Více

    ― Reklama ―

    Většina luxusních značek se při milánském pánském týdnu módy držela jednoduchého krejčovství. Při tvorbě jarních kolekcí pro rok 2024 poctily klasické střihy a kousky jako košile, saka nebo obleky. Využily ovšem také nové barvy nebo výrazné doplňky. Do největších experimentů se ale pustila Prada.

    Prada prozkoumala tvárnost a jedinečnost nejklasičtějších pánských kousků

    Hravé návrhy módní společnosti Prada vyzvedla od začátku přehlídky také její lokace. Její návštěvníci se totiž ocitli v továrně obklopené ze všech stran nerezovými ocelovými deskami. Show nazvaná Fluid Form ovšem u minimalismu nezůstala. Před diváky se totiž při přehlídce ze stropu spustila opona průsvitné hmoty, přes kterou mohli procházející modely pozorovat. Mysteriózní prvek tak podtrhnul vizi samotné kolekce.

    Ta se totiž soustředila na způsob, jakým lze přepracovat ten nejklasičtější a nejvíce ikonický kousek pánské kolekce, tedy košili. Ze začátku modelové představili její jednoduché verze v tmavě modré, šedé nebo černé. Postupně se ovšem košile přetvořily do abstraktnějších kousků s našitými textilními květinami nebo „rybářskými“ kapsami. Prada si pak pohrála i se střihy a vytvořila upnuté košile, které ovšem měly o něco delší rukávy, než je běžné.

    V jarní kolekci si tak luxusní společnost Prada pohrála s tvárností a proměnlivostí různých materiálů. „Jak můžeme myšlenku, která je klišé, přetvořit v něco odlišného? Vezměte si například sako nebo košili. Naše košile je o zpochybňování konvencí, o struktuře a maskulinitě,“ vysvětlil nápad značky návrhář Raf Simons. „Z toho nejvíce jednoduchého základu pak můžete vytvořit cokoli chcete. Dovolí vám transformaci a jedinečnost,“ doplnila ho následně Miuccia Prada.

    Klasickou černou rozbil Emporio Armani za pomocí motivů ginkgo i zlatými detaily

    Naopak přehlídka Emporio Armani se držela o něco méně experimentálních looků. Téměř celá byla totiž navržená v černé barvě. Její celistvost pouze občas rozbily zlaté doplňky nebo motivy inspirované stromem ginkgo. Známý návrhář Giorgio Armani se rovněž protentokrát nechal inspirovat asijskými prvky. Kromě toho na runway přizval také členy italské paralympiády a olympiády, pro které navrhl jejich nejnovější uniformy pro blížící se Olympiádu v Paříži.

    Zdroj: Reuters

    Značka Dolce & Gabbana se inspirovala klasickým krejčovstvím a sofistikovanou elegancí

    Největší poctu ovšem klasickému krejčovství vzdala značka Dolce & Gabbana. Kolekce s názvem Stile, tedy italským slovem pro styl, návštěvníky přehlídky přenesla ke kořenům elegance a sofistikovanosti. Ohromila je proto profesionálně střiženými kousky v jednoduché černé a bílé barvě. Vybrat si tak mohli nejen z lehkých topů, košilí a kalhot, ale také oversized oboustranných kabátů v béžové, černé nebo bílé barvě.

    V zahradě slavné univerzity okouzlil Valentino návštěvníky zářivými barvami

    O něco veselejší přehlídku pak nabídl módní dům Valentino. Zorganizoval ji na zahradě nejznámější milánské univerzity Università degli Studi di Milano. Kromě základních barev použil totiž také zářivě růžovou nebo fuchsiovou. Na jiné návrhy zase aplikoval jarní motivy orchidejí nebo pivoněk. „Podobně přetvořené kontexty mohou posunout vnímání krejčovství tak, že může být nošené také novou generací vyjadřující svoji individualitu,“ popsal Piccioli svou kolekci.

    Zdroj: Reuters

    Zdroj: Fashion Network, WWD, Hypebeast, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Milánský pánský týden módy uctil klasické krejčovství. Prada se ale nebála ani experimentů

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Většina luxusních značek se při milánském pánském týdnu módy držela jednoduchého krejčovství. Při tvorbě jarních kolekcí pro rok 2024 poctily klasické střihy a kousky jako košile, saka nebo obleky. Využily ovšem také nové barvy nebo výrazné doplňky. Do největších experimentů se ale pustila Prada.

    - Reklama -

    Prada prozkoumala tvárnost a jedinečnost nejklasičtějších pánských kousků

    Hravé návrhy módní společnosti Prada vyzvedla od začátku přehlídky také její lokace. Její návštěvníci se totiž ocitli v továrně obklopené ze všech stran nerezovými ocelovými deskami. Show nazvaná Fluid Form ovšem u minimalismu nezůstala. Před diváky se totiž při přehlídce ze stropu spustila opona průsvitné hmoty, přes kterou mohli procházející modely pozorovat. Mysteriózní prvek tak podtrhnul vizi samotné kolekce.

    Ta se totiž soustředila na způsob, jakým lze přepracovat ten nejklasičtější a nejvíce ikonický kousek pánské kolekce, tedy košili. Ze začátku modelové představili její jednoduché verze v tmavě modré, šedé nebo černé. Postupně se ovšem košile přetvořily do abstraktnějších kousků s našitými textilními květinami nebo „rybářskými“ kapsami. Prada si pak pohrála i se střihy a vytvořila upnuté košile, které ovšem měly o něco delší rukávy, než je běžné.

    V jarní kolekci si tak luxusní společnost Prada pohrála s tvárností a proměnlivostí různých materiálů. „Jak můžeme myšlenku, která je klišé, přetvořit v něco odlišného? Vezměte si například sako nebo košili. Naše košile je o zpochybňování konvencí, o struktuře a maskulinitě,“ vysvětlil nápad značky návrhář Raf Simons. „Z toho nejvíce jednoduchého základu pak můžete vytvořit cokoli chcete. Dovolí vám transformaci a jedinečnost,“ doplnila ho následně Miuccia Prada.

    - Reklama -

    Klasickou černou rozbil Emporio Armani za pomocí motivů ginkgo i zlatými detaily

    Naopak přehlídka Emporio Armani se držela o něco méně experimentálních looků. Téměř celá byla totiž navržená v černé barvě. Její celistvost pouze občas rozbily zlaté doplňky nebo motivy inspirované stromem ginkgo. Známý návrhář Giorgio Armani se rovněž protentokrát nechal inspirovat asijskými prvky. Kromě toho na runway přizval také členy italské paralympiády a olympiády, pro které navrhl jejich nejnovější uniformy pro blížící se Olympiádu v Paříži.

    Zdroj: Reuters

    Značka Dolce & Gabbana se inspirovala klasickým krejčovstvím a sofistikovanou elegancí

    Největší poctu ovšem klasickému krejčovství vzdala značka Dolce & Gabbana. Kolekce s názvem Stile, tedy italským slovem pro styl, návštěvníky přehlídky přenesla ke kořenům elegance a sofistikovanosti. Ohromila je proto profesionálně střiženými kousky v jednoduché černé a bílé barvě. Vybrat si tak mohli nejen z lehkých topů, košilí a kalhot, ale také oversized oboustranných kabátů v béžové, černé nebo bílé barvě.

    V zahradě slavné univerzity okouzlil Valentino návštěvníky zářivými barvami

    O něco veselejší přehlídku pak nabídl módní dům Valentino. Zorganizoval ji na zahradě nejznámější milánské univerzity Università degli Studi di Milano. Kromě základních barev použil totiž také zářivě růžovou nebo fuchsiovou. Na jiné návrhy zase aplikoval jarní motivy orchidejí nebo pivoněk. „Podobně přetvořené kontexty mohou posunout vnímání krejčovství tak, že může být nošené také novou generací vyjadřující svoji individualitu,“ popsal Piccioli svou kolekci.

    Zdroj: Reuters

    Zdroj: Fashion Network, WWD, Hypebeast, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Bad Bunny oblékl Calvin Klein a Jacquemus vyráží do oblak

    I když návrhářka Donatella Versace opustila dosavadní pozici kreativní ředitelky Versace, rozhodně se nenudí. Stala se totiž předsedkyní poroty 2025 International Woolmark Prize. Calvin Klein pro změnu odhalil svého nejnovějšího ambasadora, hudebníka Bad Bunny. Havaianas zase hodlá zastupovat Gigi Hadid a Jacquemus vzlétl do oblak s Air France.

    Naskočte do sedel. Jezdecký styl míří do šatníků, ke kovbojům má ale daleko

    Jezdecký styl není ve světě módy novinkou. Například loni byl na přehlídkových molech často reprezentován hlavně kovbojskými modely. Třásně i westernové boty, to vše ještě stále najdete na stojanech v obchodech. Trend se ale plíživě transformuje do konzervativnějšího a na oko bohatšího stylu. Začíná sezóna takzvaného equestrian chic stylu.

    Kolekce Coperni FW25 byla opět extra. Herní sešlost proměnila v módní hřiště

    Značka Coperni to opět dokázala. Když už si myslíte, že Sebastien Meyer a Arnaud Vaillant nemohou překvapit, přijdou s něčím, co nejen šokuje, ale doslova posune hranice módního průmyslu. Po loňské show v Disneylandu se vrhli do světa gamingu a odhalili přehlídku, odrážející sen každého fanouška videoher. LAN party se proměnila v módní hřiště.

    Gucci putuje do Šanghaje. Věnuje speciální výstavu kabelce Bamboo 1947

    Luxusní kabelka Bamboo 1947 patří mezi jedny z nejvíce ikonických produktů Gucci. Módní dům se ji proto rozhodl uctít další výstavou v Šanghaji. Výběr lokace vychází z čínského chápání bambusu jako symbolu ctnosti a vytrvalosti. Italská značka kabelku v metropoli již jednou představila, a to před dvěma roky na exhibici Gucci Cosmos.

    Gucci vyrazil módní scéně dech. Jeho novým kreativním ředitelem je Demna Gvasalia

    Další ze světových návrhářů mění dosavadní pozici. Designér Demna Gvasalia nečekaně odstoupil z kreativního vedení Balenciaga. Místo toho se stane novým šéfem Gucci. Módní scéna spekulovala o hned několika jménech potencionálních nástupců Sabata de Sarno, ale Gvasalia mezi ně nepatřil. Její reakce na překvapivou novinku je proto smíšená.

    Pravým výhercem Oscarů je nude lip. Make-up z „devadesátek“ dobývá trendy

    Většina diváků uplynulého předávání cen Oscar soustředila svou pozornost na nominované filmy, herce a herečky. Beauty nadšenci však upnuli svou pozornost na slavnostní looky známých osobností. Neuniklo jim proto, že jasným výhercem se tentokrát stal nude lip. Na scénu se tedy opět navrací klasický a nadčasový look z 90. let minulého století.

    Romantické rande i přátelské posezení. Vyrazte na piknik se stylovou výbavou

    Kdo by neměl rád piknik? Posezení v přírodě, slunečné počasí, výborné jídlo a minimum přípravy. Místo, na kterém nakrájené kousky ovoce, lahev prosecca a oplatky vypadají jako královská hostina. S jarem se blíží období hodování venku, vybavte se proto s předstihem a buďte připraveni na letošní piknikovou sezónu se vším všudy.

    Móda v kostce: Lily Collins oblékla Calvin Klein a Vivienne Westwood míří do Indie

    I když série týdnů módy skončila, čeká módní svět řada lákavých novinek. Jimmy Choo oblékl kabelky Bon Bon za pomocí Swarovski do luxusního kabátu. Zpěvačky FKA Twigs, Caroline Polachek a Tyla září ve festivalové kampani H&M. Tváří jarní kolekce Calvin Klein se zase stala herečka Lily Collins. Vivienne Westwood se pak poprvé vydá do Indie.

    Louis Vuitton zahájil novou beauty éru. Vkročí do ní s legendární Pat McGrath

    Módní dům Louis Vuitton je známý nejen pro své ready-to-wear kolekce, ale také luxusní a ikonické kufry. Nyní ovšem hodlá otevřít novou kapitolu, od které si slibuje stejný úspěch. Společně se světově proslulou make-up umělkyní Pat McGrath totiž vydá svou první beauty řadu rtěnek, balzámů a paletek La Beauté. Odhalí ji letos na podzim.

    Brutalismus zahlcuje TikTok. Seznamte se s jeho přírodnější variantou

    Brutalismus není pro každého. V lidech vyvolává extrémní reakce. Buď ho zbožňujete pro jeho surovou krásu, nebo ho považujete za chladný a nehostinný. Právě v tom tkví jeho síla. Kdysi spojován s komunistickými sídlišti a monumentálními státními stavbami, dnes se však stává volbou pro ty, hledající v designu autenticitu, charakter a univerzální estetiku.

    Paříž dala sbohem fashion weeku. Do finále ho dovedl Chanel a Miu Miu

    Módní nadšenci se v úterý s lítostí rozloučili s Pařížským týdnem módy. V hořkosladkém finále ho ovšem uvítaly hned dvě vysoce očekávané přehlídky. Módní dům Chanel totiž odhalil poslední řadu vytvořenou bez kreativního ředitele. Návrhářka Miuccia Prada zase už tradičně předvedla další ze svých nezapomenutelných kolekcí pro Miu Miu.

    Módní runway má novou královnu. Letošním přehlídkám vládne Mona Tougaard

    Módní scénu dobývá už několik let, letos se však s nejvyšší pravděpodobností stane její královnou. Modelka Mona Tougaard obráží módní mola a na uplynulých týdnech módy nechyběla na těch nejdůležitějších přehlídkách. S vrozenou nenuceností uzavřela třeba show pro Schiaparelli nebo Versace. Postupně tak šplhá na úplný vrchol.

    Valentino na rozcestí. Osloví Alessandro Michele svou vizí věrné zákaznice?

    Alessandro Michele se po svém odchodu z Gucci pevnou rukou chopil kormidla u Valentino. Jeho druhá kolekce pro ikonickou značku zanechala diváky v naprostém údivu. Nejen kvůli návrhům, ale rovněž zvolenému místu přehlídky. Místo tradičního a sofistikovaného pojetí se show odehrála v surrealisticky stylizované veřejné umývárně. Bylo to odvážné? Ano. Bylo to Valentino? To už je jiná otázka.

    Na pařížských runwayích zazářil Louis Vuitton i Gabriela Hearst. Loewe zůstal v pozadí

    Pařížský fashion week pomalu míří do finále. V pondělí tak stihl svou kolekci představit i módní dům Louis Vuitton. Show umístěná na fiktivním nádraží se stala jednou z nejlepších z dílny Nicolase Ghesquière. Úspěch se svými politickými návrhy získala i Gabriela Hearst. Na bočních kolejích ovšem zůstal Loewe se svou prezentací.

    Tichá voda břehy mele. Sexy outfit nemusí být se správnými kousky laciný

    Mezi módními příležitostmi se vždycky najde taková, na kterou se žena zatouží obléct svůdněji než jindy. Nezáleží přitom, jestli se jedná o luxusní večeři, společenský večírek nebo sólo rande. Dokonce i každodenní outfity mohou působit sexy dojmem. Důležité je vědět, kde je hranice mezi sexy a vyzývavým a jak zůstat na té správné straně.

    Pařížský týden módy vrcholí. Očekávané kolekce odhalil Valentino i Givenchy

    Paříž zažila s probíhajícím týdnem módy rušný víkend. Stala se totiž svědkem hned několika vysoce očekávaných přehlídek. Například návrhářka Sarah Burton odhalila svou debutovou kolekci pro módní dům Givenchy. Zrak módních nadšenců ale netrpělivě sledoval i designéra Alessandra Michele, který je ve vedení Valentino stále ještě nováčkem.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―