Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Poslední roky se zdálo, že se luxusní průmysl otevřel širšímu publiku. Značky se soustředily na zákazníky z řad Gen Z a na ty, kteří si chtěli jednou za čas dopřát kabelku nebo boty s ikonickým logem. Pravidla se však mění. Zpomalující trh a ochlazení poptávky přinutily módní domy přehodnotit strategii. Pozornost patří opět těm, pro něž luxus není jen občasným zážitkem, ale běžnou rutinou.

    Změna luxusního průmyslu je patrná již v marketingu módních domů. Tam, kde dříve dominovaly kabelky za dostupných 25 tisíc, se dnes ukazují modely, jejichž cenovka se blíží k šestimístným částkám. Luxusní průmysl opět objevuje sílu exkluzivity a jasně dává najevo, že nejde o to lákat každého, ale oslovit ty, kteří rozhodují o tržbách. Místo snových příběhů pro mladé se nově buduje svět, do něhož mají vstup jen vyvolení.

    Od Gen Z zpět k elitě. Luxusní průmysl se kvůli ekonomice mění

    Ještě před pár lety se zdálo, že klíčem k růstu luxusního průmyslu je mladší publikum. Značky zaplavily TikTok, hledaly spolupráce s influencery a cílily na občasné nákupy „mladých snílků“. Realita roku 2023 ale ukázala, že tito zákazníci jsou první, kdo začne šetřit, když se zpomalí ekonomika. Proto se luxusní společnosti vrací ke svým kořenům. K lidem, jejichž rozpočty se nezastaví ani v čase krize a jsou vůči ní imunní.

    Zdroj: Totême

    Strategická změna je vidět i v tom, jak značky komunikují. Už nejde o „luxus pro každého“, ale o jasný signál, že tento svět není otevřený všem. V kampaních přibývají šperky s unikátními drahokamy, kabelky v limitovaných edicích a módní shows, kde se prezentují kousky, jež běžný zákazník ani neuvidí v obchodě. Luxus se znovu definuje ne dostupností, ale výjimečností.

    Neveřejné přehlídky, soukromé schůzky. Luxus se přesouvá za zavřené dveře

    Značky kolem sebe staví neviditelné zdi. Gucci, Louis Vuitton nebo Cartier posilují privátní salony a individuální služby, kde je vstup podmíněn nejen velikostí peněženky, ale i osobními vztahy. Luxusní retail se nyní proměňuje ve svět soukromých schůzek, neveřejných přehlídek a zažitého luxusu, který běžná reklama ani nezachytí. Nadneseně řečeno, to, co se kdysi ukazovalo ve výlohách, se v současnosti odehrává za zavřenými dveřmi.

    Hlavní hodnotou se v luxusním průmyslu stává pocit výjimečnosti. Pro nejnáročnější klienty už nestačí mít kvalitní švy na kabelce. Chtějí prožitek, autenticitu a příběh. Luxusní značky proto investují do událostí, které nelze koupit. Nabízejí například privátní večeře s návrháři, cestování na míru či kolekce prezentované jen pro vybrané klienty. Právě emoce a osobní vztahy se stávají měnou, která rozhoduje o loajalitě.

    Luxusní trh se tak znovu polarizuje. Potenciální zákazníci zůstávají důležití, ale nejsou těmi, kdo určuje směr. O budoucnosti rozhodují ti nejbohatší, jež podle The Business of Fashion vytváří až 40 procent celkových tržeb. Značky jim jdou stále více naproti. Produktem, ale i zkušeností, která zůstává nedosažitelná pro všechny ostatní. Luxus už není snem pro masy, ale stává se realitou pro ty, kteří si mohou dovolit neomezenost.

    Zdroj: The Business of Fashion, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Luxusní průmysl se vrací ke kořenům. Cílí jen na nejbohatší

    Poslední roky se zdálo, že se luxusní průmysl otevřel širšímu publiku. Značky se soustředily na zákazníky z řad Gen Z a na ty, kteří si chtěli jednou za čas dopřát kabelku nebo boty s ikonickým logem. Pravidla se však mění. Zpomalující trh a ochlazení poptávky přinutily módní domy přehodnotit strategii. Pozornost patří opět těm, pro něž luxus není jen občasným zážitkem, ale běžnou rutinou.

    - Reklama -

    Změna luxusního průmyslu je patrná již v marketingu módních domů. Tam, kde dříve dominovaly kabelky za dostupných 25 tisíc, se dnes ukazují modely, jejichž cenovka se blíží k šestimístným částkám. Luxusní průmysl opět objevuje sílu exkluzivity a jasně dává najevo, že nejde o to lákat každého, ale oslovit ty, kteří rozhodují o tržbách. Místo snových příběhů pro mladé se nově buduje svět, do něhož mají vstup jen vyvolení.

    Od Gen Z zpět k elitě. Luxusní průmysl se kvůli ekonomice mění

    Ještě před pár lety se zdálo, že klíčem k růstu luxusního průmyslu je mladší publikum. Značky zaplavily TikTok, hledaly spolupráce s influencery a cílily na občasné nákupy „mladých snílků“. Realita roku 2023 ale ukázala, že tito zákazníci jsou první, kdo začne šetřit, když se zpomalí ekonomika. Proto se luxusní společnosti vrací ke svým kořenům. K lidem, jejichž rozpočty se nezastaví ani v čase krize a jsou vůči ní imunní.

    Zdroj: Totême

    - Reklama -

    Strategická změna je vidět i v tom, jak značky komunikují. Už nejde o „luxus pro každého“, ale o jasný signál, že tento svět není otevřený všem. V kampaních přibývají šperky s unikátními drahokamy, kabelky v limitovaných edicích a módní shows, kde se prezentují kousky, jež běžný zákazník ani neuvidí v obchodě. Luxus se znovu definuje ne dostupností, ale výjimečností.

    Neveřejné přehlídky, soukromé schůzky. Luxus se přesouvá za zavřené dveře

    Značky kolem sebe staví neviditelné zdi. Gucci, Louis Vuitton nebo Cartier posilují privátní salony a individuální služby, kde je vstup podmíněn nejen velikostí peněženky, ale i osobními vztahy. Luxusní retail se nyní proměňuje ve svět soukromých schůzek, neveřejných přehlídek a zažitého luxusu, který běžná reklama ani nezachytí. Nadneseně řečeno, to, co se kdysi ukazovalo ve výlohách, se v současnosti odehrává za zavřenými dveřmi.

    Hlavní hodnotou se v luxusním průmyslu stává pocit výjimečnosti. Pro nejnáročnější klienty už nestačí mít kvalitní švy na kabelce. Chtějí prožitek, autenticitu a příběh. Luxusní značky proto investují do událostí, které nelze koupit. Nabízejí například privátní večeře s návrháři, cestování na míru či kolekce prezentované jen pro vybrané klienty. Právě emoce a osobní vztahy se stávají měnou, která rozhoduje o loajalitě.

    Luxusní trh se tak znovu polarizuje. Potenciální zákazníci zůstávají důležití, ale nejsou těmi, kdo určuje směr. O budoucnosti rozhodují ti nejbohatší, jež podle The Business of Fashion vytváří až 40 procent celkových tržeb. Značky jim jdou stále více naproti. Produktem, ale i zkušeností, která zůstává nedosažitelná pro všechny ostatní. Luxus už není snem pro masy, ale stává se realitou pro ty, kteří si mohou dovolit neomezenost.

    Zdroj: The Business of Fashion, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Podzimní chmury zažene relax. Utečte do luxusních vinařských hotelů

    Konec léta nemusí nutně znamenat konec odpočinku. Pokud se obáváte podzimních chmur, zažeňte je perfektní dovolenou v jednom z nejlepších evropských vinařských hotelů. Nejen, že vás čeká relax daleko od rušných měst, přivítá vás také sklenka delikátního vína, a často i útulné prostory specializovaných spa a michelinských restaurací.

    Film Marty Supreme zpečetil trend 50. let. Z módy však nikdy nevyšel

    Klasická 50. léta a chystaný snímek Marty Supreme dokazují, že návraty do minulosti nikdy nevyjdou z trendu. Móda miluje nostalgii a uplynulé roky ukázaly, že retro vlnu lze vždy reinterpretovat. Trend „Eclectic Grandpa“ přinesl pletené svetry, široké kalhoty a dandy estetiku starosvětských dědečků. Styl tak otvírá dveře k hlubší inspiraci, a to i díky filmu s Timothée Chalamet.

    Cristiano Ronaldo překvapil zásnubním prstenem. Posouvá hranice luxusu

    O prstenu, kterým požádal Cristiano Ronaldo partnerku Georginu Rodríguez o ruku, mluví celý svět. Oválný diamant o váze až 45 karátů s odhadovanou hodnotou v milionech dolarů nejen symbolizuje jejich téměř desetiletou lásku, ale také posouvá hranice luxusu. Šperk vznikl v dílně španělského klenotníka Damaso Martínez.

    Znáte módní mistryni Sarah Burton? Značkám dává extrémní estetickou sílu

    Sarah Burton je módní fenomén, který působí téměř magicky. Umí přenášet tradici do přítomnosti s takovým citem, že zaujme odborníky i ty, kteří by jinak módní svět neřešili. Síla její práce nespočívá v efektních dozvucích, ale preciznosti, emocích a tajné alchymii mezi minulostí a budoucností. Nyní módní dům Givenchy nevěřícně sleduje, jaká tajemství vyplouvají z jejího rukopisu na povrch.

    Není modeling jako modeling. Na co si dát pozor před vstupem do agentury?

    Modeling je pro mnoho lidí lákavý svět plný lesku, cestování a tváří na obálkách časopisů. Za blyštivými fotografiemi se ale často skrývá tvrdý byznys, ve kterém se nováčci mohou snadno spálit. Než tedy kývnete na nabídku první agentury, je dobré vědět, co je standard, co už je podezřelé a na jaké detaily se ve smlouvě zaměřit. Správná příprava a informovanost vám mohou ušetřit nejen peníze, ale i nervy a reputaci.

    Armani Beauty ovládne Benátky. Filmové hvězdy přivítá v Cinema Club

    Beauty odnož módního domu Giorgio Armani už po osmé dorazí do Benátek jako oficiální sponzor tamního filmového festivalu. I letos si přichystala několik vysoce očekávaných událostí. Poprvé mezi ně patří také luxusní Cinema Club, tedy prostor, kde se hvězdy a přátelé značky mohou potkávat mezi zastávkami na červeném koberci.

    Čas si vybavit podzimní šatník. Přidejte volány a okořeňte ho kožešinou

    Jestliže nadšeně vyhlížíte back to school nákupy, pomalu se blíží váš čas. Pokud váš podzimní šatník potřebuje nový vítr, inspirujte se u nejslavnějších značek. Letos přináší trendy z minulosti i horké novinky, razící si cestu do městských ulic. Jestli na vás nakupovací nálada nepřišla, nezoufejte. Většinu poskládáte i z kousků, které již vlastníte.

    S podzimem přichází Slavic Girl estetika. Masivní trend vznikl na TikToku

    Podzim má zvláštní schopnost vyvolat nostalgii a touhu po něčem intenzivnějším, a právě v tomhle období na TikToku opět exploduje fenomén Slavic Girl. Trend evokuje módu, ale i atmosféru. Představte si zasněžené ulice, lampy s oranžovým světlem a ženu zahalenou v dlouhém kožichu, která se pohybuje, jako by patřila k filmovým ikonám staré Moskvy či Varšavy. Působí drsně, ale zároveň neodolatelně.

    Sarah Burton staví do popředí ženy. Poctila je v nové kampani pro Givenchy

    Stále ještě čerstvá kreativní ředitelka módního domu Givenchy Sarah Burton odhalila další kampaň. Tentokrát do ní zapojila nejen známé modelky, ale také svou crew. Před kameru se tak postavila make-up umělkyně nebo stylistka, se kterými návrhářka dlouhodobě spolupracuje. Designérka opět dokazuje, že ve své práci staví do popředí hlavně ženy.

    Virgil Abloh a jeho nesmazatelná stopa. Znáte život a kariéru slavného vizionáře?

    Virgil Abloh patřil mezi tvůrce, kteří dokázali změnit vnímání luxusu a zasadit svou tvorbu do popkultury. Architekt vzděláním, vizionář srdcem a vypravěč generace, jež chtěla luxus cítit, ne jen obdivovat. Byl prvním Afroameričanem, který usedl do čela pánských kolekcí Louis Vuitton a mužem, jenž s lehkostí překládal jazyk ulice do slovníku vysoké módy. V pouhých 41 letech odešel, ale jeho odkaz zůstal nesmrtelný.

    Podzim oživí správná manikúra. Uspějete s aura nehty i rudými odstíny

    V sychravém podzimním počasí jsou často drobné detaily to jediné, co nám dokáže spravit náladu. Pokud hledáte způsoby, jak pokořit blížící se chmury spojené s mizejícím sluníčkem, zachrání vás aktuální trendy manikúra. Diktuje totiž odstíny, se kterými rozhodně smutnit nebudete. Vyzkoušejte hravý aura look, nebo se vraťte k nadčasově rudým tónům.

    Je libo syrová treska za 55 dolarů? Značka David mění protein v luxusní zážitek

    Značka David dělá z obyčejné ryby symbol statusu a testuje, kam až sahá ochota zákazníků zaplatit za čisté bílkoviny a vizuálně atraktivní balení. Společnost na trh kromě svých proteinových tyčinek nedávno uvedla také mraženou tresku za 55 dolarů. Zákazníci jsou však stále připravení si připlatit. Proč je nezarazí ani přehnaně vysoká cenovka?

    Nový módní trend na obzoru. Heritage Prep spojuje slušňáky s modernou

    Bohatá letní sídla a tichý luxus potkávají život na statku a ledabyle uvázaný cop. Řeč je o Heritage Prep, estetice, která kombinuje to nejlepší z obou světů. Módní návrháři začali kousky v tomto stylu pašovat do letošních přehlídek. Vše proto nahrává scénáři, ve kterém se uhlazené, avšak moderní kousky hojně dostanou i do podzimních ulic.

    Navzdory těžkému tématu zahřeje u srdce. Film Sorry, Baby dorazil do kin

    V českých kinech je konečně k vidění očekávaná černá komedie s prvky dramatu Sorry, Baby. Talentovaná Eva Victor v ní debutuje jako scenáristka, režisérka, ale také hlavní herečka. Snímek je protkán poklidnou melancholií, která bravurně nachází humor i něhu v překonávání těžkého traumatu. A nebojte, kočka z plakátu neumře!

    Móda vkročila do hravé éry. Úzkost schovává za trendy nostalgií

    Šklebící se postavičky Labubu, hravé korálky na kotnících a nespočet přívěsků upoutaných k tkaničkám trendy tenisek. Móda v uplynulých měsících přelila silná vlna nostalgie a touhy po hravějších, snadnějších a nevinnějších časech. Takzvaná kidcore estetika ukazuje, že i pomíjivé trendy ukrývají hlubší pravdu o společnosti a tom, co doopravdy chce.

    Carrie Bradshaw je pro Gen Z nerelevantní. Označuje ji za „pick me girl“

    Carrie Bradshaw se kdysi stala ikonou ženské nezávislosti, New Yorku i nekonečných debat o lásce. Pro jednu generaci byla hlasem, který normalizoval ženská přátelství, sexualitu a touhu po kariéře a luxusu. Jenže pro generaci Z se z Carrie stal spíš relikt, jenž už neodpovídá jejich hodnotám. V očích mladších divaček se proměnila z inspirace v toxickou „pick me girl“, jejíž příběhy působí zastarale až problematicky.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―