Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    I když Londýnský fashion week skončil, milovníci módy nesmutní. Své dveře totiž očekávaným přehlídkám zároveň otevírá Miláno. Navíc jim britská metropole nabídla uspokojivý dárek na rozloučenou, tedy nejnovější kolekce z dílen Burberry, Erdem či KNWLS.

    Burberry balancuje na hranici umění a komerce. Snaží se dohnat ztracené zisky

    Jako každá předchozí, i poslední přehlídka módního domu Burberry stála za to. Nadšený aplaus ovšem rozhodně nesklidila. Zisky světoznámé britské značky v posledních měsících pokulhávají. Zdá se však, že krok s ostatními nedokázala společnost udržet ani na očekávaném fashion weeku. Krejčovina návrháře Daniela Lee byla opět bezchybná, chyběla jí ale jistá jiskra.

    Zdroj: Burberry

    Lee si pohrál s klasickým trenčkotem a parkou, pro Burberry tak typickými. Načechraná nálož peří a zkrácený střih jim však příliš neprospěly. O něco úspěšnější byl Lee se svou řadou večerních šatů, které jistě v následujících měsících spatříme na nejednom červeném koberci. Jinak ovšem módní dům cílil spíše na aspirující zákazníky a návrhy tak vytvořil až příliš komerční.

    Značka KNWLS dospívá spolu se svými zákaznicemi. Tvorbu posunula na vyšší úroveň

    Naopak módní dům KNWLS návštěvníky Londýnského týdne módy mile překvapil. Návrháři Charlotte Knowles a Alexandre Arsenault nezůstali pouze u obvyklých party outfitů, zaměřili se také na looky vhodné na byznys schůzky nebo do práce. K otevření nové kapitoly použili pokročilé couture techniky a získali si tak srdce nejen stálých, ale i nových zákaznic.

    Erdem rozpustil hranici ženskosti a mužství. Inspiroval se lesbickým párem z 20. let

    Dokonalý balanc vytvořil na mole také Erdem Moralıoğlu. Inspiraci totiž čerpal z díla anglické spisovatelky Radclyffe Hall, známým pod názvem The Well of Loneliness, z roku 1928. Později se stalo stavebním kamenem lesbické literatury. Návrhář se odrážel nejen od spisovatelčina maskulinního stylu, ale také ženštější módy její partnerky, Uny Troubridge.

    Zdroj: Erdem

    Výsledkem se stalo dokonalé propojení obou světů. Široká ramena a oversized obleky střídaly splývavé šaty s nízkým pasem. V kolekci se objevily také romantické výšivky fialek, rozseté kolem výstřihů nebo na ohybech objemných sukní. Návrhy tak dýchaly nejen atmosférou 20. let minulého století, ale i modernitou, činící z nich současné mistrovské dílo.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Londýn zatáhl oponu. Show stihly představit módní domy Burberry, Erdem nebo KNWLS

    ― Reklama ―

    I když Londýnský fashion week skončil, milovníci módy nesmutní. Své dveře totiž očekávaným přehlídkám zároveň otevírá Miláno. Navíc jim britská metropole nabídla uspokojivý dárek na rozloučenou, tedy nejnovější kolekce z dílen Burberry, Erdem či KNWLS.

    Burberry balancuje na hranici umění a komerce. Snaží se dohnat ztracené zisky

    Jako každá předchozí, i poslední přehlídka módního domu Burberry stála za to. Nadšený aplaus ovšem rozhodně nesklidila. Zisky světoznámé britské značky v posledních měsících pokulhávají. Zdá se však, že krok s ostatními nedokázala společnost udržet ani na očekávaném fashion weeku. Krejčovina návrháře Daniela Lee byla opět bezchybná, chyběla jí ale jistá jiskra.

    Zdroj: Burberry

    Lee si pohrál s klasickým trenčkotem a parkou, pro Burberry tak typickými. Načechraná nálož peří a zkrácený střih jim však příliš neprospěly. O něco úspěšnější byl Lee se svou řadou večerních šatů, které jistě v následujících měsících spatříme na nejednom červeném koberci. Jinak ovšem módní dům cílil spíše na aspirující zákazníky a návrhy tak vytvořil až příliš komerční.

    Značka KNWLS dospívá spolu se svými zákaznicemi. Tvorbu posunula na vyšší úroveň

    Naopak módní dům KNWLS návštěvníky Londýnského týdne módy mile překvapil. Návrháři Charlotte Knowles a Alexandre Arsenault nezůstali pouze u obvyklých party outfitů, zaměřili se také na looky vhodné na byznys schůzky nebo do práce. K otevření nové kapitoly použili pokročilé couture techniky a získali si tak srdce nejen stálých, ale i nových zákaznic.

    Erdem rozpustil hranici ženskosti a mužství. Inspiroval se lesbickým párem z 20. let

    Dokonalý balanc vytvořil na mole také Erdem Moralıoğlu. Inspiraci totiž čerpal z díla anglické spisovatelky Radclyffe Hall, známým pod názvem The Well of Loneliness, z roku 1928. Později se stalo stavebním kamenem lesbické literatury. Návrhář se odrážel nejen od spisovatelčina maskulinního stylu, ale také ženštější módy její partnerky, Uny Troubridge.

    Zdroj: Erdem

    Výsledkem se stalo dokonalé propojení obou světů. Široká ramena a oversized obleky střídaly splývavé šaty s nízkým pasem. V kolekci se objevily také romantické výšivky fialek, rozseté kolem výstřihů nebo na ohybech objemných sukní. Návrhy tak dýchaly nejen atmosférou 20. let minulého století, ale i modernitou, činící z nich současné mistrovské dílo.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Winter is coming. Na mráz vás připraví Haider Ackermann a Canada Goose 

    Haider Ackermann opět posouvá hranice zimní módy. Kolumbijsko-francouzský designér uvedl svou již třetí zimní kolekci pro značku Canada Goose. Tentokrát ovšem zvolil odvážné barvy. Zkombinoval totiž fluorescenční jarní tóny s klasickými tlumivými zemitými odstíny, které přidají trochu optimismu a potřebného tepla do jinak pochmurných zimních dnů. 

    Beauty svět má jasno. CreatorIQ zná nejvirálnější značky roku 2025

    Konec roku nevyhnutelně doprovází i zhodnocení uplynulých měsíců. K ohlédnutí do minulosti proto přistoupila také beauty scéna. Platforma CreatorIQ zveřejnila svůj tradiční žebříček značek, sestavený na základě jejich Earned Media Value (EMV), tedy metriky posuzující hodnotu organického mediálního pokrytí. Pomyslná korunka "virálnosti" letos patří L'Oréal Paris.

    Když tradice notuje designu. Robyn Lynch uvádí uniformy pro Guinness

    Irská designérka Robyn Lynch přetváří klasické uniformy Guinness Storehouse. Její kolekce spojuje funkčnost s estetickými detaily. Inspiraci pro nezvyklý projekt čerpala z irské historie a kultury a dala tak vzniknout něčemu neotřelému, přesto elegantnímu. Dílo reflektuje nejen bohaté dědictví světově uznávaného pivovaru, ale i osobitý styl nadané návrhářky. 

    TikTok Highlights: Tváře jako z Mrazíka. Zimní make-up diktuje omrzliny

    Uživatelé sociální sítě TikTok vyplodili další ze svých extrémně znějících make-up trendů. Tváře inspirované spáleninami po hodinách vyvalování se na sluníčku tentokrát vystřídala nová sezónní variace. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odstín tvářenky, za který by se nestyděla ani Marfuša z Mrazíka. Nechte své tváře pomyslně omrznout a darujte jim růžový nádech.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―