Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Další společnosti zveřejnily své výsledky z uplynulých měsíců. Jak beauty značka L’Oreal, tak módní dům Armani vydaly reporty, odpovídající zbytku luxusního průmyslu. Většinu firem totiž v současnosti trápí zpomalující prodeje. Naopak italská skupina Prada Group odhalila nečekaně vysoké zisky.

    Za úspěch vděčí Prada Group především značce Miu Miu. Popřela díky ní zpomalující ekonomiku

    Mezi jedny z luxusních skupin, které nyní odhalují své výsledky z uplynulého pololetí i druhého čtvrtletí, se zařadila také Prada Group. Spadá pod ní přitom nejen známá italská značka Prada, ale také její mladší sestra Miu Miu. Hlavně té pak firma vděčí za svůj úspěch posledních měsíců. Oznámila totiž, že v prvních šesti měsících letošního roku vzrostl její čistý příjem oproti loňsku o 26 procent, a to na 383 milionů eur.

    Prodeje Miu Miu přitom v tomto období stouply o 93 procent, zatímco ty společnosti Prada vyšplhaly o pouhých šest procent. Zástupci italské luxusní skupiny pak upozorňují, že za dobrá čísla nevděčí popularitě jednotlivých trendy produktů, ale spíše změně prodejní strategie. Zaměřili se totiž na management vztahů se zákazníky a navýšení kontaktů se svými klienty. „Poučili jsme se z minulých chyb,“ prohlásila skupina.

    Méně pozitivní čísla představil Giorgio Armani. Odhalil propad prodejů

    Stejným úspěchem se však nemůže chlubit italský módní dům Giorgio Armani. V prvním pololetí letošního roku totiž pokračovalo jeho zpomalení tržeb z loňského roku. Slavný návrhář a ředitel stejnojmenné společnosti Giorgio Armani dále prohlásil, že i přes nepříliš pozitivní výsledky nehodlá zvyšovat ceny svých návrhů. „Věřím, že v současném prostředí plném výzev a nejistot nám pomůže fokus na kontinuitu,“ vysvětlil dle Fashion Network.

    Prodeje kosmetického giganta L’Oreal vzrostly méně než analytici očekávali

    Další luxusní skupinou, kterou současná nepřívětivá ekonomika zasáhla, je L’Oreal. Zveřejnila totiž, že v letošním druhém čtvrtletí její prodeje stouply o 5,3 procenta, a to na 10,88 miliardy eur. Analytici přitom odhadovali, že by mohly dosáhnout až na 5,9 procenta. Jedná se tedy o potvrzení obav mnohých investorů. Společnost pak trápí především současná situace na trhu v severní Asii.

    Tamní prodeje brzdí především klesající poptávka čínských zákazníků. Vyrovnávat se totiž musí s rostoucí nezaměstnaností a stagnujícím trhem s nemovitostmi. Podobné problémy ovšem trápí většinu luxusního průmyslu. Například konglomerát LVMH minulý týden oznámil, že jeho sektor s parfémy a kosmetikou vzrostl v posledních třech měsících o čtyři procenta. Předpokládal přitom růst až o sedm procent.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Prada

    Luxusní značky trápí zpomalující prodeje. Jednou z výjimek je módní dům Prada

    Další společnosti zveřejnily své výsledky z uplynulých měsíců. Jak beauty značka L’Oreal, tak módní dům Armani vydaly reporty, odpovídající zbytku luxusního průmyslu. Většinu firem totiž v současnosti trápí zpomalující prodeje. Naopak italská skupina Prada Group odhalila nečekaně vysoké zisky.

    Za úspěch vděčí Prada Group především značce Miu Miu. Popřela díky ní zpomalující ekonomiku

    Mezi jedny z luxusních skupin, které nyní odhalují své výsledky z uplynulého pololetí i druhého čtvrtletí, se zařadila také Prada Group. Spadá pod ní přitom nejen známá italská značka Prada, ale také její mladší sestra Miu Miu. Hlavně té pak firma vděčí za svůj úspěch posledních měsíců. Oznámila totiž, že v prvních šesti měsících letošního roku vzrostl její čistý příjem oproti loňsku o 26 procent, a to na 383 milionů eur.

    Prodeje Miu Miu přitom v tomto období stouply o 93 procent, zatímco ty společnosti Prada vyšplhaly o pouhých šest procent. Zástupci italské luxusní skupiny pak upozorňují, že za dobrá čísla nevděčí popularitě jednotlivých trendy produktů, ale spíše změně prodejní strategie. Zaměřili se totiž na management vztahů se zákazníky a navýšení kontaktů se svými klienty. „Poučili jsme se z minulých chyb,“ prohlásila skupina.

    Méně pozitivní čísla představil Giorgio Armani. Odhalil propad prodejů

    Stejným úspěchem se však nemůže chlubit italský módní dům Giorgio Armani. V prvním pololetí letošního roku totiž pokračovalo jeho zpomalení tržeb z loňského roku. Slavný návrhář a ředitel stejnojmenné společnosti Giorgio Armani dále prohlásil, že i přes nepříliš pozitivní výsledky nehodlá zvyšovat ceny svých návrhů. „Věřím, že v současném prostředí plném výzev a nejistot nám pomůže fokus na kontinuitu,“ vysvětlil dle Fashion Network.

    Prodeje kosmetického giganta L’Oreal vzrostly méně než analytici očekávali

    Další luxusní skupinou, kterou současná nepřívětivá ekonomika zasáhla, je L’Oreal. Zveřejnila totiž, že v letošním druhém čtvrtletí její prodeje stouply o 5,3 procenta, a to na 10,88 miliardy eur. Analytici přitom odhadovali, že by mohly dosáhnout až na 5,9 procenta. Jedná se tedy o potvrzení obav mnohých investorů. Společnost pak trápí především současná situace na trhu v severní Asii.

    Tamní prodeje brzdí především klesající poptávka čínských zákazníků. Vyrovnávat se totiž musí s rostoucí nezaměstnaností a stagnujícím trhem s nemovitostmi. Podobné problémy ovšem trápí většinu luxusního průmyslu. Například konglomerát LVMH minulý týden oznámil, že jeho sektor s parfémy a kosmetikou vzrostl v posledních třech měsících o čtyři procenta. Předpokládal přitom růst až o sedm procent.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Magazín Complex zveřejnil seznam módních ikon. Je ale opravdu relevantní?

    Magazín Complex zveřejnil seznam 25 módních ikon 21. století a potvrdil tím svou fascinaci popkulturními stálicemi. Výběr sestavený ze jmen, která vládnou globálním trendům a obálkám časopisů, zvýrazňuje sílu mainstreamu. Žebříček prezentuje osobnosti s obří mediální gravitací a odhodláním tvořit vlastní vizuální jazyk. Reflektuje současnou touhu po ikonách, jež dokáží okamžitě rezonovat s publikem. Zapomíná ale, že módní scéna dýchá i jinými barvami a touží po nových tvářích.

    Po stopách módních ikon: Jak Nicolas Ghesquière zachránil módní dům Balenciaga

    Bylo mu pětadvacet let, pracoval z vypůjčené kanceláře a navrhoval oblečení s přesností, jež působila spíš jako plán než módní skica. Nicolas Ghesquière převzal téměř zapomenutý dům Balenciaga a proměnil ho v nejprogresivnější laboratoř moderního luxusu. Zázemí skromné, ambice neomezené. Definoval novou epochu elegance, v níž se experiment stává jazykem nové éry. S odstupem čtvrtstoletí se na jeho začátek vzpomíná jako na jeden z nejdůležitějších momentů módy.

    Krása je jeho jazykem. Tom Ford ji přenesl z módy na filmové plátno

    Tom Ford, původně uznávaný módní návrhář a bývalý kreativní ředitel značek Gucci a Yves Saint Laurent, se stal jedním z mála designérů, kterým se podařilo úspěšně proniknout také do světa filmu. Svou preciznost, smysl pro detail a estetickou vytříbenost přenesl z přehlídkových mol na filmové plátno, kde zaujal snímky A Single Man nebo Nocturnal Animals. 

    Když pouliční styl vzývá luxus. Pharrell Williams čerpá ze skateboardové obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenává výrazný návrat na módní scénu, a právě na tento trend reaguje i Pharrell Williams. Pro Louis Vuitton představil model LV Tilted, který spojuje pouliční estetiku s luxusem francouzské značky. Nové pánské tenisky vycházejí z vintage nízkých skateboardových bot z přelomu milénia, jejichž siluetu reinterpretují v moderním duchu.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Znáte nejlehčí tkaninu na světě? Super Organza vznikla tak trochu „omylem“

    Super Organza patří k nejtenčím a nejlehčím tkaninám, které kdy člověk vytvořil. I když neplánovaně. Pochází z Japonska, z vývoje společnosti Amaike LLC, jejíž know-how vychází z technologického inženýrství v oblasti látek. Vlákna o tloušťce jedné pětiny lidského vlasu tvoří materiál o hmotnosti pěti gramů na metr čtvereční. Prada ho použila pro jaro 2024, zatímco Balenciaga ho zařadila do haute couture řady pro podzim 2025. V módních domech se z technického zázraku stala vysoce žádaná látka.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―