Více

    ― Reklama ―

    Mileniálové a generace Z přepisují, co znamená maskulinita. Naznačuje to nedávno vydaný report platformy Pinterest. Vydala totiž první studii popisující nejčastější vyhledávání jejích mužských uživatelů. Ti se čím dál více zajímají o self care, wellness a zdravý životní styl. Zajímá je ale také móda, DIY a moderní technologie nebo jak být lepším rodičem.

    Sociální síť Pinterest slouží jako nekonečný zdroj inspirace. Její uživatelé ji využívají pro hledání nových receptů či outfitů, ale také pro načerpání motivace při změně životního stylu nebo odstartování nového koníčku. Platforma proto pravidelně vydává reporty popisující chování jejích návštěvníků. Nedávno však poprvé zveřejnila výsledky odhalující pouze preference mužských uživatelů.

    Zdroj: Pinterest

    Maskulinita mění směr. Pánové upřednostňují pilates a lezení

    Reporty z dílny Pinterest bývají založené na datech více než 570 milionů uživatelů, z čehož více než třetinu tvoří právě muži. Výsledky nové studie pak ukazují na to, že návštěvníci platformy spadající pod mileniály a generaci Z mění tradiční význam maskulinity. Vyhledávají totiž obsah, který je více „pozitivní a autentický“. Redefinici maskulinity odhaluje hned několik nejčastějších témat.

    Zdroj: Unsplash

    Jedním z nich je zvýšený důraz na wellness, fitness a zdravý životní styl. Místo klasických posiloven a proteinu však pánská část milovníků Pinterestu vyhledává klíčová slova jako „pilates outfit“ nebo „pilates body“. Oblíbeným sportem je také lezení. Například hledání „rock climbers“ stouplo v únoru letošního roku oproti tomu loňskému o 115 procent. Vyhledávaná je i hydratace či elektrolyty.

    Změnu zaznamenal i pánský styl. Muži se nebojí ani laku na nehty

    Další „revoluci“ v maskulinitě představuje rovněž zvýšený zájem o zdraví vlasů, skin care a obecně self care. Pánové proto pátrají po „sea salt spray“, „men’s facial“ nebo „men makeup aesthetic“. Nebojí už se ani laku na nehty, jelikož vyhledávání klíčových slov „male nail art design“ vzrostlo o 115 procent. Mezi populární styly generace Z a mileniálů patří vintage grunge nebo goth guy.

    Pánové vládnou technologiím. Touží po podcastu i investičních aplikacích

    Dalšími výraznými tématy, která definují pánskou část uživatelů stránky Pinterest, jsou technologie a finance. Dle studie firmy GWI je totiž pravděpodobnější, že se muži z řad generace Z a mileniálů popíšou jako „tech savvy“, v překladu jako znalci technologií. Láká je totiž nejen umělá inteligence a programování, ale také podcast nebo chytré investování do budoucnosti.

    Zdroj: Unsplash

    Pinterest zachytil životní fáze. Muže zajímá gaming i chytré rodičovství

    Výsledky platformy Pinterest odhalily rovněž různé životní fáze, kterými si její mužští uživatelé procházejí. Zatímco generaci Z zajímají tipy ze světa gamingu, mileniálové vyhledávají informace o chytrém rodičovství nebo způsoby, jak zachytit dospívání jejich čerstvě narozeného miminka. Zdá se tedy, že pánská část Pinterestu už nezůstává jen u stereotypně chápaných maskulinních zájmů, jako jsou auta nebo fotbal.

    @fionasbishop 9 rules to live by when raising a daughter ❤️ heres to all the amazing dads out there! Words by Locke Haman #dadanddaughter #raisinggirls #girldad #gentleparenting #raisingchildren #daddysgirl #dadsoftiktok #mumsoftiktok #writing #quotes #millenial ♬ Missing Pieces – Flawed Mangoes

    Zdroje: WWD, Pinterest Newsroom, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Pinterest vydal první report pro muže. Odhalil jejich měnící se maskulinitu

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Mileniálové a generace Z přepisují, co znamená maskulinita. Naznačuje to nedávno vydaný report platformy Pinterest. Vydala totiž první studii popisující nejčastější vyhledávání jejích mužských uživatelů. Ti se čím dál více zajímají o self care, wellness a zdravý životní styl. Zajímá je ale také móda, DIY a moderní technologie nebo jak být lepším rodičem.

    - Reklama -

    Sociální síť Pinterest slouží jako nekonečný zdroj inspirace. Její uživatelé ji využívají pro hledání nových receptů či outfitů, ale také pro načerpání motivace při změně životního stylu nebo odstartování nového koníčku. Platforma proto pravidelně vydává reporty popisující chování jejích návštěvníků. Nedávno však poprvé zveřejnila výsledky odhalující pouze preference mužských uživatelů.

    Zdroj: Pinterest

    Maskulinita mění směr. Pánové upřednostňují pilates a lezení

    Reporty z dílny Pinterest bývají založené na datech více než 570 milionů uživatelů, z čehož více než třetinu tvoří právě muži. Výsledky nové studie pak ukazují na to, že návštěvníci platformy spadající pod mileniály a generaci Z mění tradiční význam maskulinity. Vyhledávají totiž obsah, který je více „pozitivní a autentický“. Redefinici maskulinity odhaluje hned několik nejčastějších témat.

    - Reklama -

    Zdroj: Unsplash

    Jedním z nich je zvýšený důraz na wellness, fitness a zdravý životní styl. Místo klasických posiloven a proteinu však pánská část milovníků Pinterestu vyhledává klíčová slova jako „pilates outfit“ nebo „pilates body“. Oblíbeným sportem je také lezení. Například hledání „rock climbers“ stouplo v únoru letošního roku oproti tomu loňskému o 115 procent. Vyhledávaná je i hydratace či elektrolyty.

    Změnu zaznamenal i pánský styl. Muži se nebojí ani laku na nehty

    Další „revoluci“ v maskulinitě představuje rovněž zvýšený zájem o zdraví vlasů, skin care a obecně self care. Pánové proto pátrají po „sea salt spray“, „men’s facial“ nebo „men makeup aesthetic“. Nebojí už se ani laku na nehty, jelikož vyhledávání klíčových slov „male nail art design“ vzrostlo o 115 procent. Mezi populární styly generace Z a mileniálů patří vintage grunge nebo goth guy.

    Pánové vládnou technologiím. Touží po podcastu i investičních aplikacích

    Dalšími výraznými tématy, která definují pánskou část uživatelů stránky Pinterest, jsou technologie a finance. Dle studie firmy GWI je totiž pravděpodobnější, že se muži z řad generace Z a mileniálů popíšou jako „tech savvy“, v překladu jako znalci technologií. Láká je totiž nejen umělá inteligence a programování, ale také podcast nebo chytré investování do budoucnosti.

    Zdroj: Unsplash

    Pinterest zachytil životní fáze. Muže zajímá gaming i chytré rodičovství

    Výsledky platformy Pinterest odhalily rovněž různé životní fáze, kterými si její mužští uživatelé procházejí. Zatímco generaci Z zajímají tipy ze světa gamingu, mileniálové vyhledávají informace o chytrém rodičovství nebo způsoby, jak zachytit dospívání jejich čerstvě narozeného miminka. Zdá se tedy, že pánská část Pinterestu už nezůstává jen u stereotypně chápaných maskulinních zájmů, jako jsou auta nebo fotbal.

    @fionasbishop 9 rules to live by when raising a daughter ❤️ heres to all the amazing dads out there! Words by Locke Haman #dadanddaughter #raisinggirls #girldad #gentleparenting #raisingchildren #daddysgirl #dadsoftiktok #mumsoftiktok #writing #quotes #millenial ♬ Missing Pieces – Flawed Mangoes

    Zdroje: WWD, Pinterest Newsroom, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Na Loro Piana dohlíží soud. Značka čelí podezření ze zneužívání pracovníků

    Další italská značka se ocitla pod dohledem Milánského soudu. Tentokrát se jedná o módní dům Loro Piana, jenž je podezřelý ze zneužívání pracovníků ve svém dodavatelském řetězci. Značka měla spolupracovat s výrobci, kteří zaměstnancům neumožnili bezpečné pracovní prostředí. Společnost prohlásila, že si toho nebyla vědomá.

    Nuda není možnost. Když estetiku quiet luxury uchopíte správně

    Že luxus nemusí křičet víme už dlouho. Na scéně je proto čím dál oblíbenější quiet luxury, tedy nejen módní, ale především životní styl. Odpověď na přehlcenost trendy a sezónními výstřelky leží v diskrétní eleganci. Pozor, nemusí ovšem znamenat unylou nudu. Promyšlený tichý luxus umí osvěžit šatník a otáčet hlavy kolemjdoucích.

    Back to basics. Protein vrací na scénu živočišnou stravu

    Wellness a beauty odvětví zaznamenalo významnou změnu. Zdá se, že živočišná strava se vrací z vyhnanství a po letech přebírá místo trendy rostlinných alternativ. Děkovat za to může nedávno vzniklé obsesi proteinem, kterého se najednou uživatelé sociálních sítí nemohou nabažit. Na scénu proto opět proniká kravské mléko i hovězí lůj.

    Móda v kostce: Schwarzkopf vládne Lindsay Lohan a z Pharrella Williams je rytíř

    Kreativní ředitel pánské sekce u Louis Vuitton Pharrell Williams obdržel nejvyšší civilní uznání Francie, titul rytíře Řádu čestné legie. Společnost Schwarzkopf pak jmenovala Lindsay Lohan novou ambasadorkou. Slavné značky Adidas a Louis Vuitton vydaly nové hvězdné kampaně a firma Kourtney Kardashian Lemme odhalila nové trendy vitamíny.

    Pánové, létu vévodí pyžamo. Pohodlí konečně dostává nový rozměr

    Italské slunce, městské ulice i plážové promenády mají letos jedno společné. Pyžamo. Ne, nejedná se o omyl při ranním venčení psa, ale o jeden z nejvýraznějších trendů letošního Milánského týdne módy. Dolce & Gabbana ve své pánské kolekci pro jaro a léto 2026 udělala z noční uniformy hlavní denní look. Kdo by si kdy pomyslel, že klasický proužkovaný set do postele se stane symbolem moderního stylu?

    Co spojuje Rihannu, holuby a zeleninu? Zásadní momenty Jonathana Anderson

    Málokdo dnes v módě překvapuje tak rafinovaně jako Jonathan Anderson. Irský návrhář, jenž opustil Loewe a přechází do čela módního impéria Dior, za sebou zanechává sbírku momentů, které se vryly do paměti módních fanoušků i internetu. Jeho tvorba je plná ironie, symboliky a balancování mezi uměním a nositelností. Právě to dělá Andersona jedním z nejzásadnějších návrhářů poslední dekády.

    Michael Rider vstoupil do záře reflektorů. Odhalil debut pro Celine

    Další ze slavných módních domů se dočkal nové kapitoly. Nový kreativní ředitel Celine, Michael Rider, odhalil v neděli odpoledne svou debutovou kolekci. Umně v ní spojil tradici značky, její předchozí éry i špetku vlastního stylu. Jedná se o vydařený začátek návrháře, který pro společnost pracoval již dříve, a to pod taktovkou ikonické Phoebe Philo.

    Provoní domov a vyčistí hlavu. Vůně přinášející spirituální zážitek

    Některé vůně dokážou víc než jen provonět domov. Vonné tyčinky, vykuřovadla nebo esenciální oleje zároveň slibují zklidnění mysli a očištění od negativní energie. Jejich používání má kořeny v duchovních tradicích celého světa. Navíc vám doma zastoupí designový doplněk v podobě aroma lampy nebo stylového stojánku.

    Tiché a trvalé zneklidnění. V Praze začala výstava Davida Lynche Up in Flames

    Od konce června můžete v pražském DOXu navštívit výstavu amerického umělce Davida Lynche s názvem Up in Flames. Jde o první souhrnné představení jeho děl v České republice. Těšit se můžete na Lynchovy kresby, fotografie, litografie, akvarely i krátké experimentální a animované filmy plné melancholie a tajemství, a to až do února.

    Beauty svět má novou hvězdu. Sperma z lososa slibuje trendy glass skin

    Sociální síť TikTok objevila další beauty trend. Tentokrát se ovšem nejedná o náhodný experiment, ale osvědčenou ingredienci korejské kosmetiky. Nově objevenou hvězdou beauty scény je sperma z lososa. Látka z něj extrahovaná, známá jako PDRN, napomáhá k pevnější a hydratované pleti. Přispívá tak k vysněnému looku "glass skin".

    Utečte před vedrem do kin. Léto nabízí potenciální filmové hity

    Horké letní dny bohužel nelze všechny strávit na pláži, jen kousek od chladivých vln průsvitného moře. Pokud toužíte po útěku od vlezlého vedra, schovejte se do kin, kde na vás čekají potenciální hity letošního léta. Nabídka chystaných filmů má vše, co si můžete přát, od napínavých hororů přes klasické thrillery až po hravé komedie.

    Jonathan Bailey pobláznil internet. Boduje na filmové i módní scéně

    Hvězda seriálu Bridgerton a muzikálu Wicked Jonathan Bailey je novou módní ikonou. Herec si získal přízeň internetu již díky svému charisma a úspěšným rolím. V poslední době na sebe ovšem strhává pozornost také kvůli překvapivým outfitům. Zabodoval díky žabkám a kšiltovce na červeném koberci, ale i brýlím z nového snímku Jurassic World Rebirth.

    Ohlédnutí za Prada menswear SS26. Nepovedená kolekce, nebo návrat k tradici?

    Módní dům Prada se na Milánském týdnu módy rozhodl šeptat, zatímco jiní křičí. Jeho pánská kolekce pro jaro a léto 2026 představila posun od okázalé síly k introspektivnímu klidu. Jenže někdy se i šepot může zdát hlučný. Hlavně, když od něj čekáte něco víc. Reakce na řadu jsou spíše rozporuplné a my popravdě nevíme, na jakou stranu se přiklonit. 

    Donatella opouští svůj trůn. S Versace se rozloučila poslední kampaní

    Italský módní dům Versace již na jaře oznámil to, co už bylo dlouho jasné. Dosavadní kreativní ředitelka značky Donatella Versace se rozhodla odejít ze své pozice. Místo toho zaujme roli globální ambasadorky a svůj trůn přenechá talentovanému návrháři Dariu Vitale. Designérka se nyní oficiálně loučí, a to pomocí poslední kampaně.

    Módní svět jásá. Jonathan Anderson vrátil Dior původní logo

    V módě bývají změny často vnímány jako důkaz pokroku. Ale někdy se nejodvážnější krok vpřed skrývá v návratu zpět. Přesně to pochopil i návrhář Jonathan Anderson, nový kreativní ředitel značky Dior, když ve své debutové kolekci pro módní dům představil nenápadný, ale o to zásadnější detail. Návrat původního loga ikonické společnosti Dior.

    Ovocné pobláznění pokračuje. Letošní léto voní jako guava

    V současné době už nikoho nepřekvapí, že make-up trendy pravidelně diktují různé druhy ovoce. Jinak tomu není ani letošní léto, jenž se ponese v duchu exotické guavy. Ovoce láká nejen na svou jemně růžovou barvu, ideální pro odstíny tvářenek a šťavnatých lesků na rty, ale také nezaměnitelnou čerstvou vůni prosluněných letních dní.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―