Módní dům Maison Margiela prohlubuje své ikonické číselné řazení. Nedávno odhalil svůj nový sektor s názvem Line 2. Číslovka totiž dosud žádné projekty neukrývala. Značka pod ní nyní ovšem hodlá schovávat umělecké instalace, kampaně nebo rozhovory. Projekt odstartuje začátkem září v Soulu výstava s názvem Elsewhere, Rhem, Open Torso.
Luxusní značky již dávno nenabízejí pouze módu. Čím dál více se soustředí rovněž na exkluzivní zážitky, umělecké projekty nebo lifestyle produkty. Směr, kterým se módní scéna v poslední době ubírá, nyní potvrdil rovněž módní dům Maison Margiela. Své portfolio totiž rozšiřuje o projekt zaměřený na umělecké instalace, kampaně nebo diskuze. Prohlubuje tím své ikonické číselné řazení.
Legendární numerický systém nastavil samotný zakladatel značky, a to již v roce 1997. Jedná se o řadu čísel od 0 do 23, přičemž každé z nich zastupuje jistý sektor společnosti. Například číslo 6 symbolizuje populární ready-to-wear řadu MM6, číslovka 3 zase schovává parfémy. Stále ovšem existuje pár čísel, která módní dům nevyužil. Mezi ně patřila rovněž 2, jež si nyní vysloužila vlastní řadu.




Zdroj: Maison Margiela
Takzvaná Line 2 má fungovat jako jakási střecha různorodých uměleckých projektů. Jedná se o poměrně volně definovaný koncept, který má odkazovat na „duální spolupráci“. Budoucí eventy ovšem mohou být s číslem spojené rovněž jen symbolicky. Referovat mohou dle společnosti na „data, časy nebo další vizuální kódy“. První projekt má pak odstartovat již začátkem září, a to v Soulu.
Maison Margiela potvrzuje trendy. Cílí na rostoucí trh v Asii
Line 2 debutuje výstava s názvem Elsewhere, Rhema, Open Torso, kterou má na svědomí vizuální umělkyně Heemin Chung a hudebnice Joyul. Společně přichystaly pohlcující výstavu, již pohostí vlajková pobočka v hlavním městě Jižní Koreje. Její inspirací jsou témata zapojená do kolekce pro podzim a zimu 2025, tedy vzpomínky a transformace. Spatřit ji bude možné od 2. do 28. září.
Ředitel Maison Margiela Gaetano Sciuto pak dle serveru Hypebeast popsal novou řadu jako způsob, jak „překročit rámec nákupů“ a vytvořit „spojení“ a „komunitu“. Módní dům tak potvrdil trend luxusního průmyslu, který se už dávno nezaměřuje jen na módu. Svou volbou debutu Line 2 v Soulu pak rovněž stvrdil Asii jako region představující potenciální rostoucí trh pro high-end společnosti.
Zdroje: The Fashion Network, Highsnobiety, Hypebeast, Instagram, YouTube