Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní návrháři jsou často chápáni jako rozdílné talenty, neustále se předhánějící a navzájem si konkurující. Opačný příběh však vypráví nová výstava v Paříži z dílny The Azzedine Alaïa Foundation. Zaměřuje se totiž na tvorbu francouzsko-tuniského designéra, kterou silně ovlivnilo přátelství s dalším módním velikánem, Thierrym Mugler.

    Tvorbu módních návrhářů ovlivňuje nespočet rozlišných zdrojů. Často mezi ně patří i úcta k tvorbě jejich předchůdců, jen málokdo však uzná vášeň k dílu svých současníků. Výjimkou se stali dva z největších módních velikánů, designéři Azzedine Alaïa a Thierry Mugler. Netajili se totiž nejen svým přátelstvím, ale také vzájemným obdivem ke své práci a související inspirací.

    Právě tento vzácný módní dialog se rozhodla pokrýt nejnovější výstava z dílny The Azzedine Alaïa Foundation, sídlící v Paříži. Na hluboké přátelství odkazuje už její samotný název: Azzedine Alaïa – Thierry Mugler: 1980-1990 Two Decades of Artistic Affinities. Návrhy na 70 figurínách tak odhalují návrhy, ve kterých se návrháři nechali navzájem ovlivnit. Často tak nelze rozpoznat, čí kousek je čí.

    Zdroj: Fondation Azzedine Alaïa

    Jejich styl přitom nebyl ani zdaleka identický. Mugler se proslavil svými fantaskními a výraznými looky, zatímco Alaïa byl přeborníkem ve více minimalistických a strukturálních návrzích. Oba však spojovala láska k zlaté éře Hollywoodu a tvorbě z 30. a 50. let 20. století, a to z dílny Christiana Dior, Adriana či Cristóbala Balenciaga. Dokázali tak ocenit stejné trendy a módní vlivy.

    Muglerova tvorba nabyla reálnějších rozměrů. Alaïa překročil hranice minimalismu

    Nečekané přátelství započalo koncem 70. let, kdy Mugler požádal Alaïa, aby pro jeho kolekci pro podzim a zimu 1979-80 vytvořil řadu smokingů. S výsledkem byl tak spokojený, že mu vzdal hold i v oficiálních poznámkách k přehlídce. Tento krok inspiroval Alaïa, aby se vydal na sólo dráhu návrháře. Právě v jeho začátcích sehrál Mugler klíčovou roli, jelikož mu roku 1982 pomohl s první show.

    Zdroj: Fondation Azzedine Alaïa

    Postaral se o její produkci, začínajícímu designérovi ale pomohl i s interviews a dalšími drobnými úkoly. Jednalo se o začátek dlouhé společné módní cesty. „Moje oblečení je méně abstraktní a blíží se více realitě, tělo se v něm cítí lépe,“ popsal Mugler vliv, který na něm Alaïa zanechal. Naopak tvorba francouzsko-tuniského návrháře získala na dramatičnosti, jistém charakteru a výraznosti.

    @sortiraparis.com Thierry Mugler et Azzedine Alaïa réunis dans une expo mode à Paris ! Rendez-vous dans le Marais, à la Fondation Azzedine Alaïa, pour découvrir ce face-à-face couture entre deux maîtres emblématiques. Entre coupes millimétrées et amitié, tu plonges dans l’univers de deux légendes qui ont façonné, drapé et sculpté la silhouette féminine comme personne. Et pour cela, une quarantaine de pièces iconiques des années 1980-1990 sont exposées. 3 raisons d’y aller : – Un face-à-face couture – Deux légendes de la mode – Une quarantaine de pièces iconiques 🟠 Lieu : Fondation Azzedine Alaïa, 18 Rue de la Verrerie, 75004. 🟠 Dates : Du 3 mars au 29 juin 2025. 🟠 Prix : Tarif réduit 3€ / Plein tarif, 10€. Plus d’infos : sur le site Sortiraparis (lien en bio). #sortiraparis #paris #quefaireaparis #sortirparis #sortieparis #parislife #parislifestyle #parisvibes #parisianlife #parisianlifestyle #parisianvibes #parisjetaime #quefaireparis #parisweekend #fashionparis #parisfashion #modeparisienne #modeparis #parismode ♬ Enough For You – Loren Gray

    Zdroje: The Fashion Network, Wallpaper, Fondation Azzedine Alaïa, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Nová výstava odhaluje módní dialog dvou přátel. Maže hranice mezi Alaïa a Mugler

    ― Reklama ―

    Módní návrháři jsou často chápáni jako rozdílné talenty, neustále se předhánějící a navzájem si konkurující. Opačný příběh však vypráví nová výstava v Paříži z dílny The Azzedine Alaïa Foundation. Zaměřuje se totiž na tvorbu francouzsko-tuniského designéra, kterou silně ovlivnilo přátelství s dalším módním velikánem, Thierrym Mugler.

    Tvorbu módních návrhářů ovlivňuje nespočet rozlišných zdrojů. Často mezi ně patří i úcta k tvorbě jejich předchůdců, jen málokdo však uzná vášeň k dílu svých současníků. Výjimkou se stali dva z největších módních velikánů, designéři Azzedine Alaïa a Thierry Mugler. Netajili se totiž nejen svým přátelstvím, ale také vzájemným obdivem ke své práci a související inspirací.

    Právě tento vzácný módní dialog se rozhodla pokrýt nejnovější výstava z dílny The Azzedine Alaïa Foundation, sídlící v Paříži. Na hluboké přátelství odkazuje už její samotný název: Azzedine Alaïa – Thierry Mugler: 1980-1990 Two Decades of Artistic Affinities. Návrhy na 70 figurínách tak odhalují návrhy, ve kterých se návrháři nechali navzájem ovlivnit. Často tak nelze rozpoznat, čí kousek je čí.

    Zdroj: Fondation Azzedine Alaïa

    Jejich styl přitom nebyl ani zdaleka identický. Mugler se proslavil svými fantaskními a výraznými looky, zatímco Alaïa byl přeborníkem ve více minimalistických a strukturálních návrzích. Oba však spojovala láska k zlaté éře Hollywoodu a tvorbě z 30. a 50. let 20. století, a to z dílny Christiana Dior, Adriana či Cristóbala Balenciaga. Dokázali tak ocenit stejné trendy a módní vlivy.

    Muglerova tvorba nabyla reálnějších rozměrů. Alaïa překročil hranice minimalismu

    Nečekané přátelství započalo koncem 70. let, kdy Mugler požádal Alaïa, aby pro jeho kolekci pro podzim a zimu 1979-80 vytvořil řadu smokingů. S výsledkem byl tak spokojený, že mu vzdal hold i v oficiálních poznámkách k přehlídce. Tento krok inspiroval Alaïa, aby se vydal na sólo dráhu návrháře. Právě v jeho začátcích sehrál Mugler klíčovou roli, jelikož mu roku 1982 pomohl s první show.

    Zdroj: Fondation Azzedine Alaïa

    Postaral se o její produkci, začínajícímu designérovi ale pomohl i s interviews a dalšími drobnými úkoly. Jednalo se o začátek dlouhé společné módní cesty. „Moje oblečení je méně abstraktní a blíží se více realitě, tělo se v něm cítí lépe,“ popsal Mugler vliv, který na něm Alaïa zanechal. Naopak tvorba francouzsko-tuniského návrháře získala na dramatičnosti, jistém charakteru a výraznosti.

    @sortiraparis.com Thierry Mugler et Azzedine Alaïa réunis dans une expo mode à Paris ! Rendez-vous dans le Marais, à la Fondation Azzedine Alaïa, pour découvrir ce face-à-face couture entre deux maîtres emblématiques. Entre coupes millimétrées et amitié, tu plonges dans l’univers de deux légendes qui ont façonné, drapé et sculpté la silhouette féminine comme personne. Et pour cela, une quarantaine de pièces iconiques des années 1980-1990 sont exposées. 3 raisons d’y aller : – Un face-à-face couture – Deux légendes de la mode – Une quarantaine de pièces iconiques 🟠 Lieu : Fondation Azzedine Alaïa, 18 Rue de la Verrerie, 75004. 🟠 Dates : Du 3 mars au 29 juin 2025. 🟠 Prix : Tarif réduit 3€ / Plein tarif, 10€. Plus d’infos : sur le site Sortiraparis (lien en bio). #sortiraparis #paris #quefaireaparis #sortirparis #sortieparis #parislife #parislifestyle #parisvibes #parisianlife #parisianlifestyle #parisianvibes #parisjetaime #quefaireparis #parisweekend #fashionparis #parisfashion #modeparisienne #modeparis #parismode ♬ Enough For You – Loren Gray

    Zdroje: The Fashion Network, Wallpaper, Fondation Azzedine Alaïa, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Kreativní chaos. Vánoční sezóna mění podstatu módních kampaní

    Vánoce jsou tu a s nimi přichází nejkouzelnější a nejočekávanější marketingový moment roku. Od chvíle, kdy Mariah Carey s nadšením oznamuje „It’s time!“, až po ikonické červené kamiony Coca-Coly, které každoročně definují sváteční atmosféru. Vánoční kampaně nejsou jen o produktech. Stojí na emocích, sdílených vzpomínkách a kulturních tradicích, které značky využívají k vytvoření silného spojení s publikem, zejména na sociálních sítích.

    Pařížský soud rozhodl. Shein unikl ve Francii tříměsíčnímu zákazu

    Fast fashion gigant Shein se ve Francii vyhnul tříměsíčnímu zákazu. V pátek o tom rozhodl pařížský soud, který reagoval na požadavek vlády. Prohlásil totiž, že by byl podobný krok "nepřiměřený" vzhledem k tomu, jak rychle platforma na pochybení reagovala. Kritice čelila poté, co francouzští regulátoři našli na jejích stránkách zbraně a sex panenky připomínající děti.

    Proč je looksmaxxing nebezpečný? Negativní trend prorůstá sociální sítě

    Looksmaxxing není novým fenoménem digitální kultury. V posledních měsících se však znovu objevuje v jiných podobách, pod jemnějšími názvy a s širším dosahem. Původně okrajový koncept online komunit sdružujících muže dnes prorůstá mainstreamem sociálních sítí. Oslovuje tak i publikum, které se s tímto termínem nikdy vědomě neztotožňovalo. Jazyk se proměnil, princip zůstává. Právě tato proměna připomíná, proč se looksmaxxingu vyvarovat.

    Kabelky Hermès stojí v čele sekundárního trhu. Na trůnu letos vystřídaly Goyard

    Hermès se v roce 2025 znovu usazuje na prvním místě žebříčku hodnoty luxusních kabelek, který tradičně sestavuje společnost Rebag. Po loňském prvenství značky Goyard se pařížský módní dům vrací do čela hodnocení sledujícího, jak si luxusní kabelky a vybrané doplňky vedou na sekundárním trhu. Tedy jak dobře si dokážou udržet, případně navýšit svou cenu při dalším prodeji. Výsledky vycházejí z milionů transakcí a dlouhodobě sbíraných dat. Hermès tak znovu potvrzuje svou roli referenčního bodu luxusu s investičním přesahem.

    Evropská unie šlape Shein na paty. V roce 2026 uvalí cla na malé balíky

    Od července příštího roku začnou v Evropské unii pro malé balíky v hodnotě pod 150 eur platit nová cla. V pátek se na tom dohodli ministři financí zastupující členské státy. Poplatek ve výši tří eur cílí na potlačení laviny levného zboží, putujícího do bloku především z Číny. Dopad pocítí hlavně levné e-commerce platformy, jako je Shein, Temu nebo AliExpress.

    Vánoce jsou ideální čas na malý hřích. Beauty je ten nejsladší ze všech

    Hledáte dárek, který potěší každou ženu ve vašem životě? Ať už chcete udělat radost sestře, kamarádce, či přítelkyni, beauty svět vás nezklame. Nabízí přesně to, co pod vánočním stromečkem vykouzlí úsměv na tváři. Vsaďte na beauty tipy roku, které jsou voňavé, rozmazlující a tak trochu návykové. Umí dokonale zahřát u srdce: potěší, překvapí a dodají dotek elegance. 

    Panter i jezevčík. Zvířecí protagonisté definují vánoční kampaně sezóny

    Vánoce jsou obdobím, na kterém si luxusní značky dávají záležet a potenciální zákazníky lákají pomocí poutavých vizuálů. Marketingovým kampaním však letos kromě tradičních a v tom nejlepším slova smyslu klišé témat, jako je láska, rodina nebo víra, dominují také zvířecí přátelé. Zatímco Carrie ze seriálu Sex ve městě by byla nadšená čtyřnohými chlupáči u značky Manolo Blahnik, společnost Cartier si na pomoc s dárky přizvala malé pantery.

    Rick Owens uvádí set ústní péče. Je libo brutalistický kartáček?

    Rick Owens přesouvá hranice svého temného universa směrem, jenž budí pozornost mezi milovníky high-end péče. Nový set uvádí svět ústní péče do prostoru, kde převládá brutalistický minimalismus, vůně na úrovni niche parfémů a rituály, jež získávají nečekanou váhu. Kolekce kombinuje estetiku sochařské drsnosti s intimní každodenností. Výsledkem je zážitek, který proměňuje běžnou ranní sekvenci v uvědomělý akt.

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    Vánoční wishlist vašeho oblíbeného magazínu je tu. Nové tváře, nové touhy, stejně velké sny

    Rok 2025 už má sbaleno a my opět sedíme nad seznamy přání, které se tváří nenáročně, ale ve skutečnosti by přivedly k pláči nejednoho elfího účetního. Redakce se promíchala, omladila, rozšířila a s ní se proměnily i naše dárkové ambice. Udělejte si pohodlí, realita počká. Tady je náš vánoční wishlist, v němž se opět potvrzuje, že kreativita je krásná... ale taky drahá.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―