Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Květiny jsou nádherným darem a je jen málokdo, komu neudělají radost. Volíme je ke slavnostním příležitostem, smutným událostem, i jako poděkování či omluvu. Anebo jen tak. Při jejich darování je dobré dodržovat náležitosti, které krásné kousky přírody doprovázejí. S jednoduchými pravidly etikety uděláte parádu i dobrý dojem.

    Dříve, ve světě bez telefonů, neustálého dopisování a všudypřítomných vzkazů, představovaly květiny způsob, jak předat zprávu. Každá jednotlivá rostlina měla svůj význam a dohromady tak tvořily spletitý příběh. Darování květin jako drobného potěšení naštěstí zůstalo, jeho správný způsob se ale pomalu vytrácí. Pokud si člověk základní pravidla osvojí, pozvedne milý skutek na vyšší úroveň.

    Zdroj: Venus et Fleur

    Pro narození dítěte se hodí jiná květina než na hrob. Své milované koupíte odlišný pugét než své mamince a pro muže vyberete odlišný druh než pro ženu. Že růže symbolizuje spíše romantiku, kdežto narcis vnější krásu, vysvětluje umění květomluvy. Díky ní se dozvíte, jaká rostlina se hodí pro jakou příležitost. Možná ještě důležitější je ale způsob, jakým kytici vybíráte a později předáváte.

    Květiny darujte s klidem i mužům. Pozor ale na ty pokojové a na sudý počet v pugétu

    Obecně platí, že kytice darované ženám mají být romantické. Vážou se do kulatého tvaru a obsahují přidané dekorace. Čím mladší žena, tím pestřejší barva pugétu. Ani mužům se však nemusíme bát darovat kytici. Zvolte ale střízlivější a spíše jednobarevný svazek, vázaný do výšky. Květiny se totiž darují řezané. Pokojové volte pouze tehdy, pokud vás pozvali na přátelskou kolaudaci.

    Převážně od starší generace uslyšíme poučku o květinách darovaných pouze v lichém počtu. Nikdo ale neví, odkud toto rčení pochází, setkáte se s ním však jen ve střední Evropě. Sudý počet květin se totiž dává na hrob a není tedy vhodné jej darovat při běžném setkání. Další zvyklostí je vybalit vždy kytici z papíru, obdarovaný by tak neměl obal v ideálním případě ani zahlédnout.

    Pokud čekáte návštěvu, vybavte se dostatečným počtem váz

    V současnosti existuje úsměvné pravidlo, dle kterého pokud květiny obdržíte jako dárek při návštěvě vašeho domova, měli byste je ihned vystavit. Hostitel či hostitelka by se na takovou situaci měli připravit a ideálně si pořídit dostatečný počet váz. V dřívější době bylo přitom zvykem posílat květiny už dopoledne, aby je obdarovaní stihli naaranžovat a s hosty je později společně obdivovat.

    Etiketa ovšem význam jednotlivých rostlin neřeší. Uznává sice růži jako královnu všech květin a věří v červenou barvu jako znak lásky. V dnešní době je ovšem výběr příliš velký na to, abyste si pamatovali každou speciální symboliku. Pravidla ale zohledňují jinou situaci. Na prvním rande by žena měla obdržet jednu kytičku, a to z praktického důvodu, aby ji následně nemusela tolik hlídat.

    Etiketa je příjemným návodem, nezapomeňte však na individualitu

    U pravidel etikety vždy platí, že doba jde kupředu a některé situace tak dnes nabízí jiný pohled. Z většiny se však jedná o připomenutí slušného a galantního chování, které z módy nevyjde nikdy. U darování květin se proto nezapomeňte řídit převážně vlastní znalostí povahy obdarovaného. Pokud mu udělá radost něco, co etiketa vyvrací, dejte tak přednost raději jeho preferencím.

    @amaneki.id Who said flowers are reserved for girls only? We actually receive lots of orders for the guys too! Here are some inspirations for you 🌵 #flowerbouquet #graduationflower #bouquetsurabaya #floristsby ♬ Eleven Weeks – Vansire

    Zdroje: Venus et Fleur, Instagram, TikTok, Moderní etiketa (Ladislav Špaček)

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Naučte se mluvit nejromantičtějším jazykem. Darujte květiny dle pravidel etikety

    Květiny jsou nádherným darem a je jen málokdo, komu neudělají radost. Volíme je ke slavnostním příležitostem, smutným událostem, i jako poděkování či omluvu. Anebo jen tak. Při jejich darování je dobré dodržovat náležitosti, které krásné kousky přírody doprovázejí. S jednoduchými pravidly etikety uděláte parádu i dobrý dojem.

    Dříve, ve světě bez telefonů, neustálého dopisování a všudypřítomných vzkazů, představovaly květiny způsob, jak předat zprávu. Každá jednotlivá rostlina měla svůj význam a dohromady tak tvořily spletitý příběh. Darování květin jako drobného potěšení naštěstí zůstalo, jeho správný způsob se ale pomalu vytrácí. Pokud si člověk základní pravidla osvojí, pozvedne milý skutek na vyšší úroveň.

    Zdroj: Venus et Fleur

    Pro narození dítěte se hodí jiná květina než na hrob. Své milované koupíte odlišný pugét než své mamince a pro muže vyberete odlišný druh než pro ženu. Že růže symbolizuje spíše romantiku, kdežto narcis vnější krásu, vysvětluje umění květomluvy. Díky ní se dozvíte, jaká rostlina se hodí pro jakou příležitost. Možná ještě důležitější je ale způsob, jakým kytici vybíráte a později předáváte.

    Květiny darujte s klidem i mužům. Pozor ale na ty pokojové a na sudý počet v pugétu

    Obecně platí, že kytice darované ženám mají být romantické. Vážou se do kulatého tvaru a obsahují přidané dekorace. Čím mladší žena, tím pestřejší barva pugétu. Ani mužům se však nemusíme bát darovat kytici. Zvolte ale střízlivější a spíše jednobarevný svazek, vázaný do výšky. Květiny se totiž darují řezané. Pokojové volte pouze tehdy, pokud vás pozvali na přátelskou kolaudaci.

    Převážně od starší generace uslyšíme poučku o květinách darovaných pouze v lichém počtu. Nikdo ale neví, odkud toto rčení pochází, setkáte se s ním však jen ve střední Evropě. Sudý počet květin se totiž dává na hrob a není tedy vhodné jej darovat při běžném setkání. Další zvyklostí je vybalit vždy kytici z papíru, obdarovaný by tak neměl obal v ideálním případě ani zahlédnout.

    Pokud čekáte návštěvu, vybavte se dostatečným počtem váz

    V současnosti existuje úsměvné pravidlo, dle kterého pokud květiny obdržíte jako dárek při návštěvě vašeho domova, měli byste je ihned vystavit. Hostitel či hostitelka by se na takovou situaci měli připravit a ideálně si pořídit dostatečný počet váz. V dřívější době bylo přitom zvykem posílat květiny už dopoledne, aby je obdarovaní stihli naaranžovat a s hosty je později společně obdivovat.

    Etiketa ovšem význam jednotlivých rostlin neřeší. Uznává sice růži jako královnu všech květin a věří v červenou barvu jako znak lásky. V dnešní době je ovšem výběr příliš velký na to, abyste si pamatovali každou speciální symboliku. Pravidla ale zohledňují jinou situaci. Na prvním rande by žena měla obdržet jednu kytičku, a to z praktického důvodu, aby ji následně nemusela tolik hlídat.

    Etiketa je příjemným návodem, nezapomeňte však na individualitu

    U pravidel etikety vždy platí, že doba jde kupředu a některé situace tak dnes nabízí jiný pohled. Z většiny se však jedná o připomenutí slušného a galantního chování, které z módy nevyjde nikdy. U darování květin se proto nezapomeňte řídit převážně vlastní znalostí povahy obdarovaného. Pokud mu udělá radost něco, co etiketa vyvrací, dejte tak přednost raději jeho preferencím.

    @amaneki.id Who said flowers are reserved for girls only? We actually receive lots of orders for the guys too! Here are some inspirations for you 🌵 #flowerbouquet #graduationflower #bouquetsurabaya #floristsby ♬ Eleven Weeks – Vansire

    Zdroje: Venus et Fleur, Instagram, TikTok, Moderní etiketa (Ladislav Špaček)

    ― Reklama ―

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Dialog dvou velikánů. La Galerie Dior pohostí tvorbu Azzedine Alaïa

    La Galerie Dior vzdává hold jednomu z největších jmen módního světa. Od středy 19. listopadu zpřístupní výstavu Azzedine Alaïa's Dior Collection, jež připomíná odkaz věhlasného tuniského návrháře. Designér proslul nejen svými bodycon róbami, ale i vášní pro sběratelství vysoké módy. Značnou část jeho sbírky pak tvořily právě návrhy z dílny samotného Christiana Dior.

    Valentino Rockstud se vrací. Uspěje řada i mimo šatníky poběhlic z Prahy 1?

    Podpatky Valentino Rockstud se nečekaně objevily v teaseru Ďábel nosí Pradu 2 a na pár sekund ovládly internet. Detail, který kdysi symbolizoval italskou představu o okázalém luxusu, získává nový popkulturní moment. Značka i film pracují s obuvnickým dramatem, díky němuž získává Rockstud čerstvý impulz. Vizuální síla traileru připomíná, že pro Valentino typické kování není zatraceno, jak se v posledních letech mohlo zdát. Otázka však míří jinam. Co tenhle návrat udělá s jeho pověstí v módním mini světě Praha 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    Elie Saab rozšiřuje působení. Navrhne design tryskáče Bombardier

    Luxusní značka Elie Saab zkoumá nové vody. Módní dům známý především pro své dechberoucí haute couture kolekce již dříve okusil navrhování exkluzivních rezidencí, hotelů nebo jacht. S nejnovějším projektem se ovšem podívá až do oblak. Navrhne totiž interiér tryskáče z dílny společnosti Bombardier. Design modelu Global 8000 hodlají společně odhalit příští rok.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―