Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Sociální sítě jako TikTok nebo YouTube ovládla upřímnost. Jejich uživatelé se zamilovali do nového trendu, známého jako deinfluencing. Vlivné osobnosti internetu se při něm snaží dávat pravdivé recenze a odrazují od nákupu některých populárních produktů.

    Zvyšující se životní náklady ovlivnily i trendy sociálních sítí. Lidé jsou totiž čím dál více unavení z influencerů, kteří je tlačí do nákupu nového „hype“ produktu. Už je nebaví se neustále utápět ve svém FOMO (fear of missing out). Náladu části společnosti však vycítili influenceři, kteří ve svých videích odběratelům doporučují co si rozhodně nepořídit. Odstartovali tím nechtěně nový trend deinfluencingu.

    Vlivné osobnosti sociálních sítí se tím snaží poukázat na to, že populární produkty internetu za to, navzdory své vysoké cenně, nestojí. Například tvůrkyně videí na TikToku Valeria Fride varovala před šamponem a kondicionérem značky Olaplex nebo tvářenkou od Dior s názvem Backstage Rosy Glow. Její upřímná recenze si následně vysloužila více než 1,3 milionu zhlédnutí. Samotný hashtag #deinfluencing má dosud na TikToku více než 159,6 milionu zobrazení.

    @valeriafride Don’t buy everything you see on here 🥹 #deinfluencing #beautytips #sephorahaul ♬ Her Way (Sped Up) – PARTYNEXTDOOR

    Podobné kritické recenze ovšem nejsou úplnou novinkou. Už dříve byla například na YouTube oblíbená takzvaná anti-haul videa. Současný trend je ale o něco silnější. Někteří influenceři totiž nesdílí pouze upřímný názor, kritizují zároveň kulturu konzumu, která uživatele sociálních sítí tlačí do nikdy nekončících nákupů. „Lidé už jsou unavení z toho, že musí každý den poslouchat, co nového zase potřebují,“ okomentoval rostoucí trend pracovník marketingové agentury Goat Jago Sherman.

    Influenceři si vybrali upřímnost. Vyhrála nad obavou ze ztráty sponzorů

    Kořeny nového trendu leží také ve snaze influencerů zachovat si své sledující. Postupně totiž zjistili, že si čím dál více cení upřímnosti, namísto nekončícího přílivu doporučení luxusních produktů. O zásadní krok se pro influencery jedná také proto, že značí konec jejich obav ze ztráty partnerů. Negativní recenze totiž mohou vést k tomu, že jim známé značky přestanou posílat své vzorky zdarma. Pro firmy totiž jinak představují levnou a výhodnou reklamu.

    @michelleskidelsky Replying to @krishateresa 🫡🫡 my bank account hates me, save yours while you can #deinfluencing ♬ original sound – michelle

    Trend deinfluencingu však čelí také kritice. Někteří uživatelé totiž poukazují na to, že se jedná pouze o jiný druh influencingu, takzvaný reinfluencing. Místo populárního produktu jen influenceři doporučují jiný, jimi skutečně oblíbený. Zůstává pak otázkou, zda je deinfluencing skutečně jen trend, nebo dokáže změnit nákupní zvyky milionů sledujících.

    Zdroj: Business of Fashion, The Guardian, CNET, TikTok

    Foto:Pexels

    Na sociálních sítích se rodí revoluce. Deinfluencing se těší čím dál větší oblibě

    Louis Vuitton vyrazil do Číny. Nicolas Ghesquière odhalil pre-fall Voyager kolekci v Šanghaji

    Módní společnost Louis Vuitton se, stejně jako ostatní luxusní značky, čím dál více zaměřuje na trh v Číně. Není tedy překvapením, že se její kreativní ředitel Nicolas Ghesquière rozhodl odhalit svou pre-fall kolekci Voyager právě v Šanghaji. Při tvorbě návrhů navíc spolupracoval s tamními umělci.

    Nejprestižnější módní událost se blíží. Met Gala 2024 jako „Zahrada času“

    Costume Institute Gala, hovorově Met Gala, se letos koná v pondělí 6. května. Benefiční galavečer Metropolitního muzea v New Yorku uvedou Zendaya, Jennifer Lopéz, Chris Hemsworth a Bad Bunny. Téma "Zahrada času" navazuje na tamní výstavu Kostýmního institutu, s názvem Sleeping beauties: Reawakening Fashion. Objevte s námi všechny důležité informace a připomeňte si předešlé ročníky.

    Vláda quiet luxury trvá. Potvrdily to výsledky Brunello Cucinelli z prvního čtvrtletí

    Italská luxusní značka Brunello Cucinelli zveřejnila výsledky z prvního čtvrtletí. Na rozdíl od skupiny LVMH pak slaví značný úspěch. Její prodeje totiž v uplynulých třech měsících vzrostly o 16,5 procenta. Jedná se tedy také o ukazatel toho, že obliba stylu známého jako quiet luxury stále trvá.

    Uživatelé TikToku přetváří síť na „reálnější“ místo. Sdílí své nejhlubší myšlenky

    Sdílení problémů nám často přináší úlevu. Hlavně kvůli tomu, že vyslovení našich myšlenek nám pomáhá chápat, co nás trápí. Zároveň ale přichází naděje, slibující pochopení ostatních. Občas dokonce zjistíme, že jim na srdci leží stejná trápení. Také proto sociální síť TikTok uchvátil trend, podporující podobná přiznání.