Speciální cruise a resort řady fungují jako pomyslný most mezi hlavními ready-to-wear kolekcemi. Zatímco největší módní domy na jejich počest pořádají speciální přehlídky, ostatní luxusní značky zůstávají u kampaní. Řada z nich proto nedávno odhalila nejnovější návrhy pro jaro příštího roku. Inspiraci čerpají z historie, tarot karet, Paříže či módy 90. let.
Erdem pohlédl do minulosti. Resort kolekci založil na módě 17. století
Například módní dům Erdem tentokrát odcestoval se svou resort kolekcí pro jaro 2026 do minulosti. Při tvorbě návrhů se totiž inspiroval tehdejší německou entomoložkou a botanickou ilustrátorkou Marií Sibyllou Merian. Historické prvky, jako zdobené límce nebo jemná krajka, tak doplňovaly modernější detaily v podobě skládaných šatů, zdobených výšivek nebo praktických kabelek.





Zdroj: Erdem
Khaite vzdává čest „devadesátkám“. V kolekci vyzdvihuje protiklady
Kreativní ředitelka značky Khaite Catherine Holstein pro změnu načerpala inspiraci v 90. letech minulého století, ve kterých dospívala. Poctila proto tehdejší různorodý styl, spojující protikladné prvky všemožných subkultur. V resort kolekci si proto najde své každý, tedy milovníci minimalismu, comeback zažívající boho estetiky, temnějších grunge prvků nebo klasických animal prints.





Zdroj: Khaite
Glenn Martens nelení. Navzdory nové roli nezapomíná ani na Diesel
Talentovaného návrháře Glenna Martens čeká za měsíc velký debut. Na blížícím se Pařížském týdnu haute couture módy totiž odhalí svůj debut pro značku Maison Margiel. Zároveň ale nadále zůstává i šéfem značky Diesel. V její nejnovější resort kolekci ukázal, že na ni rozhodně nezapomněl. Naopak, umně v ní propojil typické „cruise“ kousky s denimem, roky definujícím známý brand.
Gabriela Hearst otevřela dveře spiritualismu. Návrhy vychází z tarotů
Resort kolekce úspěšné návrhářky Gabriely Hearst tentokrát nese skrytý význam. Designérka se totiž při její tvorbě inspirovala tarot kartami, na základě nichž hodlá postavit i své další očekávané řady. Motiv karet zachytila pomocí barev, symbolizujících jisté hodnoty. Modrá zastoupila moudrost, růžová lásku a zelená kreativitu. Všechny návrhy však opět vystihuje elegantní minimalismus.





Zdroj: Gabriela Hearst
Courrèges prozkoumal ulice Paříže. Naskočil na trend Mirrors of Paris
Kreativní ředitel Courrèges Nicolas Di Felice odhalil v resort kolekci svůj typický mix jemných struktur, minimalismu a sportovního nádechu. Pro zachycení návrhů si na pomoc přizval 18 múz a přátel módního domu. Za úkol jim dal „nafotit“ kolekci v pomyslných zrcadlech Paříže, odrážejících její ulice. Odkázal tím na aktuální selfie trend na sociálních sítích s názvem Mirrors of Paris.





Zdroj: Courrèges
Zdroje: WWD, Luxferity, Les Facons, Hypebeast, Instagram