivky, sauny i speciální procedury.

    Bottega Veneta vzdává hold ikonickému vzoru. Intrecciato slaví 50 let

    Slavný propletený vzor intrecciato patří mezi nejvíce klasické prvky tichého luxusu. Zároveň slouží jako okamžité poznávací znamení jedné z nejúspěšnějších italských značek, Bottega Veneta. Společnost letos vzdává svému ikonickému detailu hold, jelikož slaví 50 let. Představila proto speciální kampaň, založenou na významu tradičního řemesla.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―