I když Londýnský fashion week skončil, milovníci módy nesmutní. Své dveře totiž očekávaným přehlídkám zároveň otevírá Miláno. Navíc jim britská metropole nabídla uspokojivý dárek na rozloučenou, tedy nejnovější kolekce z dílen Burberry, Erdem či KNWLS.
Burberry balancuje na hranici umění a komerce. Snaží se dohnat ztracené zisky
Jako každá předchozí, i poslední přehlídka módního domu Burberry stála za to. Nadšený aplaus ovšem rozhodně nesklidila. Zisky světoznámé britské značky v posledních měsících pokulhávají. Zdá se však, že krok s ostatními nedokázala společnost udržet ani na očekávaném fashion weeku. Krejčovina návrháře Daniela Lee byla opět bezchybná, chyběla jí ale jistá jiskra.
Zdroj: Burberry
Lee si pohrál s klasickým trenčkotem a parkou, pro Burberry tak typickými. Načechraná nálož peří a zkrácený střih jim však příliš neprospěly. O něco úspěšnější byl Lee se svou řadou večerních šatů, které jistě v následujících měsících spatříme na nejednom červeném koberci. Jinak ovšem módní dům cílil spíše na aspirující zákazníky a návrhy tak vytvořil až příliš komerční.
Značka KNWLS dospívá spolu se svými zákaznicemi. Tvorbu posunula na vyšší úroveň
Naopak módní dům KNWLS návštěvníky Londýnského týdne módy mile překvapil. Návrháři Charlotte Knowles a Alexandre Arsenault nezůstali pouze u obvyklých party outfitů, zaměřili se také na looky vhodné na byznys schůzky nebo do práce. K otevření nové kapitoly použili pokročilé couture techniky a získali si tak srdce nejen stálých, ale i nových zákaznic.
Erdem rozpustil hranici ženskosti a mužství. Inspiroval se lesbickým párem z 20. let
Dokonalý balanc vytvořil na mole také Erdem Moralıoğlu. Inspiraci totiž čerpal z díla anglické spisovatelky Radclyffe Hall, známým pod názvem The Well of Loneliness, z roku 1928. Později se stalo stavebním kamenem lesbické literatury. Návrhář se odrážel nejen od spisovatelčina maskulinního stylu, ale také ženštější módy její partnerky, Uny Troubridge.
Zdroj: Erdem
Výsledkem se stalo dokonalé propojení obou světů. Široká ramena a oversized obleky střídaly splývavé šaty s nízkým pasem. V kolekci se objevily také romantické výšivky fialek, rozseté kolem výstřihů nebo na ohybech objemných sukní. Návrhy tak dýchaly nejen atmosférou 20. let minulého století, ale i modernitou, činící z nich současné mistrovské dílo.
Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube