Více

    ― Reklama ―

    Luxusní značky byly dlouhou dobu synonymem prestiže, kvality a exkluzivity. V posledních letech však čelí různým výzvám, které ovlivňují jejich postavení na trhu a význam pro spotřebitele. Položte si otázku, proč si zrovna vy luxusní značky kupujete? Proč za ně platíte? Možná zjistíte, že vaše tužby nejsou tak úplně vaše.

    Když se podíváme do minulosti, oblečení odjakživa rozdělovalo třídy na bohaté a chudé. Zatímco aristokracie nosila pravé hedvábí, chudina si musela vystačit s prostými materiály, jako třeba len. Dnes už ani tak nejde o materiál, protože i drahé materiály dnes na trhu najdeme za různé ceny a stejně tak můžu mít kašmírový svetr z Pařížské ulice, anebo z fast fashion řetězce. Ovšem když vedle sebe postavíte dvě ženy v kašmíru, značky a loga budou stále to, co mezi nimi činí rozdíl. A pak finální cena, kterou za svůj outfit byly ochotné zaplatit nebo ještě lépe, kolik si mohly dovolit zaplatit.

    Všeobecné vnímání luxusu nám zvyšuje cenu

    Značky jako Chanel, Prada, Gucci, Louis Vuitton a další jim podobné mají historii. S cenami, jaké tyto značky mají si je nemůže dovolit každý, proto vyjadřují i status. Když máte luxusní kabelku, společnost vás vnímá jako úspěšné, lepší, vzdělané. Patříte do elity, která není pro všechny dostupná.

    Zdroj: Freepik

    Luxusní značky mají příběh a spolu s ním si kupujeme i pocit, že za něco stojíme. Ať už to děláme vědomě nebo je v to v nás uložené podvědomě. Mám kabelku od Diora a to mě zařadí mezi vyvolené. Toužíme po něčem, co si většina nemůže dovolit, a proto díky tomu budeme lepší. Nebo se zařadíme do určité společnosti. Jako lidé máme silnou potřebu někam patřit a mít hodnotu, což ty značky moc dobře vědí.

    Není všechno zlato, co se třpytí

    Spolu s tím máme pocit, že luxusní produkty za vysoké ceny jsou zákonitě lepší, kvalitnější, že se vyráběly v lepších podmínkách. Představujeme si ty krásné čisté ateliéry, kde hrstka švadlenek, brašnářů, prostě zručných lidí, co mistrně ovládají řemeslo, s láskou pečlivě vyrobí každý kus. 

    Už bychom ale všichni mohli vědět, že to je jen pohádka a ve skutečnosti to tak opravdu není. Spolu s nátlakem veřejnosti na udržitelnost a transparentnost značek čelí i prestižní labely čím dál větší kritice za nekalé výrobní praktiky, negativní dopad na životní prostředí či neetické zacházení se zaměstnanci. Ani drahé značky nejsou bez poskvrny a ani ony nejsou zárukou kvality.

    Zdroj: Prada

    Uvedu za příklad sebe, a když jsem si našetřila na svoji první Prada kabelku. Měla jsem za to, že si pořizuji něco nezničitelného. Byla to přece Prada! Jaké zklamání, když se jí utrhlo ucho. Nepřipouštěla jsem si, že by se něco takového mohlo stát. Negativní zkušenost jsem záhy měla i s kabelkou Furla, měla takovou krásnou měděnou metalízu. Která se však asi po dvou nošeních odřela. Podotýkám, že o své věci se starám s láskou a nešlo tedy o neopatrné zacházení.

    Tehdy jsem začala přicházet na to, že jsou to pořád jen věci. Drahé věci a poprvé jsem si položila otázku, zda za tu cenu opravdu stojí, Zda je musím mít jen proto, aby si ostatní řekli: „Ona má kabelku od Prady.”

    Bez loga je to stále jen kabelka

    Vezměte si třeba opět svoji oblíbenou kabelku a zkuste si zakrýt logo. Dost možná přijdete na to, že najednou je to obyčejná kožená kabelka. A že by se taková a za menší cenu dala sehnat i jinde. Jenom už by hrdě nenesla onu značku. Pak už je to o tom, zda vás ke koupi přiměla značka, která zaujme, anebo třeba krásné zpracování, jedinečný design. Ne všichni nakupují luxusní značky jen kvůli tomu, co znamenají, ale hodně lidí to láká.

    Iluze nadřazenosti versus padělky

    Módní trendy se mění s každou sezonou, ale jeden trend zůstává věčný – padělání luxusního zboží. Každý na drahé značky nemá peníze, ale téměř všichni je chtějí a někteří i za tu cenu, že si vědomě pořídí padělek, který dávají na odiv jako originál. Trh s fejky je ohromný, člověk aspoň trochu znalý bohužel na první pohled padělek pozná, což nositelce body nepřidá. Existují ale i takové padělky, říká se jim super fakes, kdy padělek je v uvozovkách tak kvalitní, že jej na první pohled nepoznáte od originálu. U padělků je ale ještě smutnější, že nositelka si iluzi luxusu staví vědomě sama a něco si nalhává.

    Zdroj: YouTube

    Někteří nositelé fejků si to dokonce ani nechtějí přiznat. Oni sami chtějí věřit, že mají originál. Ačkoliv zboží koupili za podezřele nízkou cenu. Kolují fámy i o takzvaných factory extras, což jsou údajně přebytkové kusy vyrobené ve stejné továrně jako autentické zboží, ale prodávané na černém trhu za nižší ceny. Pak by se dalo tvrdit i to, že výrobní cena padělku a originálu byla velmi podobná, prodejní už nikoliv.

    Luxus začínáme vidět i v něčem jiném

    Luxusní značky stále mají váhu, ale jejich význam a postavení se nepopiratelně vyvíjí. Začínáme vidět luxus i v něčem jiném. Nespokojíme se s planými sliby a pohádkami, chceme opravdu znát, kdo a za jakých podmínek naše oblečení vyrábí. Jsme tedy na samém počátku a jistě bude zajímavé pozorovat, kdo se adaptuje a komu odpustíme úplně cokoliv jen pro ten báječný pocit, že jsme dost dobří.

    Zdroje: Jing Daily, The Purse Queen, Corsearch

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Foto:Freepik

    Mají luxusní značky stále hodnotu? Možná si nekupujete módu, nýbrž iluzi

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Luxusní značky byly dlouhou dobu synonymem prestiže, kvality a exkluzivity. V posledních letech však čelí různým výzvám, které ovlivňují jejich postavení na trhu a význam pro spotřebitele. Položte si otázku, proč si zrovna vy luxusní značky kupujete? Proč za ně platíte? Možná zjistíte, že vaše tužby nejsou tak úplně vaše.

    - Reklama -

    Když se podíváme do minulosti, oblečení odjakživa rozdělovalo třídy na bohaté a chudé. Zatímco aristokracie nosila pravé hedvábí, chudina si musela vystačit s prostými materiály, jako třeba len. Dnes už ani tak nejde o materiál, protože i drahé materiály dnes na trhu najdeme za různé ceny a stejně tak můžu mít kašmírový svetr z Pařížské ulice, anebo z fast fashion řetězce. Ovšem když vedle sebe postavíte dvě ženy v kašmíru, značky a loga budou stále to, co mezi nimi činí rozdíl. A pak finální cena, kterou za svůj outfit byly ochotné zaplatit nebo ještě lépe, kolik si mohly dovolit zaplatit.

    Všeobecné vnímání luxusu nám zvyšuje cenu

    Značky jako Chanel, Prada, Gucci, Louis Vuitton a další jim podobné mají historii. S cenami, jaké tyto značky mají si je nemůže dovolit každý, proto vyjadřují i status. Když máte luxusní kabelku, společnost vás vnímá jako úspěšné, lepší, vzdělané. Patříte do elity, která není pro všechny dostupná.

    Zdroj: Freepik

    - Reklama -

    Luxusní značky mají příběh a spolu s ním si kupujeme i pocit, že za něco stojíme. Ať už to děláme vědomě nebo je v to v nás uložené podvědomě. Mám kabelku od Diora a to mě zařadí mezi vyvolené. Toužíme po něčem, co si většina nemůže dovolit, a proto díky tomu budeme lepší. Nebo se zařadíme do určité společnosti. Jako lidé máme silnou potřebu někam patřit a mít hodnotu, což ty značky moc dobře vědí.

    Není všechno zlato, co se třpytí

    Spolu s tím máme pocit, že luxusní produkty za vysoké ceny jsou zákonitě lepší, kvalitnější, že se vyráběly v lepších podmínkách. Představujeme si ty krásné čisté ateliéry, kde hrstka švadlenek, brašnářů, prostě zručných lidí, co mistrně ovládají řemeslo, s láskou pečlivě vyrobí každý kus. 

    Už bychom ale všichni mohli vědět, že to je jen pohádka a ve skutečnosti to tak opravdu není. Spolu s nátlakem veřejnosti na udržitelnost a transparentnost značek čelí i prestižní labely čím dál větší kritice za nekalé výrobní praktiky, negativní dopad na životní prostředí či neetické zacházení se zaměstnanci. Ani drahé značky nejsou bez poskvrny a ani ony nejsou zárukou kvality.

    Zdroj: Prada

    Uvedu za příklad sebe, a když jsem si našetřila na svoji první Prada kabelku. Měla jsem za to, že si pořizuji něco nezničitelného. Byla to přece Prada! Jaké zklamání, když se jí utrhlo ucho. Nepřipouštěla jsem si, že by se něco takového mohlo stát. Negativní zkušenost jsem záhy měla i s kabelkou Furla, měla takovou krásnou měděnou metalízu. Která se však asi po dvou nošeních odřela. Podotýkám, že o své věci se starám s láskou a nešlo tedy o neopatrné zacházení.

    Tehdy jsem začala přicházet na to, že jsou to pořád jen věci. Drahé věci a poprvé jsem si položila otázku, zda za tu cenu opravdu stojí, Zda je musím mít jen proto, aby si ostatní řekli: „Ona má kabelku od Prady.”

    Bez loga je to stále jen kabelka

    Vezměte si třeba opět svoji oblíbenou kabelku a zkuste si zakrýt logo. Dost možná přijdete na to, že najednou je to obyčejná kožená kabelka. A že by se taková a za menší cenu dala sehnat i jinde. Jenom už by hrdě nenesla onu značku. Pak už je to o tom, zda vás ke koupi přiměla značka, která zaujme, anebo třeba krásné zpracování, jedinečný design. Ne všichni nakupují luxusní značky jen kvůli tomu, co znamenají, ale hodně lidí to láká.

    Iluze nadřazenosti versus padělky

    Módní trendy se mění s každou sezonou, ale jeden trend zůstává věčný – padělání luxusního zboží. Každý na drahé značky nemá peníze, ale téměř všichni je chtějí a někteří i za tu cenu, že si vědomě pořídí padělek, který dávají na odiv jako originál. Trh s fejky je ohromný, člověk aspoň trochu znalý bohužel na první pohled padělek pozná, což nositelce body nepřidá. Existují ale i takové padělky, říká se jim super fakes, kdy padělek je v uvozovkách tak kvalitní, že jej na první pohled nepoznáte od originálu. U padělků je ale ještě smutnější, že nositelka si iluzi luxusu staví vědomě sama a něco si nalhává.

    Zdroj: YouTube

    Někteří nositelé fejků si to dokonce ani nechtějí přiznat. Oni sami chtějí věřit, že mají originál. Ačkoliv zboží koupili za podezřele nízkou cenu. Kolují fámy i o takzvaných factory extras, což jsou údajně přebytkové kusy vyrobené ve stejné továrně jako autentické zboží, ale prodávané na černém trhu za nižší ceny. Pak by se dalo tvrdit i to, že výrobní cena padělku a originálu byla velmi podobná, prodejní už nikoliv.

    Luxus začínáme vidět i v něčem jiném

    Luxusní značky stále mají váhu, ale jejich význam a postavení se nepopiratelně vyvíjí. Začínáme vidět luxus i v něčem jiném. Nespokojíme se s planými sliby a pohádkami, chceme opravdu znát, kdo a za jakých podmínek naše oblečení vyrábí. Jsme tedy na samém počátku a jistě bude zajímavé pozorovat, kdo se adaptuje a komu odpustíme úplně cokoliv jen pro ten báječný pocit, že jsme dost dobří.

    Zdroje: Jing Daily, The Purse Queen, Corsearch

    ― Reklama ―

    Zážitky on, hlava off. Luxusní offline dovolená zařídí mentální očistu

    Dovolená je světlým momentem života každého z nás. V posledních letech se ale často poddává pracovním záležitostem. Populární je nyní proto takzvaná offline dovolená, kterou věnujete specificky digitálnímu detoxu. Luxusní dovolenková místa tak často nemají telefon ani Wi-Fi, zato nabídnou ticho, klid a úlevu od neustálého mentálního shonu.

    Cannes přinesl nečekanou módní ikonu. Letos překvapil Alexander Skarsgård

    Letošní filmový festival v Cannes nabídl nespočet dechberoucích outfitů, a to navzdory novému a přísnějšímu dresscodu. Mezi módní ikony červeného koberce se nečekaně zařadil také švédský herec Alexander Skarsgård. Slavnostní události se účastnil poprvé, rozhodně ale zanechal značný dojem. Sociální sítě explodovaly jeho hravými outfity.

    It-girl Formule 1. Alexandra Saint Mleux vnáší do paddocku ladnou eleganci

    Možná ji znáte z televizních záběrů, jak fandí svému příteli Charlesovi Leclerc, tedy jezdci Formule 1 z týmu Ferrari. Jedno je ale jisté, Alexandra Saint Mleux se zbavuje pouhé nálepky „přítelkyně“ a buduje si vlastní osobní značku i mimo svět F1. Díky nezaměnitelnému stylu si získala příznivce zejména v módních kruzích a na sociálních sítích.

    Dior potvrdil nevyhnutelné. Maria Grazia Chiuri po devíti letech odchází

    Módní scéna se ve čtvrtek konečně dočkala zprávy, kterou již několik měsíců očekávala. Zástupci Dior oznámili oficiální odchod kreativní ředitelky dámských kolekcí Marie Grazie Chiuri. Návrhářka opustí slavný módní dům po devíti letech. Do historie se zapsala především díky svým feministickým kolekcím. Prozatím není jasné, kdo ji v pozici nahradí.

    Brat summer je oficiálně u konce. Letošní léto patří Lorde

    Letní měsíce roku 2024 budou již navždy spojené s fenoménem brat summer. Trend z dílny zpěvačky Charli XCX však oficiálně skončil. Na jeho místo letos v létě nastoupí zpěvačka Lorde se svým novým albem Virgin. Poprask na hudební scéně způsobila již nejnovějším songem What Was That. Ukazuje tak, že po čtyřech letech má co nabídnout.

    Netflix má nového favorita. Seriál Niterná tajemství odkrývá temná zákoutí privilegií

    Nový dánský thriller Niterná tajemství ukazuje, že i tento často ohraný žánr má stále co nabídnout. Od své premiéry v polovině května dobývá žebříčky platformy Netflix a těší se výjimečně pozitivním hodnocením. Nabízí totiž nejen klasické napětí a zamotané pátrání po vrahovi, ale i sociální komentář, poukazující na zakalené vody bohatství a privilegií.

    Štěstí přeje připraveným. Domácí beauty příprava zajistí hladké léto

    Léto se nezadržitelně blíží a s ním i touha cítit se skvěle ve vlastním těle. Ať jde o oblečení, zdravě vypadající kůži, nebo výbavu kosmetické taštičky, nyní nastává ideální čas na srovnání priorit. Beauty příprava v podobě drobných úkonů vám sice nezabere mnoho času, ale jednoduše zajistí, že se v horkých dnech budete cítit naprosto skvěle.

    Blíží se konec vysoké platformy? Maison Margiela i Prada zahajují novou éru

    Platformy za sebou mají dlouhou sezónu slávy. Od návratu 2000s stylu y2k až po goth revival, postupně si prošly fází sportovní, punkové i bizarně přerostlé „ugly“ estetiky. Ovšem nyní, když se na přehlídkových molech a sociálních sítích začíná objevovat o něco subtilnější obuv, to vypadá, že jejich nadvláda možná pomalu, ale jistě končí.

    Návrat ve velkém stylu. Eva Longoria zazářila v Cannes

    Může se zdát, že se Eva Longoria na čas stáhla do ústraní. Jenže stačila jedna zlatá róba a ikonická festivalová scéna a svět si na ni opět vzpomněl. Herečka, producentka a módní ikona, kterou generace Z možná míjela, se v roce 2025 vrací do centra dění, a to rovnou na největší glamour událost sezóny, tedy filmový festival v Cannes.

    Přichází pánský šatníkový upgrade. Len se stane vaším nejlepším přítelem

    Léto si žádá změnu nejen v tempu, ale i v materiálech. Pokud má pánský šatník jeden trik na to, jak zvládnout teploty s elegancí, pak je to len. Přírodní materiál je lehký, prodyšný, antibakteriální a s každým nošením příjemnější. Kdo si ho jednou oblékne ve třicetistupňovém horku, většinou už se nikdy ke klasickému bavlněnému tričku nevrátí.

    Louis Vuitton vzkřísil středověk. V cruise kolekci protnul hranice času

    Další značka poodkryla oponu své letošní cruise kolekce. Louis Vuitton se tentokrát za odhalením dovolenkové řady vydal do malebného města Avignon. V tamním proslulém Palais des Papes představil návrhy spojující středověk se současností a špetkou modernity. Návrhář Nicolas Ghesquière tak opět dokázal, že má módní scéně stále ještě co ukázat.

    Král americké módy. Thom Browne mění nudné obleky v avantgardní mistrovská díla

    Když se řekne americká móda, vybaví se nám ležérní estetika spojená se jmény jako Ralph Lauren nebo Calvin Klein. Stereotypní představu v současnosti redefinuje několik návrhářů, avšak z davu vyčnívá hlavně jeden z nich, Thom Browne. Rodák z Pensylvánie, proslulý „scvrklými“ obleky, dosáhl za více než 20 let od založení své značky módního vrcholu a my si myslíme, že byste se s ním rozhodně měli seznámit.

    Valentino Garavani a Giancarlo Giammetti přináší první výstavu. Vzdávají hold rudé

    Nadace návrháře Valentina Garavani a obchodníka Giancarla Giammetti funguje již od roku 2016. Kreativní duo ovšem teprve nyní odhalí svou první výstavu, uspořádanou v nově otevřeném centru PM23, stojícího kousek od římského ředitelství značky Valentino. První exhibici, kterou zahájí 25. května, věnovali rudé barvě, s módním domem tak spjatou.

    Florence Pugh vzkřísila s Thunderbolts Marvel. Herečka bourá hranice filmu

    Svět filmů z dílny Marvel zažívá poslední roky nevítaný útlum. Snímkům o populárních superhrdinech se dlouhodobě nedaří získat žádaný ohlas. Zdá se ovšem, že by studio k jeho zašlé slávě mohl vynést nejnovější projekt, film Thunderbolts. V něm září úspěšná herečka Florence Pugh, která opět dokazuje, že se nebojí bourat předem zavedené hranice.

    Další trend z 2000s slaví comeback. Zpestřete kalhoty oblíbenou sukní

    Pokud alespoň zlehka sledujete letošní trendy, pak už je vám jasné, že jejich královnou je nostalgie. Na scénu se vrací řada dávno zapomenutých oblíbenců, jako je boho styl či extra krátké sukně. Do popředí se proto vplížila i moderní podoba kontroverzní kombinace. Seberte ještě před horkým létem odvahu a oblečte přes kalhoty sukni.

    Móda v kostce: Giorgio Armani odstartoval výstavu a Chanel trápí propad zisků

    Návrhář Giorgio Armani v úterý večer odhalil výstavu, oslavující jeho haute couture řadu. Letos totiž slaví 20. výročí. Značka Missoni zase uvedla nejnovější spolupráci s aerolinkou Delta. Její součástí je vylepšená kosmetická taštička i set na spaní. Chanel se potýká s klesajícími zisky a Gabriela Hearst představuje službu Tailored Bespoke.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―