Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Že luxus nemusí křičet víme už dlouho. Na scéně je proto čím dál oblíbenější quiet luxury, tedy nejen módní, ale především životní styl. Odpověď na přehlcenost trendy a sezónními výstřelky leží v diskrétní eleganci. Pozor, nemusí ovšem znamenat unylou nudu. Promyšlený tichý luxus umí osvěžit šatník a otáčet hlavy kolemjdoucích.

    Doby, kdy byl luxus spojený s viditelnou značkou na každém švu, ustupují tichému sebevědomí. Styl quiet luxury se v posledních letech zabydlel nejen v šatnících módních insiderek, ale i na přehlídkových molech, v architektuře a beauty světě. Snaha někoho ohromit je pasé. Hodnota se přesouvá z nápadnosti do detailu. Stačí jen estetiku šikovně uchopit a získat si tak místo na výsluní.

    Životní styl a stav skříně mají společný základ. Nezapomeňte na osobnost

    Základním vodítkem pro styl quiet luxury by mělo být nastavení vaší mysli. Není potřeba nikomu dokazovat, že máte vkus, jednoduše se tak chovejte. Trendy jsou skvělým vodítkem v záplavě módních novinek, ale prioritou by měly být střihy, proporce, materiály a osobní komfort. Celý princip estetiky totiž neleží jen v šatníku. Odehrává se rovněž v samotném přístupu.

    Zdroj: The Row, Loro Piana

    Není překvapením, že estetika tichého luxusu leží v neutrální paletě. Béžová, šedá, bílá i tmavě modrá jsou sázka na jistotu. Není tomu jen tak. Odstíny těchto barev vyvolávají pocit čistoty a uhlazenosti, navíc je snazší je mezi sebou kombinovat. Mezi nudou a osobností ale leží překvapivě tenká hranice. Základy jsou jasné, ovšem celá věda leží hned v následujících krocích.

    Výsledek tkví v detailech. Quiet luxury má hranice, i ty se ale dají posunout

    Myslete na to, že cílem není vymazat váš charakter. Jednoduchost a mdlost není to stejné, liší se v domnělých detailech. Vaším nejlepším přítelem bude kombinování proporcí, materiálů a kontrolovaná hra s doplňky. Vůbec nejsnazší je hned první bod. Úzké kalhoty párujte s oversized sakem, palazzo pants zase vyloženě dychtí po spojení s upnutým a vypasovaným topem.

    Podobně dobrou službu udělá kombinování materiálů. Hedvábná sukně s hladkým topem v béžové barvě může být trochu nuda. Volte proto vínovou saténovou sukni s kašmírovým svetrem v kávovém odstínu. Nebojte se ani zakomponovat drobné odchylky od typické palety. Červená kabelka je klasickým příkladem, se kterým vykouzlíte tichý, ale zřetelný luxusní dojem.

    Zdroj: Jil Sander, Khaite

    Pokud si budete hlídat, aby vám všechny kousky seděly v ramenou, délce i celkovém střihu, máte skoro vyhráno. Postrádá-li váš outfit dimenzi, nejprve zkuste vyměnit doplňky. I quiet luxury vám dovolí výrazné náušnice nebo trendy široké náramky na pažích, stačí je zkombinovat s jednoduchým oblečením. Skvělým způsobem, jak se vyhnout nudě, jsou také asymetrické střihy.

    Nezapomeňte, že quiet luxury není jeden z dalších trendů sezóny. Je to diskrétní a hlavně uvěřitelný styl, díky kterému vás budou i lidé okolo vnímat jinak. Cílem není, aby se po vás lidé na první pohled otáčeli, ale aby se k vám zrakem vrátili na ten druhý a už z vás oči nespustili. Celá estetika se odráží také ve vašem postoji a sebevědomí, využijte proto módní kousky jako nástroj k lepšímu já.

    Zdroje: Instagram

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Nuda není možnost. Když estetiku quiet luxury uchopíte správně

    ― Reklama ―

    Že luxus nemusí křičet víme už dlouho. Na scéně je proto čím dál oblíbenější quiet luxury, tedy nejen módní, ale především životní styl. Odpověď na přehlcenost trendy a sezónními výstřelky leží v diskrétní eleganci. Pozor, nemusí ovšem znamenat unylou nudu. Promyšlený tichý luxus umí osvěžit šatník a otáčet hlavy kolemjdoucích.

    Doby, kdy byl luxus spojený s viditelnou značkou na každém švu, ustupují tichému sebevědomí. Styl quiet luxury se v posledních letech zabydlel nejen v šatnících módních insiderek, ale i na přehlídkových molech, v architektuře a beauty světě. Snaha někoho ohromit je pasé. Hodnota se přesouvá z nápadnosti do detailu. Stačí jen estetiku šikovně uchopit a získat si tak místo na výsluní.

    Životní styl a stav skříně mají společný základ. Nezapomeňte na osobnost

    Základním vodítkem pro styl quiet luxury by mělo být nastavení vaší mysli. Není potřeba nikomu dokazovat, že máte vkus, jednoduše se tak chovejte. Trendy jsou skvělým vodítkem v záplavě módních novinek, ale prioritou by měly být střihy, proporce, materiály a osobní komfort. Celý princip estetiky totiž neleží jen v šatníku. Odehrává se rovněž v samotném přístupu.

    Zdroj: The Row, Loro Piana

    Není překvapením, že estetika tichého luxusu leží v neutrální paletě. Béžová, šedá, bílá i tmavě modrá jsou sázka na jistotu. Není tomu jen tak. Odstíny těchto barev vyvolávají pocit čistoty a uhlazenosti, navíc je snazší je mezi sebou kombinovat. Mezi nudou a osobností ale leží překvapivě tenká hranice. Základy jsou jasné, ovšem celá věda leží hned v následujících krocích.

    Výsledek tkví v detailech. Quiet luxury má hranice, i ty se ale dají posunout

    Myslete na to, že cílem není vymazat váš charakter. Jednoduchost a mdlost není to stejné, liší se v domnělých detailech. Vaším nejlepším přítelem bude kombinování proporcí, materiálů a kontrolovaná hra s doplňky. Vůbec nejsnazší je hned první bod. Úzké kalhoty párujte s oversized sakem, palazzo pants zase vyloženě dychtí po spojení s upnutým a vypasovaným topem.

    Podobně dobrou službu udělá kombinování materiálů. Hedvábná sukně s hladkým topem v béžové barvě může být trochu nuda. Volte proto vínovou saténovou sukni s kašmírovým svetrem v kávovém odstínu. Nebojte se ani zakomponovat drobné odchylky od typické palety. Červená kabelka je klasickým příkladem, se kterým vykouzlíte tichý, ale zřetelný luxusní dojem.

    Zdroj: Jil Sander, Khaite

    Pokud si budete hlídat, aby vám všechny kousky seděly v ramenou, délce i celkovém střihu, máte skoro vyhráno. Postrádá-li váš outfit dimenzi, nejprve zkuste vyměnit doplňky. I quiet luxury vám dovolí výrazné náušnice nebo trendy široké náramky na pažích, stačí je zkombinovat s jednoduchým oblečením. Skvělým způsobem, jak se vyhnout nudě, jsou také asymetrické střihy.

    Nezapomeňte, že quiet luxury není jeden z dalších trendů sezóny. Je to diskrétní a hlavně uvěřitelný styl, díky kterému vás budou i lidé okolo vnímat jinak. Cílem není, aby se po vás lidé na první pohled otáčeli, ale aby se k vám zrakem vrátili na ten druhý a už z vás oči nespustili. Celá estetika se odráží také ve vašem postoji a sebevědomí, využijte proto módní kousky jako nástroj k lepšímu já.

    Zdroje: Instagram

    ― Reklama ―

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    Versace překračuje milník. Prada značku v prosinci přivítá pod svá křídla

    Luxusní skupina Prada Group letos v dubnu překvapila módní svět, když oznámila svou koupi módního domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur následovala krátce poté, co z pozice kreativní ředitelky značky odešla Donatella Versace. Teprve v úterý 2. prosince však společnost plně vstoupí do vesmíru Prada. Čeká ji nová éra kombinující její legendární historii a inovaci.

    REFY přináší chromový launch. Nová kolekce svítí sama o sobě

    REFY je značka, která evokuje dokonale upravené obočí. Každá žena si ji spojuje s její krásnou zakladatelkou a jejím netypickým vzhledem, jenž proměnila ve svou přednost. Vytvořila značku, jejímž posláním je dodat ženám sebevědomí, především v oblasti obočí. Při příležitosti výročí existence značky REFY představuje limitovanou edici Chrome Collection.

    Róby Alžběty II. znovu září. Velká výstava odhaluje příběhy jejího stylu

    Výstava věnovaná Alžbětě II. představuje desítky jejích ikonických rób i doplňků, které dlouho formovaly vizuální podobu britské monarchie. Návštěvníci mohou nahlédnout do zákulisí stylu Alžběty II., jeho symboliky i vývoje napříč dekádami. Expozice odhaluje nejen propracované detaily oděvů, ale také příběhy návrhářů, tradic a událostí, jež se do nich otiskly.

    Paříž dobývá čerstvý designový skvost. Café Nuances otevírá novou pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paříži se mění v magnet pro generaci, která vyhledává design s naprostou vizuální razancí. Le Marais získává prostor, jenž pracuje s intenzivní estetikou a přitahuje pozornost rychlostí virálního postu. Atmosféra vibruje kovovým leskem, červeným světlem a podmanivým minimalismem. Kavárna posouvá běžný rituál do sféry, kde se design stává zážitkem. Zapisuje se mezi lokace, jež sdílení podporují jako součást své identity.

    Magazín Complex zveřejnil seznam módních ikon. Je ale opravdu relevantní?

    Magazín Complex zveřejnil seznam 25 módních ikon 21. století a potvrdil tím svou fascinaci popkulturními stálicemi. Výběr sestavený ze jmen, která vládnou globálním trendům a obálkám časopisů, zvýrazňuje sílu mainstreamu. Žebříček prezentuje osobnosti s obří mediální gravitací a odhodláním tvořit vlastní vizuální jazyk. Reflektuje současnou touhu po ikonách, jež dokáží okamžitě rezonovat s publikem. Zapomíná ale, že módní scéna dýchá i jinými barvami a touží po nových tvářích.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―