Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.
Tradice módních vánočních stromků začala v roce 2009 a rychle získala status kulturní události. Hotel Claridge’s vyzval přední jména módního světa, aby vytvořila strom dle vlastní estetiky. Dior, Dolce & Gabbana, Karl Lagerfeld, Sir Jony Ive, Louis Vuitton nebo Jimmy Choo přenesli do prostoru lobby celou škálu stylů a vytvořili scény, které působí jako momenty z galerie současného umění. Každý strom reprezentuje jedinečnou vizuální identitu a zachycuje sváteční čas způsobem, jenž podtrhuje eleganci hotelu. Tradice se rozrostla v samostatný fenomén, který má pevné místo v kultuře zimního Londýna.
Tradice odstartovala v roce 2009. Tehdy Claridge’s vyzdobil John Galliano
Claridge’s patří mezi legendy londýnského Mayfair a dlouhodobě pracuje s atmosférou, která vyjadřuje luxus i cit pro detail. V roce 2009 navrhl pro hotel první vánoční strom John Galliano. Vytvořil surrealistický objekt inspirovaný tropickými motivy a zasněženými příběhy. Tím otevřel kapitolu, jež každoročně získává novou podobu. Módní dům Dolce & Gabbana přinesl sicilský les s ručně malovanými ozdobami, Sir Jony Ive a Marc Newson pracovali s minimalistickou estetikou a světelnými konstrukcemi a Karl Lagerfeld navrhl stříbrný strom obrácený vzhůru, působící jako ledová socha. Každý tvůrce podal vlastní interpretaci Vánoc.


Zdroj: Claridge’s | John Galliano for Dior
V posledních letech vznikly instalace, které posunuly tradici směrem k monumentálnosti i hravosti. Módní dům Louis Vuitton vytvořil vysokou konstrukci složenou z ikonických kufrů, které evokují noblesu cestování a estetiku značky. Jimmy Choo zase navrhl strom ve tvaru diamantového prostoru, do kterého mohli hosté vstoupit a ocitnout se uprostřed světelných odrazů. Paul Smith pak obohatil tradici o britský humor a řemeslné detaily, když ke stromu přidal desítky ptačích budek s výraznou grafikou.


Zdroj: Claridge’s | Alexander McQueen, Louis Vuitton
Stromek v Claridge’s se tak stal rituálem, který vytváří nezaměnitelný sváteční zážitek. Hotel pracuje s myšlenkou, že design může nést emoci i eleganci současně a dává tvůrcům prostor k interpretaci Vánoc dle jejich vlastního stylu. Každá sezóna přináší nový příběh, jenž doplňuje historii hotelu a kulturu Londýna. Hosté tak vstupují do lobby s očekáváním, které se podobá návštěvě galerie během premiérové výstavy. Claridge’s prezentuje Vánoce jako estetickou událost, jež má sílu vytvořit paměť, atmosféru i moment sdílené krásy.


Zdroj: Claridge’s | Christian Loboutin, Karl Lagerfeld
Letošní Claridge’s Christmas Tree nese podpis kreativního ředitele Burberry Daniela Lee a vnáší do hotelu poetiku zimního lesa s vysokou mírou řemeslné kultivovanosti. Strom obklopují vrstvy zimního jehličí a ručně foukané koule. Vrchol zdobí zlatý akcent, jenž podtrhuje aristokratický charakter celého díla a přirozeně ladí s architekturou lobby. Daniel Lee vtiskl instalaci výraz, který pracuje s britským dědictvím Burberry i s atmosférou Claridge’s během svátečního období. Výsledkem je strom, jenž je v Londýně doslova doma.
Zdroje: WWD, Dazed, Instagram

