Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní návrháři jsou často chápáni jako rozdílné talenty, neustále se předhánějící a navzájem si konkurující. Opačný příběh však vypráví nová výstava v Paříži z dílny The Azzedine Alaïa Foundation. Zaměřuje se totiž na tvorbu francouzsko-tuniského designéra, kterou silně ovlivnilo přátelství s dalším módním velikánem, Thierrym Mugler.

    Tvorbu módních návrhářů ovlivňuje nespočet rozlišných zdrojů. Často mezi ně patří i úcta k tvorbě jejich předchůdců, jen málokdo však uzná vášeň k dílu svých současníků. Výjimkou se stali dva z největších módních velikánů, designéři Azzedine Alaïa a Thierry Mugler. Netajili se totiž nejen svým přátelstvím, ale také vzájemným obdivem ke své práci a související inspirací.

    Právě tento vzácný módní dialog se rozhodla pokrýt nejnovější výstava z dílny The Azzedine Alaïa Foundation, sídlící v Paříži. Na hluboké přátelství odkazuje už její samotný název: Azzedine Alaïa – Thierry Mugler: 1980-1990 Two Decades of Artistic Affinities. Návrhy na 70 figurínách tak odhalují návrhy, ve kterých se návrháři nechali navzájem ovlivnit. Často tak nelze rozpoznat, čí kousek je čí.

    Zdroj: Fondation Azzedine Alaïa

    Jejich styl přitom nebyl ani zdaleka identický. Mugler se proslavil svými fantaskními a výraznými looky, zatímco Alaïa byl přeborníkem ve více minimalistických a strukturálních návrzích. Oba však spojovala láska k zlaté éře Hollywoodu a tvorbě z 30. a 50. let 20. století, a to z dílny Christiana Dior, Adriana či Cristóbala Balenciaga. Dokázali tak ocenit stejné trendy a módní vlivy.

    Muglerova tvorba nabyla reálnějších rozměrů. Alaïa překročil hranice minimalismu

    Nečekané přátelství započalo koncem 70. let, kdy Mugler požádal Alaïa, aby pro jeho kolekci pro podzim a zimu 1979-80 vytvořil řadu smokingů. S výsledkem byl tak spokojený, že mu vzdal hold i v oficiálních poznámkách k přehlídce. Tento krok inspiroval Alaïa, aby se vydal na sólo dráhu návrháře. Právě v jeho začátcích sehrál Mugler klíčovou roli, jelikož mu roku 1982 pomohl s první show.

    Zdroj: Fondation Azzedine Alaïa

    Postaral se o její produkci, začínajícímu designérovi ale pomohl i s interviews a dalšími drobnými úkoly. Jednalo se o začátek dlouhé společné módní cesty. „Moje oblečení je méně abstraktní a blíží se více realitě, tělo se v něm cítí lépe,“ popsal Mugler vliv, který na něm Alaïa zanechal. Naopak tvorba francouzsko-tuniského návrháře získala na dramatičnosti, jistém charakteru a výraznosti.

    @sortiraparis.com Thierry Mugler et Azzedine Alaïa réunis dans une expo mode à Paris ! Rendez-vous dans le Marais, à la Fondation Azzedine Alaïa, pour découvrir ce face-à-face couture entre deux maîtres emblématiques. Entre coupes millimétrées et amitié, tu plonges dans l’univers de deux légendes qui ont façonné, drapé et sculpté la silhouette féminine comme personne. Et pour cela, une quarantaine de pièces iconiques des années 1980-1990 sont exposées. 3 raisons d’y aller : – Un face-à-face couture – Deux légendes de la mode – Une quarantaine de pièces iconiques 🟠 Lieu : Fondation Azzedine Alaïa, 18 Rue de la Verrerie, 75004. 🟠 Dates : Du 3 mars au 29 juin 2025. 🟠 Prix : Tarif réduit 3€ / Plein tarif, 10€. Plus d’infos : sur le site Sortiraparis (lien en bio). #sortiraparis #paris #quefaireaparis #sortirparis #sortieparis #parislife #parislifestyle #parisvibes #parisianlife #parisianlifestyle #parisianvibes #parisjetaime #quefaireparis #parisweekend #fashionparis #parisfashion #modeparisienne #modeparis #parismode ♬ Enough For You – Loren Gray

    Zdroje: The Fashion Network, Wallpaper, Fondation Azzedine Alaïa, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Nová výstava odhaluje módní dialog dvou přátel. Maže hranice mezi Alaïa a Mugler

    ― Reklama ―

    Módní návrháři jsou často chápáni jako rozdílné talenty, neustále se předhánějící a navzájem si konkurující. Opačný příběh však vypráví nová výstava v Paříži z dílny The Azzedine Alaïa Foundation. Zaměřuje se totiž na tvorbu francouzsko-tuniského designéra, kterou silně ovlivnilo přátelství s dalším módním velikánem, Thierrym Mugler.

    Tvorbu módních návrhářů ovlivňuje nespočet rozlišných zdrojů. Často mezi ně patří i úcta k tvorbě jejich předchůdců, jen málokdo však uzná vášeň k dílu svých současníků. Výjimkou se stali dva z největších módních velikánů, designéři Azzedine Alaïa a Thierry Mugler. Netajili se totiž nejen svým přátelstvím, ale také vzájemným obdivem ke své práci a související inspirací.

    Právě tento vzácný módní dialog se rozhodla pokrýt nejnovější výstava z dílny The Azzedine Alaïa Foundation, sídlící v Paříži. Na hluboké přátelství odkazuje už její samotný název: Azzedine Alaïa – Thierry Mugler: 1980-1990 Two Decades of Artistic Affinities. Návrhy na 70 figurínách tak odhalují návrhy, ve kterých se návrháři nechali navzájem ovlivnit. Často tak nelze rozpoznat, čí kousek je čí.

    Zdroj: Fondation Azzedine Alaïa

    Jejich styl přitom nebyl ani zdaleka identický. Mugler se proslavil svými fantaskními a výraznými looky, zatímco Alaïa byl přeborníkem ve více minimalistických a strukturálních návrzích. Oba však spojovala láska k zlaté éře Hollywoodu a tvorbě z 30. a 50. let 20. století, a to z dílny Christiana Dior, Adriana či Cristóbala Balenciaga. Dokázali tak ocenit stejné trendy a módní vlivy.

    Muglerova tvorba nabyla reálnějších rozměrů. Alaïa překročil hranice minimalismu

    Nečekané přátelství započalo koncem 70. let, kdy Mugler požádal Alaïa, aby pro jeho kolekci pro podzim a zimu 1979-80 vytvořil řadu smokingů. S výsledkem byl tak spokojený, že mu vzdal hold i v oficiálních poznámkách k přehlídce. Tento krok inspiroval Alaïa, aby se vydal na sólo dráhu návrháře. Právě v jeho začátcích sehrál Mugler klíčovou roli, jelikož mu roku 1982 pomohl s první show.

    Zdroj: Fondation Azzedine Alaïa

    Postaral se o její produkci, začínajícímu designérovi ale pomohl i s interviews a dalšími drobnými úkoly. Jednalo se o začátek dlouhé společné módní cesty. „Moje oblečení je méně abstraktní a blíží se více realitě, tělo se v něm cítí lépe,“ popsal Mugler vliv, který na něm Alaïa zanechal. Naopak tvorba francouzsko-tuniského návrháře získala na dramatičnosti, jistém charakteru a výraznosti.

    @sortiraparis.com Thierry Mugler et Azzedine Alaïa réunis dans une expo mode à Paris ! Rendez-vous dans le Marais, à la Fondation Azzedine Alaïa, pour découvrir ce face-à-face couture entre deux maîtres emblématiques. Entre coupes millimétrées et amitié, tu plonges dans l’univers de deux légendes qui ont façonné, drapé et sculpté la silhouette féminine comme personne. Et pour cela, une quarantaine de pièces iconiques des années 1980-1990 sont exposées. 3 raisons d’y aller : – Un face-à-face couture – Deux légendes de la mode – Une quarantaine de pièces iconiques 🟠 Lieu : Fondation Azzedine Alaïa, 18 Rue de la Verrerie, 75004. 🟠 Dates : Du 3 mars au 29 juin 2025. 🟠 Prix : Tarif réduit 3€ / Plein tarif, 10€. Plus d’infos : sur le site Sortiraparis (lien en bio). #sortiraparis #paris #quefaireaparis #sortirparis #sortieparis #parislife #parislifestyle #parisvibes #parisianlife #parisianlifestyle #parisianvibes #parisjetaime #quefaireparis #parisweekend #fashionparis #parisfashion #modeparisienne #modeparis #parismode ♬ Enough For You – Loren Gray

    Zdroje: The Fashion Network, Wallpaper, Fondation Azzedine Alaïa, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Po stopách ikon: Legendární značka Bang & Olufsen slaví 100 let

    Značka, jejíž telefon darovala Andy Sachs svému příteli ve filmu Ďábel nosí Pradu, patří k těm, které se vryly do paměti skrze obraz, zvuk i design. Bang & Olufsen provází moderní kulturu paradoxně tiše, s jistotou a vizuální lehkostí. Dánský původ se zde potkává s mezinárodním jazykem designu. Zvuk získává podobu objektu, jenž přirozeně patří do prostoru. Na 100 let existence poskytuje bohatý archiv tvarů, materiálů a myšlenek.

    Lednová haute couture sezóna nabývá obrysů. Představí na 29 značek

    Již pár týdnů po začátku roku nás čeká jedna z nejsledovanějších událostí módního světa. Haute couture fashion week totiž patří mezi nejprestižnější akce francouzského hlavního města módy. Paříž tentokrát představí na 29 značek, včetně dvou debutů, na které mnozí z nás čekají se zatajeným dechem. Oficiální kalendář navíc přivítá dva couturiérské nováčky.

    Zimní pohádka pod rouškou luxusu. Unikněte za zaslouženým odpočinkem

    Načechraný sníh pokrývající daleké kopce, sklenka vychlazeného prosecca a hřejivá pára právě zapnuté vířivky. Pokud přesně takhle vypadají vaše nejdivočejší sny, měli byste v nadcházejících zimních měsících vyrazit na zaslouženou dovolenou. Jako inspirace vám poslouží luxusní resorty Evropy, které ukrývají vše od špičkových sjezdovek až po prvotřídní spa procedury.

    Evropská unie brojí proti greenwashingu. Původ produktů prozradí digitální pasy

    Módní kousky čeká nový originální doplněk. Nejedná se o výšivky, korálky ani potisk, místo toho se mohou těšit na vlastní digitální pas. Evropská unie pokračuje ve svém boji proti greenwashingu. Již dříve představila koncept, na jehož základě by mělo být možné zkontrolovat původ produktu a "zelená" prohlášení značek. První pasy by mohly začít platit již v roce 2027.

    Prada chce druhou šanci. Indické sandály vyrobí s lokálními řemeslníky

    Napodobeniny designových triček s odřeným logem nebo rádoby luxusní kabelky z levné kůže (bohužel) představují neodmyslitelnou součást odvrácené stránky módy. Že k inspiraci bez uznání původního zdroje přistoupí i Prada však čekal málokdo. Módní dům nyní doufá, že své jméno očistí. Kulturní apropriaci indických sandálů hodlá napravit oficiální spoluprací.

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy se opět ukázal v nejlepším kabátu

    Show Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku přinesla pohled, který si říká o zpomalení a soustředění. Druhá kolekce od Matthieu Blazy pro módní dům Chanel působí sebevědomě a přesně. Místo okázalého vyprávění staví na detailech, gestech a vrstveném čtení. Každý look funguje jako samostatná kapitola i součást širší kompozice. A v této koncentraci spočívá její síla.

    Lunární nový rok 2026 hraje Burberry do karet. Definuje ho znamení koně

    Konec roku předznamenává také začátek něčeho nového. Módní dům Burberry proto hledí vpřed a již nyní vítá lunární nový rok 2026. Vydal proto speciální kolekci věnovanou znamení koně, které nadcházející měsíce definuje. Symbol tentokrát hraje britské značce do karet, jelikož ladí s jejím historickým logem jezdce. Právě to značí většinu kousků nejnovější řady.

    Luxury Insights: Jak vypadá špičkový ranč? Tom Ford čerpá z Divokého západu 

    Ranč Cerro Pelon Toma Ford je rozhodně místo, kde by každý chtěl strávit alespoň pár hodin svého života. Atmosféra velkolepého domu připomíná futuristický Divoký západ a vyzývá návštěvníky skočit do sedla a uhánět do zapadajícího slunce. Tato luxusní residence se rozléhá v Novém Mexiku a je nyní v rukou anonymního majitele. Jak takový luxus vypadá? 

    Winter is coming. Na mráz vás připraví Haider Ackermann a Canada Goose 

    Haider Ackermann opět posouvá hranice zimní módy. Kolumbijsko-francouzský designér uvedl svou již třetí zimní kolekci pro značku Canada Goose. Tentokrát ovšem zvolil odvážné barvy. Zkombinoval totiž fluorescenční jarní tóny s klasickými tlumivými zemitými odstíny, které přidají trochu optimismu a potřebného tepla do jinak pochmurných zimních dnů. 

    Beauty svět má jasno. CreatorIQ zná nejvirálnější značky roku 2025

    Konec roku nevyhnutelně doprovází i zhodnocení uplynulých měsíců. K ohlédnutí do minulosti proto přistoupila také beauty scéna. Platforma CreatorIQ zveřejnila svůj tradiční žebříček značek, sestavený na základě jejich Earned Media Value (EMV), tedy metriky posuzující hodnotu organického mediálního pokrytí. Pomyslná korunka "virálnosti" letos patří L'Oréal Paris.

    Když tradice notuje designu. Robyn Lynch uvádí uniformy pro Guinness

    Irská designérka Robyn Lynch přetváří klasické uniformy Guinness Storehouse. Její kolekce spojuje funkčnost s estetickými detaily. Inspiraci pro nezvyklý projekt čerpala z irské historie a kultury a dala tak vzniknout něčemu neotřelému, přesto elegantnímu. Dílo reflektuje nejen bohaté dědictví světově uznávaného pivovaru, ale i osobitý styl nadané návrhářky. 

    TikTok Highlights: Tváře jako z Mrazíka. Zimní make-up diktuje omrzliny

    Uživatelé sociální sítě TikTok vyplodili další ze svých extrémně znějících make-up trendů. Tváře inspirované spáleninami po hodinách vyvalování se na sluníčku tentokrát vystřídala nová sezónní variace. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odstín tvářenky, za který by se nestyděla ani Marfuša z Mrazíka. Nechte své tváře pomyslně omrznout a darujte jim růžový nádech.

    Jak voní trendy sneakers? Onitsuka Tiger vydává první řadu parfémů

    Japonská značka proslulá ikonickými teniskami vstupuje do světa parfémů. Onitsuka Tiger přetvořila legendární sneakers do své první řady exkluzivních vůní. Na starost je dostal parfumér Mark Buxton, který stojí mimo jiné i za Le Labo Vetiver 46. Zlatavé lahvičky vyrobené v Provence tak spojují to nejlepší z japonské tradice, francouzské elegance a současného designu.

    Luxus v zajetí mrazu. Saint Laurent Rive Droite láká na řadu Snow Edition

    Saint Laurent Rive Droite otevírá zimní sezónu ve velkém stylu. Tentokrát kolekcí, jež nese název Snow Edition a nemůže chybět v šatníku žádného milovníka horských chat a sjezdovek. Kolekce spojuje sexy estetiku značky s prémiový zimním vybavením, kterým nepronikne ani špetka mrazu. Husí kůži budete mít jen z toho, jak dobře budete v Saint Laurent vypadat.

    Evropská unie šlape Shein na paty. V roce 2026 uvalí cla na malé balíky

    Od července příštího roku začnou v Evropské unii pro malé balíky v hodnotě pod 150 eur platit nová cla. V pátek se na tom dohodli ministři financí zastupující členské státy. Poplatek ve výši tří eur cílí na potlačení laviny levného zboží, putujícího do bloku především z Číny. Dopad pocítí hlavně levné e-commerce platformy, jako je Shein, Temu nebo AliExpress.

    Vánoce jsou ideální čas na malý hřích. Beauty je ten nejsladší ze všech

    Hledáte dárek, který potěší každou ženu ve vašem životě? Ať už chcete udělat radost sestře, kamarádce, či přítelkyni, beauty svět vás nezklame. Nabízí přesně to, co pod vánočním stromečkem vykouzlí úsměv na tváři. Vsaďte na beauty tipy roku, které jsou voňavé, rozmazlující a tak trochu návykové. Umí dokonale zahřát u srdce: potěší, překvapí a dodají dotek elegance. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―