Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Jacquemus. O této značce jste už jistě slyšeli. Možná vám v šatní skříni visí některý z jejích módních kousků. Pojďme se společně podívat na historii této francouzské firmy, ale především na jejího obdivuhodného zakladatele.

    Jacquemus je poměrně mladá značka. V roce 2009 ji založil tehdy devatenáctiletý Simon Porte Jacquemus. Tento mladý muž pocházející z francouzského Provence „miluje modrou a bílou, pruhy, slunce, ovoce, kola, život, poezii, Marseille a 80. léta“, jak sám uvádí ve svém biu na Instagramu.

    Simon vyrůstal na venkově v rodině farmářů, daleko od světa módy. Už jako dítě byl ambiciózní. Objevil se v několika reklamách, ale čím dál tím více ho něco táhlo do hlavního města.

    Vzhůru do Paříže

    V 18 letech si splnil jeden ze svých snů. Opustil jih Francie a usadil se v Paříži, kde začal studovat módu na soukromé škole ESMOD. Po pár měsících studia přišla velká rána, Simonova maminka zemřela a on si uvědomil, jak je vše pomíjivé. Na nic nečekal, ukončil studium a necelý rok na to založil značku Jacquemus, kterou pojmenoval podle rodného příjmení své zesnulé matky.

    První kolekce přišla na přelomu let 2010 a 2011 a nesla název L’hiver froid. Simon ji sám nafotil a publikoval na Facebooku. Následovalo několik dalších úspěšných kolekcí, než si mladý návrhář vysloužil pozornost Rei Kawakubo, zakladatelky značky Comme des Garçons. Rei vzala Simona pod svá křídla a zaměstnala ho jako asistenta prodeje v jednom ze svých pařížských butiků. Zároveň nabízela některé Simonovi modely ve svém koncepčním obchodě Dover Street Market v Londýně.

    Další krok k úspěchu

    Netrvalo dlouho a mladý návrhář, o kterém už si šuškala celá Paříž, odhalil svou první kolekci. Během Paris Fashion Week spring/summer 2013 představil Simon svou přehlídku La Maison, v následující sezoně pak La Piscine.

    V průběhu let značka vzkvétala. Kromě mnoha úspěšných kolekcí vydal Simon dvě knihy a získal několik cen. V roce 2015 obdržel zvláštní cenu poroty na LVMH Prize a o dva roky později byl oceněn na Elle Style Awards v kategorii Fashion Director’s Choice Award.

    V roce 2017 přidal Jacquemus do svých kolekcí také řadu obuvi, kromě nich navrhuje také klobouky a kabelky. Nejznámější je pravděpodobně kabelka Le Chiquito, která měří pouhých 5 x 10 centimetrů a je tak jednou z nejmenších kabelek na světě. Tato kabelka se stala velmi populární a často se objevuje na přehlídkách a na Instagramu celebrit a influencerů.

    Foto: Jacquemus official

    Na webových stránkách Jacquemus naleznete kromě módy pro ženy také pánské kolekce.

    Hvězdní fanoušci

    Hvězd, které si oblíbili Simonovu módu je nespočet. Často ji vynášejí na červený koberec, do ulic měst nebo na módní přehlídky, kde obsazují ta nejprestižnější místa. Ne, nepřeháníme. Mezi fanoušky Jacquemus patří Rihanna, Beyoncé, Gigi Hadid, Selena Gomez, Kylie a Kendall Jenner, Damso, Eddy de Pretto, Camélia Jordana, Jeanne Damas, Lizzo či Laetitia Casta. Modelka Tina Kunakey využila návrhářova talentu a nechala si od něj vytvořit své svatební šaty.

    Když se rozezní svatební zvony

    V srpnu roku 2022 Simon stvrdil svůj vztah s Marcem Maestri. Oba muži si řekli své ano v Charlevalu v regionu Bouches-du-Rhône, obklopeni svými nejbližšími přáteli a řadou celebrit. Mezi nimi návrhářka Jeanne Damas, rapper Damso po boku influencerky Didi Stone, designérka Amina Muaddi, komik Fary, DJ Clara 3000, topmodelka Mica Arganaraz, zpěvačka Dua Lipa nebo již zmiňovaná modelka Tina Kunakey.

    Co se týče barev, měli tito pětihvězdičkoví hosté poněkud netradiční odstíny. Bílou nebo béžovou, tedy odstíny, kterým se hosté na svatbě obvykle vyhýbají. V tomto případě se však nejednalo o žádné módní faux-pas. Všechny outfity byly od značky Jacquemus, což dodalo obřadu neodolatelnou módní auru a nepopiratelný komunikační dopad.

    Marco na svou svatbu oblékl smetanově bílý oblek a Simon oblek tmavě modrý.

    Pokračovat do světa módní fantazie s Jacquemus můžete zde.

    Zdroje: Journal des Femmes, Wikipedia, Instagram, YouTube

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Od venkovana k módnímu králi. Příběh Simona Porte Jacquemus

    ― Reklama ―

    Jacquemus. O této značce jste už jistě slyšeli. Možná vám v šatní skříni visí některý z jejích módních kousků. Pojďme se společně podívat na historii této francouzské firmy, ale především na jejího obdivuhodného zakladatele.

    Jacquemus je poměrně mladá značka. V roce 2009 ji založil tehdy devatenáctiletý Simon Porte Jacquemus. Tento mladý muž pocházející z francouzského Provence „miluje modrou a bílou, pruhy, slunce, ovoce, kola, život, poezii, Marseille a 80. léta“, jak sám uvádí ve svém biu na Instagramu.

    Simon vyrůstal na venkově v rodině farmářů, daleko od světa módy. Už jako dítě byl ambiciózní. Objevil se v několika reklamách, ale čím dál tím více ho něco táhlo do hlavního města.

    Vzhůru do Paříže

    V 18 letech si splnil jeden ze svých snů. Opustil jih Francie a usadil se v Paříži, kde začal studovat módu na soukromé škole ESMOD. Po pár měsících studia přišla velká rána, Simonova maminka zemřela a on si uvědomil, jak je vše pomíjivé. Na nic nečekal, ukončil studium a necelý rok na to založil značku Jacquemus, kterou pojmenoval podle rodného příjmení své zesnulé matky.

    První kolekce přišla na přelomu let 2010 a 2011 a nesla název L’hiver froid. Simon ji sám nafotil a publikoval na Facebooku. Následovalo několik dalších úspěšných kolekcí, než si mladý návrhář vysloužil pozornost Rei Kawakubo, zakladatelky značky Comme des Garçons. Rei vzala Simona pod svá křídla a zaměstnala ho jako asistenta prodeje v jednom ze svých pařížských butiků. Zároveň nabízela některé Simonovi modely ve svém koncepčním obchodě Dover Street Market v Londýně.

    Další krok k úspěchu

    Netrvalo dlouho a mladý návrhář, o kterém už si šuškala celá Paříž, odhalil svou první kolekci. Během Paris Fashion Week spring/summer 2013 představil Simon svou přehlídku La Maison, v následující sezoně pak La Piscine.

    V průběhu let značka vzkvétala. Kromě mnoha úspěšných kolekcí vydal Simon dvě knihy a získal několik cen. V roce 2015 obdržel zvláštní cenu poroty na LVMH Prize a o dva roky později byl oceněn na Elle Style Awards v kategorii Fashion Director’s Choice Award.

    V roce 2017 přidal Jacquemus do svých kolekcí také řadu obuvi, kromě nich navrhuje také klobouky a kabelky. Nejznámější je pravděpodobně kabelka Le Chiquito, která měří pouhých 5 x 10 centimetrů a je tak jednou z nejmenších kabelek na světě. Tato kabelka se stala velmi populární a často se objevuje na přehlídkách a na Instagramu celebrit a influencerů.

    Foto: Jacquemus official

    Na webových stránkách Jacquemus naleznete kromě módy pro ženy také pánské kolekce.

    Hvězdní fanoušci

    Hvězd, které si oblíbili Simonovu módu je nespočet. Často ji vynášejí na červený koberec, do ulic měst nebo na módní přehlídky, kde obsazují ta nejprestižnější místa. Ne, nepřeháníme. Mezi fanoušky Jacquemus patří Rihanna, Beyoncé, Gigi Hadid, Selena Gomez, Kylie a Kendall Jenner, Damso, Eddy de Pretto, Camélia Jordana, Jeanne Damas, Lizzo či Laetitia Casta. Modelka Tina Kunakey využila návrhářova talentu a nechala si od něj vytvořit své svatební šaty.

    Když se rozezní svatební zvony

    V srpnu roku 2022 Simon stvrdil svůj vztah s Marcem Maestri. Oba muži si řekli své ano v Charlevalu v regionu Bouches-du-Rhône, obklopeni svými nejbližšími přáteli a řadou celebrit. Mezi nimi návrhářka Jeanne Damas, rapper Damso po boku influencerky Didi Stone, designérka Amina Muaddi, komik Fary, DJ Clara 3000, topmodelka Mica Arganaraz, zpěvačka Dua Lipa nebo již zmiňovaná modelka Tina Kunakey.

    Co se týče barev, měli tito pětihvězdičkoví hosté poněkud netradiční odstíny. Bílou nebo béžovou, tedy odstíny, kterým se hosté na svatbě obvykle vyhýbají. V tomto případě se však nejednalo o žádné módní faux-pas. Všechny outfity byly od značky Jacquemus, což dodalo obřadu neodolatelnou módní auru a nepopiratelný komunikační dopad.

    Marco na svou svatbu oblékl smetanově bílý oblek a Simon oblek tmavě modrý.

    Pokračovat do světa módní fantazie s Jacquemus můžete zde.

    Zdroje: Journal des Femmes, Wikipedia, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozděluje. Vyvolává překvapivé reakce

    Staronová bitva opět dobývá sociální sítě. Beauty TikTok trend známý jako birthday make-up rozděluje internet. Zatímco jeho zastánci ho vidí jako variantu "full-glam" looku, v jiných vyvolává překvapivé reakce. Někteří muži totiž pod video tutoriály ženám radí, aby se nemalovaly "jako Picasso" a blahosklonně je ujišťují, že "kvůli nim" si obličej líčit opravdu nemusí.

    Milán zdobí luxusní kluziště. Na svědomí ho má hotel z dílny Ferragamo

    Vánoční duch posedl také italské hlavní město módy. Milán tentokrát ozdobilo luxusní sváteční kluziště z dílny módního domu Ferragamo. Rozzářilo dvůr jeho věhlasného hotelu Portrait. Koncept The Gift však letos o Vánocích přináší mnohem více. Návštěvníci mohou po odložení bruslí ochutnat to nejlepší z tamní gastronomie nebo nakoupit dárky v tamních pop-upech.

    Velkolepé návraty do USA. Módní domy na jaře ovládnou Severní Ameriku

    Příští rok se vykresluje jako okamžik, kdy se Spojené státy změní v epicentrum globální módy. Chanel míří do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasněženého Aspenu. Gucci přistává na Manhattanu, zatímco Louis Vuitton volí stejnou metropoli jako symbolický bod návratu. Severní Amerika se stává místem, kde evropské domy nacházejí staronový rytmus. Každá z prezentací posouvá atmosféru země do vlastního vizuálního jazyka a dodává jarní sezóně jedinečný americký puls.

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―