Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní svět i nadále pociťuje dopad post-pandemického ekonomického zpomalení. Nejvíce jsou jeho negativní následky znát v Číně. Luxusní značky proto na tamním trhu mění svou dosavadní strategii. Místo střední třídy se zaměřují na nejbohatší zákazníky. O něco větší výzvě pak bude v nadcházejícím období čelit také módní společnost Burberry.

    Luxusní módní společnosti mění tváří v tvář současné ekonomické krizi své marketingové strategie. Nadále totiž musí bojovat s negativními dopady způsobenými světovou pandemií. Prvotní boom prodeje po uvolnění karantén totiž opadl. Nyní se zákazníci snaží naopak šetřit, a to i kvůli trvající inflaci. Snad nejsilněji takové následky pociťuje Čína. Zároveň se totiž vyrovnává s vysokou nezaměstnaností a krizí na trhu s nemovitostmi.

    Vedení módních značek se proto na tamním trhu rozhodlo z kdysi poměrně bohaté střední třídy přeorientovat na nejbohatší zákazníky. Takzvaní velice důležití klienti jsou totiž lidé, kteří si mohou i nadále dovolit utrácet. Příkladem je podnikatelka Diana Wang, která pravidelně nakupuje v obchodech jako Cartier, Tiffany nebo Chopard. Podobné zákazníky, jako je ona, pak společnosti nalákají na speciální zážitky.

    Příkladem je třeba exkluzivní gala večeře, jejíž součástí je také představení nejnovějších produktů. „Cítíte se privilegovaní. Je to velká část toho, proč u těchto značek nakupuji,“ popsala samotná Wang. Mezi další podobné akce patří soukromé setkání se slavnými návrháři. Podle analytiků z firmy HSBC je asi pět procent spotřebitelů luxusního zboží zodpovědných za 35 procent jejich prodeje v Číně.

    Společnost Burberry je v mimořádně složité pozici. V ekonomické krizi se musí znovu uchytit

    Konec post-pandemického boomu pak o něco více dopadá na společnost Burberry. Oproti ostatním luxusním značkám proto bude nadcházející sezónu čelit těžší výzvě. Vedení společnosti totiž minulý týden varovalo, že se mu nejspíše nepodaří dostát roční prognóze příjmů. Například analytici firmy JPMorgan rovněž prohlásili, že Burberry je v porovnání se svými konkurenty v „mimořádně složité pozici“.

    Důvodem je nelehký úkol pozvednout marketing značky na vyšší úroveň ve chvíli, kdy se mnozí zákazníci snaží luxusním nákupům spíše vyvarovat. Značka totiž začátkem roku zažila značnou proměnu, a to s nástupem nového kreativního ředitele Daniela Lee. I když je jeho vedení prozatím hodnoceno pozitivně, obdiv na sociálních sítích nestačí. Společnost potřebuje navýšit především počet klientů, kteří si s sebou skutečně z luxusní pobočky nějaký produkt odnesou.

    Zdroje: Fashion Network, Reuters, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Módní business novinky: Konec post-pandemického boomu trápí luxusní značky v Číně i vedení Burberry

    ― Reklama ―

    Módní svět i nadále pociťuje dopad post-pandemického ekonomického zpomalení. Nejvíce jsou jeho negativní následky znát v Číně. Luxusní značky proto na tamním trhu mění svou dosavadní strategii. Místo střední třídy se zaměřují na nejbohatší zákazníky. O něco větší výzvě pak bude v nadcházejícím období čelit také módní společnost Burberry.

    Luxusní módní společnosti mění tváří v tvář současné ekonomické krizi své marketingové strategie. Nadále totiž musí bojovat s negativními dopady způsobenými světovou pandemií. Prvotní boom prodeje po uvolnění karantén totiž opadl. Nyní se zákazníci snaží naopak šetřit, a to i kvůli trvající inflaci. Snad nejsilněji takové následky pociťuje Čína. Zároveň se totiž vyrovnává s vysokou nezaměstnaností a krizí na trhu s nemovitostmi.

    Vedení módních značek se proto na tamním trhu rozhodlo z kdysi poměrně bohaté střední třídy přeorientovat na nejbohatší zákazníky. Takzvaní velice důležití klienti jsou totiž lidé, kteří si mohou i nadále dovolit utrácet. Příkladem je podnikatelka Diana Wang, která pravidelně nakupuje v obchodech jako Cartier, Tiffany nebo Chopard. Podobné zákazníky, jako je ona, pak společnosti nalákají na speciální zážitky.

    Příkladem je třeba exkluzivní gala večeře, jejíž součástí je také představení nejnovějších produktů. „Cítíte se privilegovaní. Je to velká část toho, proč u těchto značek nakupuji,“ popsala samotná Wang. Mezi další podobné akce patří soukromé setkání se slavnými návrháři. Podle analytiků z firmy HSBC je asi pět procent spotřebitelů luxusního zboží zodpovědných za 35 procent jejich prodeje v Číně.

    Společnost Burberry je v mimořádně složité pozici. V ekonomické krizi se musí znovu uchytit

    Konec post-pandemického boomu pak o něco více dopadá na společnost Burberry. Oproti ostatním luxusním značkám proto bude nadcházející sezónu čelit těžší výzvě. Vedení společnosti totiž minulý týden varovalo, že se mu nejspíše nepodaří dostát roční prognóze příjmů. Například analytici firmy JPMorgan rovněž prohlásili, že Burberry je v porovnání se svými konkurenty v „mimořádně složité pozici“.

    Důvodem je nelehký úkol pozvednout marketing značky na vyšší úroveň ve chvíli, kdy se mnozí zákazníci snaží luxusním nákupům spíše vyvarovat. Značka totiž začátkem roku zažila značnou proměnu, a to s nástupem nového kreativního ředitele Daniela Lee. I když je jeho vedení prozatím hodnoceno pozitivně, obdiv na sociálních sítích nestačí. Společnost potřebuje navýšit především počet klientů, kteří si s sebou skutečně z luxusní pobočky nějaký produkt odnesou.

    Zdroje: Fashion Network, Reuters, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Co se stane, když zemřeme? Film Navždy s tebou prozrazuje tajemství smrti

    Kde se ocitneme, až náš čas na zemi skončí? Každý z nás si tuto otázku někdy položil. Nová romantická komedie Navždy s tebou barvitě ukazuje, jak si posmrtný život můžeme představovat. Zapomeňte na polehávání na obláčkách či rajskou zahradu. Vlak vás totiž doveze na rozcestí, kde máte jen týden na to vybrat si ze škály „věčností“, v nichž spočine vaše duše. 

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    REFY přináší chromový launch. Nová kolekce svítí sama o sobě

    REFY je značka, která evokuje dokonale upravené obočí. Každá žena si ji spojuje s její krásnou zakladatelkou a jejím netypickým vzhledem, jenž proměnila ve svou přednost. Vytvořila značku, jejímž posláním je dodat ženám sebevědomí, především v oblasti obočí. Při příležitosti výročí existence značky REFY představuje limitovanou edici Chrome Collection.

    Róby Alžběty II. znovu září. Velká výstava odhaluje příběhy jejího stylu

    Výstava věnovaná Alžbětě II. představuje desítky jejích ikonických rób i doplňků, které dlouho formovaly vizuální podobu britské monarchie. Návštěvníci mohou nahlédnout do zákulisí stylu Alžběty II., jeho symboliky i vývoje napříč dekádami. Expozice odhaluje nejen propracované detaily oděvů, ale také příběhy návrhářů, tradic a událostí, jež se do nich otiskly.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―