More

    Většina luxusních značek se při milánském pánském týdnu módy držela jednoduchého krejčovství. Při tvorbě jarních kolekcí pro rok 2024 poctily klasické střihy a kousky jako košile, saka nebo obleky. Využily ovšem také nové barvy nebo výrazné doplňky. Do největších experimentů se ale pustila Prada.

    Prada prozkoumala tvárnost a jedinečnost nejklasičtějších pánských kousků

    Hravé návrhy módní společnosti Prada vyzvedla od začátku přehlídky také její lokace. Její návštěvníci se totiž ocitli v továrně obklopené ze všech stran nerezovými ocelovými deskami. Show nazvaná Fluid Form ovšem u minimalismu nezůstala. Před diváky se totiž při přehlídce ze stropu spustila opona průsvitné hmoty, přes kterou mohli procházející modely pozorovat. Mysteriózní prvek tak podtrhnul vizi samotné kolekce.

    Ta se totiž soustředila na způsob, jakým lze přepracovat ten nejklasičtější a nejvíce ikonický kousek pánské kolekce, tedy košili. Ze začátku modelové představili její jednoduché verze v tmavě modré, šedé nebo černé. Postupně se ovšem košile přetvořily do abstraktnějších kousků s našitými textilními květinami nebo „rybářskými“ kapsami. Prada si pak pohrála i se střihy a vytvořila upnuté košile, které ovšem měly o něco delší rukávy, než je běžné.

    V jarní kolekci si tak luxusní společnost Prada pohrála s tvárností a proměnlivostí různých materiálů. „Jak můžeme myšlenku, která je klišé, přetvořit v něco odlišného? Vezměte si například sako nebo košili. Naše košile je o zpochybňování konvencí, o struktuře a maskulinitě,“ vysvětlil nápad značky návrhář Raf Simons. „Z toho nejvíce jednoduchého základu pak můžete vytvořit cokoli chcete. Dovolí vám transformaci a jedinečnost,“ doplnila ho následně Miuccia Prada.

    Klasickou černou rozbil Emporio Armani za pomocí motivů ginkgo i zlatými detaily

    Naopak přehlídka Emporio Armani se držela o něco méně experimentálních looků. Téměř celá byla totiž navržená v černé barvě. Její celistvost pouze občas rozbily zlaté doplňky nebo motivy inspirované stromem ginkgo. Známý návrhář Giorgio Armani se rovněž protentokrát nechal inspirovat asijskými prvky. Kromě toho na runway přizval také členy italské paralympiády a olympiády, pro které navrhl jejich nejnovější uniformy pro blížící se Olympiádu v Paříži.

    Zdroj: Reuters

    Značka Dolce & Gabbana se inspirovala klasickým krejčovstvím a sofistikovanou elegancí

    Největší poctu ovšem klasickému krejčovství vzdala značka Dolce & Gabbana. Kolekce s názvem Stile, tedy italským slovem pro styl, návštěvníky přehlídky přenesla ke kořenům elegance a sofistikovanosti. Ohromila je proto profesionálně střiženými kousky v jednoduché černé a bílé barvě. Vybrat si tak mohli nejen z lehkých topů, košilí a kalhot, ale také oversized oboustranných kabátů v béžové, černé nebo bílé barvě.

    V zahradě slavné univerzity okouzlil Valentino návštěvníky zářivými barvami

    O něco veselejší přehlídku pak nabídl módní dům Valentino. Zorganizoval ji na zahradě nejznámější milánské univerzity Università degli Studi di Milano. Kromě základních barev použil totiž také zářivě růžovou nebo fuchsiovou. Na jiné návrhy zase aplikoval jarní motivy orchidejí nebo pivoněk. „Podobně přetvořené kontexty mohou posunout vnímání krejčovství tak, že může být nošené také novou generací vyjadřující svoji individualitu,“ popsal Piccioli svou kolekci.

    Zdroj: Reuters

    Zdroj: Fashion Network, WWD, Hypebeast, YouTube, Instagram

    Milánský pánský týden módy uctil klasické krejčovství. Prada se ale nebála ani experimentů

    Vlakem Belle Epoque zpátky v čase. Nasedněte do skutečné hvězdy proslulé švýcarské železnice

    Máte chuť si trochu zacestovat v čase? Pod luxusním cestováním si obvykle představíme soukromé tryskáče, jachty nebo sporťáky. Ale co exkluzivní, romantická cesta vlakem Belle Epoque, která vás přenese uprostřed švýcarských Alp do zlaté éry Orient Expressu.

    Paříž zhlédla další přehlídky. Na scénu nastoupil Marni, Dries Van Noten, Courrèges i Rahul Mishra

    Návštěvníci Pařížského týdne módy si užili další vysoce očekávané přehlídky. Patřila mezi ně minimalistická a elegantní show značky Courrèges. Oceněná byla ovšem i show indického návrháře Rahul Mishra, která přinesla paletu pestrých barev. Úspěšnou premiéru pak oslavila společnost Marni. V Paříži totiž prezentovala poprvé. Van Dries Noten zase překvapil eklektickými variantami klasických kousků.

    It bags jako investice: Které modely od Fendi se vyplatí?

    Absolutně nejprodávanější kabelkou značky Fendi je s největší pravděpodobností legendární Baguette. Po svém debutu v 90. letech způsobila značný rozruch a je často označována za první it bag moderní éry. Značka sama mimo jiné aktivně rozšiřuje své portfolio o další úspěšné modely. Pojďte se s námi podívat, které kabelky mohou představovat nový investiční kousek do vašeho šatníku.

    Nová kolekce Dior komentuje postavení ženy ve společnosti. Využívá symboly čarodějnictví i archivní návrhy

    Maria Grazia Chiuri představila další "rebelskou" přehlídku módního domu Dior. Do kolekce převážně černé barvy zahrnula prvky čarodějnictví, které měly za úkol reflektovat pozici ženy ve společnosti. Návrhářka tak chtěla ironicky poukázat na to, jak jsou v nadále hlavně maskulinním světě chápány. Zapojila ale také motivy typické pro luxusní značku i elegantní archivní návrhy.