Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Paříž v pondělí přivítala další ze svých exkluzivních haute couture týdnů módy. Odstartovala ho přehlídka z dílny Schiaparelli, která dle návrháře Daniela Roseberry představovala konec jedné kapitoly známé značky. Módní dům Iris Van Herpen pro změnu překvapil návrhy připomínajícími podmořský svět. Součástí jedné z rób se dokonce staly živé řasy.

    Schiaparelli uzavírá kapitolu. Daniel Roseberry plánuje přestavbu ikonické značky

    Pařížský haute couture week, odhalující kolekce pro letošní podzim a zimu, tentokrát odstartovala přehlídka z dílny Schiaparelli. Kreativní ředitel značky Daniel Roseberry odhalil surrealistickou a překvapivě temnou řadu. Vytvořit chtěl mimo jiné soubor návrhů, který poznamená konec jedné éry. Návrhář totiž plánuje kompletní přestavbu svého ateliéru. Módní dům tedy čekají velké změny.

    Výsledkem byla futuristická kolekce odkazující na surrealistické návrhy zakladatelky značky, tedy Elsy Schiaparelli. Připomínat měla černobílé fotografie z 30. let minulého století, kterými se návrhář při tvorbě inspiroval. Čerpal tak z přelomového období, tedy doby těsně před druhou světovou válkou, jenž chápal jako podobně turbulentní čas, jímž v současnosti prochází slavný módní dům.

    Zdroj: Schiaparelli

    Většina návrhů se proto nesla v odstínech černé, bílé a metalické stříbrné. Jedinou výjimkou byly záblesky červené, do kterých návrhář ponořil dlouhé a ohromující róby. Jedny z šatů se dokonce pyšnily umělým torsem a třpytivým mechanickým srdcem, které napodobovalo to opravdové. „Chtěl jsem vytvořit jakési rozloučení. Po tomhle se vše změní,“ popsal Roseberry nejnovější show.

    Iris Van Herpen nabídla dechberoucí podmořský svět. Na světlo vytáhla i živé řasy

    Hned po přehlídce Schiaparelli přišel na řadu módní dům Iris Van Herpen. Návrhářka vytvořila fantaskní návrhy připomínající podmořský svět. Jeden z nich pak kousek z něj doslova obsahoval. Designérka představila šaty zahrnující na 125 milionů bioluminiscenčních živých řas. „Když jsou šťastné, reagují na pohyb osoby, která je nosí,“ prohlásila Van Herpen. Tím však show teprve začala.

    Zdroj: Reuters

    Dech totiž návštěvníkům vyrazily i ostatní návrhy. Jednalo se o strukturované kousky s lehkými křídly, vlečkami nebo ornamenty, vyvolávajícími dojem mořských živočichů. Cílem návrhářky bylo nejen nabídnout ohromující kolekci, ale také poukázat na to, jak lidstvo pokračuje v ničení životního prostředí, a to včetně oceánů. Její přehlídka proto z paměti diváků rozhodně jen tak nezmizí.

    @voguemagazine Behold #StellaMaxwell ♬ original sound – cowboydanny

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Pařížský haute couture week je zpět. Zahájil ho Schiaparelli a Iris Van Herpen

    Paříž v pondělí přivítala další ze svých exkluzivních haute couture týdnů módy. Odstartovala ho přehlídka z dílny Schiaparelli, která dle návrháře Daniela Roseberry představovala konec jedné kapitoly známé značky. Módní dům Iris Van Herpen pro změnu překvapil návrhy připomínajícími podmořský svět. Součástí jedné z rób se dokonce staly živé řasy.

    - Reklama -

    Schiaparelli uzavírá kapitolu. Daniel Roseberry plánuje přestavbu ikonické značky

    Pařížský haute couture week, odhalující kolekce pro letošní podzim a zimu, tentokrát odstartovala přehlídka z dílny Schiaparelli. Kreativní ředitel značky Daniel Roseberry odhalil surrealistickou a překvapivě temnou řadu. Vytvořit chtěl mimo jiné soubor návrhů, který poznamená konec jedné éry. Návrhář totiž plánuje kompletní přestavbu svého ateliéru. Módní dům tedy čekají velké změny.

    Výsledkem byla futuristická kolekce odkazující na surrealistické návrhy zakladatelky značky, tedy Elsy Schiaparelli. Připomínat měla černobílé fotografie z 30. let minulého století, kterými se návrhář při tvorbě inspiroval. Čerpal tak z přelomového období, tedy doby těsně před druhou světovou válkou, jenž chápal jako podobně turbulentní čas, jímž v současnosti prochází slavný módní dům.

    Zdroj: Schiaparelli

    - Reklama -

    Většina návrhů se proto nesla v odstínech černé, bílé a metalické stříbrné. Jedinou výjimkou byly záblesky červené, do kterých návrhář ponořil dlouhé a ohromující róby. Jedny z šatů se dokonce pyšnily umělým torsem a třpytivým mechanickým srdcem, které napodobovalo to opravdové. „Chtěl jsem vytvořit jakési rozloučení. Po tomhle se vše změní,“ popsal Roseberry nejnovější show.

    Iris Van Herpen nabídla dechberoucí podmořský svět. Na světlo vytáhla i živé řasy

    Hned po přehlídce Schiaparelli přišel na řadu módní dům Iris Van Herpen. Návrhářka vytvořila fantaskní návrhy připomínající podmořský svět. Jeden z nich pak kousek z něj doslova obsahoval. Designérka představila šaty zahrnující na 125 milionů bioluminiscenčních živých řas. „Když jsou šťastné, reagují na pohyb osoby, která je nosí,“ prohlásila Van Herpen. Tím však show teprve začala.

    Zdroj: Reuters

    Dech totiž návštěvníkům vyrazily i ostatní návrhy. Jednalo se o strukturované kousky s lehkými křídly, vlečkami nebo ornamenty, vyvolávajícími dojem mořských živočichů. Cílem návrhářky bylo nejen nabídnout ohromující kolekci, ale také poukázat na to, jak lidstvo pokračuje v ničení životního prostředí, a to včetně oceánů. Její přehlídka proto z paměti diváků rozhodně jen tak nezmizí.

    @voguemagazine Behold #StellaMaxwell ♬ original sound – cowboydanny

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Once upon a time. Historické vědění ukrývají nejkrásnější knihovny světa

    Knihovny rozhodně nejsou jen tiché sály naplněné prachem. Na mnoha místech světa slouží jako ceněné svatostánky, ve kterých lidé v úžasu zaklánějí hlavy. Uvnitř klášterů, univerzit i jen samostatně stojící, knihovny patří mezi oblíbená turistická místa. Díky bohu si zatím u návštěvníků ponechávají zasloužený respekt a jejich atmosféra tak na vás může naplno dýchat.

    Od heroinu k Ozempicu. Cesty jak být chic se mění, tlak na štíhlost zůstává

    Propadlé lícní kosti, dětsky útlé paže, špičatá kolena. Herečky a modelky to často maskují, ale proměny jejich siluet z posledních let jasně ukazují, že žijeme v éře Ozempic chic. Můžeme si namlouvat, že tentokrát je za hubnutím medicína v podobě léku potlačujícího chuť k jídlu. Ve skutečnosti jsme esteticky, ale i filozoficky mnohem blíž zatracované éře heroin chic, než jsme si možná ochotní připustit.

    OECD brojí proti Shein. Fast fashion gigant porušuje její směrnice

    Zástupci Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj zveřejnili výsledky investigace značky Shein. Dle reportu nedodržuje čínský fast fashion gigant stanovené směrnice pro nadnárodní společnosti, týkající se lidských práv, ochrany životního prostředí a spravedlivých platů. Mezivládní organizace zahájila průzkum po stížnosti dvou francouzských poslanců.

    Victoria Beckham dorazila na Netflix. Nový dokument odkrývá hvězdnou oponu

    Streamovací služba Netflix přivítala ve čtvrtek nový hvězdný dokument. V jeho středu stojí bývalá zpěvačka a úspěšná návrhářka Victoria Beckham. Třídílný seriál slibuje odkrytí její nelehké cesty na vrchol módního průmyslu, kam se jen tak někdo nepodívá. Součástí příběhu jsou nejen archivní záběry, ale také rozhovory s předními osobnostmi módní scény.

    Další trend na obzoru. Příští jaro povládnou harémové kalhoty

    Dosavadní přehlídky světových týdnů módy promluvily jasně. Harémové kalhoty hodlají definovat nadcházející jaro i léto. Na módní mola dorazily v moderní podobě, pohrávající si s různorodými styly a materiály. Jejich kouzlo spočívá ve variabilitě, perfektně je doplní volný svetr, nadčasová košile i vypasovaná kožená bunda. Stačí vybrat, po čem váš šatník touží.

    Generace Alpha má svou skin care. Stojí za ní poradci Rhode a třináctiletá slečna

    Generace Alpha pomalu roste. Důkazem je trh, který neúprosně začíná cílit na zákazníky narozené roku 2013 a později. Skin care brandy nezahálí a již v říjnu se objeví čerstvý hráč. Yes Day vytvořila třináctiletá Coco Granderson a míří vysoko. Není divu, za vývojem produktů stojí externí poradce pro populární značku Rhode, založenou Hailey Bieber.

    Newyorská luxusní scéna vítá nováčka. Ohromí restaurace Seahorse

    Luxusní gastronomická mapa New Yorku má dlouho očekávaného nováčka. Úspěšný restauratér John McDonald otevřel po více než třech letech příprav restauraci Seahorse, nacházející se na Union Square v čerstvě opraveném W Hotel. Hosty láká na minimalistické pokrmy plné ryb a mořských plodů, ale také promyšlené drinky a dechberoucí interiér.

    Žít jako v pohádce. Evropské hrady a zámky nabízí luxusní ubytování pro náročné

    Stát se královnou či králem bylo zbožným přáním nejednoho dítěte. Hrad s velkou bránou a rozlehlé zámecké sály evokují bohatství a kouzelný život. Naštěstí, dospělí mají své možnosti. Vydejte se na luxusní dovolenou a vyzkoušejte si, jaké to je bydlet v podobném panství. Budete se cítit jako v pohádce, a navíc o vás bude královsky postaráno.

    Pánské parfémy sezóny překvapí. Rozvoní citrusy i luxusní koňak

    Podzim kromě nových módních inspirací přináší i parfémové novinky a dlouho očekávané twisty zajetých klasik. Nejen dámy, ale také pánové se mají na co těšit. Letošní vůně se drží dřevitých a jantarových tónů, často ale s překvapivým závěrem. Ať se jedná o citrus, nebo koňak, jisté je, že si muži vyberou svého favorita jak do kanceláře, tak na formální večeři.

    Lovkyně démonů a diváků. K-popový zázrak ovládl Netflix, hitparády i módu

    K-pop: Lovkyně démonů je nejsledovanějším filmem v historii Netflixu. Animovaný snímek, který na první pohled cílí hlavně na děti a dospívající, překročil očekávání. Za tři měsíce od premiéry nasbíral přes 210 milionů zhlédnutí a soundtrack se stal globálním hitem. Jeho úspěch boří kulturní a generační hranice. Co je na něm tedy tak přitažlivé?

    Paříž pohltila móda. Na řadu přišel Mugler, Schiaparelli i Rick Owens

    Týden módy v Paříži pokračuje a spolu s ním nastupují na scénu kolekce pro jaro a léto 2026. Čerstvou vizi představil mimo jiné nový kreativní ředitel Mugler, Miguel Castro Freitas. Navzdory tomu, že na sebe pozornost módního světa strhávají hlavně očekávané debuty, však úspěšné řady odhalily rovněž značky Schiaparelli a Rick Owens.

    Po stopách ikon: Alessandro Michele vdechl módě fantazii

    Alessandro Michele představuje fascinující spojení intelektu a extravagance. Římský rodák s duší sběratele příběhů vdechl Gucci svěžest, jež se zapsala do dějin módní scény a nyní formuje novou éru u Valentino. Jeho vize překračují rámec trendů a proměňují značky v poetické prostory, kde se mísí filosofie, romantika a nečekaná svoboda.

    Ferragamo jako óda na Harlem. Značka postavila řadu na Lole Todd

    Maximilian Davis rozvinul pro Ferragamo atmosféru, která dýchá energií jazzového věku a zároveň přetváří jeho vizuální jazyk do moderny. V sále s měkkým kobercem se tak rozehrála scéna, kde se třpyt střídal s architekturou střihů a světlo sklouzávalo po texturách jako po notách. Řada fungovala jako rytmická báseň, v níž každý look zastával vlastní verš. Připomněla, jak se dá tradice umně přepsat do nového vyprávění.

    Dries Van Noten přepisuje léto. Nová kolekce pluje na vlnách

    Paříž zažila okamžik, kdy se móda přetavila ve výbuch barev. Julian Klausner proměnil přehlídku Dries Van Noten v dramatický obraz, který evokoval energii oceánu. Diváci nevnímali jen šaty, kabáty či topy. Cítili módní rytmus, jenž proudil celým sálem. Každý tón hudby, každý krok modelky a každý střih oděvu se spojily do jediné vizuální hry.

    TikTok highlights: Virální trend učí, že život není jen o práci

    Uživatele sociální sítě TikTok pohltil nový trend. Virální "5 to 9 routine" videa odhalují denní režim jejich tvůrců, kteří se snaží využít čas mimo práci na maximum. Většinou to znamená, že vstávají v pět hodin ráno a až do devíti hodin, kdy začínají pracovat, posilují, meditují nebo chodí na procházky. Jedná se však o estetickou inspiraci, nebo další druh tlaku?

    Bottega Veneta SS26. Milán naservíroval další mistrovský debut

    Na molech Milána se rozehrála další nová módní kapitola, která přitáhla pozornost od prvního okamžiku. V tom nejlepším slova smyslu. Značka Bottega Veneta představila svou vizi pro jaro a léto 2026, a to pod debutovou taktovkou Louise Trotter. Atmosféra přehlídky spojila hutné řemeslo s křehkostí pohybu a přetavila je v obrazy, jež se zapisují do paměti. Publikum sledovalo přenádherný proud barev, textur a tvarů.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―