Více

    ― Reklama ―

    Bylinky nejsou jen základem čajových směsí, ale i hlavní ingrediencí moderní péče o pleť. Levandule, heřmánek nebo například měsíček lékařský se ze zahrádek přesunuly do laboratoří a staly se nedílnou součástí luxusní kosmetiky. Zklidňují, hydratují a regenerují. Díky svým účinkům tak kralují složení produktů pro všechny typy pleti.

    Léto vybízí k lehké a efektivní skin care rutině. Dosáhnete jí mimo jiné i s produkty na bázi bylinek, které si poradí se spálením od slunce a pomohou také s hydratací. Vybírat můžete z široké škály přírodní i luxusní pečující kosmetiky, která je založena na síle bylinkových extraktů.

    Levandule umí víc než jen provonět. Zklidňuje tělo, mysl i pleť

    Levandule je známá již od starověku, kdy ji Římané používali na provonění lázní. Dnes nachází uplatnění v celé řadě pečujících produktů, a to zejména pro své relaxační účinky. Je vhodná ke zklidnění organismu, při nervovém vyčerpání nebo pro lepší spánek. Obsahuje silice, třísloviny, flavonoidy a kumarin. Látky brání pronikání škodlivých látek do krevního oběhu, tlumí křeče a podporují srdeční činnost.

    Zdroj: Lush

    Právě díky této kombinaci je levandule hojně využívána v kosmetice pro citlivou, podrážděnou či mastnou pleť. Esenciální olej z levandule pomáhá zmírnit zarudnutí, svědění, podráždění i spálení od slunce. Aktivní složky navíc bojují proti zánětům a bakteriím, které zapříčiňují vznik akné. Levandule také podporuje hojení a regeneraci pokožky, protože přispívá k syntéze kolagenu a obnově kožní bariéry. Najdeme ji v nabídce značek Lush, Typology či L’Occitane.

    Jemná vůně, silný účinek. Bylinky umí hojit a tišit podráždění

    Podobně jako levandule má i heřmánek zklidňující účinky. Již staří Řekové, Římané a Egypťané používali jeho květy a oleje k léčbě zažívacích potíží nebo úzkostí. V kosmetice se nejčastěji využívá buď německý, nebo římský heřmánek. Oba obsahují silně protizánětlivé látky azulen a bisabolol, které pomáhají zklidňovat podráždění a zarudnutí.

    Zdroj: De Mamiel, Pai

    Heřmánkové obklady se zase pro své účinky používají mimo jiné také na zklidnění malých ran, a to včetně piercingů. Není tedy divu, že se heřmánek stal nedílnou součástí pečujících produktů prestižních značek. Vyzkoušet můžete například kousky od Pai, Fortuna Skin, Grown Alchemist nebo De Mamiel.

    Tajná zbraň na suchou pleť. Měsíček přináší anti-age efekt

    Měsíček lékařský je oranžová bylinka, která patří v kosmetice mezi ty nejvyužívanější. Je ceněná především pro své hydratační vlastnosti a představuje ideální volbu pro suchou pleť. Blahodárné účinky měsíčku byly známy už v antickém Egyptě a Římě, ale jeho extrakt je hojně využíván i dnes, nejčastěji ve formulích krémů.

    Měsíček je bohatý na řadu aktivních látek od flavonoidů a kyseliny salicylové až po vitamín C. Díky nim má schopnost pleť zjemnit, a dokonce ji chrání před předčasným stárnutím. Hydratuje, podporuje pružnost a přináší svěží vzhled. Je oblíbený i v tělové péči a vlasové kosmetice, kde pomáhá hydratovat poškozené vlasy, redukovat mastnotu a zvýraznit přirozené odstíny světlých vlasů. Produkty s měsíčkem najdete například u Kiehl’s, Susanne Kaufmann nebo Weleda.

    Zdroje: Za vůní levandule, Typology., WebMD, Notino, Instagram, Lush, Typology, L’Occitane, Pai, Fortuna Skin, Grown Alchemist, De Mamiel, Susanne Kaufmann, Weleda

    Autor článku:
    Lucie Svobodová
    Lucie Svobodováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých článcích věnuje především aktuálním trendům a kultuře, kterou miluje. Nebojí se do hloubky rozebírat témata související s feminismem, ani zkoumat hlubší společenské souvislosti, které se za trendy skrývají. Momentálně je zároveň studentkou Strategické komunikace na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Má zkušenosti s prací v médiích i s marketingovou komunikací, kterou vystudovala.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Kosmetické receptury inspirované herbářem. Pečující kosmetiku ovládají bylinky

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Bylinky nejsou jen základem čajových směsí, ale i hlavní ingrediencí moderní péče o pleť. Levandule, heřmánek nebo například měsíček lékařský se ze zahrádek přesunuly do laboratoří a staly se nedílnou součástí luxusní kosmetiky. Zklidňují, hydratují a regenerují. Díky svým účinkům tak kralují složení produktů pro všechny typy pleti.

    - Reklama -

    Léto vybízí k lehké a efektivní skin care rutině. Dosáhnete jí mimo jiné i s produkty na bázi bylinek, které si poradí se spálením od slunce a pomohou také s hydratací. Vybírat můžete z široké škály přírodní i luxusní pečující kosmetiky, která je založena na síle bylinkových extraktů.

    Levandule umí víc než jen provonět. Zklidňuje tělo, mysl i pleť

    Levandule je známá již od starověku, kdy ji Římané používali na provonění lázní. Dnes nachází uplatnění v celé řadě pečujících produktů, a to zejména pro své relaxační účinky. Je vhodná ke zklidnění organismu, při nervovém vyčerpání nebo pro lepší spánek. Obsahuje silice, třísloviny, flavonoidy a kumarin. Látky brání pronikání škodlivých látek do krevního oběhu, tlumí křeče a podporují srdeční činnost.

    Zdroj: Lush

    - Reklama -

    Právě díky této kombinaci je levandule hojně využívána v kosmetice pro citlivou, podrážděnou či mastnou pleť. Esenciální olej z levandule pomáhá zmírnit zarudnutí, svědění, podráždění i spálení od slunce. Aktivní složky navíc bojují proti zánětům a bakteriím, které zapříčiňují vznik akné. Levandule také podporuje hojení a regeneraci pokožky, protože přispívá k syntéze kolagenu a obnově kožní bariéry. Najdeme ji v nabídce značek Lush, Typology či L’Occitane.

    Jemná vůně, silný účinek. Bylinky umí hojit a tišit podráždění

    Podobně jako levandule má i heřmánek zklidňující účinky. Již staří Řekové, Římané a Egypťané používali jeho květy a oleje k léčbě zažívacích potíží nebo úzkostí. V kosmetice se nejčastěji využívá buď německý, nebo římský heřmánek. Oba obsahují silně protizánětlivé látky azulen a bisabolol, které pomáhají zklidňovat podráždění a zarudnutí.

    Zdroj: De Mamiel, Pai

    Heřmánkové obklady se zase pro své účinky používají mimo jiné také na zklidnění malých ran, a to včetně piercingů. Není tedy divu, že se heřmánek stal nedílnou součástí pečujících produktů prestižních značek. Vyzkoušet můžete například kousky od Pai, Fortuna Skin, Grown Alchemist nebo De Mamiel.

    Tajná zbraň na suchou pleť. Měsíček přináší anti-age efekt

    Měsíček lékařský je oranžová bylinka, která patří v kosmetice mezi ty nejvyužívanější. Je ceněná především pro své hydratační vlastnosti a představuje ideální volbu pro suchou pleť. Blahodárné účinky měsíčku byly známy už v antickém Egyptě a Římě, ale jeho extrakt je hojně využíván i dnes, nejčastěji ve formulích krémů.

    Měsíček je bohatý na řadu aktivních látek od flavonoidů a kyseliny salicylové až po vitamín C. Díky nim má schopnost pleť zjemnit, a dokonce ji chrání před předčasným stárnutím. Hydratuje, podporuje pružnost a přináší svěží vzhled. Je oblíbený i v tělové péči a vlasové kosmetice, kde pomáhá hydratovat poškozené vlasy, redukovat mastnotu a zvýraznit přirozené odstíny světlých vlasů. Produkty s měsíčkem najdete například u Kiehl’s, Susanne Kaufmann nebo Weleda.

    Zdroje: Za vůní levandule, Typology., WebMD, Notino, Instagram, Lush, Typology, L’Occitane, Pai, Fortuna Skin, Grown Alchemist, De Mamiel, Susanne Kaufmann, Weleda

    ― Reklama ―

    O krok napřed. Jaké trendy definují pánský šatník léta roku 2026?

    I když módní svět v současnosti pohltil Pařížský haute couture week, ještě nedávno upíral svůj zrak na nejnovější přehlídky pánské módy. Luxusní značky totiž nedávno představily svou vizi pánského šatníku pro jaro a léto roku 2026. Již nyní lze proto vypozorovat poutavé trendy, které vytváří červenou nit napříč všemi představenými kolekcemi.

    Bulgari chystá luxusní upgrade. Otevře ostrovní resort v Abú Dhabí

    Módní dům Bulgari hodlá rozšířit své portfolio luxusních hotelů. Oznámil totiž plány na vybudování ostrovního resortu v Abú Dhabí, a to do roku 2030. Jeho součástí má být nejen obrovský hotel, ale také soukromé vily a rezidenční sídla. Chybět nebudou ani soukromé pláže, michelinské restaurace a plesový sál s výhledem na nedaleké velkoměsto.

    Pánská tanga a queer svůdnost. To jsou společní jmenovatelé Ludovic de Saint Sernin

    Asi 50 let poté, co rakouský vizionář Rudi Gernreich vymyslel pánská i dámská tanga, a to jako nenápadné řešení tehdy nově zakázaných nudapláží v Kalifornii, si jejich nejodvážnější podoba říká opět o pozornost. Návrhář Ludovic de Saint Sernin, který se už několik sezón nebojí hladit módu po ostré hraně erotiky, křísí plavkovou řadu a letošní léto věnuje klukům v těch nejmenších střizích, jaké si umíte představit.

    Pitbull jako ultimátní „guilty pleasure“. Postfeminismus mu objektivizaci žen odpouští

    Záběry z Pitbullových koncertů a fanynky převlečené za oblíbeného umělce v posledních týdnech zaplnily nejednu „for you page“ na sociálních sítích. Často jde o ženy, které se považují za feministky, ale přesto s Pitbullem nadšeně zpívají texty, jež ženy objektivizují. Do popředí totiž vstupuje moderní postfeminismus, dle něhož mají ženy ve svých rukou moc a schopnost kritického myšlení.

    Ohlédnutí za Prada menswear SS26. Nepovedená kolekce, nebo návrat k tradici?

    Módní dům Prada se na Milánském týdnu módy rozhodl šeptat, zatímco jiní křičí. Jeho pánská kolekce pro jaro a léto 2026 představila posun od okázalé síly k introspektivnímu klidu. Jenže někdy se i šepot může zdát hlučný. Hlavně, když od něj čekáte něco víc. Reakce na řadu jsou spíše rozporuplné a my popravdě nevíme, na jakou stranu se přiklonit. 

    Donatella opouští svůj trůn. S Versace se rozloučila poslední kampaní

    Italský módní dům Versace již na jaře oznámil to, co už bylo dlouho jasné. Dosavadní kreativní ředitelka značky Donatella Versace se rozhodla odejít ze své pozice. Místo toho zaujme roli globální ambasadorky a svůj trůn přenechá talentovanému návrháři Dariu Vitale. Designérka se nyní oficiálně loučí, a to pomocí poslední kampaně.

    Postavte letní šatník bez výčitek. Místo trendu oblečte udržitelnost

    Módní svět ovládají již několik let mikro trendy, posilované sociálními sítěmi, kterým lze jen těžko uniknout. Pokud ovšem netoužíte po dalším kousku, jenž brzy zapadne do hlubin skříně, nebo si nemůžete utrácení za pomíjivé virální modely dovolit, obraťte svou pozornost k sustainable značkám. Upřednostněte udržitelnost, jež vydrží déle než jednu sezónu.

    Módní svět jásá. Jonathan Anderson vrátil Dior původní logo

    V módě bývají změny často vnímány jako důkaz pokroku. Ale někdy se nejodvážnější krok vpřed skrývá v návratu zpět. Přesně to pochopil i návrhář Jonathan Anderson, nový kreativní ředitel značky Dior, když ve své debutové kolekci pro módní dům představil nenápadný, ale o to zásadnější detail. Návrat původního loga ikonické společnosti Dior.

    Ovocné pobláznění pokračuje. Letošní léto voní jako guava

    V současné době už nikoho nepřekvapí, že make-up trendy pravidelně diktují různé druhy ovoce. Jinak tomu není ani letošní léto, jenž se ponese v duchu exotické guavy. Ovoce láká nejen na svou jemně růžovou barvu, ideální pro odstíny tvářenek a šťavnatých lesků na rty, ale také nezaměnitelnou čerstvou vůni prosluněných letních dní.

    Móda v kostce: Prada čelí skandálu a Gucci opět verbuje Miley Cyrus

    Prada čelí kritice kvůli sandálům z pánské kolekce pro rok 2026. Vychází totiž z tradiční indické obuvi, což ovšem značka zpočátku nepřiznala. Gucci si pro propagaci nového parfému Gucci Flora opět přizval Miley Cyrus a Louis Vuitton v Šanghaji otevřel novou vlajkovou loď, a to doslova. Panenky Bratz odhalily spolupráci s Jean Paul Gaultier.

    Letošní pánské střihy ctí retro. Přesto hrají dle moderních pravidel

    Oblíbené pánské střihy roku 2025 hledají nostalgickou inspiraci u hudebních hvězd z ikonických devadesátek. Účesy, které generace našich rodičů považuje za přežitek, slaví návrat v moderním stylu. „Modcut“, pěšinka uprostřed i „baby mullet“ opět dokazují, že retro může vypadat stylově. V tomto případě stačí jen šikovný kadeřník.

    Jelly sandals opět na scéně. Módní svět pohlcuje hluboká nostalgie

    Už od začátku letošního roku je jasné, jaký vliv definuje letošní trendy. Jistá cykličnost patřila k módnímu světu odnepaměti, rok 2025 však naplno uchvátila nostalgie. Do šatních skříní se vkrádá touha po hravosti, dávné nevinnosti a autenticitě, které spojujeme s již zapomenutými kousky. Důkazem je i návrat klasických jelly sandals.

    Léto ve znamení zelené. Barevným trendům vévodí „koprový“ odstín

    Sociální síť Pinterest vydala svůj tradiční report trendů. Na základě vyhledávání uživatelů určila rovněž barvu, jež povládne letošnímu létu. Nad "butter yellow" a "cherry red" tentokrát vyhrála takzvaná dill green. Koprový odstín zelené zároveň představuje návrat k přírodě, offline detox a touhu po autenticitě, vzdálené světu sociálních sítí.

    Marc Jacobs potvrdil svůj rukopis. Na molo vrátil snové oversized siluety

    Pondělní večer v New Yorku se nesl ve znamení Marca Jacobs. Návrhář představil svou kolekci pro rok 2026, a to v již dříve využitých prostorách Newyorské veřejné knihovny. Jeho 19 umně zpracovaných looků potvrdilo rukopis, který designér buduje již několik sezón. Opět totiž nabídl strukturované a oversized siluety připomínající panenky.

    Méně scrollování, více života. Trend anti-rot summer nutí ke zpomalení

    Pokud už jste unavení z nekonečného scrollování na sociálních sítích, ztrácíte motivaci a cítíte, že máte zahlcenou mysl, pravděpodobně na vás doléhá „brainrot“. Nemusíte ale zoufat, trend „anti-rot summer“ přichází s tipy, jak v létě zpomalit a konečně se nadechnout. Den offline, seznam radostí i příprava letních „snacks“ mají jedno společné, pomohou vám zpomalit a znovu naplno vnímat svět kolem sebe.

    Jacquemus sebral módě opulenci. Navrátil se k venkovským kořenům

    Pařížský týden pánské módy zakončila přehlídka z dílny Jacquemus. Návrhář odhalil svou kolekci pro jaro a léto příštího roku v ohromujících prostorách L'Orangerie ve Versailles. S řadou Le Paysan tentokrát oslavil své venkovské kořeny, jimž vzdal hold lehkými střihy, přírodními materiály a nenucenými siluetami, odkazujícími na jeho domov.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―