Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Perly mají nadčasovou kvalitu, která lidi nepřestává okouzlovat již tisíce let. Jejich hodnota je trvalá, jedná se o jediný klenot, který pochází z živého tvora a nevzniká v hlubinách země. Nepotřebuje žádný speciální brus ani leštění, aby se jejich krása maximalizovala. A teprve když pochopíte, jak tento drahokam vzniká, pochopíte zároveň i péči, kterou si na oplátku ve službě naší marnivosti žádá.

    Bílý nepravidelný korálek s duhovým leskem vzniká od jednoho roku až po několik let. Méně než 1 z 10 000 divokých ústřic obsahuje perly. Proto není tak těžké si představit, že než jsme začali s jejich pěstováním na farmách, byly perly symbolem naprosté vznešenosti a představa, že by je mohl vlastnit někdo s nižším společenským postavením, byla naprosto směšná, dokonce urážlivá. Nenasytný člověk, který nerad čeká, tak zasel semínko pro nový trh.

    Vedlejší produkt obranné reakce

    Perly jsou ukázkovým příkladem krásy a kouzla matky přírody. Jedná se totiž o vedlejší produkt neuvěřitelného obranného mechanismu ústřic a dalších měkkýšů. Jejich schránka je velmi náchylná na poranění i tím nejmenším zrnkem písku, proto jakmile cokoliv náhodou vnikne do jejich svatyně, začne mlž produkovat látku zvanou perleť, která se okolo cizího tělesa usazuje. Převaluje ho uvnitř, kolem dokola, dokud se nevytvoří silná ochranná vrstva.

    Foto: Pexels

    Tento příběh o stvoření perel je jedinečný, a když ho znáte, dojde vám teprve jejich hodnota. Proč má každá perla jinou strukturu, barvu a tvar. Proč by se perly měly dědit, uctívat a s láskou o ně pečovat.

    Tak krásná a křehká zároveň

    Narozdíl od diamantů, perly jsou měkké a jejich perleť je náchylná k vnějším vlivům. Zatímco jiné šperky můžete prostě hodit do šperkovnice a zapomenout na ně, perly vyžadují zvláštní péči, aby si zachovaly svůj tvar a nedošlo k jejich porušení nebo úplnému zničení.

    V první řadě by perly měly být to poslední, co si oblékáte a zároveň první, co sundáváte. Nestříkejte přes ně parfém a další kosmetiku. Jejich nositel by měl být zcela připraven vyjít ze dveří, než se jimi ozdobí. Při nošení je nevystavujte extrémním podmínkám, jako opakovaná změna vlhkosti a teploty. Perla je živá, pracuje a reaguje. V nepříznivých podmínkách může ztratit lesk, barvu, popraskat. Sluneční paprsky jim škodí, ”spálí” je. To samozřejmě neznamená, že je nesmíte nosit přes den, ale celodenní opalování a výletování se nedoporučuje, jinak zežloutnou.

    Pamatujte, že jsou náchylné na oděrky a styk s ostrými a drsnými materiály je může poškrábat. Proto je vždy ukládejte do samostatné krabičky. Hned po příchodu domů. Nejprve z nich jemným, čistým a suchým hadříkem otřete pot, mastnotu a další nečistoty. Krabička by měla mít měkkou výstelku, která nesaje vlhkost, jinak perly mohou prasknout, a nepropouštět světlo.

    Foto: Pexels

    Žádné chemikálie

    Jelikož je perla tvořena postupným obalováním jádra vrstvami vápenatých usazenin, je citlivá na různé kyseliny. Proto k jejich čištění nikdy nepoužívejte drsné chemikálie a abrazivní pomůcky. Ocet, citronová šťáva, jedlá soda, saponáty, chlor, čisticí prášky, to vše je nenávratně poškodí.

    Na jejich čištění existují speciální přípravky. V opačném případě vám postačí jemný mýdlový roztok anebo dětský šampon. Šperk nedrhněte, spíš lehce přikládejte hadřík či měkkou houbičku na jednotlivé kuličky. Poté osušte a nechte ještě proschnout položený na savé látce. To je vše, perly zpravidla nic víc nepotřebují. Po uložení by náhrdelník ani náramek neměl nikdy viset.

    Jednou za čas je dobré zvážit profesionální čištění a případně převázání šperku, zejména pokud se jedná například o kus po babičce, kdy se používaly hedvábné nitě. Ty se však časem drolí.

    Udržitelný drahokam

    Perly nevyrobil žádný stroj ani člověk. Vyrobila je příroda a kromě toho, že nijak neškodí životnímu prostředí, jejich chov ho dokonce ještě zlepšuje. Důvod je zištný. Ústřice potřebují zdravé podmínky, aby mohly vytvářet zdravé perly. Pěstitel proto musí udělat vše pro to, aby jejich prostředí zachoval, pokud nechce bezcennou úrodu. To je také hlavní důvod, proč pěstitelé perel a prodejci po celém světě prosazují opatření, která naše vody chrání. Nechtějí, aby jejich podnikání zkrachovalo. Podporou pěstování perel tedy podporujete odvětví, které prospívá vodám na celém světě. O důvod víc, proč tento malý zázrak milovat.

    Foto: Unsplash

    Zdroj: The Pearl Source

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Perly v jejich dokonalé nedokonalosti. Jemná a důsledná péče zaručí, že vydrží krásné věčnost

    Perly mají nadčasovou kvalitu, která lidi nepřestává okouzlovat již tisíce let. Jejich hodnota je trvalá, jedná se o jediný klenot, který pochází z živého tvora a nevzniká v hlubinách země. Nepotřebuje žádný speciální brus ani leštění, aby se jejich krása maximalizovala. A teprve když pochopíte, jak tento drahokam vzniká, pochopíte zároveň i péči, kterou si na oplátku ve službě naší marnivosti žádá.

    - Reklama -

    Bílý nepravidelný korálek s duhovým leskem vzniká od jednoho roku až po několik let. Méně než 1 z 10 000 divokých ústřic obsahuje perly. Proto není tak těžké si představit, že než jsme začali s jejich pěstováním na farmách, byly perly symbolem naprosté vznešenosti a představa, že by je mohl vlastnit někdo s nižším společenským postavením, byla naprosto směšná, dokonce urážlivá. Nenasytný člověk, který nerad čeká, tak zasel semínko pro nový trh.

    Vedlejší produkt obranné reakce

    Perly jsou ukázkovým příkladem krásy a kouzla matky přírody. Jedná se totiž o vedlejší produkt neuvěřitelného obranného mechanismu ústřic a dalších měkkýšů. Jejich schránka je velmi náchylná na poranění i tím nejmenším zrnkem písku, proto jakmile cokoliv náhodou vnikne do jejich svatyně, začne mlž produkovat látku zvanou perleť, která se okolo cizího tělesa usazuje. Převaluje ho uvnitř, kolem dokola, dokud se nevytvoří silná ochranná vrstva.

    Foto: Pexels

    - Reklama -

    Tento příběh o stvoření perel je jedinečný, a když ho znáte, dojde vám teprve jejich hodnota. Proč má každá perla jinou strukturu, barvu a tvar. Proč by se perly měly dědit, uctívat a s láskou o ně pečovat.

    Tak krásná a křehká zároveň

    Narozdíl od diamantů, perly jsou měkké a jejich perleť je náchylná k vnějším vlivům. Zatímco jiné šperky můžete prostě hodit do šperkovnice a zapomenout na ně, perly vyžadují zvláštní péči, aby si zachovaly svůj tvar a nedošlo k jejich porušení nebo úplnému zničení.

    V první řadě by perly měly být to poslední, co si oblékáte a zároveň první, co sundáváte. Nestříkejte přes ně parfém a další kosmetiku. Jejich nositel by měl být zcela připraven vyjít ze dveří, než se jimi ozdobí. Při nošení je nevystavujte extrémním podmínkám, jako opakovaná změna vlhkosti a teploty. Perla je živá, pracuje a reaguje. V nepříznivých podmínkách může ztratit lesk, barvu, popraskat. Sluneční paprsky jim škodí, ”spálí” je. To samozřejmě neznamená, že je nesmíte nosit přes den, ale celodenní opalování a výletování se nedoporučuje, jinak zežloutnou.

    Pamatujte, že jsou náchylné na oděrky a styk s ostrými a drsnými materiály je může poškrábat. Proto je vždy ukládejte do samostatné krabičky. Hned po příchodu domů. Nejprve z nich jemným, čistým a suchým hadříkem otřete pot, mastnotu a další nečistoty. Krabička by měla mít měkkou výstelku, která nesaje vlhkost, jinak perly mohou prasknout, a nepropouštět světlo.

    Foto: Pexels

    Žádné chemikálie

    Jelikož je perla tvořena postupným obalováním jádra vrstvami vápenatých usazenin, je citlivá na různé kyseliny. Proto k jejich čištění nikdy nepoužívejte drsné chemikálie a abrazivní pomůcky. Ocet, citronová šťáva, jedlá soda, saponáty, chlor, čisticí prášky, to vše je nenávratně poškodí.

    Na jejich čištění existují speciální přípravky. V opačném případě vám postačí jemný mýdlový roztok anebo dětský šampon. Šperk nedrhněte, spíš lehce přikládejte hadřík či měkkou houbičku na jednotlivé kuličky. Poté osušte a nechte ještě proschnout položený na savé látce. To je vše, perly zpravidla nic víc nepotřebují. Po uložení by náhrdelník ani náramek neměl nikdy viset.

    Jednou za čas je dobré zvážit profesionální čištění a případně převázání šperku, zejména pokud se jedná například o kus po babičce, kdy se používaly hedvábné nitě. Ty se však časem drolí.

    Udržitelný drahokam

    Perly nevyrobil žádný stroj ani člověk. Vyrobila je příroda a kromě toho, že nijak neškodí životnímu prostředí, jejich chov ho dokonce ještě zlepšuje. Důvod je zištný. Ústřice potřebují zdravé podmínky, aby mohly vytvářet zdravé perly. Pěstitel proto musí udělat vše pro to, aby jejich prostředí zachoval, pokud nechce bezcennou úrodu. To je také hlavní důvod, proč pěstitelé perel a prodejci po celém světě prosazují opatření, která naše vody chrání. Nechtějí, aby jejich podnikání zkrachovalo. Podporou pěstování perel tedy podporujete odvětví, které prospívá vodám na celém světě. O důvod víc, proč tento malý zázrak milovat.

    Foto: Unsplash

    Zdroj: The Pearl Source

    ― Reklama ―

    Fendi v obložení atraktivních barev. Módní dům naservíroval perfektní paletu

    Paleta barev z dílny Fendi pro letošní podzim a zimu funguje jako obraz římské oblohy při západu slunce. Tmavě listnatá zelená, hluboká zemitá hnědá a šedá grafitová, s nádechem petrolejově modré, přecházejí do světlých, skoro až rozbředlých tónů terakoty a práškově růžové. Šarlatová a "bubblegum pink" dodávají nečekaný akcent. Výsledek působí jako harmonická kompozice, v níž má každý odstín přesnou roli.

    Prada zkoumá identitu. Její proměnlivost ztvárnila Scarlett Johansson

    Módní dům Prada vydal další kampaň představující jeho ikonickou kabelku Galleria. Její tváří se již potřetí stala herečka Scarlett Johansson, tentokrát pod taktovkou režiséra Yorgose Lanthimos. Související krátký film popisuje proměnlivost našich identit, reflektující rovněž různé podoby, které za uplynulé roky nabyla i samotná taška.

    Proč se z módního světa vytratily večírky? Bujarost střídá sofistikovanost

    Večírky patří k módě stejně jako přehlídková mola. V 90. letech i před pandemií určovaly rytmus celé éry a staly se laboratoří ikonických obrazů. Paparazzi tehdy přinášeli snímky plné kouře, šampaňského a hedvábných rób, jež později definovaly pojem glamour. Kdo chtěl mluvit o módě, musel znát i atmosféru elitních parties. Co se tedy změnilo?

    Francie zavádí „eco-score“. Prozradí dopad módy na životní prostředí

    Módní scénu ve Francii čeká významná změna. Tamní oděvní průmysl musí od začátku října začít aplikovat nové environmentální značení, známé také jako "eco-score". To dle přesně daných kritérií přiřadí oblečení body indikující jeho dopad na životní prostředí. Francouzská vláda plánuje související veřejnou kampaň na začátek příštího roku.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    Po stopách módních ikon: Jak Marc Jacobs ztělesnil módní ironii

    Marc Jacobs patří mezi nejvlivnější tvůrce současné módy. Od 80. let až po současné přehlídky dokáže každé kolekci vtisknout vlastní výrazný cit, značnou ironii a pestrou odvahu. Jeho rukopis stojí na nečekaných kontrastech. Ať už mezi ulicí a haute couture, nebo popovou kulturou a tradicí. Právě díky tomu se stal ikonickým návrhářem, který se nebojí experimentovat s barevnou paletou i materiálovou extravagancí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―