Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Hudba umí rozšířit prostor kolekce stejně přesně jako čistý střih kabátu. Bochum Welt přináší do módy zvuk, jenž vytváří atmosféru i vizuální rytmus. Spolupráce s Jil Sander ukazuje, že minimalismus má vlastní akustický tvar. Zvuk už není doprovodem, stává se součástí identity značky. Vzniká nová rovina luxusu, jež působí na smysly ze všech stran.

    Kreativní ředitel módního domu Jil Sander, Simone Bellotti, postavil hudbu do centra nové éry značky. Jeho nový projekt spojuje analogový zvuk s čistotou střihu a vizuálním videem. Italský hudebník Bochum Welt připravil pro společnost vinylové EP a představil jej na speciálním eventu značky v Hamburku. Výsledek působí jako celistvý příběh, propojující design, zvuk a emoce. Móda tak získává hudební akcent, který posouvá její vnímání k uměleckému zážitku.

    Bochum Welt rezonuje od 90. let. Nyní zažívá dosavadní kariérní maximum

    Bochum Welt, vlastním jménem Gianluigi Di Costanzo, se pohybuje na scéně od 90. let. Upozornil na sebe spoluprací s Aphex Twin a jeho labelem Rephlex, kde definoval raný zvuk IDM (elektronická hudba). Desky jako Module 2 či Desktop Robotics ukázaly jeho smysl pro melodii i strojovou přesnost. Hudba staví na analogových syntezátorech a citlivě kombinuje ambientní a taneční vrstvy. Díky tomu se stal respektovanou postavou mezi fanoušky elektronické avantgardy.

    Zdroj: Jil Sander

    Současná spolupráce s Jil Sander posouvá jeho práci z klubů a studií do světa módy. Jeho EP s názvem JS vyšlo na vinylu i digitálně a doprovodil ho film režiséra Seana Vegezzi. Video přenáší atmosféru Hamburku a typického stylu Jil Sander a rezonuje tak s vizuálním minimalismem značky. Tracky Crystal Ice, Night’s Frost či Wanderlust působí jako hudební ekvivalenty návrhů. Zvuková vrstva umožňuje značce komunikovat v rovině, která přesahuje samotný obraz.

    Zdroj: Profimedia

    Projekt má i silný symbolický rámec. Vinyl a film s názvem Wanderlust byly představeny právě v Hamburku, kde Jil Sander v roce 1968 otevřela svůj první butik. Místo funguje jako připomínka kořenů značky i jako metafora návratu. Simone Bellotti pro server Fashion Network hovořil především o jisté dualitě, která charakterizuje Jil Sander. O napětí mezi přísností a lehkostí, mezi disciplínou a oddaností. Právě tyto kontrasty se odrážejí nejen v jeho střizích, ale rovněž ve zvukové krajině, kterou pro značku vytvořil hudebník Bochum Welt.

    Zdroj: Jil Sander

    Těžko byste hledali větší symbiózu. Bochum Welt a Jil Sander jsou „perfect match“

    Simone Bellotti, který stojí za novým směřováním Jil Sander, pracuje se zvukem jako s látkou. Minimalistické střihy tak rámuje hudba, jež zdůrazňuje jejich přesnost a eleganci. Atmosféra přehlídek i kampaní tím získává hloubku, jež působí intuitivně. Hudba se prolíná s tempem pohybů, světelným designem i prostorem. Vzniká tak dojem, že řada dýchá v rytmu vlastní hudební scénografie.

    Bochum Welt nefiguruje jako doprovodný soundtrack, ale jako spoluautor identity. Jeho analogová estetika přináší autenticitu, která se přenáší do vnímání materiálů. Zákazník při poslechu v butiku vnímá kabát jinak než při tichém prohlížení. Zvuk otevírá další vrstvu luxusu, protože komunikuje díky doteku. Takto pojatá hudba se stává výrazným nástrojem prohlubování zážitku ze značky.

    Celý projekt ukazuje, že móda hledá komplexní jazyk zahrnující všechny smysly. Zatímco střih a materiál zůstávají pevnými pilíři, hudba přidává další dimenzi. Bochum Welt dokáže minimalismus Jil Sander obohatit o pocit svobody a pohybu. Luxus se tak mění v zážitek, který se dá obléknout a poslouchat současně.

    Zdroje: WDR, Fashion Network, Fashion United, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Po stopách ikon: Bochum Welt dokresluje identitu Jil Sander

    Hudba umí rozšířit prostor kolekce stejně přesně jako čistý střih kabátu. Bochum Welt přináší do módy zvuk, jenž vytváří atmosféru i vizuální rytmus. Spolupráce s Jil Sander ukazuje, že minimalismus má vlastní akustický tvar. Zvuk už není doprovodem, stává se součástí identity značky. Vzniká nová rovina luxusu, jež působí na smysly ze všech stran.

    - Reklama -

    Kreativní ředitel módního domu Jil Sander, Simone Bellotti, postavil hudbu do centra nové éry značky. Jeho nový projekt spojuje analogový zvuk s čistotou střihu a vizuálním videem. Italský hudebník Bochum Welt připravil pro společnost vinylové EP a představil jej na speciálním eventu značky v Hamburku. Výsledek působí jako celistvý příběh, propojující design, zvuk a emoce. Móda tak získává hudební akcent, který posouvá její vnímání k uměleckému zážitku.

    Bochum Welt rezonuje od 90. let. Nyní zažívá dosavadní kariérní maximum

    Bochum Welt, vlastním jménem Gianluigi Di Costanzo, se pohybuje na scéně od 90. let. Upozornil na sebe spoluprací s Aphex Twin a jeho labelem Rephlex, kde definoval raný zvuk IDM (elektronická hudba). Desky jako Module 2 či Desktop Robotics ukázaly jeho smysl pro melodii i strojovou přesnost. Hudba staví na analogových syntezátorech a citlivě kombinuje ambientní a taneční vrstvy. Díky tomu se stal respektovanou postavou mezi fanoušky elektronické avantgardy.

    Zdroj: Jil Sander

    - Reklama -

    Současná spolupráce s Jil Sander posouvá jeho práci z klubů a studií do světa módy. Jeho EP s názvem JS vyšlo na vinylu i digitálně a doprovodil ho film režiséra Seana Vegezzi. Video přenáší atmosféru Hamburku a typického stylu Jil Sander a rezonuje tak s vizuálním minimalismem značky. Tracky Crystal Ice, Night’s Frost či Wanderlust působí jako hudební ekvivalenty návrhů. Zvuková vrstva umožňuje značce komunikovat v rovině, která přesahuje samotný obraz.

    Zdroj: Profimedia

    Projekt má i silný symbolický rámec. Vinyl a film s názvem Wanderlust byly představeny právě v Hamburku, kde Jil Sander v roce 1968 otevřela svůj první butik. Místo funguje jako připomínka kořenů značky i jako metafora návratu. Simone Bellotti pro server Fashion Network hovořil především o jisté dualitě, která charakterizuje Jil Sander. O napětí mezi přísností a lehkostí, mezi disciplínou a oddaností. Právě tyto kontrasty se odrážejí nejen v jeho střizích, ale rovněž ve zvukové krajině, kterou pro značku vytvořil hudebník Bochum Welt.

    Zdroj: Jil Sander

    Těžko byste hledali větší symbiózu. Bochum Welt a Jil Sander jsou „perfect match“

    Simone Bellotti, který stojí za novým směřováním Jil Sander, pracuje se zvukem jako s látkou. Minimalistické střihy tak rámuje hudba, jež zdůrazňuje jejich přesnost a eleganci. Atmosféra přehlídek i kampaní tím získává hloubku, jež působí intuitivně. Hudba se prolíná s tempem pohybů, světelným designem i prostorem. Vzniká tak dojem, že řada dýchá v rytmu vlastní hudební scénografie.

    Bochum Welt nefiguruje jako doprovodný soundtrack, ale jako spoluautor identity. Jeho analogová estetika přináší autenticitu, která se přenáší do vnímání materiálů. Zákazník při poslechu v butiku vnímá kabát jinak než při tichém prohlížení. Zvuk otevírá další vrstvu luxusu, protože komunikuje díky doteku. Takto pojatá hudba se stává výrazným nástrojem prohlubování zážitku ze značky.

    Celý projekt ukazuje, že móda hledá komplexní jazyk zahrnující všechny smysly. Zatímco střih a materiál zůstávají pevnými pilíři, hudba přidává další dimenzi. Bochum Welt dokáže minimalismus Jil Sander obohatit o pocit svobody a pohybu. Luxus se tak mění v zážitek, který se dá obléknout a poslouchat současně.

    Zdroje: WDR, Fashion Network, Fashion United, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Značka Schiaparelli opět potvrdila své místo. Runway uzavřela Kendall Jenner

    V Paříži se opět odehrála jedna z nejočekávanějších přehlídek každé sezóny. Daniel Roseberry odhalil kolekci Schiaparelli SS26 a potvrdil, že značka dál určuje tón současného umění na úrovni luxusu. V sále Centre Pompidou vládl klid, jenž se v módě objeví jen zřídka. Jak jsme u módního domu zvyklí, každý model dokazoval, že přesnost a vize jsou klíčovým prvkem krejčovského umu. Přehlídka působila jako pomyslná módní studie, nikoliv jako tradiční runway.

    Burberry připomíná své dědictví. Oslavuje ho i Olivia Colman

    Britský módní dům Burberry zakládá marketing na propojení svého více než 150 let starého dědictví a moderní energie. Nabízí proto tradiční kostkované trenčkoty a dlouhé kabáty, to vše v inovativním hávu nových materiálů. Směřování luxusní značky odráží rovněž její nejnovější kampaň It's always Burberry Weather. Zazáří v ní mimo jiné také herečka Olivia Colman.

    Oscar Isaac čeří vody internetu. Překvapil elegantní módní otočkou

    Sociální sítě po nedávném filmovém festivalu v Benátkách zaplavily komentáře uživatelů, kteří si všimli nečekané proměny. Překvapil je styl herce Oscara Isaac, který ztvárnil hlavní postavu v očekávaném snímku Frankenstein. Na červený koberec totiž přinesl perfektní rovnováhu mezi žádanou elegancí a hravou uvolněností, posouvající jeho look na vyšší úroveň.

    Móda v kostce: Swarovski slaví 130 let a Polo Bar putuje do Londýna

    I když série světových fashion weeků skončila, módní scénu nadále zaplavují další novinky. Fenty Skin vydává debutovou kolekci na tělo a Ralph Lauren míří do Londýna. V roce 2028 v něm hodlá otevřít Polo Bar. Vivienne Westwood poprvé odstartuje Riyadh Fashion Week a Swarovski slaví 130 let. Tom Ford jmenoval svou první make-up umělkyni, Lucy Bridge.

    Paříž pohltila móda. Na řadu přišel Mugler, Schiaparelli i Rick Owens

    Týden módy v Paříži pokračuje a spolu s ním nastupují na scénu kolekce pro jaro a léto 2026. Čerstvou vizi představil mimo jiné nový kreativní ředitel Mugler, Miguel Castro Freitas. Navzdory tomu, že na sebe pozornost módního světa strhávají hlavně očekávané debuty, však úspěšné řady odhalily rovněž značky Schiaparelli a Rick Owens.

    Po stopách ikon: Alessandro Michele vdechl módě fantazii

    Alessandro Michele představuje fascinující spojení intelektu a extravagance. Římský rodák s duší sběratele příběhů vdechl Gucci svěžest, jež se zapsala do dějin módní scény a nyní formuje novou éru u Valentino. Jeho vize překračují rámec trendů a proměňují značky v poetické prostory, kde se mísí filosofie, romantika a nečekaná svoboda.

    Ferragamo jako óda na Harlem. Značka postavila řadu na Lole Todd

    Maximilian Davis rozvinul pro Ferragamo atmosféru, která dýchá energií jazzového věku a zároveň přetváří jeho vizuální jazyk do moderny. V sále s měkkým kobercem se tak rozehrála scéna, kde se třpyt střídal s architekturou střihů a světlo sklouzávalo po texturách jako po notách. Řada fungovala jako rytmická báseň, v níž každý look zastával vlastní verš. Připomněla, jak se dá tradice umně přepsat do nového vyprávění.

    Dries Van Noten přepisuje léto. Nová kolekce pluje na vlnách

    Paříž zažila okamžik, kdy se móda přetavila ve výbuch barev. Julian Klausner proměnil přehlídku Dries Van Noten v dramatický obraz, který evokoval energii oceánu. Diváci nevnímali jen šaty, kabáty či topy. Cítili módní rytmus, jenž proudil celým sálem. Každý tón hudby, každý krok modelky a každý střih oděvu se spojily do jediné vizuální hry.

    Dior odhalil svůj debut. Jonathan Anderson se nebojí riskovat

    Pařížský týden módy odkryl oponu snad nejočekávanějšího debutu letošní sezóny. Návrhář Jonathan Anderson úspěšně představil svou první dámskou kolekci pro módní dům Dior. Umně propojil historické prvky a dědictví zakladatele značky, na návrzích však zanechal rovněž silnou stopu vlastní estetiky. Jedno je jasné, designér vsadil na risk.

    TikTok highlights: Virální trend učí, že život není jen o práci

    Uživatele sociální sítě TikTok pohltil nový trend. Virální "5 to 9 routine" videa odhalují denní režim jejich tvůrců, kteří se snaží využít čas mimo práci na maximum. Většinou to znamená, že vstávají v pět hodin ráno a až do devíti hodin, kdy začínají pracovat, posilují, meditují nebo chodí na procházky. Jedná se však o estetickou inspiraci, nebo další druh tlaku?

    Bottega Veneta SS26. Milán naservíroval další mistrovský debut

    Na molech Milána se rozehrála další nová módní kapitola, která přitáhla pozornost od prvního okamžiku. V tom nejlepším slova smyslu. Značka Bottega Veneta představila svou vizi pro jaro a léto 2026, a to pod debutovou taktovkou Louise Trotter. Atmosféra přehlídky spojila hutné řemeslo s křehkostí pohybu a přetavila je v obrazy, jež se zapisují do paměti. Publikum sledovalo přenádherný proud barev, textur a tvarů.

    Louis Vuitton chce zůstat doma. Jarní kolekci věnoval privátní sféře

    Kreativní ředitel dámské sekce Louis Vuitton Nicolas Ghesquière dokázal, že umí zaujmout i v záplavě vysoce očekávaných debutů ostatních návrhářů. Svou kolekci pro nadcházející jaro a léto, prezentovanou v královském apartmánu v Louvre, tentokrát zaostřil na privátní sféru. Nabídl tak příjemnou, ale inovativní řadu, která rozzáří každý domov.

    Milán pohostil Sustainable Fashion Awards 2025. Akce uctila odkaz Giorgia Armani

    Letošní ročník Milánského týdne módy nebyl výjimkou a italská metropole tak v sobotu večer pohostila Sustainable Fashion Awards. Divadlo La Scala přivítalo hosty, kteří se stali svědky poctění těch, jež svou práci věnují environmentální spravedlnosti, biodiverzitě či podpoře lidských práv. Zvláštní cenu získal také nedávno zesnulý Giorgio Armani.

    Letošní podzim mluví jasně. Vysoký límec jako trendy módní ochrana

    Vlezlý studený vítr, šedé napěchované mraky a křupající listí nás nutí k jedinému. Útěku do teplem prosycených a kávou provoněných prostor. Před sychravým počasím vás ovšem na podzim zachrání prvek spojující všechny letošní trendy svršky. Trenčkot, kožená bunda nebo vlněný kabát, každý z nich se dočkal upgradu v podobě vysokého límce.

    Versace v rukou Daria Vitale. Návrhářův debut rozdělil módní publikum

    Milánský fashion week umí překvapit, ale málokdo čekal, jaká se rozvine debata kolem debutu Daria Vitale u Versace. Nový kreativní ředitel, přestupující z řad Miu Miu, dorazil s vizí, jež měla zrodit novou kapitolu ikonické značky. Místo exploze pompéznosti však představil kolekci, která osciluje mezi opatrností a recyklací. Atmosféra velkého návratu Versace energie se rozplynula dřív, než se rozsvítila světla na mole.

    Vpusťte luxus do kuchyně. Elegantní nádobí promění kulinářství v zážitek

    S příchodem podzimu mají milovníci vaření a pečení tendence trávit více času v kuchyni. Pomalu pečené maso, ovocné rozvary i kynutá těsta vyžadují čas, odvděčí se ale úchvatnými chutěmi. Celý proces přípravy a následného servírování pak zpříjemní luxusní vybavení do kuchyně, se kterým vaše dokonalé výtvory dostanou o stupeň vyšší úroveň.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―