Luxusní značky dlouhodobě bojují s nízkou poptávkou a trvající inflací. Některým se ovšem i navzdory nepříznivé situaci nadále daří. Výsledky z uplynulého pololetí oslavuje například Prada Group. Skupina totiž ve středu oznámila rostoucí prodeje a stabilní zisky. Děkovat za to může především společnosti Miu Miu, která je jejím největším tahounem.
Skupina Prada Group oslavuje. Její statistiky z prvního pololetí totiž odhalily rostoucí prodeje a stabilní zisky. Na pozadí trvající nepříznivé ekonomické situace se jedná o úctyhodný výsledek. Luxusní značky totiž musí nadále bojovat s nízkou poptávkou a neutuchající inflací. Mnohé z nich kromě toho trápí rovněž cla ze strany Spojených států amerických. Některým se ovšem přesto daří.
Příkladem je právě skupina Prada Group, jejíž příjmy v uplynulých šesti měsících vzrostly o osm procent, a to na 2,74 miliardy eur. Loni přitom tato částka činila pouhých 2,55 miliardy eur. Vzrostly rovněž maloobchodní prodeje, a to o osm procent na 2,45 miliardy eur. Růst přitom zaznamenaly všechny regiony. „Klíčové je zůstat i dále ostražitý a hbitý,“ popsal ředitel skupiny Andrea Guerra.





Zdroj: Prada
Za pozitivní výsledky může Prada Group děkovat především značce Miu Miu. Její maloobchodní prodeje totiž stouply o 49 procent. Módní dům Prada totiž zaznamenal naopak jejich propad, a to o dvě procenta. „Dobrý výsledek byl dosažen v nesnadném kontextu, v našem sektoru je poměrně nebývalý,“ okomentoval pak čerstvé statistiky předseda Prada Group Patrizio Bertelli.
Pozitivní výsledky slaví i Hermès. Jinak je tomu u Kering a LVMH
Skupinu Prada Group pak čeká vítané posílení. Do konce roku totiž plánuje uzavřít odkoupení slavné módní značky Versace, které dohodla letos v dubnu. Její konkurence však podobně veselé novinky neslaví. Skupina Kering, vlastnící značku Gucci, v úterý oznámila pokles čtvrtletních prodejů o 15 procent. Luxusní koncern LVMH přitom zase minulý týden zveřejnil propad o čtyři procenta.
Dobré výsledky naopak slaví módní dům Hermès, který odhalil vzrůst prodejů ve druhém čtvrtletí o devět procent. Předehnal tak dokonce i očekávání analytiků. Hodnota jeho prodejů tak dosáhla na 3,9 miliardy eur. Většina známých značek však podobné statistiky neslaví. Zůstává proto otázkou, kdy módní a beauty scéna zaznamená vytouženou obnovu na globálním trhu s luxusním zbožím.
Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube