Více

    ― Reklama ―

    Když se řekne hlavní město módy, většina z nás si automaticky vybaví lesk pařížských butiků na Rue Saint-Honoré, pompézní Galleria Vittorio Emanuele v Miláně nebo ikonické módní centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale co když vám řekneme, že skutečný klenot současné módy se skrývá o něco více na sever. A to mezi švédskými ostrovy, pod blankytným nebem Stockholmu?

    Stockholm už dávno není pouze domovem minimalistického interiérového designu nebo suchých kampaní lokálních designérů. V tichosti, jak je u skandinávců zvykem, se švédská metropole vyprofilovala jako sofistikované módní epicentrum. Není to jen díky estetičnosti, čistotě a skandinávskému smyslu pro funkčnost, ale hlavně značkám, které nezapomněly na své kořeny.

    Stockholm bez Acne Studios není Stockholm. Módní dům, který změnil klima severu

    V roce 1996 poslal kreativní kolektiv zvaný Ambition to Create Novel Expressions (tedy ACNE) stovce známých osobností kalhoty. Ne katalog, ne pitch. Jen džíny. Úplně obyčejné, až na jeden detail, červené prošití. Byl to jakýsi kreativní test, ne finální produkt. Přesto na tomhle jediném gestu začal vznikat jeden z nejvlivnějších módních domů současnosti.

    Acne Studios, jak známe luxusní butik dnes, je možná globální značka, ale jeho srdce zůstává ve Stockholmu. Co to znamená? Není to styl pro každého, je to móda s odstupem. Tedy taková, která působí jako někdo, kdo na večírku nemluví, ale venku na cigaretě se kolem něj postupně seskupí celá skupina.

    Zdroj: Acne Studios

    Butik na náměstí Norrmalmstorg je jako prostorová esej Acne estetiky. Brutalistický interiér působí, jako by měl klienta nejdřív trošku vyděsit a teprve pak okouzlit. Pracuje se světlem, materiálem a často i prázdnem, stejně jako samotné kolekce. 

    Poznejte sídlo minimalismu. Ne toho nudného, ale plného charakteru

    Když Elin Kling, jedna z prvních evropských fashion blogerek, která prorazila v New Yorku, založila Totême, nebyl to krok směrem k rychlé značce s její tváří. Byl to spíš tichý úkrok stranou. Spolu se svým manželem Karlem Lindman začala budovat label, který měl být zcela oproštěný od módního šumu. Ne reakce na trendy, ale jejich opak. Systém, ve kterém si můžete vystavět celý šatník z několika kusů, které fungují vždy.

    Zdroj: Totême

    Totême není značka, která by vás uhranula na první pohled. Ale jakmile se podíváte na jednotlivé střihy, zjistíte, že kabát padne přesně tam, kde má. Košile drží tvar i po 12 hodinách a kožené baleríny vytváří pevný základ každodenních outfitů.

    Zdroj: Totême

    Flagship showroom Totême je opět architektonicky čistý prostor, kde se luxus nedemonstruje, jen se v něm zkrátka děje. Interiér navrhlo renomované švédské studio Halleroed. Vše je v něm v přesně té míře elegance, kterou Totême reprezentuje. Pevný klid, ladnost bez pozlátka. Cítíte, že každý detail má své místo. Studio Halleroed se postaralo například i o obchody Alaïa, z obyčejné návštěvy butiku se tak stává kulturní moment.

    Streetstyle jako žádný jiný. Stockholm nabízí inspiraci i na ulici

    Stockholm je vstupní brána do širšího skandinávského světa módy. Dánská aristokratická elegance značky Cecilie Bahnsen, norská hravost od Holzweiler nebo finská poetika Marimekko, všechny tyto vlivy se ve městě koncentrují jako v kaleidoskopu. Přestože mají různé příběhy, spojuje je jedno. Schopnost dělat módu, která má duši. Navíc ani nemusíte navštěvovat jen butiky, jako skvělá inspirace poslouží i ulice, kde streetstyle obyvatelů nabírá neskutečné obrátky.

    Pokud tedy patříte k těm, kdo pravidelně míří do Paříže nebo Milána hledat inspiraci, nechte si příště místo v itineráři také pro Stockholm. Ne proto, že by ve městě móda křičela, právě naopak. Ten, kdo umí naslouchat tichu, najde ve Stockholmu něco mnohem zajímavějšího než další přehlídku slavných log. Styl, který je kultivovaný, seversky čistý, ovšem přesto plný emocí. Mimochodem, podobný pocit můžete zažít také v Japonsku, ale to už je jiný příběh.

    Zdroje: Instagram, YouTube, WWD, Grazia

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Foto:Totême

    Nebaví vás Paříž, ani Miláno? Stockholm jako módní mekka severu

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Když se řekne hlavní město módy, většina z nás si automaticky vybaví lesk pařížských butiků na Rue Saint-Honoré, pompézní Galleria Vittorio Emanuele v Miláně nebo ikonické módní centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale co když vám řekneme, že skutečný klenot současné módy se skrývá o něco více na sever. A to mezi švédskými ostrovy, pod blankytným nebem Stockholmu?

    - Reklama -

    Stockholm už dávno není pouze domovem minimalistického interiérového designu nebo suchých kampaní lokálních designérů. V tichosti, jak je u skandinávců zvykem, se švédská metropole vyprofilovala jako sofistikované módní epicentrum. Není to jen díky estetičnosti, čistotě a skandinávskému smyslu pro funkčnost, ale hlavně značkám, které nezapomněly na své kořeny.

    Stockholm bez Acne Studios není Stockholm. Módní dům, který změnil klima severu

    V roce 1996 poslal kreativní kolektiv zvaný Ambition to Create Novel Expressions (tedy ACNE) stovce známých osobností kalhoty. Ne katalog, ne pitch. Jen džíny. Úplně obyčejné, až na jeden detail, červené prošití. Byl to jakýsi kreativní test, ne finální produkt. Přesto na tomhle jediném gestu začal vznikat jeden z nejvlivnějších módních domů současnosti.

    Acne Studios, jak známe luxusní butik dnes, je možná globální značka, ale jeho srdce zůstává ve Stockholmu. Co to znamená? Není to styl pro každého, je to móda s odstupem. Tedy taková, která působí jako někdo, kdo na večírku nemluví, ale venku na cigaretě se kolem něj postupně seskupí celá skupina.

    - Reklama -

    Zdroj: Acne Studios

    Butik na náměstí Norrmalmstorg je jako prostorová esej Acne estetiky. Brutalistický interiér působí, jako by měl klienta nejdřív trošku vyděsit a teprve pak okouzlit. Pracuje se světlem, materiálem a často i prázdnem, stejně jako samotné kolekce. 

    Poznejte sídlo minimalismu. Ne toho nudného, ale plného charakteru

    Když Elin Kling, jedna z prvních evropských fashion blogerek, která prorazila v New Yorku, založila Totême, nebyl to krok směrem k rychlé značce s její tváří. Byl to spíš tichý úkrok stranou. Spolu se svým manželem Karlem Lindman začala budovat label, který měl být zcela oproštěný od módního šumu. Ne reakce na trendy, ale jejich opak. Systém, ve kterém si můžete vystavět celý šatník z několika kusů, které fungují vždy.

    Zdroj: Totême

    Totême není značka, která by vás uhranula na první pohled. Ale jakmile se podíváte na jednotlivé střihy, zjistíte, že kabát padne přesně tam, kde má. Košile drží tvar i po 12 hodinách a kožené baleríny vytváří pevný základ každodenních outfitů.

    Zdroj: Totême

    Flagship showroom Totême je opět architektonicky čistý prostor, kde se luxus nedemonstruje, jen se v něm zkrátka děje. Interiér navrhlo renomované švédské studio Halleroed. Vše je v něm v přesně té míře elegance, kterou Totême reprezentuje. Pevný klid, ladnost bez pozlátka. Cítíte, že každý detail má své místo. Studio Halleroed se postaralo například i o obchody Alaïa, z obyčejné návštěvy butiku se tak stává kulturní moment.

    Streetstyle jako žádný jiný. Stockholm nabízí inspiraci i na ulici

    Stockholm je vstupní brána do širšího skandinávského světa módy. Dánská aristokratická elegance značky Cecilie Bahnsen, norská hravost od Holzweiler nebo finská poetika Marimekko, všechny tyto vlivy se ve městě koncentrují jako v kaleidoskopu. Přestože mají různé příběhy, spojuje je jedno. Schopnost dělat módu, která má duši. Navíc ani nemusíte navštěvovat jen butiky, jako skvělá inspirace poslouží i ulice, kde streetstyle obyvatelů nabírá neskutečné obrátky.

    Pokud tedy patříte k těm, kdo pravidelně míří do Paříže nebo Milána hledat inspiraci, nechte si příště místo v itineráři také pro Stockholm. Ne proto, že by ve městě móda křičela, právě naopak. Ten, kdo umí naslouchat tichu, najde ve Stockholmu něco mnohem zajímavějšího než další přehlídku slavných log. Styl, který je kultivovaný, seversky čistý, ovšem přesto plný emocí. Mimochodem, podobný pocit můžete zažít také v Japonsku, ale to už je jiný příběh.

    Zdroje: Instagram, YouTube, WWD, Grazia

    ― Reklama ―

    Bílé tenisky na červeném koberci? Je to nerespekt a jednoznačné faux pas

    Na filmovém festivalu v Karlových Varech se rok co rok opakuje zvláštní fenomén. Slavnostní delegace přicházející na premiéry působí stylisticky poněkud nesourodě. Zatímco hlavní hvězdy září ve velké večerní, střihači filmů občas jen v šortkách a nazouvácích. Nejvíce ale zaráží jiná kombinace: honosná róba a bílé tenisky. Co si o tom myslíme v redakci?

    Paříž má předběžný rozvrh. Její podzimní fashion week přetéká debuty

    S postupem léta roste rovněž očekávání módní scény. Zářijové týdny módy představí hned několik důležitých debutů. A zdá se, že většinu z nich odhalí Paříž. Pořadatel tamního fashion weeku, Fédération de la Haute Couture de la Mode, zveřejnil ve čtvrtek předběžný kalendář, dle něhož akce odhalí na devět premiér nových kreativních ředitelů.

    Jak přežít tropy s elegancí? Ovládněte business dresscode i v létě

    Slunce pálí už od rána a vy víte, že vás čeká den v kanceláři. Kombinace, která v letních měsících dokáže potrápit i ty nejstylovější jedince. I v létě ale můžete zazářit s business outfity, které budou zároveň lehké a elegantní. Stačí sáhnout po správných materiálech a s několika nadčasovými kousky snadno vytvoříte vlastní letní capsule wardrobe.

    Personal branding není jen pro celebrity. Staňte se ikonou své sociální bubliny

    Být zapamatovatelný je v dospělém světě silnou zbraní. Cokoliv, v čem jste dobří, se může stát vaším poznávacím znamením. Pomůže vám v tom i takzvaný personal branding. Trend, rezonující hlavně na sociální síti TikTok, se stává nástrojem osobního projevu a může pracovat ve váš prospěch. Styl totiž sahá daleko za pouhé hranice módy.

    Na scéně je další TikTok „zázrak“. Mořský mech slibuje čistou pleť

    Sociální síť TikTok v pravidelných intervalech produkuje čerstvé beauty trendy. Její uživatelé vždy s nadšením vyzdvihují jistý produkt, ingredienci nebo rituál a těší se z jejich rádoby zázračných účinků. Tentokrát se zamilovali do mořského mechu, který si díky jeho bohatým efektům vychvalují i celebrity jako Bella Hadid nebo Hailey Bieber.

    Karlovarský festival je pryč. Který z filmů musíte rozhodně vidět?

    Stihnout všechny snímky, které za to stojí, je na festivalu v Karlových Varech nemožné. Letošní ročník ovládl film Sbormistr, inspirovaný kauzou zneužívání dívek v pěveckém souboru. A oprávněně. Až ho vstřebáte, nabízíme zcela subjektivní seznam dalších snímků, které považujeme za top tvorbu letošní sezóny filmového festivalu.

    Úkol století? Převzít otěže po Gallianovi. Debut Glenna Martens u Maison Margiela

    Nahradit Johna Galliano není pouze výzva. Je to pomyslný módní Everest. A přesto se návrhář Glenn Martens pustil do svého debutu u Maison Margiela s takovou grácií, jako by šlo o běžnou sezonní přehlídku. Přitom šlo o moment, který mohl dopadnout buď jako tragédie, nebo jako módní zázrak. A stalo se to druhé. 

    Móda v kostce: Marc Jacobs slaví kabelku Cristina a Jil Sander vítá novou éru

    Marc Jacobs vydal speciální kampaň ke své nejnovější "it" kabelce Cristina. Značka Jil Sander zveřejnila první dílo nového kreativního ředitele Simona Bellotti, tedy speciální video. Crocs a Touchland představují virální přívěsek a Chanel míří do New Yorku, kde v prosinci odhalí svou řadu Métiers d'Art. Paříž přivítá výstavu o díle Virgila Abloh.

    Podpora žen od Keni po Koreu. Women@Dior a UNESCO plní sny po celém světě

    Program Women@Dior, který vznikl ve spolupráci módního domu Dior s organizací UNESCO, letos oslavil pět let existence. Na konferenci v Paříži minulý týden představil pět inspirativních projektů mladých nadaných žen z různých koutů světa. V Keni vzniká AI chatbot pomáhající ženám s finanční gramotností, Korea vítá digitální slovník měnící genderové stereotypy a v Nepálu oživují nevidomí mentoři výrobu vonných tyčinek.

    Léto slaví další nostalgický návrat. Tankinis jsou opět trendy

    Další z dávno zapomenutých módních kousků slaví nově získanou slávu. Mezi plavkami totiž letos zazáří také takzvané tankinis. Jedná se o plavky připomínající klasický tank top, neboli tílko. Oblíbené jsou v kombinaci nejen s klasickými kalhotkovými plavkami, ale také "boy shorts". Nostalgie nás zkrátka letos pohltila a nehodlá se jen tak pustit.

    Londýnský týden módy čeká revoluce. Vede ji nová šéfka Britské módní rady

    Světové týdny módy patří mezi nejprestižnější módní akce. I mezi nimi ale existuje konkurence. Londýnský fashion week tak v poslední době zaznamenal značný pád své popularity. Změnit to nyní hodlá nová ředitelka Britské módní rady, jež událost pořádá, Laura Weir. V Londýně chystá revoluci slibující podporu návrhářů i vyšší zájem veřejnosti.

    Bez práce nejsou koláče. Luxusní workcation resorty naštěstí myslí na obojí

    Spojení pracovního režimu s dovolenou se zdá jako sen. Workcation však už v dnešní době není neobvyklou výsadou. Hybridní pracovní režimy a důraz na duševní pohodu umožňují leckdy alespoň částečně pracovat odkudkoliv. Luxusní resorty z celého světa nabízí prvotřídní zážitky pro všechny, kteří si tento benefit nechtějí nechat utéct.

    Lewis Hamilton boří stereotypy pánské módy. V čem tkví jeho kouzlo?

    Sedminásobný šampion Formule 1 Lewis Hamilton neoslňuje jen na trati. Je mimo jiné módní ikonou, která redefinuje pánský styl. Letos zazářil jako producent filmu F1 i jako spolupředseda Met Gala. Fanoušci ho milují nejen pro jeho talent a vytříbený vkus, ale také pro pozitivní auru, se kterou boří toxické stereotypy pánské módy.

    Marni má novou královnu. Vedení značky přebírá Meryll Rogge

    Módní dům Marni po necelém měsíci od odchodu svého dosavadního kreativního ředitele Francesca Risso oznámil jeho nástupce. Stane se jím návrhářka Meryll Rogge, která od roku 2020 uchvacuje módní scénu svou stejnojmennou značkou. Dříve pracovala pro návrháře jako Marc Jacobs či Dries Van Noten a k Marni přináší modernost i nositelnost.

    Na Loro Piana dohlíží soud. Značka čelí podezření ze zneužívání pracovníků

    Další italská značka se ocitla pod dohledem Milánského soudu. Tentokrát se jedná o módní dům Loro Piana, jenž je podezřelý ze zneužívání pracovníků ve svém dodavatelském řetězci. Značka měla spolupracovat s výrobci, kteří zaměstnancům neumožnili bezpečné pracovní prostředí. Společnost prohlásila, že si toho nebyla vědomá.

    Pinterest vydal první report pro muže. Odhalil jejich měnící se maskulinitu

    Mileniálové a generace Z přepisují, co znamená maskulinita. Naznačuje to nedávno vydaný report platformy Pinterest. Vydala totiž první studii popisující nejčastější vyhledávání jejích mužských uživatelů. Ti se čím dál více zajímají o self care, wellness a zdravý životní styl. Zajímá je ale také móda, DIY a moderní technologie nebo jak být lepším rodičem.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―