Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Zástupci Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj zveřejnili výsledky investigace značky Shein. Dle reportu nedodržuje čínský fast fashion gigant stanovené směrnice pro nadnárodní společnosti, týkající se lidských práv, ochrany životního prostředí a spravedlivých platů. Mezivládní organizace zahájila průzkum po stížnosti dvou francouzských poslanců.

    Čínský fast fashion gigant Shein čelí stížnostem ze strany Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD). Francouzský National Contact Point, tedy kancelář zastupující u OECD Francii, odhalil výsledky investigace, založené na stížnostech dvou francouzských poslanců z roku 2023. Výsledkem je obvinění Shein z porušování OCED směrnic, týkajících se korporátní společenské odpovědnosti.

    Čínská společnost dle prohlášení OECD dostatečně nechrání lidská práva nebo životní prostředí a nestará se o férové mzdy. Tím ovšem obvinění mezivládní organizace nekončí. Zástupci OECD rovněž potvrdili, že Shein porušuje francouzský AGEC zákon, který po značkách požaduje uveřejnění procentuálního množství recyklovaných materiálů v jednotlivých produktech, stejně jako státy jejich výroby.

    Zdroj: Reuters

    „Jedná se o nejkomplexnější investigaci ultra fast fashion fenoménů, který kdy veřejná instituce podnikla,“ okomentoval pak dle serveru EcoTextile jeden z francouzských poslanců, jenž si na Shein stěžoval, Dominique Potier. Mluvčí Shein pak pro server Drapers prohlásil, že firma s francouzským National Contact Point spolupracuje od roku 2023, „sdílí s ním extenzivní informace a zůstává otevřená k dialogu“.

    Shein dodržuje pouze čínskou legislativu. Mezinárodní standardy pracovního práva ignoruje

    Zástupci OECD pak rovněž shrnuli, že Shein nadále dodržuje pouze domácí legislativu, jelikož v Číně produkuje většinu svých produktů. Vyhýbá se ovšem zodpovědnosti, kterou diktují mezinárodní standardy pracovního práva. Po fast fashion gigantu proto požadují, aby zveřejnil tovární audity, zmapoval aktivity svého dodavatelského řetězce a přesněji popsal své sociální a environmentální dopady.

    @fabulousmag SHEIN has taken over London’s Oxford street with a new pop-up store which opens tomorrow to the public! The store features some of the sites brands including Missguided, will you be taking a look? #shein #fashion #london #clothes #popup ♬ On The Dance Floor (Instrumental) – BLVKSHP

    Fast fashion firma totiž v současnosti uvádí pouze emise skleníkových plynů. Stejně tak by měli zástupci Shein dle OECD uveřejnit své finanční výsledky a kapitálovou i řídící strukturu. Čínská fast fashion značka vznikla v roce 2008 a postupně se vyšplhala až na pozici globálního online giganta. Nedávno ale v Londýně otevřela speciální fyzický pop-up na Oxford Street, jenž přilákal na 14 tisíc zákazníků.

    Zdroje: EcoTextile, Just Style, Drapers Online, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    OECD brojí proti Shein. Fast fashion gigant porušuje její směrnice

    Zástupci Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj zveřejnili výsledky investigace značky Shein. Dle reportu nedodržuje čínský fast fashion gigant stanovené směrnice pro nadnárodní společnosti, týkající se lidských práv, ochrany životního prostředí a spravedlivých platů. Mezivládní organizace zahájila průzkum po stížnosti dvou francouzských poslanců.

    - Reklama -

    Čínský fast fashion gigant Shein čelí stížnostem ze strany Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD). Francouzský National Contact Point, tedy kancelář zastupující u OECD Francii, odhalil výsledky investigace, založené na stížnostech dvou francouzských poslanců z roku 2023. Výsledkem je obvinění Shein z porušování OCED směrnic, týkajících se korporátní společenské odpovědnosti.

    Čínská společnost dle prohlášení OECD dostatečně nechrání lidská práva nebo životní prostředí a nestará se o férové mzdy. Tím ovšem obvinění mezivládní organizace nekončí. Zástupci OECD rovněž potvrdili, že Shein porušuje francouzský AGEC zákon, který po značkách požaduje uveřejnění procentuálního množství recyklovaných materiálů v jednotlivých produktech, stejně jako státy jejich výroby.

    Zdroj: Reuters

    - Reklama -

    „Jedná se o nejkomplexnější investigaci ultra fast fashion fenoménů, který kdy veřejná instituce podnikla,“ okomentoval pak dle serveru EcoTextile jeden z francouzských poslanců, jenž si na Shein stěžoval, Dominique Potier. Mluvčí Shein pak pro server Drapers prohlásil, že firma s francouzským National Contact Point spolupracuje od roku 2023, „sdílí s ním extenzivní informace a zůstává otevřená k dialogu“.

    Shein dodržuje pouze čínskou legislativu. Mezinárodní standardy pracovního práva ignoruje

    Zástupci OECD pak rovněž shrnuli, že Shein nadále dodržuje pouze domácí legislativu, jelikož v Číně produkuje většinu svých produktů. Vyhýbá se ovšem zodpovědnosti, kterou diktují mezinárodní standardy pracovního práva. Po fast fashion gigantu proto požadují, aby zveřejnil tovární audity, zmapoval aktivity svého dodavatelského řetězce a přesněji popsal své sociální a environmentální dopady.

    @fabulousmag SHEIN has taken over London’s Oxford street with a new pop-up store which opens tomorrow to the public! The store features some of the sites brands including Missguided, will you be taking a look? #shein #fashion #london #clothes #popup ♬ On The Dance Floor (Instrumental) – BLVKSHP

    Fast fashion firma totiž v současnosti uvádí pouze emise skleníkových plynů. Stejně tak by měli zástupci Shein dle OECD uveřejnit své finanční výsledky a kapitálovou i řídící strukturu. Čínská fast fashion značka vznikla v roce 2008 a postupně se vyšplhala až na pozici globálního online giganta. Nedávno ale v Londýně otevřela speciální fyzický pop-up na Oxford Street, jenž přilákal na 14 tisíc zákazníků.

    Zdroje: EcoTextile, Just Style, Drapers Online, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Victoria Beckham dorazila na Netflix. Nový dokument odkrývá hvězdnou oponu

    Streamovací služba Netflix přivítala ve čtvrtek nový hvězdný dokument. V jeho středu stojí bývalá zpěvačka a úspěšná návrhářka Victoria Beckham. Třídílný seriál slibuje odkrytí její nelehké cesty na vrchol módního průmyslu, kam se jen tak někdo nepodívá. Součástí příběhu jsou nejen archivní záběry, ale také rozhovory s předními osobnostmi módní scény.

    Day to night. Chytré outfity vás z práce vezmou rovnou do víru noci

    Pracovně vytíženým ženám se snadno stane, že zatímco přes den jsou potřeba na formálním meetingu a v kanceláři, večer je čeká uvolněná zábava na úrovni. Naštěstí je módní svět příznivý i složitým situacím. Umožňuje proto vytvořit outfit vhodný k celodennímu nošení. K perfektnímu výsledku stačí pouze pár promyšlených kousků a správný styling.

    Značka Schiaparelli opět potvrdila své místo. Runway uzavřela Kendall Jenner

    V Paříži se opět odehrála jedna z nejočekávanějších přehlídek každé sezóny. Daniel Roseberry odhalil kolekci Schiaparelli SS26 a potvrdil, že značka dál určuje tón současného umění na úrovni luxusu. V sále Centre Pompidou vládl klid, jenž se v módě objeví jen zřídka. Jak jsme u módního domu zvyklí, každý model dokazoval, že přesnost a vize jsou klíčovým prvkem krejčovského umu. Přehlídka působila jako pomyslná módní studie, nikoliv jako tradiční runway.

    Burberry připomíná své dědictví. Oslavuje ho i Olivia Colman

    Britský módní dům Burberry zakládá marketing na propojení svého více než 150 let starého dědictví a moderní energie. Nabízí proto tradiční kostkované trenčkoty a dlouhé kabáty, to vše v inovativním hávu nových materiálů. Směřování luxusní značky odráží rovněž její nejnovější kampaň It's always Burberry Weather. Zazáří v ní mimo jiné také herečka Olivia Colman.

    Žít jako v pohádce. Evropské hrady a zámky nabízí luxusní ubytování pro náročné

    Stát se královnou či králem bylo zbožným přáním nejednoho dítěte. Hrad s velkou bránou a rozlehlé zámecké sály evokují bohatství a kouzelný život. Naštěstí, dospělí mají své možnosti. Vydejte se na luxusní dovolenou a vyzkoušejte si, jaké to je bydlet v podobném panství. Budete se cítit jako v pohádce, a navíc o vás bude královsky postaráno.

    Pánské parfémy sezóny překvapí. Rozvoní citrusy i luxusní koňak

    Podzim kromě nových módních inspirací přináší i parfémové novinky a dlouho očekávané twisty zajetých klasik. Nejen dámy, ale také pánové se mají na co těšit. Letošní vůně se drží dřevitých a jantarových tónů, často ale s překvapivým závěrem. Ať se jedná o citrus, nebo koňak, jisté je, že si muži vyberou svého favorita jak do kanceláře, tak na formální večeři.

    Lovkyně démonů a diváků. K-popový zázrak ovládl Netflix, hitparády i módu

    K-pop: Lovkyně démonů je nejsledovanějším filmem v historii Netflixu. Animovaný snímek, který na první pohled cílí hlavně na děti a dospívající, překročil očekávání. Za tři měsíce od premiéry nasbíral přes 210 milionů zhlédnutí a soundtrack se stal globálním hitem. Jeho úspěch boří kulturní a generační hranice. Co je na něm tedy tak přitažlivé?

    Paříž pohltila móda. Na řadu přišel Mugler, Schiaparelli i Rick Owens

    Týden módy v Paříži pokračuje a spolu s ním nastupují na scénu kolekce pro jaro a léto 2026. Čerstvou vizi představil mimo jiné nový kreativní ředitel Mugler, Miguel Castro Freitas. Navzdory tomu, že na sebe pozornost módního světa strhávají hlavně očekávané debuty, však úspěšné řady odhalily rovněž značky Schiaparelli a Rick Owens.

    Po stopách ikon: Alessandro Michele vdechl módě fantazii

    Alessandro Michele představuje fascinující spojení intelektu a extravagance. Římský rodák s duší sběratele příběhů vdechl Gucci svěžest, jež se zapsala do dějin módní scény a nyní formuje novou éru u Valentino. Jeho vize překračují rámec trendů a proměňují značky v poetické prostory, kde se mísí filosofie, romantika a nečekaná svoboda.

    Ferragamo jako óda na Harlem. Značka postavila řadu na Lole Todd

    Maximilian Davis rozvinul pro Ferragamo atmosféru, která dýchá energií jazzového věku a zároveň přetváří jeho vizuální jazyk do moderny. V sále s měkkým kobercem se tak rozehrála scéna, kde se třpyt střídal s architekturou střihů a světlo sklouzávalo po texturách jako po notách. Řada fungovala jako rytmická báseň, v níž každý look zastával vlastní verš. Připomněla, jak se dá tradice umně přepsat do nového vyprávění.

    Dries Van Noten přepisuje léto. Nová kolekce pluje na vlnách

    Paříž zažila okamžik, kdy se móda přetavila ve výbuch barev. Julian Klausner proměnil přehlídku Dries Van Noten v dramatický obraz, který evokoval energii oceánu. Diváci nevnímali jen šaty, kabáty či topy. Cítili módní rytmus, jenž proudil celým sálem. Každý tón hudby, každý krok modelky a každý střih oděvu se spojily do jediné vizuální hry.

    Dior odhalil svůj debut. Jonathan Anderson se nebojí riskovat

    Pařížský týden módy odkryl oponu snad nejočekávanějšího debutu letošní sezóny. Návrhář Jonathan Anderson úspěšně představil svou první dámskou kolekci pro módní dům Dior. Umně propojil historické prvky a dědictví zakladatele značky, na návrzích však zanechal rovněž silnou stopu vlastní estetiky. Jedno je jasné, designér vsadil na risk.

    TikTok highlights: Virální trend učí, že život není jen o práci

    Uživatele sociální sítě TikTok pohltil nový trend. Virální "5 to 9 routine" videa odhalují denní režim jejich tvůrců, kteří se snaží využít čas mimo práci na maximum. Většinou to znamená, že vstávají v pět hodin ráno a až do devíti hodin, kdy začínají pracovat, posilují, meditují nebo chodí na procházky. Jedná se však o estetickou inspiraci, nebo další druh tlaku?

    Bottega Veneta SS26. Milán naservíroval další mistrovský debut

    Na molech Milána se rozehrála další nová módní kapitola, která přitáhla pozornost od prvního okamžiku. V tom nejlepším slova smyslu. Značka Bottega Veneta představila svou vizi pro jaro a léto 2026, a to pod debutovou taktovkou Louise Trotter. Atmosféra přehlídky spojila hutné řemeslo s křehkostí pohybu a přetavila je v obrazy, jež se zapisují do paměti. Publikum sledovalo přenádherný proud barev, textur a tvarů.

    Milán pohostil Sustainable Fashion Awards 2025. Akce uctila odkaz Giorgia Armani

    Letošní ročník Milánského týdne módy nebyl výjimkou a italská metropole tak v sobotu večer pohostila Sustainable Fashion Awards. Divadlo La Scala přivítalo hosty, kteří se stali svědky poctění těch, jež svou práci věnují environmentální spravedlnosti, biodiverzitě či podpoře lidských práv. Zvláštní cenu získal také nedávno zesnulý Giorgio Armani.

    Letošní podzim mluví jasně. Vysoký límec jako trendy módní ochrana

    Vlezlý studený vítr, šedé napěchované mraky a křupající listí nás nutí k jedinému. Útěku do teplem prosycených a kávou provoněných prostor. Před sychravým počasím vás ovšem na podzim zachrání prvek spojující všechny letošní trendy svršky. Trenčkot, kožená bunda nebo vlněný kabát, každý z nich se dočkal upgradu v podobě vysokého límce.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―