Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    V dnešní době se zdá, že mnoho milovníků vysoké módy dává přednost oděvům s nápaditými logy. Myslí si: „Proč bych to neukázal, když si to mohu dovolit?“ Ale to je omyl. Opravdový společenský status nespočívá v logu, nýbrž v cítění pro vkus a eleganci. Pravý milovník módy si váží kvalitních materiálů, pečlivě promyšlené struktury a originálních střihů i barev.

    Každý, kdo se o módu zajímá hlouběji a opomíjí rozpoznávací povrchové prvky, si z tohoto článku jistě odnese alespoň jednu věc. Ať už jí bude stylová tote bag, nebo zdánlivě jednoduchá sukně. I když v roce 2024 opět přicházíme na chuť hlasitějším a ikonickým kouskům, výraznost lze projevit diametrálně jinak.

    Logo-free nemusí znamenat tichý luxus ani minimalismus. Připadat si extra můžete i díky zajímavým tvarům

    Prvním okruhem logo-free kousků se nabízí kabelky. Co je však dělá tak vyhledávanými a exkluzivními? Je to především pocit, že vaše módní kreace nejsou ovlivněny pouze viditelnými projevy, ale jsou výrazem vaší skutečné lásky k eleganci. Tím se stávají nejen vaším osobním potěšením, ale i zdrojem obdivu pro ty, kteří si cení subtilního vkusu a nadčasového designu. Vaše kolegyně v kanceláři nebudou mít pocit, že si takovou kabelku nikdy nebudou moct dovolit, zatímco váš stejně módně uvědomělý protějšek ocení váš vkus pro jemnost.

    Zdroj: Toteme

    Ve všech prezentovaných outfitech převládá minimalismus, kdo ale říká, že do této rovnováhy nemůžete prolnout extravaganci? Co vám brání, abyste kabelku od módního domu Toteme nezkombinovali s populárními opulentními rukávy? Právě následný styling z vás dokáže vytvořit krále vkusu. Pojďme si uvést dokonalý příklad: Pokud je vaše kabelka zdobena strukturovanou kůží ve svislých proužcích, zkuste ji doplnit o sukni, která bude mít strukturu vodorovně, čímž vytvoříte zajímavý kontrast i promyšlený vizuální zážitek.

    Zdroj: The Row

    Pokud hledáte módní domy, kde žádný z nabízených kousků není nevkusný nebo na něm doslova není nic špatně, pak se poohlédněte u značek The Row, Toteme nebo Alaïa. Právě díky minimálnímu použití log a typických rozpoznávacích prvků se tyto brandy řadí mezi ty nejvkusnější a nejslušivější. Laicky řečeno, pokud vynesete jakýkoliv kousek z těchto kolekcí, nikdy neuděláte módní faux pas, což je další neocenitelnou výhodou takového oblékání.

    Jak projevit vkus, cit pro módu a zároveň nezůstat tichý? Hrajte si s materiálem a zkoumejte kontrasty

    Projevit cit pro módu a luxus není pouze o výběru značky. Skutečným uměním je schopnost kombinovat promyšlené struktury, zvolené materiály a dokonalé detaily. Například přidání maximalistických šperků může okamžitě povznést každý outfit na zcela novou úroveň. Další možností je „rozseknutí“ monotónnosti pomocí výrazných barev bot. Stačí jediný prvek s odvážnou paletou a celý outfit získá úplně jinou dynamiku. Avšak zapomeňte na již nemoderní kombinování stejné barvy bot a kabelky, nebo kdysi honosné sety šperků.

    Zdroj: Alaïa

    Pro další příkladovou kombinaci stačí prozkoumat prostřední fotografii, kde by vás ani v nejhlubším snu nenapadlo, jak skvělý mix poskytne plisovaný satén se studeně tmavým denimem. Na ten se při příštím nákupu džínových kousků zaměřte, působí vždy kvalitněji a draze.

    Maximální redukce na pouhou podstatu. Absence ozdobných prvků občas znamená větší maximalismus

    Když se oblékáte, je primárně důležité uvědomit si, co zvolenou kreací chceme světu předat. Pokud se bavíme o nápadném minimalismu, chcete-li tichém maximalismu, odstraňte vše takzvaně navíc. Proč košili s objemnými rukávy a zúženou spodní částí doplňovat třeba o populární Prada neck tie? I když to žádný prohřešek není, je to naprosto zbytečné. Nechte košili mluvit samotnou, dostane se jí ve finále větší pozornosti.

    Zdroj: Ann Demeulemeester

    Nečekaně bychom do podobné kategorie předešlých značek zařadili i Ann Demeulemeester, která splňuje všechny výše uvedené požadavky. Její looky jsou na první pohled jednoduché, nezařaditelné, ale při bližším prozkoumání zjistíte, že všechny detaily a atypické prvky mluví přesně naopak. Aktuální lookbook může posloužit i jako inspirace pro vrstvení či materiálové kombinování.

    Místo loga nechte dominovat barvy. Vypoví toho o vás mnohem více a vyjádří nenucenou promyšlenost

    S barvami se to má tak: Nelze určit, která je ošklivá či nenositelná. Záleží na tónu vaší pokožky, na typu postavy a mnoha dalších faktorech. Pokud je vaše kůže téměř nepřirozeně bílá, jistě vám nebude slušet žlutá. Pokud naopak patříte k tmavším typům, bílá si k vám sedne jako yin a yang. Univerzální barvy jsou zemité a přírodní odstíny, které jsou přirozené běžnému životu. Zvláště slušivé jsou pak tóny cherry red a čokoládově burgundy, podobně jako na kabelce Bottega Veneta.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Nakonec je nutné říct, že i když logománie momentálně zažívá extrémní návrat, tak ji zachovejte vkusnou a decentní. Pravý luxus se skrývá v neotřelých kombinacích a umění spojovat zdánlivě neslučitelné.

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Na vlně luxusu bez loga. Obohaťte svůj šatník o logo-free kousky, které křičí opravdovým přepychem

    V dnešní době se zdá, že mnoho milovníků vysoké módy dává přednost oděvům s nápaditými logy. Myslí si: „Proč bych to neukázal, když si to mohu dovolit?“ Ale to je omyl. Opravdový společenský status nespočívá v logu, nýbrž v cítění pro vkus a eleganci. Pravý milovník módy si váží kvalitních materiálů, pečlivě promyšlené struktury a originálních střihů i barev.

    Každý, kdo se o módu zajímá hlouběji a opomíjí rozpoznávací povrchové prvky, si z tohoto článku jistě odnese alespoň jednu věc. Ať už jí bude stylová tote bag, nebo zdánlivě jednoduchá sukně. I když v roce 2024 opět přicházíme na chuť hlasitějším a ikonickým kouskům, výraznost lze projevit diametrálně jinak.

    Logo-free nemusí znamenat tichý luxus ani minimalismus. Připadat si extra můžete i díky zajímavým tvarům

    Prvním okruhem logo-free kousků se nabízí kabelky. Co je však dělá tak vyhledávanými a exkluzivními? Je to především pocit, že vaše módní kreace nejsou ovlivněny pouze viditelnými projevy, ale jsou výrazem vaší skutečné lásky k eleganci. Tím se stávají nejen vaším osobním potěšením, ale i zdrojem obdivu pro ty, kteří si cení subtilního vkusu a nadčasového designu. Vaše kolegyně v kanceláři nebudou mít pocit, že si takovou kabelku nikdy nebudou moct dovolit, zatímco váš stejně módně uvědomělý protějšek ocení váš vkus pro jemnost.

    Zdroj: Toteme

    Ve všech prezentovaných outfitech převládá minimalismus, kdo ale říká, že do této rovnováhy nemůžete prolnout extravaganci? Co vám brání, abyste kabelku od módního domu Toteme nezkombinovali s populárními opulentními rukávy? Právě následný styling z vás dokáže vytvořit krále vkusu. Pojďme si uvést dokonalý příklad: Pokud je vaše kabelka zdobena strukturovanou kůží ve svislých proužcích, zkuste ji doplnit o sukni, která bude mít strukturu vodorovně, čímž vytvoříte zajímavý kontrast i promyšlený vizuální zážitek.

    Zdroj: The Row

    Pokud hledáte módní domy, kde žádný z nabízených kousků není nevkusný nebo na něm doslova není nic špatně, pak se poohlédněte u značek The Row, Toteme nebo Alaïa. Právě díky minimálnímu použití log a typických rozpoznávacích prvků se tyto brandy řadí mezi ty nejvkusnější a nejslušivější. Laicky řečeno, pokud vynesete jakýkoliv kousek z těchto kolekcí, nikdy neuděláte módní faux pas, což je další neocenitelnou výhodou takového oblékání.

    Jak projevit vkus, cit pro módu a zároveň nezůstat tichý? Hrajte si s materiálem a zkoumejte kontrasty

    Projevit cit pro módu a luxus není pouze o výběru značky. Skutečným uměním je schopnost kombinovat promyšlené struktury, zvolené materiály a dokonalé detaily. Například přidání maximalistických šperků může okamžitě povznést každý outfit na zcela novou úroveň. Další možností je „rozseknutí“ monotónnosti pomocí výrazných barev bot. Stačí jediný prvek s odvážnou paletou a celý outfit získá úplně jinou dynamiku. Avšak zapomeňte na již nemoderní kombinování stejné barvy bot a kabelky, nebo kdysi honosné sety šperků.

    Zdroj: Alaïa

    Pro další příkladovou kombinaci stačí prozkoumat prostřední fotografii, kde by vás ani v nejhlubším snu nenapadlo, jak skvělý mix poskytne plisovaný satén se studeně tmavým denimem. Na ten se při příštím nákupu džínových kousků zaměřte, působí vždy kvalitněji a draze.

    Maximální redukce na pouhou podstatu. Absence ozdobných prvků občas znamená větší maximalismus

    Když se oblékáte, je primárně důležité uvědomit si, co zvolenou kreací chceme světu předat. Pokud se bavíme o nápadném minimalismu, chcete-li tichém maximalismu, odstraňte vše takzvaně navíc. Proč košili s objemnými rukávy a zúženou spodní částí doplňovat třeba o populární Prada neck tie? I když to žádný prohřešek není, je to naprosto zbytečné. Nechte košili mluvit samotnou, dostane se jí ve finále větší pozornosti.

    Zdroj: Ann Demeulemeester

    Nečekaně bychom do podobné kategorie předešlých značek zařadili i Ann Demeulemeester, která splňuje všechny výše uvedené požadavky. Její looky jsou na první pohled jednoduché, nezařaditelné, ale při bližším prozkoumání zjistíte, že všechny detaily a atypické prvky mluví přesně naopak. Aktuální lookbook může posloužit i jako inspirace pro vrstvení či materiálové kombinování.

    Místo loga nechte dominovat barvy. Vypoví toho o vás mnohem více a vyjádří nenucenou promyšlenost

    S barvami se to má tak: Nelze určit, která je ošklivá či nenositelná. Záleží na tónu vaší pokožky, na typu postavy a mnoha dalších faktorech. Pokud je vaše kůže téměř nepřirozeně bílá, jistě vám nebude slušet žlutá. Pokud naopak patříte k tmavším typům, bílá si k vám sedne jako yin a yang. Univerzální barvy jsou zemité a přírodní odstíny, které jsou přirozené běžnému životu. Zvláště slušivé jsou pak tóny cherry red a čokoládově burgundy, podobně jako na kabelce Bottega Veneta.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Nakonec je nutné říct, že i když logománie momentálně zažívá extrémní návrat, tak ji zachovejte vkusnou a decentní. Pravý luxus se skrývá v neotřelých kombinacích a umění spojovat zdánlivě neslučitelné.

    ― Reklama ―

    Róby Alžběty II. znovu září. Velká výstava odhaluje příběhy jejího stylu

    Výstava věnovaná Alžbětě II. představuje desítky jejích ikonických rób i doplňků, které dlouho formovaly vizuální podobu britské monarchie. Návštěvníci mohou nahlédnout do zákulisí stylu Alžběty II., jeho symboliky i vývoje napříč dekádami. Expozice odhaluje nejen propracované detaily oděvů, ale také příběhy návrhářů, tradic a událostí, jež se do nich otiskly.

    Greenpeace našel nebezpečné látky v oblečení Shein. Překračují limity EU

    Fast fashion řetězec Shein čelí v Evropě další kauze. Německá odnož neziskové organizace Greenpeace odhalila nejnovější report, dle kterého v jeho oblečení našla nebezpečné látky. Jejich množství přitom přesahuje hranice předepsané Evropskou unií. Potenciálně toxické chemikálie pak mohou vést k řadě onemocnění, poškozují ovšem také životní prostředí.

    Paříž dobývá čerstvý designový skvost. Café Nuances otevírá novou pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paříži se mění v magnet pro generaci, která vyhledává design s naprostou vizuální razancí. Le Marais získává prostor, jenž pracuje s intenzivní estetikou a přitahuje pozornost rychlostí virálního postu. Atmosféra vibruje kovovým leskem, červeným světlem a podmanivým minimalismem. Kavárna posouvá běžný rituál do sféry, kde se design stává zážitkem. Zapisuje se mezi lokace, jež sdílení podporují jako součást své identity.

    Magazín Complex zveřejnil seznam módních ikon. Je ale opravdu relevantní?

    Magazín Complex zveřejnil seznam 25 módních ikon 21. století a potvrdil tím svou fascinaci popkulturními stálicemi. Výběr sestavený ze jmen, která vládnou globálním trendům a obálkám časopisů, zvýrazňuje sílu mainstreamu. Žebříček prezentuje osobnosti s obří mediální gravitací a odhodláním tvořit vlastní vizuální jazyk. Reflektuje současnou touhu po ikonách, jež dokáží okamžitě rezonovat s publikem. Zapomíná ale, že módní scéna dýchá i jinými barvami a touží po nových tvářích.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Znáte nejlehčí tkaninu na světě? Super Organza vznikla tak trochu „omylem“

    Super Organza patří k nejtenčím a nejlehčím tkaninám, které kdy člověk vytvořil. I když neplánovaně. Pochází z Japonska, z vývoje společnosti Amaike LLC, jejíž know-how vychází z technologického inženýrství v oblasti látek. Vlákna o tloušťce jedné pětiny lidského vlasu tvoří materiál o hmotnosti pěti gramů na metr čtvereční. Prada ho použila pro jaro 2024, zatímco Balenciaga ho zařadila do haute couture řady pro podzim 2025. V módních domech se z technického zázraku stala vysoce žádaná látka.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―