Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Nově ohlášená cla ze strany amerického prezidenta Donalda Trumpa měla na luxusní průmysl okamžitý dopad. Velká část módních značek proto ve čtvrtek zaznamenala propad svých akcií. Většina z nich totiž přesunula svou výrobu do asijských států, čelících jedněm z nejvyšších cel. Americké zákazníky tak nejspíše čeká nepříjemné zdražení.

    Zákazníci luxusního zboží ve Spojených státech amerických (USA) se budou pravděpodobně muset připravit na zvýšení cen. Důvodem jsou nejnovější cla ohlášená americkým prezidentem Donaldem Trump. Dotknou se nejen dovozu z evropských států, ale také těch asijských, do kterých většina světových módních domů přesunula svou výrobu. Značky tak ve čtvrtek zaznamenaly propad akcií.

    Zboží vyrobené ve Švýcarsku se tak bude muset připravit na cla ve výši 31 procent, zatímco produkty ze zbytku Evropy zasáhnou ve výši 20 procent. Dovoz do Spojených států amerických se prodraží i Velké Británii, jelikož ta čelí clům ve výši 10 procent. Mnohem větší čísla však platí pro asijské státy. Například Thajsko zasáhla cla na dovoz ve výši 36 procent, Vietnam ve výši 46 procent.

    Zdroj: Reuters

    Světové módní společnosti proto budou muset najít východisko, jak se s navýšením poplatků vypořádat. Pokud se nerozhodnou zvýšení „absorbovat“ samy, pocítí je právě američtí zákazníci. Mezi nejvíce zasažené značky pak patří Birkenstock, Brunello Cucinelli, Pandora, Ferragamo, ale také koncerny jako LVMH, pod který spadá třeba Dior, nebo Kering, vlastníci módní dům Gucci.

    Nejluxusnější značky mají výhodu. Jejich bohaté zákazníky zdražení nezajímá

    Některé světové luxusní značky mají ovšem v kontextu zhoršující se ekonomické situace značnou výhodu. Jedná se o společnosti, jejichž zákazníci patří mezi nejvíce bohatou vrstvu společnosti. Ta totiž případné navýšení cen jen sotva pocítí. Mezi podobné „šťastlivce“ patří například módní dům Hermès nebo švýcarská značka Richemont, vyrábějící především drahé šperky a hodinky.

    „Módní odvětví závisí na globálních dodavatelských řetězcích snad více než jakýkoli jiný sektor průmyslového zboží,“ okomentovali pak situaci dle serveru Fashion Dive zástupci Asociace módního průmyslu Spojených států amerických. Dle nich proto módní značky ovlivňují rostoucí cla mnohem více než jiné společnosti. Počet oblečení vyráběného v USA totiž tvoří pouhá tři procenta.

    Zdroje: WWD, The Wall Street Journal, Fashion Dive, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Fendi

    Luxusní značky dostaly ránu. Módní průmysl čelí kvůli Trumpovi vysokým clům

    Nově ohlášená cla ze strany amerického prezidenta Donalda Trumpa měla na luxusní průmysl okamžitý dopad. Velká část módních značek proto ve čtvrtek zaznamenala propad svých akcií. Většina z nich totiž přesunula svou výrobu do asijských států, čelících jedněm z nejvyšších cel. Americké zákazníky tak nejspíše čeká nepříjemné zdražení.

    - Reklama -

    Zákazníci luxusního zboží ve Spojených státech amerických (USA) se budou pravděpodobně muset připravit na zvýšení cen. Důvodem jsou nejnovější cla ohlášená americkým prezidentem Donaldem Trump. Dotknou se nejen dovozu z evropských států, ale také těch asijských, do kterých většina světových módních domů přesunula svou výrobu. Značky tak ve čtvrtek zaznamenaly propad akcií.

    Zboží vyrobené ve Švýcarsku se tak bude muset připravit na cla ve výši 31 procent, zatímco produkty ze zbytku Evropy zasáhnou ve výši 20 procent. Dovoz do Spojených států amerických se prodraží i Velké Británii, jelikož ta čelí clům ve výši 10 procent. Mnohem větší čísla však platí pro asijské státy. Například Thajsko zasáhla cla na dovoz ve výši 36 procent, Vietnam ve výši 46 procent.

    Zdroj: Reuters

    - Reklama -

    Světové módní společnosti proto budou muset najít východisko, jak se s navýšením poplatků vypořádat. Pokud se nerozhodnou zvýšení „absorbovat“ samy, pocítí je právě američtí zákazníci. Mezi nejvíce zasažené značky pak patří Birkenstock, Brunello Cucinelli, Pandora, Ferragamo, ale také koncerny jako LVMH, pod který spadá třeba Dior, nebo Kering, vlastníci módní dům Gucci.

    Nejluxusnější značky mají výhodu. Jejich bohaté zákazníky zdražení nezajímá

    Některé světové luxusní značky mají ovšem v kontextu zhoršující se ekonomické situace značnou výhodu. Jedná se o společnosti, jejichž zákazníci patří mezi nejvíce bohatou vrstvu společnosti. Ta totiž případné navýšení cen jen sotva pocítí. Mezi podobné „šťastlivce“ patří například módní dům Hermès nebo švýcarská značka Richemont, vyrábějící především drahé šperky a hodinky.

    „Módní odvětví závisí na globálních dodavatelských řetězcích snad více než jakýkoli jiný sektor průmyslového zboží,“ okomentovali pak situaci dle serveru Fashion Dive zástupci Asociace módního průmyslu Spojených států amerických. Dle nich proto módní značky ovlivňují rostoucí cla mnohem více než jiné společnosti. Počet oblečení vyráběného v USA totiž tvoří pouhá tři procenta.

    Zdroje: WWD, The Wall Street Journal, Fashion Dive, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Další trend na obzoru. Příští jaro povládnou harémové kalhoty

    Dosavadní přehlídky světových týdnů módy promluvily jasně. Harémové kalhoty hodlají definovat nadcházející jaro i léto. Na módní mola dorazily v moderní podobě, pohrávající si s různorodými styly a materiály. Jejich kouzlo spočívá ve variabilitě, perfektně je doplní volný svetr, nadčasová košile i vypasovaná kožená bunda. Stačí vybrat, po čem váš šatník touží.

    Generace Alpha má svou skin care. Stojí za ní poradci Rhode a třináctiletá slečna

    Generace Alpha pomalu roste. Důkazem je trh, který neúprosně začíná cílit na zákazníky narozené roku 2013 a později. Skin care brandy nezahálí a již v říjnu se objeví čerstvý hráč. Yes Day vytvořila třináctiletá Coco Granderson a míří vysoko. Není divu, za vývojem produktů stojí externí poradce pro populární značku Rhode, založenou Hailey Bieber.

    Newyorská luxusní scéna vítá nováčka. Ohromí restaurace Seahorse

    Luxusní gastronomická mapa New Yorku má dlouho očekávaného nováčka. Úspěšný restauratér John McDonald otevřel po více než třech letech příprav restauraci Seahorse, nacházející se na Union Square v čerstvě opraveném W Hotel. Hosty láká na minimalistické pokrmy plné ryb a mořských plodů, ale také promyšlené drinky a dechberoucí interiér.

    Žít jako v pohádce. Evropské hrady a zámky nabízí luxusní ubytování pro náročné

    Stát se královnou či králem bylo zbožným přáním nejednoho dítěte. Hrad s velkou bránou a rozlehlé zámecké sály evokují bohatství a kouzelný život. Naštěstí, dospělí mají své možnosti. Vydejte se na luxusní dovolenou a vyzkoušejte si, jaké to je bydlet v podobném panství. Budete se cítit jako v pohádce, a navíc o vás bude královsky postaráno.

    Fendi čeká nová kapitola. Silvia Venturini Fendi končí v roli návrhářky

    Vždy, když už se zdá, že slavné módní domy ukončily kolotoč změn svých kreativních vedení, přijde další novinka. Tentokrát překvapila svým nečekaným oznámením italská značka Fendi. Návrhářka Silvia Venturini Fendi končí ve své dosavadní roli a stane se čestnou prezidentkou společnosti. Kdo ji v pozici kreativní ředitelky nahradí není zatím jasné.

    Versace v rukou Daria Vitale. Návrhářův debut rozdělil módní publikum

    Milánský fashion week umí překvapit, ale málokdo čekal, jaká se rozvine debata kolem debutu Daria Vitale u Versace. Nový kreativní ředitel, přestupující z řad Miu Miu, dorazil s vizí, jež měla zrodit novou kapitolu ikonické značky. Místo exploze pompéznosti však představil kolekci, která osciluje mezi opatrností a recyklací. Atmosféra velkého návratu Versace energie se rozplynula dřív, než se rozsvítila světla na mole.

    Vpusťte luxus do kuchyně. Elegantní nádobí promění kulinářství v zážitek

    S příchodem podzimu mají milovníci vaření a pečení tendence trávit více času v kuchyni. Pomalu pečené maso, ovocné rozvary i kynutá těsta vyžadují čas, odvděčí se ale úchvatnými chutěmi. Celý proces přípravy a následného servírování pak zpříjemní luxusní vybavení do kuchyně, se kterým vaše dokonalé výtvory dostanou o stupeň vyšší úroveň.

    Značka Giorgio Armani oslavila 50 let. Dala sbohem svému zakladateli

    Milánský fashion week se pomalu blíží ke svému konci. V neděli večer ho ovšem čekal další z důležitých milníků letošní sezóny. Značka Giorgio Armani dala svou show sbohem svému zakladateli, který zemřel začátkem září. Zároveň oslavila 50 let od svého vzniku. Návštěvníci přehlídky se tak stali svědky poslední kolekce z dílny slavného návrháře.

    Červená barva není strašák. Vyzrajete na ni s podzimními trendy

    Červená je bezesporu barvou elegance a sebevědomí. Ne nadarmo se pravidelně probojovává do podzimních trendů, ať už ve své ryzí podobě, nebo jako oblíbená burgundy. Pokud si na její zakomponování zatím netroufáte, vyzrajte na ni postupnými trendy krůčky. Než se nadějete, ovládne váš šatník i make-up taštičku a vy nebudete chtít zpět.

    Podzim volá po filmových klasikách. 5 filmů na sychravé večery

    Venku se brzy stmívá, vzduch voní po dešti a do oranžova zbarvené listí šustí pod nohama. Ideální čas uvařit si horké kakao, zachumlat se do deky a pustit si film, který zahřeje na duši. Vybrali jsme pět podzimních klasik ideálních na příjemné podzimní večery. Některé rozesmějí, jiné zase možná rozpláčou, ale bezpochyby přinesou útulný podzimní vibe.

    Christopher Briney překvapil na NYFW. Herec okusil módní scénu

    Svět módy má další ikonu ze světa filmu. Herec Christopher Briney, známý jako postava Conrad z oblíbeného seriálu The Summer I Turned Pretty, ukázal, že stejně jako herectví rozumí i módě. V uplynulých týdnech zaujal na press tour v Paříži, kde vynesl kabelku Balmain. Jeho jméno se však skloňovalo především na Newyorském týdnu módy.

    Jil Sander otvírá novou kapitolu. Očekávaný debut dopadl na výbornou

    Módní dům Jil Sander ve světle Piazza Castello otevřel novou kapitolu své historie. Simone Bellotti odhalil debut, který pracuje s architekturou střihů a rytmem ticha. Kolekce SS26 působí jako pečlivě komponovaná kompozice, kde každý detail vypráví minimalistický příběh a celek vytváří dokonalou harmonii. Mísila se v ní proto křehká čistota s napětím očekávání, které designér úspěšně proměnil v okamžik jasné vize.

    Prada uvedla kolekci Body of Composition. Vzniká z chaosu dnešního světa

    Milánské přehlídkové molo se proměnilo v oranžový kaleidoskop, na kterém módní dům Prada odhalil kolekci pro příští jaro a léto. Miuccia Prada a Raf Simons předvedli šatník, jenž dýchá svobodou a současně pracuje s laboratorní přesností. Každý look tak působil jako kompozice, jež záměrně porušuje řád a skládá nové proporce. Na přehlídkové dráze se tentokrát zrodila móda připravená na proměnlivost digitálního věku.

    Extrémně dokonalé modelky i virtuální osobní stylisti. AI ovládla fashion svět

    Zdá se, že se AI stává novou hvězdou módních akcí. Ralph Lauren debutoval v New Yorku s konverzačním asistentem, jenž zákazníkům radí, jak kombinovat jednotlivé kousky oblečení, zatímco startupy Vivrelle a Glance AI nabídly virtuální stylisty a digitální zkoušení outfitů. Spolu s fascinací z nových možností ale přicházejí i obavy, že umělá inteligence může v módním světě ohrozit ty, kteří byli dosud jeho tváří.

    Značka Gisou uzavřela sladké partnerství. Lip oils oslaví luxusními dezerty

    Beauty brand Gisou odhalil spolupráci, jež má za cíl doplnit tři nové příchutě jejího ikonického lip oil. Jelikož produkty na rty inspirovaly sladké pochutiny, uzavřela společnost spolupráci s vyhlášeným francouzským cukrářem Cedricem Grolet. Ten vytvořil tři dezerty ukrývající Mirsalehi med, tedy ingredienci, na které stojí samotné Gisou.

    Modely v průsvitných vejcích. Diesel proměnil Milán v hrací pole

    Milán zaplavila záře obřích průsvitných vajec, ve kterých pózovali modelové a modelky kolekce Diesel SS26. Glenn Martens rozpoutal hru, která vtáhla celé město do víru překvapení. Místo tradičního mola vznikla interaktivní trasa, kde každý nález znamenal nový zážitek a setkání s kolekcí. Diváci se stávali hráči, objevující módu ve chvíli, kdy se rodí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―