Prosincové dny se nesly ve znamení očekávaných svátků, ale i nejnovější série populárního seriálu Emily in Paris. Již pátá řada sleduje nepředvídatelné kroky módou posedlé marketingové královny, která poznává Evropu s vizí stereotypní Američanky. Nejnovější díly opět vyvolávají otázku, jak hluboko jsou diváci kvůli svému „guilty pleasure“ ochotni spadnout.
Seriál Emily in Paris je zpět na našich obrazovkách a s jeho již pátou sérií vznikají nové otázky ohledně jeho obsahu, záměru i zpracování. Zatímco předchozí díly působily jako nevinná, ale tak trochu hloupá a na stereotypech založená zábava, ty nejnovější vzbuzují mnohem závažnější dojmy. Opravdu má současná pop kultura za potřebí seriál, který lze inteligencí přirovnat k sérii několika krátkých reels?
Emily žene jen vize peněz a přítele. Seriál propadá vlastní bezútěšné logice
Až do zveřejnění páté série mohli diváci Emily in Paris skrývat své nadšení pro seriál za potřebou „lehkého obsahu“ a chválou módních kreací. I když výstřední looky zdaleka nesednou každému, nelze zapřít zvědavost z toho, co za nápadité outfity se na obrazovce objeví tentokrát. Nejnovější díly však dokazují, že seriál nemá co nabídnout a spíše slouží jako děsivý úkaz toho, jak špatný obsah sneseme.

Zdroj: Netflix Tudum | Giulia Parmigiani
Scénář Emily in Paris byl zcela jistě psaný s vidinou diváků, kteří na obrazovku koukají jen jedním okem, jelikož to druhé sleduje nikdy nekončící feed Instagramu. Doslovná prohlášení, jednoduché plot twisty a nijak se nerozvíjející postavy ničemu nepomáhají. Vtipné momenty, zda byly vůbec jako humorné zamýšleny, založené na stereotypech evropských zemích a jednoduchých dvojsmyslech téměř bolí.

Zdroj: Netflix Tudum | Giulia Parmigiani
Příběh nesleduje téměř žádnou logiku, a tak si ani nikdo nevzpomene, proč už vlastně Emily není v Paříži. Krkolomné zápletky přijímáme bez toho, aniž bychom se je snažili kriticky rozklíčovat. Na to ostatně nikdo nemá sílu, musí u toho ještě zhlédnout nová virální reels. Snad nejhorší ovšem je, že hlavní postava seriálu nemá v podstatě žádný charakter. Jediné, co ji pohání jsou peníze a vize dokonalého přítele.
Kde leží hranice „guilty pleasure“? Emily in Paris testuje výdrž diváků
Pátá série dosud hravého seriálu tak zanechává až děsivě hořkosladkou pachuť. Jak hluboko jsme při honbě za „odpočinkovým“ obsahem ochotní klesnout? A je jednoduchost a do očí bijící komerce Emily in Paris škodlivá, když u ní stejně jen relaxujeme? Každý z nás má „guilty pleasure“ a na platformě Netflix bodují často i horší tituly. A možná je to jen únavou z konce roku, ale nám s Emily in Paris došla trpělivost.
Zdroje: The Guardian, The Independent, Slant Magazine, Instagram, YouTube

