Více

    ― Reklama ―

    Sociální sítě vytvořily další pomíjivý trend. Tentokrát ho ovšem stejným dechem samy kritizují. Jedná se o novou formu maskulinity, které však chybí jakákoli autenticita. Nová pánská estetika místo toho usiluje o validaci založenou na uměle, ale velmi pečlivě vykonstruovaném vzhledu. Takzvaný performative male tak dělá vše pro to, aby zaujal.

    Uživatelé sociálních sítí horlivě sdílejí své názory na nejnovější trendy pánskou estetiku. I když ji samotný internet pomohl založit, nyní ji tvrdě kritizuje. Takzvaný performative male totiž staví na manipulaci, neupřímnosti a umělé stylizaci. Jedná se o muže, kteří předstírají být tím, o čem se domnívají, že ženy v současnosti chtějí. Tedy otevřeným, citlivým a trochu alternativním partnerem.

    Trička indie skupin a tabi shoes. Performative male má jasnou uniformu

    Styl „performative male“ ovšem není založený na skutečných koníčcích nebo módním vkusu. Jedná se o pečlivě vytvořený vzhled toužící pouze po validaci a pozornosti. Maskulinita v jeho podání není o změně nebo hloubce, ale jistém představení. V jeho srdci leží tradičně ženské zájmy, rádoby citová otevřenost či naučené progresivní názory. Nejde o skutečnou identitu, ale veřejnou značku.

    Zdroj: Hollister, Maison Margiela

    Muži spadající do této estetiky dávají svou pomyslnou identitu najevo i svým stylem. Do jejich outfitu patří baggy džíny, denim šortky, slim tenisky či trendy tabi shoes. Nechybí ani tričko s indie kapelou nebo názvy feministických knih. Široký pásek, plyšáček Labubu připnutý u pasu nebo výrazná klíčenka jsou dalšími nezbytnými detaily. Chybět samozřejmě nesmí ani kelímek s matcha.

    Zdroj: Ralph Lauren, H&M

    Takzvaný performative male má rovněž vždy po ruce klasická drátová sluchátka, prostornou tote bag a knihu z klasické anglické literatury. Zaboduje ale také feministickým nebo „self-improving“ titulem. Příběhy ovšem většinou nečte, stejně jako neposlouchá alba indie skupin nebo zpěvačky Clairo. Všechny zmíněné kroky jsou totiž pouhá maska, která má vytvořit líbivou trendy fasádu.

    Knížky, matcha nebo outfity problémem nejsou. Kritizován je manipulativní look

    Fenomén má své kořeny zapuštěné na sociálních sítích, kde ženy vyjadřují svou touhu po více citlivých a emočně chápavých mužích. To, po čem prahnou však není nastylizovaný muž, ale autenticita. A právě ta u „performative male“ chybí. Je proto důležité chápat, že jednotlivé zvyky, jako pití matcha drinků nebo čtení knih, kritizovány nejsou, naopak. Terčem je neupřímný a manipulativní look.

    @sgwoo_ With oat milk ofc #foryou #fyp #pourtoi ♬ Juna – Clairo

    Zdroje: Indy100, Voi, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Maskulinita má novou tvář. Seznamte se s fenoménem performative male

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sociální sítě vytvořily další pomíjivý trend. Tentokrát ho ovšem stejným dechem samy kritizují. Jedná se o novou formu maskulinity, které však chybí jakákoli autenticita. Nová pánská estetika místo toho usiluje o validaci založenou na uměle, ale velmi pečlivě vykonstruovaném vzhledu. Takzvaný performative male tak dělá vše pro to, aby zaujal.

    - Reklama -

    Uživatelé sociálních sítí horlivě sdílejí své názory na nejnovější trendy pánskou estetiku. I když ji samotný internet pomohl založit, nyní ji tvrdě kritizuje. Takzvaný performative male totiž staví na manipulaci, neupřímnosti a umělé stylizaci. Jedná se o muže, kteří předstírají být tím, o čem se domnívají, že ženy v současnosti chtějí. Tedy otevřeným, citlivým a trochu alternativním partnerem.

    Trička indie skupin a tabi shoes. Performative male má jasnou uniformu

    Styl „performative male“ ovšem není založený na skutečných koníčcích nebo módním vkusu. Jedná se o pečlivě vytvořený vzhled toužící pouze po validaci a pozornosti. Maskulinita v jeho podání není o změně nebo hloubce, ale jistém představení. V jeho srdci leží tradičně ženské zájmy, rádoby citová otevřenost či naučené progresivní názory. Nejde o skutečnou identitu, ale veřejnou značku.

    Zdroj: Hollister, Maison Margiela

    - Reklama -

    Muži spadající do této estetiky dávají svou pomyslnou identitu najevo i svým stylem. Do jejich outfitu patří baggy džíny, denim šortky, slim tenisky či trendy tabi shoes. Nechybí ani tričko s indie kapelou nebo názvy feministických knih. Široký pásek, plyšáček Labubu připnutý u pasu nebo výrazná klíčenka jsou dalšími nezbytnými detaily. Chybět samozřejmě nesmí ani kelímek s matcha.

    Zdroj: Ralph Lauren, H&M

    Takzvaný performative male má rovněž vždy po ruce klasická drátová sluchátka, prostornou tote bag a knihu z klasické anglické literatury. Zaboduje ale také feministickým nebo „self-improving“ titulem. Příběhy ovšem většinou nečte, stejně jako neposlouchá alba indie skupin nebo zpěvačky Clairo. Všechny zmíněné kroky jsou totiž pouhá maska, která má vytvořit líbivou trendy fasádu.

    Knížky, matcha nebo outfity problémem nejsou. Kritizován je manipulativní look

    Fenomén má své kořeny zapuštěné na sociálních sítích, kde ženy vyjadřují svou touhu po více citlivých a emočně chápavých mužích. To, po čem prahnou však není nastylizovaný muž, ale autenticita. A právě ta u „performative male“ chybí. Je proto důležité chápat, že jednotlivé zvyky, jako pití matcha drinků nebo čtení knih, kritizovány nejsou, naopak. Terčem je neupřímný a manipulativní look.

    @sgwoo_ With oat milk ofc #foryou #fyp #pourtoi ♬ Juna – Clairo

    Zdroje: Indy100, Voi, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Valentino čekají změny. Jacopo Venturini opouští pozici CEO značky

    Módní dům Valentino ve čtvrtek oznámil nečekanou zprávu. Zveřejnil totiž, že se na základě oboustranné dohody rozhodl propustit dosavadního generálního ředitele Jacopa Venturini. Příčinou odchodu jsou osobní důvody. Prozatím není jasné, kdo na prázdné křeslo CEO usedne nyní. Alessandro Michele však zůstává kreativním ředitelem.

    Wednesday opět naservírovala Goth glamour. Její styl vykouzlí i renomovaní návrháři

    Jen málokterý módní fenomén posledních let zasáhl kulturu tak silně jako Wednesday Addams. Když první série seriálu vtrhla na obrazovky, nezůstalo jen u děsivě okouzlující atmosféry. Z temnoty vystoupil i nový stylový archetyp. Goth glamour. S druhou sérií, která nyní přichází na Netflix, je jasné, že se do něj ponoříme znovu. A možná ještě hlouběji.

    Trend tooth gems rozzáří každý úsměv. Má však jasná pravidla

    Řekněte sýr! Trend tooth gems, neboli kamínků na zuby, je zpět a dovádí Y2K estetiku k dokonalosti. Historie zubních šperků ale sahá daleko za přelom milénia, zdobili se jimi už Mayové. Nyní se ozdoby vracejí jako módní statement. Aplikace je rychlá a bezbolestná, ale má pravidla. Špatně přilepený šperk může způsobit víc škody než parády.

    Luxusní zboží jako dlouhodobá investice. Second hand trhu kralují slavné kabelky

    Čím dál více zákazníků v kontextu dlouhodobé nepříznivé a nestabilní ekonomické situace hledají vhodné způsoby, jak zhodnotit své peníze. Obracejí se proto na second hand trh, kde investují především do ikonických kabelek. Mezi nejpopulárnější modely patří ty z dílny značky Hermès. Na oblibě ale narůstají i tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Jachty jako symbol luxusního léta. Nesou v sobě příběh i odraz dnešního světa

    Ležíte na přídi, příjemně vás ovívá mořský vánek, na kůži dopadají sluneční paprsky a pod vámi se třpytí tyrkysová hladina. Sociální sítě oslavují jachty jako symbol perfektního léta. Trend jachtingu má za sebou bohatou historii. Zatímco dříve jachty ohromovaly zlatými detaily, dnes vynikají tichou elegancí. Jachty odrážejí hodnoty i náladu současné doby. Proměňují se spolu s naší představou o skutečném bohatství.

    Relax s přidanou hodnotou. Objevte v letní pauze feministické knihy

    Typicky letní čtení evokuje vášnivé romány nebo dobrodružné příběhy. Vytoužená pauza však může sloužit také jako vhodný čas pro edukaci. Spojte odpočinek se vzděláváním a otevřete letos v létě feministické knihy, které vás jen tak nepustí. Dozvědět se můžete více o roli intimity nejen ve vztazích, menstruaci nebo toxických aspektech ženskosti.

    Spoilery zatloukají hřebík do rakve filmů. Ničí sociální sítě zážitek z kina?

    Natáčení pokračování ikonického snímku Ďábel nosí Pradu vyvolalo nejen vlnu nadšení, ale i kritiky. Nekonečné spoilery v podobě fotek z natáčení a podrobných analýz jednotlivých outfitů vyvolávají obavy nejen ze strany zatvrzelých fanoušků. Co s takovým tempem z teprve chystaného filmu zbyde? A nekazí sociální sítě klasické filmové kouzlo?

    Moodboardy střídají influencery. Pinterest je největší trendsetter všech dob

    Mění se způsob, jakým sledujeme a předvídáme módu. Zatímco dříve dominovali influenceři, dnes stále více z nás, včetně návrhářů a módních značek, sahá po jiném nástroji. V roce 2025 je Pinterest považovaný za nezbytnou sociální síť pro každého, kdo chce být v obraze. Nejde jen o platformu pro ukládání hezkých obrázků, ale o silný predikční nástroj, který udává směr nejen v módě, ale také beauty a vizuální kultuře.

    Od popelnic k Pradě. Harris Dickinson září před i za kamerou

    Když značka Prada letos v lednu oznámila, že jednou z jejích nových tváří bude britský herec Harris Dickinson, sázela na jeho civilnost. V kampani neztělesňuje žádnou roli, je hlavní postavou svého vlastního příběhu. A ten se rozběhl opravdu naplno. Dickinson na festivalu v Cannes uvedl povedený režisérský debut Pobuda. Chystá se také na roli Johna Lennona a spekuluje se, že by mohl být novým agentem 007.

    Zastavte nákupy s expirací. Poděkuje vám peněženka i váš styl

    Ve světě módy čelíme neustálému tlaku. Nejen, že se střídají sezóny, ale i mikro trendy. Co se v pondělí objeví na TikToku, může být ve středu vyprodané a v pátek zastaralé. Koloběh vytváří negativní fenomén, takzvané nákupy s expirací. Produkty, které nejsou stvořené pro dlouhodobé nošení, ale momentální uspokojení. Jako bychom si místo oblečení kupovali krátkodobý dopaminový boost.

    Tom Holland jako král dvou světů. Zvládá uvolněnost i vytříbenou eleganci

    Nejnovější Spiderman a oblíbený britský herec Tom Holland nepatří mezi klasické pánské módní ikony. Nevyniká nečekanými kreacemi a hranicemi posouvajícími looky. Nezaujme ani nejčerstvějšími trendy nebo do očí bijícími logy. Místo toho láká na minimalistickou uvolněnost, sem tam doplněnou o tichou eleganci, které definují jeho módní styl.

    Vlasový parfém dobývá beauty svět. Dopřejte svému účesu vlastní vůni

    Vlasový parfém nesmí chybět. Svět vůní zažívá v poslední době drobnou, přesto výraznou proměnu. Klasické parfémy doplňuje nová generace voňavých produktů, která přináší nejen krásnou vůni, ale i péči. Vlasové parfémy se z okrajové kategorie tiše přesunuly mezi must-have položky a vypadá to, že letošek bude jejich definitivním průlomem.

    Zendaya posiluje partnerství s On. Spolu s Law Roach navrhla tenisky

    Herečka Zendaya zahájila další kapitolu spolupráce se značkou On. Ve čtvrtek totiž odhalila tenisky s názvem Cloudzone Moon, které navrhla společně se svým stylistou Law Roach. Doprovodná kampaň Be Every You se točí kolem motivů pohybu a duality. Zendaya v ní navíc nabádá k tomu, abychom se nebáli přijmout všechny stránky naší osobnosti.

    Léto ovládá nový trend. Hedvábný šátek v pase ozvláštní každý outfit

    Lámete si hlavu s tím, jak dodat svému outfitu ještě o trochu větší šmrnc? Využívání kousků, které už máme doma, je zpět v módě! Znovuobjevenou hvězdou letošního léta je hedvábný šátek, jenž se tentokrát září uvázaný kolem pasu. Spatřit ho můžeme nejen na řadě celebrit, nedávno se objevil rovněž na Pařížském fashion weeku.

    Značka Miu Miu s Kylie Jenner pohořela. Proč jsou módní kampaně čím dál nudnější?

    Podnikatelka Kylie Jenner je v módním průmyslu jako doma. Nejen, že má vlastní značku oblečení, ale často se objevuje i na obálkách časopisů a v kampaních. Nedávno se stala tváří značky Miu Miu. Ta však místo masové chvály sklidila vlnu kritiky. Nepovedené vizuály, které nakonec potopily brand i Jenner, otevřely širší diskusi o tom, jak současné kampaně upozaďují oblečení a tvořivost na úkor virálních momentů.

    Skupina Capri má šanci na zářné zítřky. Slaví výsledky z prvního čtvrtletí

    Skupina Capri Holdings je na cestě za potenciálními lepšími zítřky. Společnost ve středu zveřejnila výsledky z prvního čtvrtletí, jež předčily očekávání analytiků. Důvodem je především zvyšující se poptávka po kabelkách a obuvi z dílny Michael Kors. Firma nemá zdaleka vyhráno, jedná se však o první známky, že by její nová strategie mohla fungovat.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―