Více
    Redakce

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Footwear z posledního Pařížského týdne módy tentokrát působí jako opravdový kurátorský výběr toho nejlepšího z aktuální pánské obuvi. Spolupráce mezi globálními značkami, návrat k archivním modelům i zcela nové siluety se spojily do jednoho proudu, který jasně naznačuje, jakým směrem se bude pánská obuvnická móda ubírat v aktuální, tedy podzimní, ale také následující sezóně.

    Pánská obuv nezná hranice. Momentálně stojí na nekonečném rozcestí

    Na Pařížském týdnu módy letos rezonovalo několik silných linií. Jedním z dominantních hráčů byla značka Adidas. Spojila se totiž s designérem Willym Chavarria a australským brandem Song for the Mute. První jmenovaný převedl sportovní siluety do dramatických proporcí, jež oscilují mezi streetwear kusem a elegantní obuví s přehnaně dlouhou špičkou či robustním jazykem. Song for the Mute naopak přetavil běžecké modely do subtilnější podoby, přičemž pracoval s materiály a barvami, jež posunuly sportovní kód k sofistikovaným torpedo shoes.

    Zdroj: Willy Chavarria

    Silnou kapitolu napsaly i spolupráce New Balance. Například značka AURALEE sáhla po tenisovém modelu New Balance T500, jehož křehce minimalistická silueta působí v kontrastu k mohutnějším trendům. Dva odstíny, krémově bílý a hnědý, připomněly, že jemnost může být stejně výmluvná jako vládnoucí maximalismus. Linku New Balance rozvíjel i návrhář Junya Watanabe.

    Louis Vuitton navrací chunky siluety. Ugg transformuje kozačky

    Jak jsme již zmínili, Paříž tentokrát jasně ukázala, že některé luxusní domy neváhají dramatizovat proporce. Například Louis Vuitton v kolekci z dílny návrhářů Pharrella Williams a Nigo uvedl model s názvem ButterSoft, který okamžitě zaujal svým objemem a barevnou rozmanitostí. Množství jeho variant tak poskládalo mozaiku, jež evokuje archivní siluety kultovního modelu Nike Cortez, přitom však tvoří zcela nové kódování francouzské značky.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Stejně tak návrhář Rick Owens, známý svou radikální vizí, pozvedl své ikonické Kiss Boots o novou strukturu připomínající peří. Výsledkem je obuv, která působí jako objekt mezi módou a sochařstvím. Na runway přivedl rovněž tradiční modely Geth Runner, tentokrát však v kožešinové podobě. Jak vidno, i jindy „trenduvzdorný“ Rick Owens sáhl po čím dál více masově oblíbeném materiálu.

    Zdroj: Rick Owens

    Společnost Sacai pak znovu navázala na spolupráci se společností UGG a nabídla modely, které doslova redefinují hranice toho, co lze od pánské podzimní obuvi očekávat. Odhalila vše od kozaček, které se díky přezkám dají skládat a transformovat, až po platformové mokasíny s kožešinovým detailem. Každý pár přinesl nový úhel pohledu na komfort i siluetu. Jemná esence modelové inovace a zároveň odkaz k domácí intimitě z nich dělá výrazný moment letošní sezóny.

    Výsledný obraz podzimní obuvi, kterou jsme viděli na uplynulém Pařížském týdnu módy ukazuje na jednu společnou linku. Návrháři využívají boty jako dramatický prostředek, který dotváří charakter celého outfitu. Tenisky, kozačky, platformy i elegantní „torpéda“ se stávají odrazem moderního myšlení. Pánský botník tak v Paříži působil jako výstavní síň, ve kterém se setkaly tradice, experiment a silná gesta, například i v podobě pánských balerín.

    Zdroje: Autorský článek

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    - Reklama -

    Footwear z posledního Pařížského týdne módy tentokrát působí jako opravdový kurátorský výběr toho nejlepšího z aktuální pánské obuvi. Spolupráce mezi globálními značkami, návrat k archivním modelům i zcela nové siluety se spojily do jednoho proudu, který jasně naznačuje, jakým směrem se bude pánská obuvnická móda ubírat v aktuální, tedy podzimní, ale také následující sezóně.

    Pánská obuv nezná hranice. Momentálně stojí na nekonečném rozcestí

    Na Pařížském týdnu módy letos rezonovalo několik silných linií. Jedním z dominantních hráčů byla značka Adidas. Spojila se totiž s designérem Willym Chavarria a australským brandem Song for the Mute. První jmenovaný převedl sportovní siluety do dramatických proporcí, jež oscilují mezi streetwear kusem a elegantní obuví s přehnaně dlouhou špičkou či robustním jazykem. Song for the Mute naopak přetavil běžecké modely do subtilnější podoby, přičemž pracoval s materiály a barvami, jež posunuly sportovní kód k sofistikovaným torpedo shoes.

    Zdroj: Willy Chavarria

    - Reklama -

    Silnou kapitolu napsaly i spolupráce New Balance. Například značka AURALEE sáhla po tenisovém modelu New Balance T500, jehož křehce minimalistická silueta působí v kontrastu k mohutnějším trendům. Dva odstíny, krémově bílý a hnědý, připomněly, že jemnost může být stejně výmluvná jako vládnoucí maximalismus. Linku New Balance rozvíjel i návrhář Junya Watanabe.

    Louis Vuitton navrací chunky siluety. Ugg transformuje kozačky

    Jak jsme již zmínili, Paříž tentokrát jasně ukázala, že některé luxusní domy neváhají dramatizovat proporce. Například Louis Vuitton v kolekci z dílny návrhářů Pharrella Williams a Nigo uvedl model s názvem ButterSoft, který okamžitě zaujal svým objemem a barevnou rozmanitostí. Množství jeho variant tak poskládalo mozaiku, jež evokuje archivní siluety kultovního modelu Nike Cortez, přitom však tvoří zcela nové kódování francouzské značky.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Stejně tak návrhář Rick Owens, známý svou radikální vizí, pozvedl své ikonické Kiss Boots o novou strukturu připomínající peří. Výsledkem je obuv, která působí jako objekt mezi módou a sochařstvím. Na runway přivedl rovněž tradiční modely Geth Runner, tentokrát však v kožešinové podobě. Jak vidno, i jindy „trenduvzdorný“ Rick Owens sáhl po čím dál více masově oblíbeném materiálu.

    Zdroj: Rick Owens

    Společnost Sacai pak znovu navázala na spolupráci se společností UGG a nabídla modely, které doslova redefinují hranice toho, co lze od pánské podzimní obuvi očekávat. Odhalila vše od kozaček, které se díky přezkám dají skládat a transformovat, až po platformové mokasíny s kožešinovým detailem. Každý pár přinesl nový úhel pohledu na komfort i siluetu. Jemná esence modelové inovace a zároveň odkaz k domácí intimitě z nich dělá výrazný moment letošní sezóny.

    Výsledný obraz podzimní obuvi, kterou jsme viděli na uplynulém Pařížském týdnu módy ukazuje na jednu společnou linku. Návrháři využívají boty jako dramatický prostředek, který dotváří charakter celého outfitu. Tenisky, kozačky, platformy i elegantní „torpéda“ se stávají odrazem moderního myšlení. Pánský botník tak v Paříži působil jako výstavní síň, ve kterém se setkaly tradice, experiment a silná gesta, například i v podobě pánských balerín.

    Zdroje: Autorský článek

    ― Reklama ―

    Gustaf Westman redefinuje sváteční design. Tentokrát ve spolupráci s IKEA

    Gustaf Westman patří k nejvýraznějším jménům designu a opět potvrzuje, že jeho tvorba přesahuje hranice tradičního pojetí interiéru. Po nedávné spolupráci s automobilkou BMW přichází další projekt, tentokrát s IKEA. Kolekce Home of Celebration spojuje energii barev, organické tvary a rukopis Westmana s dostupným světem švédské značky. Výsledkem je 12 objektů, jež mění pohled na sváteční stolování.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Móda v kostce: Naomi Campbell tančí v Pucci a Tilda Swinton má vlastní výstavu

    Pucci naverboval supermodelku Naomi Campbell, která roztančila jeho podzimní řadu. Značka Boucheron zase za svou tvář zvolila herečku Daisy Edgar Jones. Eye Filmmuseum v Amsterdamu chystá výstavu o Tildě Swinton a La Galerie Dior pro změnu odhalí exhibici s Azzedine Alaïa Foundation. Stella McCartney pak spolupracuje s Jeffem Koons.

    Maximalismus pronikl i do interiérů. Na scénu vrací Art Deco

    Nedávný report platformy Pinterest potvrdil, že maximalismus ovládá rovněž trendy na poli interiérového designu. Odhalil totiž nárůst vyhledávání inspirace spojené se stylem Art Deco. Hluboké barvy, bohaté textury a symetrické tvary, to vše bude definovat podzimní domácnosti. Není přitom třeba velkých renovací, stačí jen pár jednoduchých úprav.

    Pánské must-haves na podzim 2025. Vede nadčasová klasika

    Pánové, přichází podzim a s ním i čas posunout své outfity na vyšší úroveň. Letošní sezóna přináší styl, který je uvolněný, ale přitom promyšlený až do posledního detailu. Do hry se vrací nadčasové ikonické kousky v moderním pojetí, se kterými zazáříte. Připravili jsme pro vás proto seznam klíčových podzimních must-haves, jež zajistí, že budete vypadat sebevědomě a trendy při každé příležitosti.

    Přívěsky s létem neodchází. Na podzim ozdobí i rozevláté sukně

    Letošní rok zaznamenal významný comeback přívěsků, které definují počátek milénia. Zpočátku se začaly objevovat na luxusních kabelkách, postupně ale přesídlily rovněž na tenisky nebo sandály. Začíná být ovšem jasné, že módní scénu po úspěšném létě neopustí ani na podzim. Tentokrát se ale přesunou na další kousek z vašeho šatníku, a to sukně.

    Maison Margiela rozšiřuje portfolio. Daroval nový význam číslu 2

    Módní dům Maison Margiela prohlubuje své ikonické číselné řazení. Nedávno odhalil svůj nový sektor s názvem Line 2. Číslovka totiž dosud žádné projekty neukrývala. Značka pod ní nyní ovšem hodlá schovávat umělecké instalace, kampaně nebo rozhovory. Projekt odstartuje začátkem září v Soulu výstava s názvem Elsewhere, Rhem, Open Torso.

    Pánské baleríny přinesly organickou revoluci. Zaplní podzimní botníky

    Pánské baleríny se na letošních přehlídkách staly symbolem nové kapitoly. V dámských botnících se subtilní obuv objevuje už léta, tentokrát se ale její silueta přelila i do pánského segmentu. Návštěvníci fashion weeků dali najevo, že minimalistická elegance ploché obuvi patří do každého botníku. V okamžiku, kdy se v balerínách začali objevovat známí umělci a trendsetteři, bylo jasné, že jde o nový obuvnický směr.

    Značka Oishii posouvá hranice luxusu. Nabízí exkluzivní virální jahody

    Sociální sítě v posledních měsících zaplavila videa uživatelů, jež s nečekaným očekáváním pojídají jahody. Jedná se totiž o luxusní balení osmi plodů z dílny značky Oishii, za které mnozí zaplatí až 12 dolarů. Lákavé jsou především díky svému až dystopicky perfektnímu tvaru, barvě a vůni. Pěstované jsou po celý rok ve vertikálních farmách.

    Giorgio Armani zemřel. Nechává za sebou legendární módní dědictví

    Módní svět truchlí. Ve čtvrtek zemřel ikonický italský návrhář Giorgio Armani, a to ve věku 91 let. Zanechal tak za sebou legendární dědictví, které přepsalo módní historii. Svět poprvé uchvátil svou dokonalou balancí mezi elegantními pánskými návrhy a bohatými haute couture kolekcemi. Jeho stejnojmenná značka letos oslavila 50. narozeniny.

    Když se taška změní v bagetu. Baguette kabelky definují aktuální trendy

    Tašky, které dříve stavěly na pevné konstrukci a objemu, se najednou natahují do delší a nižší linie. Baguette kabelky se stávají symbolem, jenž nezatěžuje, ale působí přirozeně a svižně. Minimalistické pojetí otevírá nové možnosti stylingu a zároveň dodává ikonickým modelům čerstvou energii. Připomíná nám, že krása tkví v detailu, a že i jednoduchá kabelka může mít proporce hodné složité architektury.

    Jak na pánský krém? Průvodce, který ušetří suchou pleť i experimenty

    Krém je základní kámen jakékoliv péče o pleť, ať už se jedná o muže, nebo ženy. Jenže zatímco někomu vyhovuje lehký gel, jiný potřebuje hutnou variantu, která zvládne i drsnější podmínky. Přidáme-li k tomu rozdílné typy pleti, tedy mastnou, suchou nebo citlivou, je jasné, že univerzální recept prostě neexistuje. Jak tedy na co nejsnadnější výběr?

    Julia Roberts vynesla novou verzi Versace. Internet mluví o druhé vraždě Gianniho

    Julia Roberts měla na filmovém festivalu v Benátkách ukázat eleganci a tradici. Místo toho se stala symbolem bouře, která otřásá světem módy. Její outfit z dílny nového kreativního ředitele Versace, Daria Vitale, spustil lavinu kritiky. Sociální sítě zaplavily komentáře, které hovoří o "druhé vraždě Gianniho" a o tom, že se slavná herečka nevědomky stala tváří jednoho z nejkontroverznějších módních debutů poslední dekády.

    Po stopách módních ikon: Jak Raf Simons definoval minimalismus?

    Designér Raf Simons se do světa módy nevrhl ihned. Původně studoval průmyslový design a navrhoval nábytek. Teprve setkání s antverpskou módní scénou a návštěvy pařížských přehlídek ho přivedly k rozhodnutí vydat se módní cestou. V roce 1995 založil značku nesoucí jeho jméno a už brzy se ukázalo, že jeho rukopis bude jedinečný. Geniální tvorba ho dovedla na vrcholy módních domů jako Prada, Dior nebo Jil Sander.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―