Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života.
Nejnovější výstava s názvem This Will Not End Well z dílny Nan Goldin je rozdělená do šesti celků, které vypráví příběhy různých dekád života slavné umělkyně. Slideshow zahrnuje vizuální vyjádření jejích vztahů a přátelství, ale také trans komunity v New Yorku, závislosti na drogách a mnohé další úspěchy a přešlapy. Projekt také poukazuje na závažnost domácího násilí, sebevražedných sklonů a hledání sexuality.

Zdroj: Nan Goldin
Nan Goldin otevírá emoce. Zve vás do intimního světa vzpomínek, bolesti i krásy
Výstava, dříve uvedená ve Stockholmu, Amsterdamu a Berlíně, dorazila do milánského centra současného umění Pirelli Hangar Bicocca. Z This Will Not End Well má divák pocit, že prochází celou škálou lidských emocí, od touhy a radosti až po ztrátu a bolest. Jednotlivé projekce, jako The Ballad of Sexual Dependency či Sisters, Saints, Sibyls, zachycují intimní okamžiky života, rodinné trauma i dětskou upřímnost.
Jde pak o první projekt, který představuje Nan Goldin jako filmařku, ne jen fotografku. V této verzi, uvedené v bývalé továrně Pirelli, se navíc dvě díla objevují v Evropě vůbec poprvé. Doprovází je působivá zvuková instalace. Koncept „vesnice“ pavilonů vybudovaný architektkou Halou Wardé umožňuje návštěvníkovi ponořit se hlouběji do duše výstavy, zároveň ale není rušen jejími ostatními částmi.


Zdroj: Nan Goldin
Někteří pak rozpoznají práci z děl The Ballad of Sexual Dependency nebo The Other Side, které zachycují portréty trans přátel Nan Goldin. Tentokrát je ale umělkyně oživila písněmi od Marie Callas, Yoko Ono či The Velvet Underground. Slideshow Stendhal Syndrome zase odkazuje na psychosomatický stav, kdy se člověk nechá unést prudkými fyzickými či emočními výkyvy, které zažívá při setkání s s ohromující krásou a uměním. Goldin v ní vedle sebe staví fotografie renesančních, barokních a klasických děl a portréty svých nejbližších.
Nan Goldin věří v život, ne v lidstvo. Posílá milostný dopis přírodě bez lidí
Nan Goldin se také ostře vyhraňuje proti jakémukoliv porušování lidských práv a na představení výstavy v Berlíně zahrnula do svého díla snímky pořízené během genocidy v Gaze. Přestože její tvorba vyzdvihuje lidskost, Nan Goldin v budoucnost lidstva nevěří. O tom mluví ve svém filmu You Never Did Anything Wrong, který je milostným dopisem živočišné říši. Podle umělkyně by měl totiž svět existovat bez lidí.
Zdroje: Dazed, MoMa, Instagram, Nan Goldin, TikTok

