Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Květiny jsou nádherným darem a je jen málokdo, komu neudělají radost. Volíme je ke slavnostním příležitostem, smutným událostem, i jako poděkování či omluvu. Anebo jen tak. Při jejich darování je dobré dodržovat náležitosti, které krásné kousky přírody doprovázejí. S jednoduchými pravidly etikety uděláte parádu i dobrý dojem.

    Dříve, ve světě bez telefonů, neustálého dopisování a všudypřítomných vzkazů, představovaly květiny způsob, jak předat zprávu. Každá jednotlivá rostlina měla svůj význam a dohromady tak tvořily spletitý příběh. Darování květin jako drobného potěšení naštěstí zůstalo, jeho správný způsob se ale pomalu vytrácí. Pokud si člověk základní pravidla osvojí, pozvedne milý skutek na vyšší úroveň.

    Zdroj: Venus et Fleur

    Pro narození dítěte se hodí jiná květina než na hrob. Své milované koupíte odlišný pugét než své mamince a pro muže vyberete odlišný druh než pro ženu. Že růže symbolizuje spíše romantiku, kdežto narcis vnější krásu, vysvětluje umění květomluvy. Díky ní se dozvíte, jaká rostlina se hodí pro jakou příležitost. Možná ještě důležitější je ale způsob, jakým kytici vybíráte a později předáváte.

    Květiny darujte s klidem i mužům. Pozor ale na ty pokojové a na sudý počet v pugétu

    Obecně platí, že kytice darované ženám mají být romantické. Vážou se do kulatého tvaru a obsahují přidané dekorace. Čím mladší žena, tím pestřejší barva pugétu. Ani mužům se však nemusíme bát darovat kytici. Zvolte ale střízlivější a spíše jednobarevný svazek, vázaný do výšky. Květiny se totiž darují řezané. Pokojové volte pouze tehdy, pokud vás pozvali na přátelskou kolaudaci.

    Převážně od starší generace uslyšíme poučku o květinách darovaných pouze v lichém počtu. Nikdo ale neví, odkud toto rčení pochází, setkáte se s ním však jen ve střední Evropě. Sudý počet květin se totiž dává na hrob a není tedy vhodné jej darovat při běžném setkání. Další zvyklostí je vybalit vždy kytici z papíru, obdarovaný by tak neměl obal v ideálním případě ani zahlédnout.

    Pokud čekáte návštěvu, vybavte se dostatečným počtem váz

    V současnosti existuje úsměvné pravidlo, dle kterého pokud květiny obdržíte jako dárek při návštěvě vašeho domova, měli byste je ihned vystavit. Hostitel či hostitelka by se na takovou situaci měli připravit a ideálně si pořídit dostatečný počet váz. V dřívější době bylo přitom zvykem posílat květiny už dopoledne, aby je obdarovaní stihli naaranžovat a s hosty je později společně obdivovat.

    Etiketa ovšem význam jednotlivých rostlin neřeší. Uznává sice růži jako královnu všech květin a věří v červenou barvu jako znak lásky. V dnešní době je ovšem výběr příliš velký na to, abyste si pamatovali každou speciální symboliku. Pravidla ale zohledňují jinou situaci. Na prvním rande by žena měla obdržet jednu kytičku, a to z praktického důvodu, aby ji následně nemusela tolik hlídat.

    Etiketa je příjemným návodem, nezapomeňte však na individualitu

    U pravidel etikety vždy platí, že doba jde kupředu a některé situace tak dnes nabízí jiný pohled. Z většiny se však jedná o připomenutí slušného a galantního chování, které z módy nevyjde nikdy. U darování květin se proto nezapomeňte řídit převážně vlastní znalostí povahy obdarovaného. Pokud mu udělá radost něco, co etiketa vyvrací, dejte tak přednost raději jeho preferencím.

    @amaneki.id Who said flowers are reserved for girls only? We actually receive lots of orders for the guys too! Here are some inspirations for you 🌵 #flowerbouquet #graduationflower #bouquetsurabaya #floristsby ♬ Eleven Weeks – Vansire

    Zdroje: Venus et Fleur, Instagram, TikTok, Moderní etiketa (Ladislav Špaček)

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Naučte se mluvit nejromantičtějším jazykem. Darujte květiny dle pravidel etikety

    Květiny jsou nádherným darem a je jen málokdo, komu neudělají radost. Volíme je ke slavnostním příležitostem, smutným událostem, i jako poděkování či omluvu. Anebo jen tak. Při jejich darování je dobré dodržovat náležitosti, které krásné kousky přírody doprovázejí. S jednoduchými pravidly etikety uděláte parádu i dobrý dojem.

    - Reklama -

    Dříve, ve světě bez telefonů, neustálého dopisování a všudypřítomných vzkazů, představovaly květiny způsob, jak předat zprávu. Každá jednotlivá rostlina měla svůj význam a dohromady tak tvořily spletitý příběh. Darování květin jako drobného potěšení naštěstí zůstalo, jeho správný způsob se ale pomalu vytrácí. Pokud si člověk základní pravidla osvojí, pozvedne milý skutek na vyšší úroveň.

    Zdroj: Venus et Fleur

    Pro narození dítěte se hodí jiná květina než na hrob. Své milované koupíte odlišný pugét než své mamince a pro muže vyberete odlišný druh než pro ženu. Že růže symbolizuje spíše romantiku, kdežto narcis vnější krásu, vysvětluje umění květomluvy. Díky ní se dozvíte, jaká rostlina se hodí pro jakou příležitost. Možná ještě důležitější je ale způsob, jakým kytici vybíráte a později předáváte.

    - Reklama -

    Květiny darujte s klidem i mužům. Pozor ale na ty pokojové a na sudý počet v pugétu

    Obecně platí, že kytice darované ženám mají být romantické. Vážou se do kulatého tvaru a obsahují přidané dekorace. Čím mladší žena, tím pestřejší barva pugétu. Ani mužům se však nemusíme bát darovat kytici. Zvolte ale střízlivější a spíše jednobarevný svazek, vázaný do výšky. Květiny se totiž darují řezané. Pokojové volte pouze tehdy, pokud vás pozvali na přátelskou kolaudaci.

    Převážně od starší generace uslyšíme poučku o květinách darovaných pouze v lichém počtu. Nikdo ale neví, odkud toto rčení pochází, setkáte se s ním však jen ve střední Evropě. Sudý počet květin se totiž dává na hrob a není tedy vhodné jej darovat při běžném setkání. Další zvyklostí je vybalit vždy kytici z papíru, obdarovaný by tak neměl obal v ideálním případě ani zahlédnout.

    Pokud čekáte návštěvu, vybavte se dostatečným počtem váz

    V současnosti existuje úsměvné pravidlo, dle kterého pokud květiny obdržíte jako dárek při návštěvě vašeho domova, měli byste je ihned vystavit. Hostitel či hostitelka by se na takovou situaci měli připravit a ideálně si pořídit dostatečný počet váz. V dřívější době bylo přitom zvykem posílat květiny už dopoledne, aby je obdarovaní stihli naaranžovat a s hosty je později společně obdivovat.

    Etiketa ovšem význam jednotlivých rostlin neřeší. Uznává sice růži jako královnu všech květin a věří v červenou barvu jako znak lásky. V dnešní době je ovšem výběr příliš velký na to, abyste si pamatovali každou speciální symboliku. Pravidla ale zohledňují jinou situaci. Na prvním rande by žena měla obdržet jednu kytičku, a to z praktického důvodu, aby ji následně nemusela tolik hlídat.

    Etiketa je příjemným návodem, nezapomeňte však na individualitu

    U pravidel etikety vždy platí, že doba jde kupředu a některé situace tak dnes nabízí jiný pohled. Z většiny se však jedná o připomenutí slušného a galantního chování, které z módy nevyjde nikdy. U darování květin se proto nezapomeňte řídit převážně vlastní znalostí povahy obdarovaného. Pokud mu udělá radost něco, co etiketa vyvrací, dejte tak přednost raději jeho preferencím.

    @amaneki.id Who said flowers are reserved for girls only? We actually receive lots of orders for the guys too! Here are some inspirations for you 🌵 #flowerbouquet #graduationflower #bouquetsurabaya #floristsby ♬ Eleven Weeks – Vansire

    Zdroje: Venus et Fleur, Instagram, TikTok, Moderní etiketa (Ladislav Špaček)

    ― Reklama ―

    Alaïa zkoumá nový minimalismus. Nabízí hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier představil v Paříži kolekci Alaïa SS26. Každý krok modelek plynul s přesností, která diktovala novou formu minimalistického klidu. V prostoru naplněném odlesky zrcadel se zrodila móda, jež dýchá vlastním rytmem. Pomalým, přesným a podmanivým. Pieter Mulier vytváří architekturu oděvu, v níž se dekonstrukce a třásně stávají jazykem ženskosti. Alaïa se opět ukázal jako módní dům, který nepotřebuje senzaci, aby zaujal.

    Loewe a On opět spolupracují. Přináší první společné tenisky Cloudsolo

    Španělský módní dům Loewe a švýcarská sportovní značka On opět spojily své síly. Pro letošní podzimní a zimní kolekci připravily své první společně navržené tenisky s názvem Cloudsolo. Model spojuje jedinečný přístup k módě a pokročilou inovaci. Jeho cílem je splnit moderní potřeby pohodlí při neustálém pohybu v rušných světových velkoměstech.

    Balenciaga vítá novou éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Když Pierpaolo Piccioli poprvé vstoupil do pařížského sídla Balenciagy, zůstal v tichu, které obvykle předchází revoluci. V archivu módního domu strávil tři dny, v nichž se z historie stala hmota a z paměti textura. Tam, mezi záhyby taftu a zvlněnými siluetami, našel novou odpověď na otázku moderní elegance. Jeho debut pro jaro a léto 2026 otevírá kapitolu, jež propojuje čistotu formy s designovou těžkostí. Balenciaga se mění v chrám, kde látka mluví hlasem streetwear současnosti.

    TikTok Highlights: Tradiční kávě konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipů i triků na sociální síti TikTok již před pár lety objevili alternativu tradiční kávy s názvem mushroom coffee. Takzvaná houbová káva však v posledních měsících narůstá na popularitě. Dle jejích zatvrzelých fanoušků totiž slibuje přísun energie, ovšem bez rizika úzkosti a s bonusem posílení imunity, zlepšení pozornosti a snížení zánětů.

    Marc by Sofia klouže po povrchu. Film definuje třpyt, nikoli hloubka

    Režisérka Sofia Coppola rozčeřila filmové vody, když na letošním ročníku filmového festivalu v Benátkách odhalila svůj první dokument. Snímek s názvem Marc by Sofia věnovala svému blízkému příteli a slavnému návrháři Marcu Jacobs. Film sice sklidil úspěch, nečekejte od něj však hluboký vhled za oponu. Jedná se spíše o třpytivý obraz módní ikony.

    Matthieu Blazy míří až ke hvězdám. Chanel vdechl nový život

    Paříž se včera stala svědkem posledního očekávaného debutu, jenž okamžitě vyšplhal na vrchol seznamu uplynulých módních premiér. Matthieu Blazy odhalil svou vizi Chanel, kterou módnímu domu vdechl nový život. Ukázal značku v novém světle, které nikdo nečekal, ale všichni ho milují.

    Sbohem, diverzito! Plus size modelky nenápadně mizí z fashion světa

    Plus size modelek je na molech rok od roku čím dál méně. Kritici spekulují, že snaha o diverzitu v módním světě možná nikdy nebyla myšlená upřímně. Smrtelnou ránu jí ovšem nedávno zasadilo masivní rozšíření léku na hubnutí s názvem Ozempic. Prohlásit světové hnutí body positivity za neúspěch by ovšem bylo až příliš unáhlené.

    Podzim patří okurkám. Sociální sítě získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledních sezónách ovládají trendy inspirované populárním jídlem. Zatímco v létě slavily svou popularitu sardinky, podzim patří kyselým okurkám. Sociální sítě získala takzvaná pickle girl. Jedná se o estetiku, která žádá nejen bezbřehou lásku k nakládané zelenině, ale rovněž módní kousky v zelených odstínech trendy pochutiny.

    Balenciaga má novou tvář. Pierpaolo Piccioli odhalil svůj debut

    Sobotní večer v Paříži zaznamenal další očekávanou módní premiéru. Tentokrát svůj debut představil návrhář Pierpaolo Piccioli, nový kreativní ředitel značky Balenciaga. Designérův první počin si vysloužil potlesk ve stoje a není se čemu divit. V kolekci pro nadcházející jaro a léto umně propojil vlastní rukopis plný struktur a výrazných barev s tradicí módního domu.

    Další trend na obzoru. Příští jaro povládnou harémové kalhoty

    Dosavadní přehlídky světových týdnů módy promluvily jasně. Harémové kalhoty hodlají definovat nadcházející jaro i léto. Na módní mola dorazily v moderní podobě, pohrávající si s různorodými styly a materiály. Jejich kouzlo spočívá ve variabilitě, perfektně je doplní volný svetr, nadčasová košile i vypasovaná kožená bunda. Stačí vybrat, po čem váš šatník touží.

    Generace Alpha má svou skin care. Stojí za ní poradci Rhode a třináctiletá slečna

    Generace Alpha pomalu roste. Důkazem je trh, který neúprosně začíná cílit na zákazníky narozené roku 2013 a později. Skin care brandy nezahálí a již v říjnu se objeví čerstvý hráč. Yes Day vytvořila třináctiletá Coco Granderson a míří vysoko. Není divu, za vývojem produktů stojí externí poradce pro populární značku Rhode, založenou Hailey Bieber.

    Newyorská luxusní scéna vítá nováčka. Ohromí restaurace Seahorse

    Luxusní gastronomická mapa New Yorku má dlouho očekávaného nováčka. Úspěšný restauratér John McDonald otevřel po více než třech letech příprav restauraci Seahorse, nacházející se na Union Square v čerstvě opraveném W Hotel. Hosty láká na minimalistické pokrmy plné ryb a mořských plodů, ale také promyšlené drinky a dechberoucí interiér.

    Žít jako v pohádce. Evropské hrady a zámky nabízí luxusní ubytování pro náročné

    Stát se královnou či králem bylo zbožným přáním nejednoho dítěte. Hrad s velkou bránou a rozlehlé zámecké sály evokují bohatství a kouzelný život. Naštěstí, dospělí mají své možnosti. Vydejte se na luxusní dovolenou a vyzkoušejte si, jaké to je bydlet v podobném panství. Budete se cítit jako v pohádce, a navíc o vás bude královsky postaráno.

    Pánské parfémy sezóny překvapí. Rozvoní citrusy i luxusní koňak

    Podzim kromě nových módních inspirací přináší i parfémové novinky a dlouho očekávané twisty zajetých klasik. Nejen dámy, ale také pánové se mají na co těšit. Letošní vůně se drží dřevitých a jantarových tónů, často ale s překvapivým závěrem. Ať se jedná o citrus, nebo koňak, jisté je, že si muži vyberou svého favorita jak do kanceláře, tak na formální večeři.

    Paříž pohltila móda. Na řadu přišel Mugler, Schiaparelli i Rick Owens

    Týden módy v Paříži pokračuje a spolu s ním nastupují na scénu kolekce pro jaro a léto 2026. Čerstvou vizi představil mimo jiné nový kreativní ředitel Mugler, Miguel Castro Freitas. Navzdory tomu, že na sebe pozornost módního světa strhávají hlavně očekávané debuty, však úspěšné řady odhalily rovněž značky Schiaparelli a Rick Owens.

    Po stopách ikon: Alessandro Michele vdechl módě fantazii

    Alessandro Michele představuje fascinující spojení intelektu a extravagance. Římský rodák s duší sběratele příběhů vdechl Gucci svěžest, jež se zapsala do dějin módní scény a nyní formuje novou éru u Valentino. Jeho vize překračují rámec trendů a proměňují značky v poetické prostory, kde se mísí filosofie, romantika a nečekaná svoboda.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―