Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Než Marilyn Monroe prohlásila, že diamanty jsou nejlepší přítel ženy, ušli králové drahokamů dlouhou cestu. Z hlubin země, z nepropustné tmy až pod noční oblohu, která dává jejich třpytu vyniknout jako symbol věčné lásky a nekonečna.

    Historie diamantů sahá tisíce let do minulosti a je plná záhad, dobrodružství a vzrušujících příběhů. Kdy ho lidské oko spatřilo poprvé? Těžko říct, ale existují záznamy o těžbě a používání diamantů v Indii již před více než třemi tisíci lety. Jedním z hlavních zdrojů diamantů ve starověku byly indické doly v oblasti Golcondy.

    V jasné hlubině zrozeni, v zemi tajemné

    Proces tvorby diamantu přirozenou cestou je velmi pomalý a trvá miliony až miliardy let. Diamanty vznikají ve vysokých tlacích a teplotách hluboko pod povrchem Země, obvykle v hloubkách mezi 140 a 190 kilometry, kde dochází k přeměně uhlíku při extrémních podmínkách. Jeho základním stavebním kamenem je uhlík, který se nachází v zemském plášti, ale právě bez tlaku a nepředstavitelné teploty by jeho přítomnost pozbývala smysl.

    Foto: Unsplash

    Jak se nám dostanou na dosah? Inu, během těch milionů let dochází k přesunu hornin a minerálů z hlubokých vrstev Země blíže k povrchu, až se ocitnou tam, kde si dokážou podmanit člověčí chtíč. To proto diamanty považujeme za jedny z nejstarších látek na naší planetě. Jejich historie je fascinující a v každém tom tvrdém kousíčku se ukrývá naše hluboká minulost.

    Vznešení duchové křišťálového světla

    Je zajímavé si uvědomit, že dříve, než se diamanty staly hojně dostupnými a masově propagovanými v oblasti šperkařství, nebyly tolik oblíbeným drahokamem jako dnes. To až dobrý marketing je spojil s nehynoucí láskou. Předtím se hojně využívaly pro různé účely. Třeba ve starověku se věřilo, že mají léčivé vlastnosti a dokáží obnovit fyzické i duševní zdraví. Šlo ale jen o víru založenou na pověrách. Jelikož jsou extrémně tvrdé a odolné, našly uplatnění jako ostří mečů, nožů a dalších vojenských nástrojů. Dokonce se užívaly jako brusivo jiných tvrdých materiálů, včetně jiných drahokamů.

    Jistě, našly si cestu i do zlatých pokladnic v podobě nádherných šperků a ozdob. Byly symbolem moci a bohatství, což jsou dodnes. Zároveň měly náboženský až rituální význam, proto byly často součástí amuletů a obřadů. Po zavedení marketingových kampaní společnosti De Beers ve 20. století, které diamanty spojily s láskou a romantikou, se staly diamanty neodmyslitelným symbolem zásnubních prstenů, romantiky a náklonnosti.

    Foto: Pexels

    V diamantu síla, co srdce neztratí

    Diamanty nejsou jen bezbarvé. Mohou mít různé zbarvení a odstíny, což může snížit nebo zvýšit hodnotu kamene. Nejcennější z barevných diamantů jsou červené. V současné době drží rekord od Gemological Institute of America diamant The Pink Star za to, že je největším dokonalým diamantem Vivid Pink, jaký kdy byl prodaný. Na růžový skvost stačilo méně než pět minut přihazování na aukci Sotheby’s v Hongkongu, kdy se prodal za neuvěřitelných 71,2 milionu amerických dolarů v roce 2017. Růžovou hvězdu objevila podle všeho v roce 1999 právě již zmiňovaná společnost De Beers, jeden z největších hráčů na světovém diamantovém trhu, ta společnost, která z nich učinila to, jak je vnímáme dnes.

    Jako věčnost stálý, nikdy neuvadne

    Diamanty jsou symbolem, který vyjadřuje lásku nad všechna slova a návraty. Původně za tím však nebylo nic jiného, než snaha zvýšit jejich prodej. Diamanty jsou věčné, tohle hlásala kampaň v roce 1947 společnosti De Beers a nutno říct, že s ní byli velmi úspěšní. Podařilo se jim spojit dohromady tento kámen vyvržený z lůna Země, kde přebýval po miliony let, s trvalým a věčným citem. Hlavní myšlenkou bylo, že jako diamant, který je nejtvrdší známý přírodní materiál, má sílu uchovat ”navždy”. Byli to tedy oni, kdo začal tradici dávání diamantového šperku jako projev závazku, bez níž si moderní zásnuby už neumíme představit. Spousta z nás už ale ví, že ani ten nejtvrdší nerost vám štěstí nezaručí. Ale kouká se na něj hezky.

    Zdroj: De Beers, Gia

    Než se diamanty staly symbolem pro navždy. Z hlubin Země až do našich srdcí

    Pradasphere II pohltila Šanghaj. Návštěvníky láká na to nejlepší z luxusního světa Prada

    Čím dál více luxusních značek cílí na trh v Číně. Jednou z nich je italská společnost Prada, která ve čtvrtek v Šanghaji zahájila exkluzivní výstavu Pradasphere II. Nabízí jedinečný zážitek, který návštěvníky vtáhne do jinak nedosažitelného světa slavného módního domu. Na vlastní oči tak spatří nejen slavné oblečení, ale také architekturu, sport a umění.

    Přehlídka Chanel Métiers d’art vzdala hold Manchesteru. Vyzdvihla jeho historii i hudební ikony

    Velkolepá show Métiers d'art letos provázala značku Chanel s průmyslovou i hudební historií Manchesteru. Kreativní ředitelka Virginie Viard vzdala hold hvězdám jako Joy Division, New Order, The Smiths nebo Oasis. Pochmurné britské město pak rozzářila kolekcí v jasných barvách červené, zelené nebo oranžové. Zpracovala je především do kousků s nádechem 60. let minulého století.

    Ponořte se o svátcích do zaslouženého beauty spánku. Odměňte se luxusním povlečením, vyživující kosmetikou nebo relaxující vůní

    Kromě přeplněného svátečního stolu a kouzelných pohádek se všichni celý rok těšíme na svátky ještě z dalšího důvodu. Nemůžeme se dočkat vytouženého odpočinku a klidu. Podobný relax zaručí především kvalitní spánek. Odměňte se proto letošní vánoční sezónu luxusním povlečením, hedvábnou maskou na oči, pořádnou matrací nebo nočními séry a aromatickými oleji.

    Aktuální módní scéna jako odraz nostalgie. Módní recyklaci oslavujeme více než kdy dříve

    Nostalgie zjemňuje atmosféru celého vánočního období. Co přesně ale nostalgie znamená? Je to intenzivní touha po něčem minulém či ztraceném. Ačkoliv si to možná neuvědomujeme, nostalgie nás provází každý den. S tímto termínem je však neoddělitelně spojen i fenomén módní recyklace, který v současné době hraje pro módní scénu klíčovou roli, možná více než kdy jindy.