Známá italská značka Missoni se rozhodla přepracovat svůj přístup k pánské módě. Hodlá jí totiž do budoucna věnovat mnohem větší pozornost. Vytvořila proto svěží a uvolněnou kolekci pro jaro a léto 2025. Návrhy představila na jedné z hlavních událostí pánské módy, tedy Pitti Uomo ve Florencii.
Se současným pracovním týdnem končí také letní sezóna Pitti Uomo. Florencie tak opět utichne poté, co se na pár dní zaplnila luxusními přehlídkami vysoké pánské módy. Mezi nejvíce očekávanou událost pečlivě naplánovaného programu patřilo také odhalení kolekce italské značky Missoni. Na Pitti Uomo se totiž vrátila poprvé po několika letech poté, co opustila Milánský týden pánské módy.
Přestavbu pánské kategorie pak společnost započala už letos v únoru. Rozhodla totiž, že se kreativní ředitel Filippo Grazioli bude věnovat pouze dámským kolekcím. Pro ty pánské pak vytvořila speciální tým. Nová kolekce pro jaro a léto 2025 tak odráží svěží a odlehčenější přístup k pánské módě. Obsahuje totiž o poznání méně kousků, tedy asi 150, které jsou ale mnohem snáze kombinovatelné.
Jedná se nejspíše o snahu Missoni oslovit o něco širší publikum. Některé kousky jsou totiž zároveň o něco dostupnější než dříve. Odráží také současný trend módního světa, zapojující více uvolněné a sportovní prvky. Možná jde o vliv blížící se očekávané letní Olympiády, nebo také nedávného snímku herečky Zendaya, Challengers, odehrávajícího se v soutěživém tenisovém prostředí.
Missoni zažívá změnu. Od italské elegance k surfařskému komfortu
Mezi hlavní elementy nejnovější pánské Missoni kolekce patří typický „zig zag“ vzor italské značky. Tentokrát je ovšem provedený především v různých odstínech modré a zelené, odkazujících na lesknoucí se hladinu moře. Teplejší oranžové a červené tóny zase reflektují jednotlivé barvy západu slunce. Výsledkem je tedy letní řada posouvající se od italské elegance spíše ke kalifornské uvolněnosti.
Zdroj: Missoni
Italská společnost se tak poměrně jasně odlišila od většiny ostatních značek odhalujících na Pitti Uomo své nejnovější návrhy. Na rozdíl od ní se totiž rozhodly v současné neklidné geopolitické situaci držet „staré dobré klasiky“. Jejich kolekce tak překypovaly kvalitními a jednoduchými střihy, kterými hodlaly v pánských milovnících módy vytvořit pocit jakési stability a pocitu bezpečí.
@skolyx.se Pitti Uomo, day 2 🌟 #pittiuomo #menswear #skolyx #pittiuomo2024 #mensweardaily #mensfashion ♬ Feel It – Cupidon & Milaa
Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok