Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Seznam módních domů hledajících nové kreativní ředitele se nadále rozšiřuje. Designér Peter Do totiž ve středu oznámil svůj odchod z vedení Helmut Lang. U značky přitom pracoval jen dva roky. Změnu zažije také společnost 3.1 Phillip Lim. Po 20 letech se rozloučí se svým návrhářem i spoluzakladatelem Phillipem Lim.

    Helmut Lang hledá nového návrháře. Peter Do opustí značku po dvou letech

    Vedení Helmut Lang překvapilo ve středu módní scénu prohlášením o odchodu svého současného kreativního ředitele. Designér Peter Do opustí značku po dvou letech koncem listopadu. Důvod pro ukončení spolupráce přitom není zcela jasný. „Chci Peterovi vyjádřit nejhlubší vděk za jeho výjimečné kreativní vedení a vizi,“ prohlásil ovšem dle WWD ředitel Helmut Lang Kazumi Yanai.

    Poslední kolekcí, kterou designér pro společnost vytvoří, se stane pre-fall řada pro rok 2025. Talentovaný návrhář prozatím neoznámil, jaké jsou jeho budoucí plány. V roce 2018 ovšem založil vlastní značku, které se bude nejspíše nadále věnovat. U Helmut Lang se přitom staral o tvorbu jak dámských, tak pánských kolekcí. Možností má přitom na současné módní scéně hned několik.

    Volné místo kreativního ředitele má totiž nadále módní dům Chanel nebo Fendi. Spekuluje se také o odchodu návrháře Jonathana Anderson z vedoucí role u Loewe. Značka Helmut Lang pak vznikla už v roce 1986, kdy ji založil stejnojmenný návrhář. Od té doby se stala zářící hvězdou na poli minimalistické, avšak edgy módy. Úspěšný designér ovšem módní průmysl opustil roku 2005.

    3.1 Phillip Lim ztratí svého spoluzakladatele. „Otec“ značky hledá novou vizi

    Nečekanou novinkou se stal rovněž odchod amerického návrháře Phillipa Lim z jeho stejnojmenné značky. V roce 2005 ji spoluzaložil se svým byznys partnerem Wen Zhou. Dle překvapivého oznámení ovšem brand zůstane pouze v rukách Zhou. Phillip Lim pak opustí roli nejen vlastníka společnosti, ale i kreativního ředitele. Rovněž jeho následující plány nejsou zatím známé.

    Není také jisté, kdo návrháře v jeho dosavadní návrhářské pozici nahradí. „Značka se posouvá do nové kapitoly a my jsme moc pyšní na to, co jsme vybudovali a sílu upřímné komunity, která nás obklopuje,“ popsalo pak podnikatelské duo své pocity. Oba partneři rovněž dodali, že je změna přirozeným bodem v jejich vývoji, definovaném rozdílnými vizemi budoucnosti.

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Módní scéna zažívá další změny. Se svými designéry se loučí Helmut Lang i 3.1 Phillip Lim

    Seznam módních domů hledajících nové kreativní ředitele se nadále rozšiřuje. Designér Peter Do totiž ve středu oznámil svůj odchod z vedení Helmut Lang. U značky přitom pracoval jen dva roky. Změnu zažije také společnost 3.1 Phillip Lim. Po 20 letech se rozloučí se svým návrhářem i spoluzakladatelem Phillipem Lim.

    - Reklama -

    Helmut Lang hledá nového návrháře. Peter Do opustí značku po dvou letech

    Vedení Helmut Lang překvapilo ve středu módní scénu prohlášením o odchodu svého současného kreativního ředitele. Designér Peter Do opustí značku po dvou letech koncem listopadu. Důvod pro ukončení spolupráce přitom není zcela jasný. „Chci Peterovi vyjádřit nejhlubší vděk za jeho výjimečné kreativní vedení a vizi,“ prohlásil ovšem dle WWD ředitel Helmut Lang Kazumi Yanai.

    Poslední kolekcí, kterou designér pro společnost vytvoří, se stane pre-fall řada pro rok 2025. Talentovaný návrhář prozatím neoznámil, jaké jsou jeho budoucí plány. V roce 2018 ovšem založil vlastní značku, které se bude nejspíše nadále věnovat. U Helmut Lang se přitom staral o tvorbu jak dámských, tak pánských kolekcí. Možností má přitom na současné módní scéně hned několik.

    Volné místo kreativního ředitele má totiž nadále módní dům Chanel nebo Fendi. Spekuluje se také o odchodu návrháře Jonathana Anderson z vedoucí role u Loewe. Značka Helmut Lang pak vznikla už v roce 1986, kdy ji založil stejnojmenný návrhář. Od té doby se stala zářící hvězdou na poli minimalistické, avšak edgy módy. Úspěšný designér ovšem módní průmysl opustil roku 2005.

    - Reklama -

    3.1 Phillip Lim ztratí svého spoluzakladatele. „Otec“ značky hledá novou vizi

    Nečekanou novinkou se stal rovněž odchod amerického návrháře Phillipa Lim z jeho stejnojmenné značky. V roce 2005 ji spoluzaložil se svým byznys partnerem Wen Zhou. Dle překvapivého oznámení ovšem brand zůstane pouze v rukách Zhou. Phillip Lim pak opustí roli nejen vlastníka společnosti, ale i kreativního ředitele. Rovněž jeho následující plány nejsou zatím známé.

    Není také jisté, kdo návrháře v jeho dosavadní návrhářské pozici nahradí. „Značka se posouvá do nové kapitoly a my jsme moc pyšní na to, co jsme vybudovali a sílu upřímné komunity, která nás obklopuje,“ popsalo pak podnikatelské duo své pocity. Oba partneři rovněž dodali, že je změna přirozeným bodem v jejich vývoji, definovaném rozdílnými vizemi budoucnosti.

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Ferragamo jako óda na Harlem. Značka postavila řadu na Lole Todd

    Maximilian Davis rozvinul pro Ferragamo atmosféru, která dýchá energií jazzového věku a zároveň přetváří jeho vizuální jazyk do moderny. V sále s měkkým kobercem se tak rozehrála scéna, kde se třpyt střídal s architekturou střihů a světlo sklouzávalo po texturách jako po notách. Řada fungovala jako rytmická báseň, v níž každý look zastával vlastní verš. Připomněla, jak se dá tradice umně přepsat do nového vyprávění.

    Dries Van Noten přepisuje léto. Nová kolekce pluje na vlnách

    Paříž zažila okamžik, kdy se móda přetavila ve výbuch barev. Julian Klausner proměnil přehlídku Dries Van Noten v dramatický obraz, který evokoval energii oceánu. Diváci nevnímali jen šaty, kabáty či topy. Cítili módní rytmus, jenž proudil celým sálem. Každý tón hudby, každý krok modelky a každý střih oděvu se spojily do jediné vizuální hry.

    Dior odhalil svůj debut. Jonathan Anderson se nebojí riskovat

    Pařížský týden módy odkryl oponu snad nejočekávanějšího debutu letošní sezóny. Návrhář Jonathan Anderson úspěšně představil svou první dámskou kolekci pro módní dům Dior. Umně propojil historické prvky a dědictví zakladatele značky, na návrzích však zanechal rovněž silnou stopu vlastní estetiky. Jedno je jasné, designér vsadil na risk.

    TikTok highlights: Virální trend učí, že život není jen o práci

    Uživatele sociální sítě TikTok pohltil nový trend. Virální "5 to 9 routine" videa odhalují denní režim jejich tvůrců, kteří se snaží využít čas mimo práci na maximum. Většinou to znamená, že vstávají v pět hodin ráno a až do devíti hodin, kdy začínají pracovat, posilují, meditují nebo chodí na procházky. Jedná se však o estetickou inspiraci, nebo další druh tlaku?

    Prada uvedla kolekci Body of Composition. Vzniká z chaosu dnešního světa

    Milánské přehlídkové molo se proměnilo v oranžový kaleidoskop, na kterém módní dům Prada odhalil kolekci pro příští jaro a léto. Miuccia Prada a Raf Simons předvedli šatník, jenž dýchá svobodou a současně pracuje s laboratorní přesností. Každý look tak působil jako kompozice, jež záměrně porušuje řád a skládá nové proporce. Na přehlídkové dráze se tentokrát zrodila móda připravená na proměnlivost digitálního věku.

    Extrémně dokonalé modelky i virtuální osobní stylisti. AI ovládla fashion svět

    Zdá se, že se AI stává novou hvězdou módních akcí. Ralph Lauren debutoval v New Yorku s konverzačním asistentem, jenž zákazníkům radí, jak kombinovat jednotlivé kousky oblečení, zatímco startupy Vivrelle a Glance AI nabídly virtuální stylisty a digitální zkoušení outfitů. Spolu s fascinací z nových možností ale přicházejí i obavy, že umělá inteligence může v módním světě ohrozit ty, kteří byli dosud jeho tváří.

    Milánský týden módy září v plné síle. Dokázal to Moschino, Etro i Emporio Armani

    Další ze světových týdnů módy sklízí úspěch. Na scénu v úterý nastoupil Milánský týden módy, který předvedl očekávané návrhy z dílny Gucci, Prada či Diesel. Nadále ale pokračuje v plné síle, a to pomocí přehlídek od módních domů, jako je Moschino nebo Etro. Emporio Armani pak odhalil poslední kolekci Giorgia Armani, jenž zemřel začátkem září.

    Značka Gisou uzavřela sladké partnerství. Lip oils oslaví luxusními dezerty

    Beauty brand Gisou odhalil spolupráci, jež má za cíl doplnit tři nové příchutě jejího ikonického lip oil. Jelikož produkty na rty inspirovaly sladké pochutiny, uzavřela společnost spolupráci s vyhlášeným francouzským cukrářem Cedricem Grolet. Ten vytvořil tři dezerty ukrývající Mirsalehi med, tedy ingredienci, na které stojí samotné Gisou.

    Modely v průsvitných vejcích. Diesel proměnil Milán v hrací pole

    Milán zaplavila záře obřích průsvitných vajec, ve kterých pózovali modelové a modelky kolekce Diesel SS26. Glenn Martens rozpoutal hru, která vtáhla celé město do víru překvapení. Místo tradičního mola vznikla interaktivní trasa, kde každý nález znamenal nový zážitek a setkání s kolekcí. Diváci se stávali hráči, objevující módu ve chvíli, kdy se rodí.

    Simone Rocha složila ódu na adolescenci. Zachytila její křehkost i odvahu

    Simone Rocha otevírá novou kapitolu jara, v níž se prolíná něha dívčích let s dravým výrazem současnosti. Kolekce pro jaro a léto 2026 působí jako scénář k dospívání, kde se každé gesto mění v symbol touhy po svobodě. Londýnské molo se proměnilo v intimní divadlo, v němž křehké materiály a provokativní střihy vytvářejí obrazy fantazie i teen vzpoury. Každý detail odkrývá hravost, jež zůstává skrytá za odvážnou konstrukcí.

    TikTok highlights: Trendy rutina ukrývá klíč k uklizenému domovu

    Sociální síť TikTok vytvořila zákoutí pro různorodé koníčky, návyky nebo odvětví. Takzvaný Cleantok například nabízí videa plná tipů na to, jak efektivněji uklidit svůj domov. V současnosti dobývá platformu s rituálem zvaným Closing Shift, slibujícím čistější domov a klidnější mysl. Radí na konec dne zařadit půlhodinovou organizační a uklízecí rutinu.

    Adidas track pants jsou podzimní must-have. Dokazuje to Pinterest i celebrity

    Podzim je tady a s ním i další módní must-have: Adidas track pants. Široké sportovní kalhoty ovládají ulice, sociální sítě i přehlídková mola. Už dávno nejsou jen sportovní klasikou. V poslední době jsme je mohli spatřit například na Rihanně, Gigi Hadid či na návštěvnících MBPFW. Track pants tak dokazují, že pohodlí a elegance mohou jít ruku v ruce.

    Gucci podtrhl novou kolekci. Překvapil premiérou krátkého filmu

    Debut návrháře Demny Gvasalia u italského módního domu Gucci přesáhl hranice klasické kolekce. Designér v pondělí večer odhalil vysoce očekávaný look book. V úterý však fotografie přenesl do reálného světa. Návrhy se totiž objevily v krátkém snímku The Tiger, z dílny režisérů Spika Jonze a Haliny Reijn. Vynesli je i hosté exkluzivní premiéry.

    Hedi Slimane obvinil Celine. Značka má kopírovat jeho fotografický styl

    Pokud v módním průmyslu existuje někdo, kdo si nenechá skákat po hlavě, pak je to Hedi Slimane. Legendární a svérázný designér nedávno veřejně a ostře kritizoval „okopírovaný“ vizuální styl v aktuální kampani Celine. Pro značku pracoval sedm let až do loňského října. Tento případ pak otevírá v odvětví s neustále se měnící dynamikou širší diskusi o významu pojmu „kreativní ředitel“ ve vztahu k luxusním značkám.

    Burberry naservíroval „šedesátky“. Vzdal hold britské hudební scéně

    Pětidenní módní shon Londýnského fashion weeku uzavřel v pondělí večer módní dům Burberry. Kreativní ředitel Daniel Lee tentokrát zaměřil svou pozornost na "šedesátky". Pro nadcházející jaro a léto totiž naservíroval kolekci, která vzdala hold nejen tehdejší době, ale také britské hudební scéně. Na mole nechyběly pestré barvy ani mini sukně.

    Toxická maskulinita a její dopady. Pánové, víte jak se nestát snadným terčem?

    Toxická maskulinita se objevuje v autoritativních situacích, kde síla, nátlak a kontrola definují vztahy. Vzorec působí na muže drtivě a testuje jeho odolnost. V práci, rodině i sportu vytváří tlak, který ho nutí zpochybňovat vlastní hodnotu a schopnosti. Každý muž, jenž se s tím setká, stojí před výzvou, jak si uchovat sebeúctu. Schopnost situaci rozpoznat představuje první krok k ochraně vlastní psychiky.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―