Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    I když hlavních měst módy existuje hned několik, dá se Paříž považovat za jejich neoficiální královnu. Není proto divu, že se zrak módních nadšenců obrátil k jejímu nedávnému týdnu módy. Na základě něj totiž předpovídají trendy definující letošní chladné období. Podzim přivítá extra nízké pasy, široká ramena, výrazné doplňky i divoké zvířecí vzory.

    Móda na počasí nehledí. Podzimu povládnou extrémně nízké pasy

    Návrat nízkých pasů definuje současné trendy a zdá se, že tomu jinak nebude ani letos na podzim. Uplynulý Pařížský týden módy potvrdil definitivní comeback low-rise. Do svých kolekcí ho v podobě nízko posazených maxi sukní zařadila rovněž značka Chloé. Navázala tak na Milánský fashion week, kde do své kolekce extrémně nízké a provokativní pasy zařadil rovněž módní dům Diesel.

    Zdroj: Chloé, Diesel

    Korporát z pohledu 80. let. Módní scéně opět dominují široká ramena

    Dalším pokračujícím trendem letošního podzimu budou široká ramena. Odkazují totiž na v současnosti populární estetiku s názvem Boom Boom, jež romantizuje korporátní looky z 80. let minulého století. Nezáleží na tom, zda se jedná o oversized saka, klasické bílé košile nebo pánské obleky. Návrat do minulosti si v Paříži oblíbila hrstka návrhářů, jako je třeba Rick Owens nebo Stella McCartney.

    Zdroj: Stella McCartney, Saint Laurent

    Šperky přenechte zápěstím. Doplňkem podzimu budou výrazné náramky

    Pařížský týden módy definovala rovněž celá řada výrazných doplňků. První místo si mezi nimi jednoznačně vybojovaly statement náramky. Jedná se totiž o skvělý šperk, který na vyšší úroveň vyzdvihne nejen minimalistické outfity, ale také maximalistické looky. Vlastní verzi náramků předvedla ve své debutové kolekci pro Givenchy třeba Sarah Burton. Nechyběly ale ani u Chanel či Louis Vuitton.

    Nebojte se inspirovat historií. Módní mola dobývají viktoriánské volány

    Dalším nepřehlédnutelným prvkem pařížských módních mol se staly volány a límce, typické pro viktoriánskou éru. Na jednotlivých kouscích se objevily především na lehkých blůzkách a košilích, zkombinovaných s vypasovanými saky, vestami nebo bundami. Nechyběly tak mimo jiné také v kolekcích módních domů Dior nebo Chanel. Do svých návrhů je však zařadil i Alexander McQueen.

    Zdroj: Dior, Chanel

    Zvířecí vzory runway neopouští. Pozřít hodlají i letošní podzim

    Již několikátou sezónu v řadě dominují módním molům zvířecí potisky. I když jim nadále vévodí především leopardí vzor, objevují se čím dál častěji také varianty inspirované krávou nebo hadem. Na rozdíl od svých předchůdců jsou ještě o něco výraznější a nebojí se ani sebe navzájem. Nemusíte se proto štítit neotřelého mixu hned několika divokých zvířat. Módní scénu jen tak neopustí.

    @wwd The finale of the Duran Lantink show in Paris. #parisfashionweek #tiktokfashion #tiktokfashionmonth ♬ original sound – WWD

    Zdroje: The Zoe Report, Fashionista, Who What Wear, TikTok, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Podzim podle Paříže. Týden módy odkryl trendy letošní chladné sezóny

    ― Reklama ―

    I když hlavních měst módy existuje hned několik, dá se Paříž považovat za jejich neoficiální královnu. Není proto divu, že se zrak módních nadšenců obrátil k jejímu nedávnému týdnu módy. Na základě něj totiž předpovídají trendy definující letošní chladné období. Podzim přivítá extra nízké pasy, široká ramena, výrazné doplňky i divoké zvířecí vzory.

    Móda na počasí nehledí. Podzimu povládnou extrémně nízké pasy

    Návrat nízkých pasů definuje současné trendy a zdá se, že tomu jinak nebude ani letos na podzim. Uplynulý Pařížský týden módy potvrdil definitivní comeback low-rise. Do svých kolekcí ho v podobě nízko posazených maxi sukní zařadila rovněž značka Chloé. Navázala tak na Milánský fashion week, kde do své kolekce extrémně nízké a provokativní pasy zařadil rovněž módní dům Diesel.

    Zdroj: Chloé, Diesel

    Korporát z pohledu 80. let. Módní scéně opět dominují široká ramena

    Dalším pokračujícím trendem letošního podzimu budou široká ramena. Odkazují totiž na v současnosti populární estetiku s názvem Boom Boom, jež romantizuje korporátní looky z 80. let minulého století. Nezáleží na tom, zda se jedná o oversized saka, klasické bílé košile nebo pánské obleky. Návrat do minulosti si v Paříži oblíbila hrstka návrhářů, jako je třeba Rick Owens nebo Stella McCartney.

    Zdroj: Stella McCartney, Saint Laurent

    Šperky přenechte zápěstím. Doplňkem podzimu budou výrazné náramky

    Pařížský týden módy definovala rovněž celá řada výrazných doplňků. První místo si mezi nimi jednoznačně vybojovaly statement náramky. Jedná se totiž o skvělý šperk, který na vyšší úroveň vyzdvihne nejen minimalistické outfity, ale také maximalistické looky. Vlastní verzi náramků předvedla ve své debutové kolekci pro Givenchy třeba Sarah Burton. Nechyběly ale ani u Chanel či Louis Vuitton.

    Nebojte se inspirovat historií. Módní mola dobývají viktoriánské volány

    Dalším nepřehlédnutelným prvkem pařížských módních mol se staly volány a límce, typické pro viktoriánskou éru. Na jednotlivých kouscích se objevily především na lehkých blůzkách a košilích, zkombinovaných s vypasovanými saky, vestami nebo bundami. Nechyběly tak mimo jiné také v kolekcích módních domů Dior nebo Chanel. Do svých návrhů je však zařadil i Alexander McQueen.

    Zdroj: Dior, Chanel

    Zvířecí vzory runway neopouští. Pozřít hodlají i letošní podzim

    Již několikátou sezónu v řadě dominují módním molům zvířecí potisky. I když jim nadále vévodí především leopardí vzor, objevují se čím dál častěji také varianty inspirované krávou nebo hadem. Na rozdíl od svých předchůdců jsou ještě o něco výraznější a nebojí se ani sebe navzájem. Nemusíte se proto štítit neotřelého mixu hned několika divokých zvířat. Módní scénu jen tak neopustí.

    @wwd The finale of the Duran Lantink show in Paris. #parisfashionweek #tiktokfashion #tiktokfashionmonth ♬ original sound – WWD

    Zdroje: The Zoe Report, Fashionista, Who What Wear, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    Versace překračuje milník. Prada značku v prosinci přivítá pod svá křídla

    Luxusní skupina Prada Group letos v dubnu překvapila módní svět, když oznámila svou koupi módního domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur následovala krátce poté, co z pozice kreativní ředitelky značky odešla Donatella Versace. Teprve v úterý 2. prosince však společnost plně vstoupí do vesmíru Prada. Čeká ji nová éra kombinující její legendární historii a inovaci.

    REFY přináší chromový launch. Nová kolekce svítí sama o sobě

    REFY je značka, která evokuje dokonale upravené obočí. Každá žena si ji spojuje s její krásnou zakladatelkou a jejím netypickým vzhledem, jenž proměnila ve svou přednost. Vytvořila značku, jejímž posláním je dodat ženám sebevědomí, především v oblasti obočí. Při příležitosti výročí existence značky REFY představuje limitovanou edici Chrome Collection.

    Greenpeace našel nebezpečné látky v oblečení Shein. Překračují limity EU

    Fast fashion řetězec Shein čelí v Evropě další kauze. Německá odnož neziskové organizace Greenpeace odhalila nejnovější report, dle kterého v jeho oblečení našla nebezpečné látky. Jejich množství přitom přesahuje hranice předepsané Evropskou unií. Potenciálně toxické chemikálie pak mohou vést k řadě onemocnění, poškozují ovšem také životní prostředí.

    Paříž dobývá čerstvý designový skvost. Café Nuances otevírá novou pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paříži se mění v magnet pro generaci, která vyhledává design s naprostou vizuální razancí. Le Marais získává prostor, jenž pracuje s intenzivní estetikou a přitahuje pozornost rychlostí virálního postu. Atmosféra vibruje kovovým leskem, červeným světlem a podmanivým minimalismem. Kavárna posouvá běžný rituál do sféry, kde se design stává zážitkem. Zapisuje se mezi lokace, jež sdílení podporují jako součást své identity.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―