Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.
Footwear z posledního Pařížského týdne módy tentokrát působí jako opravdový kurátorský výběr toho nejlepšího z aktuální pánské obuvi. Spolupráce mezi globálními značkami, návrat k archivním modelům i zcela nové siluety se spojily do jednoho proudu, který jasně naznačuje, jakým směrem se bude pánská obuvnická móda ubírat v aktuální, tedy podzimní, ale také následující sezóně.
Pánská obuv nezná hranice. Momentálně stojí na nekonečném rozcestí
Na Pařížském týdnu módy letos rezonovalo několik silných linií. Jedním z dominantních hráčů byla značka Adidas. Spojila se totiž s designérem Willym Chavarria a australským brandem Song for the Mute. První jmenovaný převedl sportovní siluety do dramatických proporcí, jež oscilují mezi streetwear kusem a elegantní obuví s přehnaně dlouhou špičkou či robustním jazykem. Song for the Mute naopak přetavil běžecké modely do subtilnější podoby, přičemž pracoval s materiály a barvami, jež posunuly sportovní kód k sofistikovaným torpedo shoes.



Zdroj: Willy Chavarria
Silnou kapitolu napsaly i spolupráce New Balance. Například značka AURALEE sáhla po tenisovém modelu New Balance T500, jehož křehce minimalistická silueta působí v kontrastu k mohutnějším trendům. Dva odstíny, krémově bílý a hnědý, připomněly, že jemnost může být stejně výmluvná jako vládnoucí maximalismus. Linku New Balance rozvíjel i návrhář Junya Watanabe.
Louis Vuitton navrací chunky siluety. Ugg transformuje kozačky
Jak jsme již zmínili, Paříž tentokrát jasně ukázala, že některé luxusní domy neváhají dramatizovat proporce. Například Louis Vuitton v kolekci z dílny návrhářů Pharrella Williams a Nigo uvedl model s názvem ButterSoft, který okamžitě zaujal svým objemem a barevnou rozmanitostí. Množství jeho variant tak poskládalo mozaiku, jež evokuje archivní siluety kultovního modelu Nike Cortez, přitom však tvoří zcela nové kódování francouzské značky.


Zdroj: Louis Vuitton
Stejně tak návrhář Rick Owens, známý svou radikální vizí, pozvedl své ikonické Kiss Boots o novou strukturu připomínající peří. Výsledkem je obuv, která působí jako objekt mezi módou a sochařstvím. Na runway přivedl rovněž tradiční modely Geth Runner, tentokrát však v kožešinové podobě. Jak vidno, i jindy „trenduvzdorný“ Rick Owens sáhl po čím dál více masově oblíbeném materiálu.



Zdroj: Rick Owens
Společnost Sacai pak znovu navázala na spolupráci se společností UGG a nabídla modely, které doslova redefinují hranice toho, co lze od pánské podzimní obuvi očekávat. Odhalila vše od kozaček, které se díky přezkám dají skládat a transformovat, až po platformové mokasíny s kožešinovým detailem. Každý pár přinesl nový úhel pohledu na komfort i siluetu. Jemná esence modelové inovace a zároveň odkaz k domácí intimitě z nich dělá výrazný moment letošní sezóny.
Výsledný obraz podzimní obuvi, kterou jsme viděli na uplynulém Pařížském týdnu módy ukazuje na jednu společnou linku. Návrháři využívají boty jako dramatický prostředek, který dotváří charakter celého outfitu. Tenisky, kozačky, platformy i elegantní „torpéda“ se stávají odrazem moderního myšlení. Pánský botník tak v Paříži působil jako výstavní síň, ve kterém se setkaly tradice, experiment a silná gesta, například i v podobě pánských balerín.
Zdroje: Autorský článek