Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Maria Grazia Chiuri představila další „rebelskou“ přehlídku módního domu Dior. Do kolekce převážně černé barvy zahrnula prvky čarodějnictví, které měly za úkol reflektovat pozici ženy ve společnosti. Návrhářka tak chtěla ironicky poukázat na to, jak jsou v nadále hlavně maskulinním světě chápány. Zapojila ale také motivy typické pro luxusní značku i elegantní archivní návrhy.

    Pestrobarevné prostory poslední Dior show návštěvníkům ani trochu nenapověděly, co mohou od jarní kolekce očekávat. Kreativní ředitelka luxusní značky do haly u pařížských zahrad Tuileries nechala umístit instalaci Eleny Bellantoni. Italská umělkyně se rozhodla růžovo-žlutou podlahu sladit s křiklavou video prezentací, která zobrazovala různé feministické slogany. Za úkol měly oponovat takzvanému „male gaze“.

    Podobnou message pak nesly samotné návrhy. Maria Grazia Chiuri se totiž opět rozhodla svým fanouškům přinést „rebelskou“ přehlídku. Tentokrát se inspirovala především světem čarodějnictví. Není tak překvapením, že většinu kolekce navrhla v černé barvě. Vytvořit totiž chtěla kritiku trvající maskulinní dominance současné společnosti. Mezi „čarodějné“ prvky patřily roztřepené rukávy, roztrhaná krajka nebo choker náhrdelníky se symboly měsíce a slunce.

    Zdroj: Reuters

    Čarodějnou atmosféru vyvolával například také dlouhý kabát se vzorem připomínajícím pavučinu. Při bližším pohledu si ovšem návštěvníci show mohli povšimnout, že se jedná o archivní mapu Paříže. Mezi další „kouzelné“ motivy patřily vzory známé jako mille-fleurs nebo toile de jouy, které se v návrzích Chiuri objevily už dříve. Outfity tmavých odstínů pak perfektně doplnil make-up modelek. Střed jejich rtů totiž zvýrazňovala černá tužka na oči.

    Dědictví Dior uctila Maria Grazia Chiuri pomocí moderní verze šatů Abandon z roku 1948

    „Projekt měl vystihnout myšlenku ženy jako čarodějnice, ale zároveň znázornit tuhle ideu více ironickým způsobem,“ okomentovala show italská návrhářka. Doplnila rovněž, že chtěla kolekcí poukázat na trvající stereotypy. Kromě tmavých návrhů pak fanoušky Dior oslnily také více „tradiční“ návrhy, zahrnující přepásané Bar kabátky nebo kožené bundy doplněné o polo-průsvitné sukně. Nádech dávných dob vytvořily také krajkové šaty a sukně v béžových odstínech.

    Zdroj: Reuters

    Klíčovými prvky kolekce byly také kousky inspirované šaty Abandon z roku 1948. Jedná se o ikonický návrh proslavený střihem spadajícím na jedno rameno. Jarní kolekce Dior pak vyvolala pozdvižení také díky celebritám, které se objevily v první řadě. Patřily mezi ně například herečky Jennifer Lawrence, Charlize Theron, Anya Taylor-Joy nebo Jenna Ortega, která je rovněž ambasadorkou luxusní značky. Mezi další hvězdy patřil ale také herec Robert Pattinson.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, W Magazine, Reuters, YouTube

    Foto:Reuters

    Nová kolekce Dior komentuje postavení ženy ve společnosti. Využívá symboly čarodějnictví i archivní návrhy

    Vláda quiet luxury trvá. Potvrdily to výsledky Brunello Cucinelli z prvního čtvrtletí

    Italská luxusní značka Brunello Cucinelli zveřejnila výsledky z prvního čtvrtletí. Na rozdíl od skupiny LVMH pak slaví značný úspěch. Její prodeje totiž v uplynulých třech měsících vzrostly o 16,5 procenta. Jedná se tedy také o ukazatel toho, že obliba stylu známého jako quiet luxury stále trvá.

    Uživatelé TikToku přetváří síť na „reálnější“ místo. Sdílí své nejhlubší myšlenky

    Sdílení problémů nám často přináší úlevu. Hlavně kvůli tomu, že vyslovení našich myšlenek nám pomáhá chápat, co nás trápí. Zároveň ale přichází naděje, slibující pochopení ostatních. Občas dokonce zjistíme, že jim na srdci leží stejná trápení. Také proto sociální síť TikTok uchvátil trend, podporující podobná přiznání.

    Růst prodejů LVMH v prvním čtvrtletí zpomalil. Odráží stav světové ekonomiky

    Luxusní skupina LVMH odhalila výsledky z uplynulého čtvrtletí, poukazující na zpomalení růstu jejích prodejů. Klesnout měly o tři procenta. Jelikož je firma sdružující slavné značky považována za největší v módním průmyslu, jedná se o důležitý ukazatel. Reflektuje totiž stav světové ekonomiky.

    Swinging Sixties ožívají. Současné trendy si opět pohrávají s módou 60. let

    V éře bleskově se měnících trendů, které se už nerodí jen na přehlídkových molech, může být občas obtížné naladit se na vlnu jakéhokoli módního hitu. Zdá se však, že v kurzu jsou opět také kousky charakteristické pro rebelská 60. léta. Kromě pouštění si písniček od Beatles je tedy na čase vytáhnout minisukně a barevné punčocháče.