Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Další společnosti zveřejnily své výsledky z uplynulých měsíců. Jak beauty značka L’Oreal, tak módní dům Armani vydaly reporty, odpovídající zbytku luxusního průmyslu. Většinu firem totiž v současnosti trápí zpomalující prodeje. Naopak italská skupina Prada Group odhalila nečekaně vysoké zisky.

    Za úspěch vděčí Prada Group především značce Miu Miu. Popřela díky ní zpomalující ekonomiku

    Mezi jedny z luxusních skupin, které nyní odhalují své výsledky z uplynulého pololetí i druhého čtvrtletí, se zařadila také Prada Group. Spadá pod ní přitom nejen známá italská značka Prada, ale také její mladší sestra Miu Miu. Hlavně té pak firma vděčí za svůj úspěch posledních měsíců. Oznámila totiž, že v prvních šesti měsících letošního roku vzrostl její čistý příjem oproti loňsku o 26 procent, a to na 383 milionů eur.

    Prodeje Miu Miu přitom v tomto období stouply o 93 procent, zatímco ty společnosti Prada vyšplhaly o pouhých šest procent. Zástupci italské luxusní skupiny pak upozorňují, že za dobrá čísla nevděčí popularitě jednotlivých trendy produktů, ale spíše změně prodejní strategie. Zaměřili se totiž na management vztahů se zákazníky a navýšení kontaktů se svými klienty. „Poučili jsme se z minulých chyb,“ prohlásila skupina.

    Méně pozitivní čísla představil Giorgio Armani. Odhalil propad prodejů

    Stejným úspěchem se však nemůže chlubit italský módní dům Giorgio Armani. V prvním pololetí letošního roku totiž pokračovalo jeho zpomalení tržeb z loňského roku. Slavný návrhář a ředitel stejnojmenné společnosti Giorgio Armani dále prohlásil, že i přes nepříliš pozitivní výsledky nehodlá zvyšovat ceny svých návrhů. „Věřím, že v současném prostředí plném výzev a nejistot nám pomůže fokus na kontinuitu,“ vysvětlil dle Fashion Network.

    Prodeje kosmetického giganta L’Oreal vzrostly méně než analytici očekávali

    Další luxusní skupinou, kterou současná nepřívětivá ekonomika zasáhla, je L’Oreal. Zveřejnila totiž, že v letošním druhém čtvrtletí její prodeje stouply o 5,3 procenta, a to na 10,88 miliardy eur. Analytici přitom odhadovali, že by mohly dosáhnout až na 5,9 procenta. Jedná se tedy o potvrzení obav mnohých investorů. Společnost pak trápí především současná situace na trhu v severní Asii.

    Tamní prodeje brzdí především klesající poptávka čínských zákazníků. Vyrovnávat se totiž musí s rostoucí nezaměstnaností a stagnujícím trhem s nemovitostmi. Podobné problémy ovšem trápí většinu luxusního průmyslu. Například konglomerát LVMH minulý týden oznámil, že jeho sektor s parfémy a kosmetikou vzrostl v posledních třech měsících o čtyři procenta. Předpokládal přitom růst až o sedm procent.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Prada

    Luxusní značky trápí zpomalující prodeje. Jednou z výjimek je módní dům Prada

    ― Reklama ―

    Další společnosti zveřejnily své výsledky z uplynulých měsíců. Jak beauty značka L’Oreal, tak módní dům Armani vydaly reporty, odpovídající zbytku luxusního průmyslu. Většinu firem totiž v současnosti trápí zpomalující prodeje. Naopak italská skupina Prada Group odhalila nečekaně vysoké zisky.

    Za úspěch vděčí Prada Group především značce Miu Miu. Popřela díky ní zpomalující ekonomiku

    Mezi jedny z luxusních skupin, které nyní odhalují své výsledky z uplynulého pololetí i druhého čtvrtletí, se zařadila také Prada Group. Spadá pod ní přitom nejen známá italská značka Prada, ale také její mladší sestra Miu Miu. Hlavně té pak firma vděčí za svůj úspěch posledních měsíců. Oznámila totiž, že v prvních šesti měsících letošního roku vzrostl její čistý příjem oproti loňsku o 26 procent, a to na 383 milionů eur.

    Prodeje Miu Miu přitom v tomto období stouply o 93 procent, zatímco ty společnosti Prada vyšplhaly o pouhých šest procent. Zástupci italské luxusní skupiny pak upozorňují, že za dobrá čísla nevděčí popularitě jednotlivých trendy produktů, ale spíše změně prodejní strategie. Zaměřili se totiž na management vztahů se zákazníky a navýšení kontaktů se svými klienty. „Poučili jsme se z minulých chyb,“ prohlásila skupina.

    Méně pozitivní čísla představil Giorgio Armani. Odhalil propad prodejů

    Stejným úspěchem se však nemůže chlubit italský módní dům Giorgio Armani. V prvním pololetí letošního roku totiž pokračovalo jeho zpomalení tržeb z loňského roku. Slavný návrhář a ředitel stejnojmenné společnosti Giorgio Armani dále prohlásil, že i přes nepříliš pozitivní výsledky nehodlá zvyšovat ceny svých návrhů. „Věřím, že v současném prostředí plném výzev a nejistot nám pomůže fokus na kontinuitu,“ vysvětlil dle Fashion Network.

    Prodeje kosmetického giganta L’Oreal vzrostly méně než analytici očekávali

    Další luxusní skupinou, kterou současná nepřívětivá ekonomika zasáhla, je L’Oreal. Zveřejnila totiž, že v letošním druhém čtvrtletí její prodeje stouply o 5,3 procenta, a to na 10,88 miliardy eur. Analytici přitom odhadovali, že by mohly dosáhnout až na 5,9 procenta. Jedná se tedy o potvrzení obav mnohých investorů. Společnost pak trápí především současná situace na trhu v severní Asii.

    Tamní prodeje brzdí především klesající poptávka čínských zákazníků. Vyrovnávat se totiž musí s rostoucí nezaměstnaností a stagnujícím trhem s nemovitostmi. Podobné problémy ovšem trápí většinu luxusního průmyslu. Například konglomerát LVMH minulý týden oznámil, že jeho sektor s parfémy a kosmetikou vzrostl v posledních třech měsících o čtyři procenta. Předpokládal přitom růst až o sedm procent.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Kabelky Hermès stojí v čele sekundárního trhu. Na trůnu letos vystřídaly Goyard

    Hermès se v roce 2025 znovu usazuje na prvním místě žebříčku hodnoty luxusních kabelek, který tradičně sestavuje společnost Rebag. Po loňském prvenství značky Goyard se pařížský módní dům vrací do čela hodnocení sledujícího, jak si luxusní kabelky a vybrané doplňky vedou na sekundárním trhu. Tedy jak dobře si dokážou udržet, případně navýšit svou cenu při dalším prodeji. Výsledky vycházejí z milionů transakcí a dlouhodobě sbíraných dat. Hermès tak znovu potvrzuje svou roli referenčního bodu luxusu s investičním přesahem.

    Móda v kostce: Versace rýsuje svou budoucnost a Fendi ctí Emily in Paris

    Streamovací služba Netflix přivítala pátou sezónu seriálu Emily in Paris. Hold jí vzdává i módní dům Fendi, který představil jí inspirovanou řadu kabelek. Asics zvedá vlny novým hybridním modelem Gel-Kinetic SP a Dior přibližuje vizi Jonathana Anderson pomocí Pre-Fall 2026. Chanel zabalil na Vánoce vlajkovou pobočku a Versace začíná vidět svou budoucnost.

    Prada chce druhou šanci. Indické sandály vyrobí s lokálními řemeslníky

    Napodobeniny designových triček s odřeným logem nebo rádoby luxusní kabelky z levné kůže (bohužel) představují neodmyslitelnou součást odvrácené stránky módy. Že k inspiraci bez uznání původního zdroje přistoupí i Prada však čekal málokdo. Módní dům nyní doufá, že své jméno očistí. Kulturní apropriaci indických sandálů hodlá napravit oficiální spoluprací.

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy se opět ukázal v nejlepším kabátu

    Show Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku přinesla pohled, který si říká o zpomalení a soustředění. Druhá kolekce od Matthieu Blazy pro módní dům Chanel působí sebevědomě a přesně. Místo okázalého vyprávění staví na detailech, gestech a vrstveném čtení. Každý look funguje jako samostatná kapitola i součást širší kompozice. A v této koncentraci spočívá její síla.

    Rick Owens uvádí set ústní péče. Je libo brutalistický kartáček?

    Rick Owens přesouvá hranice svého temného universa směrem, jenž budí pozornost mezi milovníky high-end péče. Nový set uvádí svět ústní péče do prostoru, kde převládá brutalistický minimalismus, vůně na úrovni niche parfémů a rituály, jež získávají nečekanou váhu. Kolekce kombinuje estetiku sochařské drsnosti s intimní každodenností. Výsledkem je zážitek, který proměňuje běžnou ranní sekvenci v uvědomělý akt.

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    Vánoční wishlist vašeho oblíbeného magazínu je tu. Nové tváře, nové touhy, stejně velké sny

    Rok 2025 už má sbaleno a my opět sedíme nad seznamy přání, které se tváří nenáročně, ale ve skutečnosti by přivedly k pláči nejednoho elfího účetního. Redakce se promíchala, omladila, rozšířila a s ní se proměnily i naše dárkové ambice. Udělejte si pohodlí, realita počká. Tady je náš vánoční wishlist, v němž se opět potvrzuje, že kreativita je krásná... ale taky drahá.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―