More

    Od prosince bude v Kostýmním institutu Metropolitního muzea umění v New Yorku k vidění na 80 návrhů nejdůležitějších návrhářek historie. Výstava Women Dressing Women chce světu představit méně i více známou tvorbu, která měnila svět módy.

    Návštěvníci připravované výstavy s názvem Women Dressing Women, tedy Ženy oblékající ženy, odhalí práci méně známých, ale i proslulých návrhářek. Jejím cílem je totiž fanoušky módy seznámit s tím, jak ženy v minulosti ovlivňovaly svět módy. Pokrýt proto hodlá jejich tvorbu od začátku 20. století až do současnosti. Zároveň si ale klade za úkol ukázat, jak módní průmysl pomohl ženy emancipovat, jelikož jim nabídl sociální, finanční i kreativní samostatnost.

    Od 7. prosince tak bude v newyorském Kostýmním institutu Metropolitního muzea umění k vidění na 80 designů různých návrhářek. Výstava se pak dělí na čtyři hlavní části, a to anonymitu, viditelnost, působení a absenci. Návštěvníci totiž hned po vstupu do exhibice uvidí kousky těch návrhářek, které konaly svou práci bez jakékoli větší pozornosti módního světa. Byly to tedy průkopnice pozdějších už mnohem více proslulých návrhářek.

    Další části výstavy pak přiblíží, jak se móda postupně prolnula s politickým vyjádřením sebe sama. Takovou proměnu zachytí různé návrhy z doby 60. let až po současnost. Mezi méně známé představené návrhářky pak patří například Adèle Henriette Nigrin Fortuny, Isabel Toledo, Yeohlee Teng nebo Autumn Randolph. Doplní tak kousky od slavnějších návrhářek, jako je Claire McCardell, Miuccia Prada, Madeline Vionnet, Vivienne Westwood, Gabriela Hearst nebo Rei Kawakubo.

    Nová výstava hodlá vyzdvihnout různorodost a pluralitu vlivných návrhářek minulého i současného století

    Příkladem „opomenuté“ návrhářky je mimo jiné také Ann Lowe, která je známá jako „nejlépe střežené tajemství společnosti“. V polovině minulého století se ovšem stala první celostátně známou návrhářkou tmavé barvy pleti ve Spojených státech amerických. Přesto zůstala její tvorba po většinu doby její kariéry neoceněná. Mezi více moderní a futuristické návrhářky výstavy pak patří Iris Van Herpen, Norma Kamali, Jamie Okuma, Simone Rocha nebo Marine Serre.

    „Doufáme, že výstava rozvine důležité konverzace mezi našimi návštěvníky a tvorbou představovaných návrhářek. Zdůraznit by měly především pluralitu a různorodost příspěvků žen do módního průmyslu,“ okomentovala výstavu přidružená kurátorka Kostýmního institutu Mellissa Huber. Podle hostující kurátorky výstavy Karen Van Godtsenhoven je cílem výstavy rovněž vyzdvihnout mezigenerační rozhovory mezi různými návrhářkami.

    Zdroje: WWD, DScene, MET Museum, Instagram, YouTube

    Kostýmní institut věnuje výstavu návrhářkám. Oslaví jejich vliv na historii módy i emancipaci

    Módní novinky v kostce: Loewe má novou ambasadorku, Chanel vydal luxusní rtěnky a Bulgari odhalil kabelku Roma

    Konec týdne přináší novinky ze světa módy. Společnost Loewe zveřejnila jméno nejnovější ambasadorky. Stane se jí čínská herečka a zpěvačka Yang Mi. Chanel zase ohromil své fanoušky novou řadou luxusních rtěnek. Bulgari pro změnu oslavuje vydání nového modelku kabelky s názvem Roma. Barcelonský týden svatební módy pak odhalil první část nadcházející kampaně.

    Vlakem Belle Epoque zpátky v čase. Nasedněte do skutečné hvězdy proslulé švýcarské železnice

    Máte chuť si trochu zacestovat v čase? Pod luxusním cestováním si obvykle představíme soukromé tryskáče, jachty nebo sporťáky. Ale co exkluzivní, romantická cesta vlakem Belle Epoque, která vás přenese uprostřed švýcarských Alp do zlaté éry Orient Expressu.

    Paříž zhlédla další přehlídky. Na scénu nastoupil Marni, Dries Van Noten, Courrèges i Rahul Mishra

    Návštěvníci Pařížského týdne módy si užili další vysoce očekávané přehlídky. Patřila mezi ně minimalistická a elegantní show značky Courrèges. Oceněná byla ovšem i show indického návrháře Rahul Mishra, která přinesla paletu pestrých barev. Úspěšnou premiéru pak oslavila společnost Marni. V Paříži totiž prezentovala poprvé. Van Dries Noten zase překvapil eklektickými variantami klasických kousků.

    It bags jako investice: Které modely od Fendi se vyplatí?

    Absolutně nejprodávanější kabelkou značky Fendi je s největší pravděpodobností legendární Baguette. Po svém debutu v 90. letech způsobila značný rozruch a je často označována za první it bag moderní éry. Značka sama mimo jiné aktivně rozšiřuje své portfolio o další úspěšné modely. Pojďte se s námi podívat, které kabelky mohou představovat nový investiční kousek do vašeho šatníku.