Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Luxusní značky byly dlouhou dobu synonymem prestiže, kvality a exkluzivity. V posledních letech však čelí různým výzvám, které ovlivňují jejich postavení na trhu a význam pro spotřebitele. Položte si otázku, proč si zrovna vy luxusní značky kupujete? Proč za ně platíte? Možná zjistíte, že vaše tužby nejsou tak úplně vaše.

    Když se podíváme do minulosti, oblečení odjakživa rozdělovalo třídy na bohaté a chudé. Zatímco aristokracie nosila pravé hedvábí, chudina si musela vystačit s prostými materiály, jako třeba len. Dnes už ani tak nejde o materiál, protože i drahé materiály dnes na trhu najdeme za různé ceny a stejně tak můžu mít kašmírový svetr z Pařížské ulice, anebo z fast fashion řetězce. Ovšem když vedle sebe postavíte dvě ženy v kašmíru, značky a loga budou stále to, co mezi nimi činí rozdíl. A pak finální cena, kterou za svůj outfit byly ochotné zaplatit nebo ještě lépe, kolik si mohly dovolit zaplatit.

    Všeobecné vnímání luxusu nám zvyšuje cenu

    Značky jako Chanel, Prada, Gucci, Louis Vuitton a další jim podobné mají historii. S cenami, jaké tyto značky mají si je nemůže dovolit každý, proto vyjadřují i status. Když máte luxusní kabelku, společnost vás vnímá jako úspěšné, lepší, vzdělané. Patříte do elity, která není pro všechny dostupná.

    Zdroj: Freepik

    Luxusní značky mají příběh a spolu s ním si kupujeme i pocit, že za něco stojíme. Ať už to děláme vědomě nebo je v to v nás uložené podvědomě. Mám kabelku od Diora a to mě zařadí mezi vyvolené. Toužíme po něčem, co si většina nemůže dovolit, a proto díky tomu budeme lepší. Nebo se zařadíme do určité společnosti. Jako lidé máme silnou potřebu někam patřit a mít hodnotu, což ty značky moc dobře vědí.

    Není všechno zlato, co se třpytí

    Spolu s tím máme pocit, že luxusní produkty za vysoké ceny jsou zákonitě lepší, kvalitnější, že se vyráběly v lepších podmínkách. Představujeme si ty krásné čisté ateliéry, kde hrstka švadlenek, brašnářů, prostě zručných lidí, co mistrně ovládají řemeslo, s láskou pečlivě vyrobí každý kus. 

    Už bychom ale všichni mohli vědět, že to je jen pohádka a ve skutečnosti to tak opravdu není. Spolu s nátlakem veřejnosti na udržitelnost a transparentnost značek čelí i prestižní labely čím dál větší kritice za nekalé výrobní praktiky, negativní dopad na životní prostředí či neetické zacházení se zaměstnanci. Ani drahé značky nejsou bez poskvrny a ani ony nejsou zárukou kvality.

    Zdroj: Prada

    Uvedu za příklad sebe, a když jsem si našetřila na svoji první Prada kabelku. Měla jsem za to, že si pořizuji něco nezničitelného. Byla to přece Prada! Jaké zklamání, když se jí utrhlo ucho. Nepřipouštěla jsem si, že by se něco takového mohlo stát. Negativní zkušenost jsem záhy měla i s kabelkou Furla, měla takovou krásnou měděnou metalízu. Která se však asi po dvou nošeních odřela. Podotýkám, že o své věci se starám s láskou a nešlo tedy o neopatrné zacházení.

    Tehdy jsem začala přicházet na to, že jsou to pořád jen věci. Drahé věci a poprvé jsem si položila otázku, zda za tu cenu opravdu stojí, Zda je musím mít jen proto, aby si ostatní řekli: „Ona má kabelku od Prady.”

    Bez loga je to stále jen kabelka

    Vezměte si třeba opět svoji oblíbenou kabelku a zkuste si zakrýt logo. Dost možná přijdete na to, že najednou je to obyčejná kožená kabelka. A že by se taková a za menší cenu dala sehnat i jinde. Jenom už by hrdě nenesla onu značku. Pak už je to o tom, zda vás ke koupi přiměla značka, která zaujme, anebo třeba krásné zpracování, jedinečný design. Ne všichni nakupují luxusní značky jen kvůli tomu, co znamenají, ale hodně lidí to láká.

    Iluze nadřazenosti versus padělky

    Módní trendy se mění s každou sezonou, ale jeden trend zůstává věčný – padělání luxusního zboží. Každý na drahé značky nemá peníze, ale téměř všichni je chtějí a někteří i za tu cenu, že si vědomě pořídí padělek, který dávají na odiv jako originál. Trh s fejky je ohromný, člověk aspoň trochu znalý bohužel na první pohled padělek pozná, což nositelce body nepřidá. Existují ale i takové padělky, říká se jim super fakes, kdy padělek je v uvozovkách tak kvalitní, že jej na první pohled nepoznáte od originálu. U padělků je ale ještě smutnější, že nositelka si iluzi luxusu staví vědomě sama a něco si nalhává.

    Zdroj: YouTube

    Někteří nositelé fejků si to dokonce ani nechtějí přiznat. Oni sami chtějí věřit, že mají originál. Ačkoliv zboží koupili za podezřele nízkou cenu. Kolují fámy i o takzvaných factory extras, což jsou údajně přebytkové kusy vyrobené ve stejné továrně jako autentické zboží, ale prodávané na černém trhu za nižší ceny. Pak by se dalo tvrdit i to, že výrobní cena padělku a originálu byla velmi podobná, prodejní už nikoliv.

    Luxus začínáme vidět i v něčem jiném

    Luxusní značky stále mají váhu, ale jejich význam a postavení se nepopiratelně vyvíjí. Začínáme vidět luxus i v něčem jiném. Nespokojíme se s planými sliby a pohádkami, chceme opravdu znát, kdo a za jakých podmínek naše oblečení vyrábí. Jsme tedy na samém počátku a jistě bude zajímavé pozorovat, kdo se adaptuje a komu odpustíme úplně cokoliv jen pro ten báječný pocit, že jsme dost dobří.

    Zdroje: Jing Daily, The Purse Queen, Corsearch

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Foto:Freepik

    Mají luxusní značky stále hodnotu? Možná si nekupujete módu, nýbrž iluzi

    Luxusní značky byly dlouhou dobu synonymem prestiže, kvality a exkluzivity. V posledních letech však čelí různým výzvám, které ovlivňují jejich postavení na trhu a význam pro spotřebitele. Položte si otázku, proč si zrovna vy luxusní značky kupujete? Proč za ně platíte? Možná zjistíte, že vaše tužby nejsou tak úplně vaše.

    - Reklama -

    Když se podíváme do minulosti, oblečení odjakživa rozdělovalo třídy na bohaté a chudé. Zatímco aristokracie nosila pravé hedvábí, chudina si musela vystačit s prostými materiály, jako třeba len. Dnes už ani tak nejde o materiál, protože i drahé materiály dnes na trhu najdeme za různé ceny a stejně tak můžu mít kašmírový svetr z Pařížské ulice, anebo z fast fashion řetězce. Ovšem když vedle sebe postavíte dvě ženy v kašmíru, značky a loga budou stále to, co mezi nimi činí rozdíl. A pak finální cena, kterou za svůj outfit byly ochotné zaplatit nebo ještě lépe, kolik si mohly dovolit zaplatit.

    Všeobecné vnímání luxusu nám zvyšuje cenu

    Značky jako Chanel, Prada, Gucci, Louis Vuitton a další jim podobné mají historii. S cenami, jaké tyto značky mají si je nemůže dovolit každý, proto vyjadřují i status. Když máte luxusní kabelku, společnost vás vnímá jako úspěšné, lepší, vzdělané. Patříte do elity, která není pro všechny dostupná.

    Zdroj: Freepik

    - Reklama -

    Luxusní značky mají příběh a spolu s ním si kupujeme i pocit, že za něco stojíme. Ať už to děláme vědomě nebo je v to v nás uložené podvědomě. Mám kabelku od Diora a to mě zařadí mezi vyvolené. Toužíme po něčem, co si většina nemůže dovolit, a proto díky tomu budeme lepší. Nebo se zařadíme do určité společnosti. Jako lidé máme silnou potřebu někam patřit a mít hodnotu, což ty značky moc dobře vědí.

    Není všechno zlato, co se třpytí

    Spolu s tím máme pocit, že luxusní produkty za vysoké ceny jsou zákonitě lepší, kvalitnější, že se vyráběly v lepších podmínkách. Představujeme si ty krásné čisté ateliéry, kde hrstka švadlenek, brašnářů, prostě zručných lidí, co mistrně ovládají řemeslo, s láskou pečlivě vyrobí každý kus. 

    Už bychom ale všichni mohli vědět, že to je jen pohádka a ve skutečnosti to tak opravdu není. Spolu s nátlakem veřejnosti na udržitelnost a transparentnost značek čelí i prestižní labely čím dál větší kritice za nekalé výrobní praktiky, negativní dopad na životní prostředí či neetické zacházení se zaměstnanci. Ani drahé značky nejsou bez poskvrny a ani ony nejsou zárukou kvality.

    Zdroj: Prada

    Uvedu za příklad sebe, a když jsem si našetřila na svoji první Prada kabelku. Měla jsem za to, že si pořizuji něco nezničitelného. Byla to přece Prada! Jaké zklamání, když se jí utrhlo ucho. Nepřipouštěla jsem si, že by se něco takového mohlo stát. Negativní zkušenost jsem záhy měla i s kabelkou Furla, měla takovou krásnou měděnou metalízu. Která se však asi po dvou nošeních odřela. Podotýkám, že o své věci se starám s láskou a nešlo tedy o neopatrné zacházení.

    Tehdy jsem začala přicházet na to, že jsou to pořád jen věci. Drahé věci a poprvé jsem si položila otázku, zda za tu cenu opravdu stojí, Zda je musím mít jen proto, aby si ostatní řekli: „Ona má kabelku od Prady.”

    Bez loga je to stále jen kabelka

    Vezměte si třeba opět svoji oblíbenou kabelku a zkuste si zakrýt logo. Dost možná přijdete na to, že najednou je to obyčejná kožená kabelka. A že by se taková a za menší cenu dala sehnat i jinde. Jenom už by hrdě nenesla onu značku. Pak už je to o tom, zda vás ke koupi přiměla značka, která zaujme, anebo třeba krásné zpracování, jedinečný design. Ne všichni nakupují luxusní značky jen kvůli tomu, co znamenají, ale hodně lidí to láká.

    Iluze nadřazenosti versus padělky

    Módní trendy se mění s každou sezonou, ale jeden trend zůstává věčný – padělání luxusního zboží. Každý na drahé značky nemá peníze, ale téměř všichni je chtějí a někteří i za tu cenu, že si vědomě pořídí padělek, který dávají na odiv jako originál. Trh s fejky je ohromný, člověk aspoň trochu znalý bohužel na první pohled padělek pozná, což nositelce body nepřidá. Existují ale i takové padělky, říká se jim super fakes, kdy padělek je v uvozovkách tak kvalitní, že jej na první pohled nepoznáte od originálu. U padělků je ale ještě smutnější, že nositelka si iluzi luxusu staví vědomě sama a něco si nalhává.

    Zdroj: YouTube

    Někteří nositelé fejků si to dokonce ani nechtějí přiznat. Oni sami chtějí věřit, že mají originál. Ačkoliv zboží koupili za podezřele nízkou cenu. Kolují fámy i o takzvaných factory extras, což jsou údajně přebytkové kusy vyrobené ve stejné továrně jako autentické zboží, ale prodávané na černém trhu za nižší ceny. Pak by se dalo tvrdit i to, že výrobní cena padělku a originálu byla velmi podobná, prodejní už nikoliv.

    Luxus začínáme vidět i v něčem jiném

    Luxusní značky stále mají váhu, ale jejich význam a postavení se nepopiratelně vyvíjí. Začínáme vidět luxus i v něčem jiném. Nespokojíme se s planými sliby a pohádkami, chceme opravdu znát, kdo a za jakých podmínek naše oblečení vyrábí. Jsme tedy na samém počátku a jistě bude zajímavé pozorovat, kdo se adaptuje a komu odpustíme úplně cokoliv jen pro ten báječný pocit, že jsme dost dobří.

    Zdroje: Jing Daily, The Purse Queen, Corsearch

    ― Reklama ―

    Dopřejte si trochu nadhledu. Objevte luxusní střešní bary Evropy

    Jeden z nejlepších způsobů, jak objevit nové město, je spatřit ho z dostatečné vzdálenosti. Střešní bary nabízejí perfektní lokaci, která vám dané místo nabídne jako na dlani. Pozvedněte svůj příští luxusní výlet na vyšší úroveň a objevte evropská velkoměsta z nového úhlu. Stačí si objednat oblíbené bublinky, pohodlně se uvelebit a už jen vychutnávat.

    Pánská móda Christiana Louboutin má novou tvář. Povede ji Jaden Smith

    Módní svět ve středu překvapila novinka ikonického návrháře Christiana Louboutin. Oznámil totiž, že pánskou módu své červenou barvou protkané značky svěří do rukou herce a rappera Jadena Smith. Je to poprvé, co bude designér s někým sdílet kreativní vedení společnosti, již založil roku 1991. Debut Smith odhalí začátkem příštího roku v Paříži.

    Velký návrat značky Alexander Wang. Jak vypadá nová „Wang Girl“?

    Alexander Wang se po sedmi letech vrátil na módní kalendář New York Fashion Week s kolekcí, která vyzařuje sebevědomí i vyzrálou estetiku. Show navíc oslavil 20. výročí od založení své značky. V jeho pojetí slaví návrat primárně ikona "Wang Girl". Tentokrát s příměsí kostkovaného potisku, ostrých kontur a vizí ženy, jež vládne vlastnímu času. Návrhář poskládal odkaz minulosti a transformoval jej v siluetu moderní ženy.

    Fendi v obložení atraktivních barev. Módní dům naservíroval perfektní paletu

    Paleta barev z dílny Fendi pro letošní podzim a zimu funguje jako obraz římské oblohy při západu slunce. Tmavě listnatá zelená, hluboká zemitá hnědá a šedá grafitová, s nádechem petrolejově modré, přecházejí do světlých, skoro až rozbředlých tónů terakoty a práškově růžové. Šarlatová a "bubblegum pink" dodávají nečekaný akcent. Výsledek působí jako harmonická kompozice, v níž má každý odstín přesnou roli.

    Jak vybrat správný kožich? Přípravy na podzim a zimu jsou v plném proudu

    Kožich se stal jedním z hlavních pilířů podzimní a zimní sezóny a jeho podoba se mění podle toho, kam směřuje váš osobní styl. Luxusní, streetwear i subkulturní verze mají společného jmenovatele. Hřejivost, výraz a možnost stát se hvězdou outfitu. Není nutné hledat kompromis, když existuje varianta, která dokonale odpovídá vašemu šatníku.

    Hnědá je nová černá. Letos definuje podzimní pánský šatník

    Většina z módních trendů má tendenci být pomíjivá. Investice do extravagantních doplňků, specifické obuvi nebo konkrétního trička tak bývá ošemetná. Podzimní pánskou módu však letos naštěstí definuje i hnědá barva, která osloví svou nadčasovostí....

    Gustaf Westman redefinuje sváteční design. Tentokrát ve spolupráci s IKEA

    Gustaf Westman patří k nejvýraznějším jménům designu a opět potvrzuje, že jeho tvorba přesahuje hranice tradičního pojetí interiéru. Po nedávné spolupráci s automobilkou BMW přichází další projekt, tentokrát s IKEA. Kolekce Home of Celebration spojuje energii barev, organické tvary a rukopis Westmana s dostupným světem švédské značky. Výsledkem je 12 objektů, jež mění pohled na sváteční stolování.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―