Více

    ― Reklama ―

    Luxusní značky byly dlouhou dobu synonymem prestiže, kvality a exkluzivity. V posledních letech však čelí různým výzvám, které ovlivňují jejich postavení na trhu a význam pro spotřebitele. Položte si otázku, proč si zrovna vy luxusní značky kupujete? Proč za ně platíte? Možná zjistíte, že vaše tužby nejsou tak úplně vaše.

    Když se podíváme do minulosti, oblečení odjakživa rozdělovalo třídy na bohaté a chudé. Zatímco aristokracie nosila pravé hedvábí, chudina si musela vystačit s prostými materiály, jako třeba len. Dnes už ani tak nejde o materiál, protože i drahé materiály dnes na trhu najdeme za různé ceny a stejně tak můžu mít kašmírový svetr z Pařížské ulice, anebo z fast fashion řetězce. Ovšem když vedle sebe postavíte dvě ženy v kašmíru, značky a loga budou stále to, co mezi nimi činí rozdíl. A pak finální cena, kterou za svůj outfit byly ochotné zaplatit nebo ještě lépe, kolik si mohly dovolit zaplatit.

    Všeobecné vnímání luxusu nám zvyšuje cenu

    Značky jako Chanel, Prada, Gucci, Louis Vuitton a další jim podobné mají historii. S cenami, jaké tyto značky mají si je nemůže dovolit každý, proto vyjadřují i status. Když máte luxusní kabelku, společnost vás vnímá jako úspěšné, lepší, vzdělané. Patříte do elity, která není pro všechny dostupná.

    Zdroj: Freepik

    Luxusní značky mají příběh a spolu s ním si kupujeme i pocit, že za něco stojíme. Ať už to děláme vědomě nebo je v to v nás uložené podvědomě. Mám kabelku od Diora a to mě zařadí mezi vyvolené. Toužíme po něčem, co si většina nemůže dovolit, a proto díky tomu budeme lepší. Nebo se zařadíme do určité společnosti. Jako lidé máme silnou potřebu někam patřit a mít hodnotu, což ty značky moc dobře vědí.

    Není všechno zlato, co se třpytí

    Spolu s tím máme pocit, že luxusní produkty za vysoké ceny jsou zákonitě lepší, kvalitnější, že se vyráběly v lepších podmínkách. Představujeme si ty krásné čisté ateliéry, kde hrstka švadlenek, brašnářů, prostě zručných lidí, co mistrně ovládají řemeslo, s láskou pečlivě vyrobí každý kus. 

    Už bychom ale všichni mohli vědět, že to je jen pohádka a ve skutečnosti to tak opravdu není. Spolu s nátlakem veřejnosti na udržitelnost a transparentnost značek čelí i prestižní labely čím dál větší kritice za nekalé výrobní praktiky, negativní dopad na životní prostředí či neetické zacházení se zaměstnanci. Ani drahé značky nejsou bez poskvrny a ani ony nejsou zárukou kvality.

    Zdroj: Prada

    Uvedu za příklad sebe, a když jsem si našetřila na svoji první Prada kabelku. Měla jsem za to, že si pořizuji něco nezničitelného. Byla to přece Prada! Jaké zklamání, když se jí utrhlo ucho. Nepřipouštěla jsem si, že by se něco takového mohlo stát. Negativní zkušenost jsem záhy měla i s kabelkou Furla, měla takovou krásnou měděnou metalízu. Která se však asi po dvou nošeních odřela. Podotýkám, že o své věci se starám s láskou a nešlo tedy o neopatrné zacházení.

    Tehdy jsem začala přicházet na to, že jsou to pořád jen věci. Drahé věci a poprvé jsem si položila otázku, zda za tu cenu opravdu stojí, Zda je musím mít jen proto, aby si ostatní řekli: „Ona má kabelku od Prady.”

    Bez loga je to stále jen kabelka

    Vezměte si třeba opět svoji oblíbenou kabelku a zkuste si zakrýt logo. Dost možná přijdete na to, že najednou je to obyčejná kožená kabelka. A že by se taková a za menší cenu dala sehnat i jinde. Jenom už by hrdě nenesla onu značku. Pak už je to o tom, zda vás ke koupi přiměla značka, která zaujme, anebo třeba krásné zpracování, jedinečný design. Ne všichni nakupují luxusní značky jen kvůli tomu, co znamenají, ale hodně lidí to láká.

    Iluze nadřazenosti versus padělky

    Módní trendy se mění s každou sezonou, ale jeden trend zůstává věčný – padělání luxusního zboží. Každý na drahé značky nemá peníze, ale téměř všichni je chtějí a někteří i za tu cenu, že si vědomě pořídí padělek, který dávají na odiv jako originál. Trh s fejky je ohromný, člověk aspoň trochu znalý bohužel na první pohled padělek pozná, což nositelce body nepřidá. Existují ale i takové padělky, říká se jim super fakes, kdy padělek je v uvozovkách tak kvalitní, že jej na první pohled nepoznáte od originálu. U padělků je ale ještě smutnější, že nositelka si iluzi luxusu staví vědomě sama a něco si nalhává.

    Zdroj: YouTube

    Někteří nositelé fejků si to dokonce ani nechtějí přiznat. Oni sami chtějí věřit, že mají originál. Ačkoliv zboží koupili za podezřele nízkou cenu. Kolují fámy i o takzvaných factory extras, což jsou údajně přebytkové kusy vyrobené ve stejné továrně jako autentické zboží, ale prodávané na černém trhu za nižší ceny. Pak by se dalo tvrdit i to, že výrobní cena padělku a originálu byla velmi podobná, prodejní už nikoliv.

    Luxus začínáme vidět i v něčem jiném

    Luxusní značky stále mají váhu, ale jejich význam a postavení se nepopiratelně vyvíjí. Začínáme vidět luxus i v něčem jiném. Nespokojíme se s planými sliby a pohádkami, chceme opravdu znát, kdo a za jakých podmínek naše oblečení vyrábí. Jsme tedy na samém počátku a jistě bude zajímavé pozorovat, kdo se adaptuje a komu odpustíme úplně cokoliv jen pro ten báječný pocit, že jsme dost dobří.

    Zdroje: Jing Daily, The Purse Queen, Corsearch

    ― Reklama ―

    Foto:Freepik

    Mají luxusní značky stále hodnotu? Možná si nekupujete módu, nýbrž iluzi

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Luxusní značky byly dlouhou dobu synonymem prestiže, kvality a exkluzivity. V posledních letech však čelí různým výzvám, které ovlivňují jejich postavení na trhu a význam pro spotřebitele. Položte si otázku, proč si zrovna vy luxusní značky kupujete? Proč za ně platíte? Možná zjistíte, že vaše tužby nejsou tak úplně vaše.

    - Reklama -

    Když se podíváme do minulosti, oblečení odjakživa rozdělovalo třídy na bohaté a chudé. Zatímco aristokracie nosila pravé hedvábí, chudina si musela vystačit s prostými materiály, jako třeba len. Dnes už ani tak nejde o materiál, protože i drahé materiály dnes na trhu najdeme za různé ceny a stejně tak můžu mít kašmírový svetr z Pařížské ulice, anebo z fast fashion řetězce. Ovšem když vedle sebe postavíte dvě ženy v kašmíru, značky a loga budou stále to, co mezi nimi činí rozdíl. A pak finální cena, kterou za svůj outfit byly ochotné zaplatit nebo ještě lépe, kolik si mohly dovolit zaplatit.

    Všeobecné vnímání luxusu nám zvyšuje cenu

    Značky jako Chanel, Prada, Gucci, Louis Vuitton a další jim podobné mají historii. S cenami, jaké tyto značky mají si je nemůže dovolit každý, proto vyjadřují i status. Když máte luxusní kabelku, společnost vás vnímá jako úspěšné, lepší, vzdělané. Patříte do elity, která není pro všechny dostupná.

    Zdroj: Freepik

    - Reklama -

    Luxusní značky mají příběh a spolu s ním si kupujeme i pocit, že za něco stojíme. Ať už to děláme vědomě nebo je v to v nás uložené podvědomě. Mám kabelku od Diora a to mě zařadí mezi vyvolené. Toužíme po něčem, co si většina nemůže dovolit, a proto díky tomu budeme lepší. Nebo se zařadíme do určité společnosti. Jako lidé máme silnou potřebu někam patřit a mít hodnotu, což ty značky moc dobře vědí.

    Není všechno zlato, co se třpytí

    Spolu s tím máme pocit, že luxusní produkty za vysoké ceny jsou zákonitě lepší, kvalitnější, že se vyráběly v lepších podmínkách. Představujeme si ty krásné čisté ateliéry, kde hrstka švadlenek, brašnářů, prostě zručných lidí, co mistrně ovládají řemeslo, s láskou pečlivě vyrobí každý kus. 

    Už bychom ale všichni mohli vědět, že to je jen pohádka a ve skutečnosti to tak opravdu není. Spolu s nátlakem veřejnosti na udržitelnost a transparentnost značek čelí i prestižní labely čím dál větší kritice za nekalé výrobní praktiky, negativní dopad na životní prostředí či neetické zacházení se zaměstnanci. Ani drahé značky nejsou bez poskvrny a ani ony nejsou zárukou kvality.

    Zdroj: Prada

    Uvedu za příklad sebe, a když jsem si našetřila na svoji první Prada kabelku. Měla jsem za to, že si pořizuji něco nezničitelného. Byla to přece Prada! Jaké zklamání, když se jí utrhlo ucho. Nepřipouštěla jsem si, že by se něco takového mohlo stát. Negativní zkušenost jsem záhy měla i s kabelkou Furla, měla takovou krásnou měděnou metalízu. Která se však asi po dvou nošeních odřela. Podotýkám, že o své věci se starám s láskou a nešlo tedy o neopatrné zacházení.

    Tehdy jsem začala přicházet na to, že jsou to pořád jen věci. Drahé věci a poprvé jsem si položila otázku, zda za tu cenu opravdu stojí, Zda je musím mít jen proto, aby si ostatní řekli: „Ona má kabelku od Prady.”

    Bez loga je to stále jen kabelka

    Vezměte si třeba opět svoji oblíbenou kabelku a zkuste si zakrýt logo. Dost možná přijdete na to, že najednou je to obyčejná kožená kabelka. A že by se taková a za menší cenu dala sehnat i jinde. Jenom už by hrdě nenesla onu značku. Pak už je to o tom, zda vás ke koupi přiměla značka, která zaujme, anebo třeba krásné zpracování, jedinečný design. Ne všichni nakupují luxusní značky jen kvůli tomu, co znamenají, ale hodně lidí to láká.

    Iluze nadřazenosti versus padělky

    Módní trendy se mění s každou sezonou, ale jeden trend zůstává věčný – padělání luxusního zboží. Každý na drahé značky nemá peníze, ale téměř všichni je chtějí a někteří i za tu cenu, že si vědomě pořídí padělek, který dávají na odiv jako originál. Trh s fejky je ohromný, člověk aspoň trochu znalý bohužel na první pohled padělek pozná, což nositelce body nepřidá. Existují ale i takové padělky, říká se jim super fakes, kdy padělek je v uvozovkách tak kvalitní, že jej na první pohled nepoznáte od originálu. U padělků je ale ještě smutnější, že nositelka si iluzi luxusu staví vědomě sama a něco si nalhává.

    Zdroj: YouTube

    Někteří nositelé fejků si to dokonce ani nechtějí přiznat. Oni sami chtějí věřit, že mají originál. Ačkoliv zboží koupili za podezřele nízkou cenu. Kolují fámy i o takzvaných factory extras, což jsou údajně přebytkové kusy vyrobené ve stejné továrně jako autentické zboží, ale prodávané na černém trhu za nižší ceny. Pak by se dalo tvrdit i to, že výrobní cena padělku a originálu byla velmi podobná, prodejní už nikoliv.

    Luxus začínáme vidět i v něčem jiném

    Luxusní značky stále mají váhu, ale jejich význam a postavení se nepopiratelně vyvíjí. Začínáme vidět luxus i v něčem jiném. Nespokojíme se s planými sliby a pohádkami, chceme opravdu znát, kdo a za jakých podmínek naše oblečení vyrábí. Jsme tedy na samém počátku a jistě bude zajímavé pozorovat, kdo se adaptuje a komu odpustíme úplně cokoliv jen pro ten báječný pocit, že jsme dost dobří.

    Zdroje: Jing Daily, The Purse Queen, Corsearch

    ― Reklama ―

    E-shopy ve Spojeném království čelí kritice. Zaplavují ulice plastovými obaly

    Spojené království posílá ze všech ekonomik Evropy na skládky nejvíce plastových obalů pocházejících z on-line obchodů. Začátkem týdne na to upozornila firma produkující udržitelné alternativy DS Smith. Apeluje proto na vládu i značky, aby využívání plastů rapidně omezily. Do roku 2030 mají totiž britské e-shopy doručit sedm miliard plastových obalů.

    Bottega Veneta jako královna textury. Objevte kouzlo mistrovských kousků

    Pokud existuje módní dům, který dokázal povznést texturu na úroveň umění, pak je to bezesporu Bottega Veneta. Od svých ikonických intrecciato vzorů až po nejnovější experimenty s kůží, semišem a ultra originálními povrchy je značka již řadu let synonymem pro sofistikovanost, hmatový luxus a tiché mistrovství italského řemesla.

    Už vám nic nebude stát v cestě. Stylové tenisky, v nichž pokoříte kilometry

    Čeká-li vás v nejbližší době dovolená či větší výlet, součástí příprav by určitě měla být i volba vhodné obuvi. Zdá se to možná jako nepodstatný detail, ale pokud na vašich cestách rádi obdivujete populární místa, nachodíte klidně desítky kilometrů. Vybrané tenisky by tedy měly být pohodlné a zároveň stylové. Inspirujte se populárními oblíbenci.

    Móda v kostce: Julia Garner září v Gucci a Louboutin objevuje svět brýlí

    První dubnový den přinesl řadu nových kampaní. Britská značka Mulberry plánuje speciální kolekci produktů pro pejsky. Ikonický návrhář bot Christian Louboutin pro změnu nabídne první řadu slunečních brýlí. Módní dům Gucci oslavuje 104. výročí výroby hedvábí projektem, ve kterém zazáří Julia Garner. Bulgari poputuje na akci Watches and Wonders a TikTok Shop rozšiřuje svou působnost.

    Tory Burch a Peter Copping bodují. Ocení je letošní ročník SCADstyle

    Módní akce SCADstyle pořádaná The Savannah College of Art and Design tradičně nabídne řadu talentů ze světa módy, beauty i designu. Její součástí je i ocenění návrhářů, zanechávajících na módní scéně významnou stopu. Tentokrát mezi ně patří návrhářka a zakladatelka stejnojmenné značky Tory Burch a kreativní ředitel Lanvin Peter Copping.

    Zlín jako kolébka mladé české módy. Areál Svit přivítal 13. ročník Fashion Event Dotek

    Areál Baťových závodů ve Zlíně, známý také jako Svit, ožil 22. března díky módním přehlídkám. Industriální prostory přivítaly návštěvníky 13. ročníku Fashion Event Dotek. Tématem charitativní akce pod vedením studentů Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati byl Prolog. Za večer se podařilo vybrat rekordní částku ve výši přes 161 tisíc korun, a to pro organizaci Aliance žen s rakovinou prsu.

    Móda v kostce: Adidas spojil síly s Bad Bunny a Breitling naverboval Austina Butler

    Kromě módního domu Calvin Klein oznámil partnerství se zpěvákem Bad Bunny i Adidas. Společně vytvořili trendy boty Ballerina. Značka hodinek Breitling pro změnu spolupracuje s hercem Austinem Butler. Dior míří se svou výstavou do Jižní Koreji a Jacquemus láká spolu s Neiman Marcus na bowlingovou dráhu. Chanel zase odhalil nový parfém Eau Splendide.

    Nastavte jaru nohy. Průhledné sukně dominují blížící se sezóně

    Některé trendy na módní scéně sotva stihnou zazářit, jiné jí vévodí hned několik sezón. Mezi druhý typ populárních kousků patří také průhledné sukně. Světové módní domy jejich dominanci předpověděly již v kolekcích pro uplynulý podzim. Zdá se ovšem, že se v popředí udrží rovněž letos na jaře. Nebojte se proto v odvážném kousku ukázat nohy.

    Inspirace pro letní nedočkavce. Zabodují béžové plavky či korálkové vzory

    Ačkoliv teprve oslavujeme blížící se jaro, následující roční období tady bude rychlostí blesku. Pokud chcete být královnou bazénů a wellness, inspirujte se u módních značek a jejich trendů. Ani plavky se totiž nevyhnuly predikcím, letos se tak můžeme těšit na více než zajímavé kousky. Nouze nebude o divoké potisky, ani jednoduchý minimalismus.

    Jak si stojí barva roku Mocha Mousse? Zatím je spíš Popelkou než královnou přehlídek

    Už tři měsíce drží módní žezlo barva roku v odstínu Mocha Mousse. Možná je ale na čase podívat se, jestli ho drží dostatečně pevně. Klidná barva v sobě nese nádech luxusu, zároveň však trochu evokuje nudu. Kritici v ní ovšem vidí i mnohem horší věci. Jisté zatím je, že více zabodovala u interiérových designérů než u módních návrhářů.

    Výstava v Antverpách odkrývá gender. Zkoumá jeho vliv na módu i design

    Historické představy o tom, jaké má žena místo ve společnosti se pochopitelně promítly také do jejího šatníku. Nová výstava v Muzeu módy v Antverpách (MoMu) však odhaluje, jakým způsobem do tohoto procesu zasahoval také interiér. Pomocí tvorby belgických návrhářů i architektů tak zkoumá propletenost genderu, módy, ale také designu.

    Jednoduché, ale efektivní. Se sladěnými sety už nemusíte vymýšlet outfity

    V jednoduchosti je opravdu krása. Důkazem toho jsou rovněž letos populární sladěné sety. V módním světě se s nimi roztrhl pytel, a tak dvoudílné a vícedílné komplety najdete napříč oblečením na doma i společenskými oděvy. Díky trendům navíc existuje řada možností jak mezi materiály, tak vzory, stačí si jen vybrat dle příležitosti.

    TikTok opět zviditelnil koncept „zdravé“ Almond Mom. Zahrává si s ohněm

    Sociální síť TikTok vynesla znovu na povrch zdánlivě nevinný pojem Almond Mom. Jedná se o označení matek, které propadly přísné kultuře diet a "zdravého" stravování. Ve skutečnosti se však jedná o nebezpečné praktiky, ovlivňující...

    Loewe povede oblíbené fashion duo. Módní dům přebírají návrháři z Proenza Schouler

    Značka Loewe nezůstala bez vedení dlouho. Týden po odchodu jejího dosavadního dlouholetého kreativního ředitele Jonathana Anderson jmenovala nástupce. Na pomyslný trůn tak usedne ikonické designérské duo z Proenza Schouler. Jack McCollough a Lazaro Hernandez dobyli módní scénu svou dokonalou krejčovinou a avantgardním nádechem.

    Sarah Burton zpět v záři reflektorů. S Givenchy navrací na scénu ženskou sílu

    Uplynulý Pařížský týden módy světu představil jeden z vysoce očekávaných návrhářských debutů. Designérka Sarah Burton totiž odhalila první kolekci pro módní dům Givenchy. Jedná se o dosavadní vrchol její kariéry, už tak definované široce uznávanou tvorbou. Nová pozice ji ale vnáší do popředí a dává prostor potřebné ženské energii.

    Okořeňte si dovolenou divokým výletem. I do pouště vynesete trendy outfity

    Přelom zimy a jara vyloženě láká k odjezdu na exotickou dovolenou. Chladné měsíce tu byly už příliš dlouho a tělo si říká o pořádnou dávku horkého slunce. Ať už se chystáte do jakékoliv destinace, pokud máte možnost navštívit při svém výletu místní poušť, neváhejte. Nabídne vám perfektní zážitky, jedinečné aktivity, a navíc i dechberoucí fotky.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―