Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Dokáže zahánět chmury, obšťastnit smutné, omladit staré. Už Galileo Galilei prohlásil, že „Víno je sluneční záře, kterou udržuje pohromadě voda”. Proto dnes spolu budeme putovat po vinotékách, ale ne jen tak ledajakých. Posvítíme si na ty nejlepší vinotéky z celého světa. Na takové, kde můžete pokládat záludné otázky a dostanete na ně odpověď.

    Víno by neměl být jen alkohol, ale životní styl. Vždyť co může být víc, než za vlahého letního večera sedět venku s přáteli a sklenkou vína k tomu. V té tekutině se neukrývá jen lahodný nápoj. Ve víně se sčítají všechny slunné i deštivé dny, vítr, který se proháněl na vinicích a láska, s níž vinaři pečovali o hrozny vinohradu. Prý je víno mlékem starců. Kouzelnou moc má zaručeně a to vás přiměje k zamyšlení, kde skutečně naleznete ta ikonická místa, která sdružují všechny milovníky vína na jednu hromadu. Pokud ještě nejste pravidelným zákazníkem, měli byste s tím něco udělat.

    Acker Wines, New York

    Více než 200 let nazpět sahá působivá historie luxusního obchodu s vínem. Těžko byste hledali více posh místo než tohle. Z malého obchůdku s potravinami se stal módní podnik, který dnes sídlí na Upper West Side. Právě poslední provozovna se otevírala v roce 1904 a jako štamgast zde sedával americký basketballový hráč Babe Ruth. Najdete zde vzácné poklady a působivé aukce vín.

    Berry Brothers & Rudd, Londýn

    Jako obchod s kávou začal původně nejstarší britský obchod s vínem. Vdova Bourneová první zákazníky přivítala na londýnské St. James’s Street č. 3 roku 1698. Teprve o 105 let později, když převzal rodinný podnik George Berry, přeorientoval se na víno. Společnost Berry Bros. & Rudd pokračovala v rozvoji a roku 1903 dokonce získala královský opční list od prince z Walesu, čímž jeho prestiž jedině stoupla. Jak se ukázalo, víno byla ta správná cesta.

    Podnik, který přežil i bombardování Londýna během druhé světové války, prošel další expanzí. Nově vybudované sklepy pojmou 8,5 milionu lahví. Když sem přijdete, vždycky budete mít co pít.

    Foto: Pexels

    Cave Rokin, Amsterdam

    Nizozemsko sice není největším vinařským regionem, ale v jeho hlavním městě se nachází řada skvělých vinoték. Cave Rokin, známá jako „amsterdamský vinný sklep“, byla otevřena ve sklepě budovy ze 17. století v roce 1987. Najdete zde především vína francouzská a italská, ale i několik lahví z takzvaného Nového světa, kam spadá například Severní a Jižní Amerika, Nový Zéland, Austrálie a některé asijské země.

    Vezměte to na kole, anebo možná raději pěšky a spolu s vínem si pochutnejte na tradičním holandském vaječňáku.

    Caves Augé, Paříž

    V Paříži se nachází mnoho významných vinařství, ale žádný milovník vína si nemůže dovolit nenavštívit to, které sídlí nedaleko slavné Palais Garnier. A kdo ví, možná i tady ve sklepeních občas přebýval Fantom opery. Inspiraci zde pravidelně čerpal například spisovatel Marcel Proust. No pár věcí se od jeho návštěv změnilo. Lahve jsou tu nyní od podlahy až ke stropu, ale přednost mají hlavně malí výrobci a také ekologická a přírodní vína.

    La Contra, Mexico City

    Mexiko se vám zřejmě nevybaví mezi prvními vinařskými oblastmi, ale o to větším překvapením pro vás možná bude, až zjistíte, že vinařský průmysl zde má počátky už od roku 1520. Jedním z jeho věrných zastánců je společnost La Contra. Návštěvnici Mexico City by si neměli nechat ujít pobočku Roma, která jako jedna z mála výhradně mexických vinoték na světě za návštěvu nepochybně stojí.

    Trimani, Řím

    Zpátky do Evropy. Nejstarší vinotéka v Římě byla otevřena v roce 1821, na svém současném stanovišti je od roku 1876. Dodnes patří rodině Trimani, po níž nese název, a která vyrábí víno na svém panství v Laziu. Výjimečné je tohle místo také tím, že se právě zde nachází první italský vinný bar z roku 1991.

    Foto: Pexels

    Viniculture, Berlín

    Berlín je pulzující, moderní, plný kontrastů. Stejně tak je naplněný historií. Německo obecně je proslulé svými pikantními ryzlinky, ale milovníci přírodních vín by měli poděkovat hlavně tomuto malému obchůdku. Viniculture je poměrně mladý, oproti předchůdcům zde vyzdviženým, protože vinotéka byla otevřena teprve v roce 1984. Ale stejně mladá je i jeho energie. V roce 2006 to zde převzal bývalý someliér Holger Schwarz, který se od tradičních evropských vín zaměřil hlavně na vína přírodní a biodynamická, a sice dost možná jako první v Německu. Jestli nestihnete návštěvu přes léto, v listopadu se tu koná každoroční veletrh vín.

    Zdroj: Wine Magazine

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Opravdu je ve víně pravda? Nejlepší světové vinotéky vám s hledáním odpovědi pomůžou

    ― Reklama ―

    Dokáže zahánět chmury, obšťastnit smutné, omladit staré. Už Galileo Galilei prohlásil, že „Víno je sluneční záře, kterou udržuje pohromadě voda”. Proto dnes spolu budeme putovat po vinotékách, ale ne jen tak ledajakých. Posvítíme si na ty nejlepší vinotéky z celého světa. Na takové, kde můžete pokládat záludné otázky a dostanete na ně odpověď.

    Víno by neměl být jen alkohol, ale životní styl. Vždyť co může být víc, než za vlahého letního večera sedět venku s přáteli a sklenkou vína k tomu. V té tekutině se neukrývá jen lahodný nápoj. Ve víně se sčítají všechny slunné i deštivé dny, vítr, který se proháněl na vinicích a láska, s níž vinaři pečovali o hrozny vinohradu. Prý je víno mlékem starců. Kouzelnou moc má zaručeně a to vás přiměje k zamyšlení, kde skutečně naleznete ta ikonická místa, která sdružují všechny milovníky vína na jednu hromadu. Pokud ještě nejste pravidelným zákazníkem, měli byste s tím něco udělat.

    Acker Wines, New York

    Více než 200 let nazpět sahá působivá historie luxusního obchodu s vínem. Těžko byste hledali více posh místo než tohle. Z malého obchůdku s potravinami se stal módní podnik, který dnes sídlí na Upper West Side. Právě poslední provozovna se otevírala v roce 1904 a jako štamgast zde sedával americký basketballový hráč Babe Ruth. Najdete zde vzácné poklady a působivé aukce vín.

    Berry Brothers & Rudd, Londýn

    Jako obchod s kávou začal původně nejstarší britský obchod s vínem. Vdova Bourneová první zákazníky přivítala na londýnské St. James’s Street č. 3 roku 1698. Teprve o 105 let později, když převzal rodinný podnik George Berry, přeorientoval se na víno. Společnost Berry Bros. & Rudd pokračovala v rozvoji a roku 1903 dokonce získala královský opční list od prince z Walesu, čímž jeho prestiž jedině stoupla. Jak se ukázalo, víno byla ta správná cesta.

    Podnik, který přežil i bombardování Londýna během druhé světové války, prošel další expanzí. Nově vybudované sklepy pojmou 8,5 milionu lahví. Když sem přijdete, vždycky budete mít co pít.

    Foto: Pexels

    Cave Rokin, Amsterdam

    Nizozemsko sice není největším vinařským regionem, ale v jeho hlavním městě se nachází řada skvělých vinoték. Cave Rokin, známá jako „amsterdamský vinný sklep“, byla otevřena ve sklepě budovy ze 17. století v roce 1987. Najdete zde především vína francouzská a italská, ale i několik lahví z takzvaného Nového světa, kam spadá například Severní a Jižní Amerika, Nový Zéland, Austrálie a některé asijské země.

    Vezměte to na kole, anebo možná raději pěšky a spolu s vínem si pochutnejte na tradičním holandském vaječňáku.

    Caves Augé, Paříž

    V Paříži se nachází mnoho významných vinařství, ale žádný milovník vína si nemůže dovolit nenavštívit to, které sídlí nedaleko slavné Palais Garnier. A kdo ví, možná i tady ve sklepeních občas přebýval Fantom opery. Inspiraci zde pravidelně čerpal například spisovatel Marcel Proust. No pár věcí se od jeho návštěv změnilo. Lahve jsou tu nyní od podlahy až ke stropu, ale přednost mají hlavně malí výrobci a také ekologická a přírodní vína.

    La Contra, Mexico City

    Mexiko se vám zřejmě nevybaví mezi prvními vinařskými oblastmi, ale o to větším překvapením pro vás možná bude, až zjistíte, že vinařský průmysl zde má počátky už od roku 1520. Jedním z jeho věrných zastánců je společnost La Contra. Návštěvnici Mexico City by si neměli nechat ujít pobočku Roma, která jako jedna z mála výhradně mexických vinoték na světě za návštěvu nepochybně stojí.

    Trimani, Řím

    Zpátky do Evropy. Nejstarší vinotéka v Římě byla otevřena v roce 1821, na svém současném stanovišti je od roku 1876. Dodnes patří rodině Trimani, po níž nese název, a která vyrábí víno na svém panství v Laziu. Výjimečné je tohle místo také tím, že se právě zde nachází první italský vinný bar z roku 1991.

    Foto: Pexels

    Viniculture, Berlín

    Berlín je pulzující, moderní, plný kontrastů. Stejně tak je naplněný historií. Německo obecně je proslulé svými pikantními ryzlinky, ale milovníci přírodních vín by měli poděkovat hlavně tomuto malému obchůdku. Viniculture je poměrně mladý, oproti předchůdcům zde vyzdviženým, protože vinotéka byla otevřena teprve v roce 1984. Ale stejně mladá je i jeho energie. V roce 2006 to zde převzal bývalý someliér Holger Schwarz, který se od tradičních evropských vín zaměřil hlavně na vína přírodní a biodynamická, a sice dost možná jako první v Německu. Jestli nestihnete návštěvu přes léto, v listopadu se tu koná každoroční veletrh vín.

    Zdroj: Wine Magazine

    ― Reklama ―

    Panter i jezevčík. Zvířecí protagonisté definují vánoční kampaně sezóny

    Vánoce jsou obdobím, na kterém si luxusní značky dávají záležet a potenciální zákazníky lákají pomocí poutavých vizuálů. Marketingovým kampaním však letos kromě tradičních a v tom nejlepším slova smyslu klišé témat, jako je láska, rodina nebo víra, dominují také zvířecí přátelé. Zatímco Carrie ze seriálu Sex ve městě by byla nadšená čtyřnohými chlupáči u značky Manolo Blahnik, společnost Cartier si na pomoc s dárky přizvala malé pantery.

    Rick Owens uvádí set ústní péče. Je libo brutalistický kartáček?

    Rick Owens přesouvá hranice svého temného universa směrem, jenž budí pozornost mezi milovníky high-end péče. Nový set uvádí svět ústní péče do prostoru, kde převládá brutalistický minimalismus, vůně na úrovni niche parfémů a rituály, jež získávají nečekanou váhu. Kolekce kombinuje estetiku sochařské drsnosti s intimní každodenností. Výsledkem je zážitek, který proměňuje běžnou ranní sekvenci v uvědomělý akt.

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Móda v kostce: Skims vyráží do hor s The North Face a Miu Miu je značkou roku

    Společnost Skims vrací na scénu svou úspěšnou spolupráci s The North Face. Novou kolekci představil i Ralph Lauren, tentokrát ji ovšem věnoval americkým olympijským sportovcům. Nike odhalil model Air Force 1 Bouclé, odkazující na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslaví Vánoce s luxusním koktejlovým setem a Miu Miu je dle platformy Lyst značkou roku.

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozděluje. Vyvolává překvapivé reakce

    Staronová bitva opět dobývá sociální sítě. Beauty TikTok trend známý jako birthday make-up rozděluje internet. Zatímco jeho zastánci ho vidí jako variantu "full-glam" looku, v jiných vyvolává překvapivé reakce. Někteří muži totiž pod video tutoriály ženám radí, aby se nemalovaly "jako Picasso" a blahosklonně je ujišťují, že "kvůli nim" si obličej líčit opravdu nemusí.

    Milán zdobí luxusní kluziště. Na svědomí ho má hotel z dílny Ferragamo

    Vánoční duch posedl také italské hlavní město módy. Milán tentokrát ozdobilo luxusní sváteční kluziště z dílny módního domu Ferragamo. Rozzářilo dvůr jeho věhlasného hotelu Portrait. Koncept The Gift však letos o Vánocích přináší mnohem více. Návštěvníci mohou po odložení bruslí ochutnat to nejlepší z tamní gastronomie nebo nakoupit dárky v tamních pop-upech.

    Velkolepé návraty do USA. Módní domy na jaře ovládnou Severní Ameriku

    Příští rok se vykresluje jako okamžik, kdy se Spojené státy změní v epicentrum globální módy. Chanel míří do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasněženého Aspenu. Gucci přistává na Manhattanu, zatímco Louis Vuitton volí stejnou metropoli jako symbolický bod návratu. Severní Amerika se stává místem, kde evropské domy nacházejí staronový rytmus. Každá z prezentací posouvá atmosféru země do vlastního vizuálního jazyka a dodává jarní sezóně jedinečný americký puls.

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Zara Larsson překročila hranice hudební scény. Do módy vnáší žhavé pohodlí

    Zara Larsson nepatří k ženám, které běžně nosí podprsenky, a právě tento osobní postoj ji přivedl k založení vlastní značky sexy spodního prádla. Její první kolekce s názvem MAIN ROSE představuje projekt, v němž může naplno vyjádřit svou estetiku i tvůrčí pohled. Spolupracovala na ní se zkušeným týmem skandinávských odborníků, jež tvořili pro jména jako Acne Studios nebo Eytys. Impulsem ke vzniku značky byla její touha rozšířit tvůrčí aktivity mimo oblast hudby.

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―