More

    Kolekce pro jaro a léto 2024 italské značky Moschino vzdá hold jejímu zakládajícímu návrháři. Zároveň totiž oslaví své 40. výročí. Na nejnovějších návrzích se proto budou podílet čtyři prominentní návrhářky současné módní scény.

    Franco Moschino odstartoval svoji značku v Miláně roku 1983. Od té doby se mu dařilo módu propojovat s pop-art a vnášet do ní nejen hravost, ale i ironii. Při příležitosti 40. výročí známé módní společnosti proto jeho práci vzdají hold čtyři různé návrhářky. Společně vytvoří kolekci pro jaro a léto 2024. Každá z nich navrhne deset looků, které představí na milánském týdnu módy dne 21. září.

    Zároveň se jedná o způsob, kterým chce vedení značky pokrýt „mezeru“, která vznikla po odchodu posledního kreativního ředitele značky. Jeremy Scott oznámil ukončení spolupráce s italskou firmou po deseti letech letos v březnu. Není dosud jasné, kdo ho v jeho pozici nahradí. Spekuluje se ovšem o tom, že by módní společnost mohla jeho nástupce oznámit právě po zářijové přehlídce. „Bude se jednat o poctu Franca Moschino,“ popsalo dále její vedení.

    Mezi vybrané návrhářky pro nadcházející velkolepou show patří Carlyne Cerf de Dudzeele, která je známá svým uměním kombinovat streetwear a couture. Další z nich je Katie Grand proslavená svým výstředním pop stylem. Návrhářka Gabriella Karefa-Johnson je zase známá především svou prací pro časopisy jako Garage nebo Vogue USA. Čtvrtou účastnicí chystané pocty je Lucia Liu, jedna z nejprominentnějších návrhářek Číny.

    Jeremy Scott uměl na Moschino zkušeně navázat svou inspirací ve světě pop kultury

    Franco Moschino započal svou kariéru roku 1971, když začal pracovat pro Gianni Versace. Roku 1983 ovšem založil dvě vlastní společnosti. Kromě Moschino Couture! tak stál v čele také společnosti známé jako Moonshadow. Už od svých začátků inovoval módu vlastním originálním způsobem. Nebál se hrát si s klasickými kousky, jako jsou například obleky nebo šaty. Vytvořil proto například sukni tvořenou pouze z pánských kravat.

    Po jeho smrti roku 1994 nastoupila do vedení jeho pravá ruka návrhářka Rossella Jardini. Po ní už značku vedl pouze Jeremy Scott. Také on úspěšně navázal na odkaz Moschino. Stejně jako známý návrhář totiž využíval odkazy na pop kulturu. Do svých návrhů tak v minulosti zapojil například symboly řetězce McDonalds nebo panenky Barbie. Jeho kousky proto také zaujaly ikonické celebrity jako Katy Perry, Kacey Musgraves nebo Madonnu.

    Zdroj: Fashion Network, WWD, Show Studio, Instagram, YouTube

    Moschino oslaví 40. výročí ve velkém. Nabídne módní přehlídku z dílen čtyř návrhářek

    Módní novinky v kostce: Loewe má novou ambasadorku, Chanel vydal luxusní rtěnky a Bulgari odhalil kabelku Roma

    Konec týdne přináší novinky ze světa módy. Společnost Loewe zveřejnila jméno nejnovější ambasadorky. Stane se jí čínská herečka a zpěvačka Yang Mi. Chanel zase ohromil své fanoušky novou řadou luxusních rtěnek. Bulgari pro změnu oslavuje vydání nového modelku kabelky s názvem Roma. Barcelonský týden svatební módy pak odhalil první část nadcházející kampaně.

    Vlakem Belle Epoque zpátky v čase. Nasedněte do skutečné hvězdy proslulé švýcarské železnice

    Máte chuť si trochu zacestovat v čase? Pod luxusním cestováním si obvykle představíme soukromé tryskáče, jachty nebo sporťáky. Ale co exkluzivní, romantická cesta vlakem Belle Epoque, která vás přenese uprostřed švýcarských Alp do zlaté éry Orient Expressu.

    Paříž zhlédla další přehlídky. Na scénu nastoupil Marni, Dries Van Noten, Courrèges i Rahul Mishra

    Návštěvníci Pařížského týdne módy si užili další vysoce očekávané přehlídky. Patřila mezi ně minimalistická a elegantní show značky Courrèges. Oceněná byla ovšem i show indického návrháře Rahul Mishra, která přinesla paletu pestrých barev. Úspěšnou premiéru pak oslavila společnost Marni. V Paříži totiž prezentovala poprvé. Van Dries Noten zase překvapil eklektickými variantami klasických kousků.

    It bags jako investice: Které modely od Fendi se vyplatí?

    Absolutně nejprodávanější kabelkou značky Fendi je s největší pravděpodobností legendární Baguette. Po svém debutu v 90. letech způsobila značný rozruch a je často označována za první it bag moderní éry. Značka sama mimo jiné aktivně rozšiřuje své portfolio o další úspěšné modely. Pojďte se s námi podívat, které kabelky mohou představovat nový investiční kousek do vašeho šatníku.