Více

    ― Reklama ―

    Jedním z mnoha stereotypů o módním průmyslu je, že v honbě za dokonalou postavou modelky vůbec nejí. Nebo v nejlepším případě snědí jedno jablko denně, štědře zapíjené silným espressem. Vžijme se do poslání ničitelů legend a přiznejme si to, jde o mýtus, který nemá nic společného s realitou. A to se návrháři rozhodli v nové sezóně dokázat. 

    Jak jinak si vysvětlit, že se mnoho z nich rozhodlo inspirovat ve svých nejnovějších kolekcích jídlem. A ne vždy jde o něco zdravého. 

    Za zdravý životní styl bojuje jen Collina Strada, která na přehlídkové molo vypustila modelku s brokolicovým pytlíkem. Doplněk se ukázal jako „udělej si sám“. Jedná se totiž o skutečnou čerstvou brokolici, zdobenou ozdobnou rukojetí a lesklým okrajem s krystaly. Nepříliš praktické řešení? To už raději necháme na vás.

    Foto: Collina Strada

    Další kdo se letos inspiruje jídlem je Jonathan Anderson – i když ne tak doslova. V pánské kolekci jaro-léto 2023 předvedl trička s průstřihy, které vypadají jako otevřené plechovky. A pro dámskou přehlídku přišel se síťovanými šaty bolestně připomínajícími nákupní tašky, se kterými si přívrženci ekologické agendy chodí pro ovoce a zeleninu do supermarketu. 

    Foto: Jonathan Anderson

    Ovšem nejvíce „virální“ doplněk opět vynalezl Demna Gvasalia. Kreativní ředitel Balenciagy navrhl, abychom si s sebou vzali… ano… sáček dobrých lupínků. Přesněji tedy kabelku, která tvarově přesně kopíruje sáček chipsů značky Lays.

    Foto: Balenciaga

    Toto ironické spojení je vyrobeno z měkké telecí kůže a bude stát kolem 1 800 amerických dolarů. Kabelka bude dostupná ve třech barvách, které odkazují na chuť „ikonických“ chipsů Lays.

    Demna Gvasalia moc dobře věděl, že jeho návrh bude na rtech celého módního průmyslu. Pro někoho se kabelka připomínající Lays již stala módním hitem – pro jiné je to jen vesmírně drahý produkt, který má vzbudit senzaci, ale s estetikou má pramálo společného.

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Je libo sáček chipsů Balenciaga nebo brokolice Collina Strada? Návrháři se opět hojně inspirovali jídlem

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Jedním z mnoha stereotypů o módním průmyslu je, že v honbě za dokonalou postavou modelky vůbec nejí. Nebo v nejlepším případě snědí jedno jablko denně, štědře zapíjené silným espressem. Vžijme se do poslání ničitelů legend a přiznejme si to, jde o mýtus, který nemá nic společného s realitou. A to se návrháři rozhodli v nové sezóně dokázat. 

    - Reklama -

    Jak jinak si vysvětlit, že se mnoho z nich rozhodlo inspirovat ve svých nejnovějších kolekcích jídlem. A ne vždy jde o něco zdravého. 

    Za zdravý životní styl bojuje jen Collina Strada, která na přehlídkové molo vypustila modelku s brokolicovým pytlíkem. Doplněk se ukázal jako „udělej si sám“. Jedná se totiž o skutečnou čerstvou brokolici, zdobenou ozdobnou rukojetí a lesklým okrajem s krystaly. Nepříliš praktické řešení? To už raději necháme na vás.

    Foto: Collina Strada

    - Reklama -

    Další kdo se letos inspiruje jídlem je Jonathan Anderson – i když ne tak doslova. V pánské kolekci jaro-léto 2023 předvedl trička s průstřihy, které vypadají jako otevřené plechovky. A pro dámskou přehlídku přišel se síťovanými šaty bolestně připomínajícími nákupní tašky, se kterými si přívrženci ekologické agendy chodí pro ovoce a zeleninu do supermarketu. 

    Foto: Jonathan Anderson

    Ovšem nejvíce „virální“ doplněk opět vynalezl Demna Gvasalia. Kreativní ředitel Balenciagy navrhl, abychom si s sebou vzali… ano… sáček dobrých lupínků. Přesněji tedy kabelku, která tvarově přesně kopíruje sáček chipsů značky Lays.

    Foto: Balenciaga

    Toto ironické spojení je vyrobeno z měkké telecí kůže a bude stát kolem 1 800 amerických dolarů. Kabelka bude dostupná ve třech barvách, které odkazují na chuť „ikonických“ chipsů Lays.

    Demna Gvasalia moc dobře věděl, že jeho návrh bude na rtech celého módního průmyslu. Pro někoho se kabelka připomínající Lays již stala módním hitem – pro jiné je to jen vesmírně drahý produkt, který má vzbudit senzaci, ale s estetikou má pramálo společného.

    ― Reklama ―

    Jeden velký festival. Outfity na letní koncerty vybízí k hravosti

    Festivalový dress code se za poslední roky výrazně posunul. Klasické šortky a květinové věnečky svoji slávu už zažily, přesto pořád platí, že festival je místo pro vyjádření kreativity. Naštěstí existuje mnoho různých stylů, kterými se inspirovat, aniž by bylo nutno slevovat třeba i z nároků na pohodlí. Stačí si vybrat pro vás perfektní estetiku.

    Chcete se oblékat jako princezna Diana? Nikdy to nebylo jednodušší

    Existují módní ikony, jejichž styl neztrácí dech ani dekády po jejich odchodu. Princezna Diana patří k těm, které se nevpisují jen do historie šlechtických rodů, ale i do šatníků žen napříč generacemi. Její kombinace elegance, odvahy a autenticity nastavila laťku tak vysoko, že dodnes inspiruje módní návrháře, celebrity i milovníky módy. Nyní přichází okamžik, kdy se od inspirace můžete posunout k realitě. Aukční dům Julien’s Auctions nabízí šaty, kabáty a doplňky, kdysi patřící Dianě.

    Milán zatáhl módní oponu. Pánská móda putuje do Paříže

    Milánský menswear týden módy skončil několika vysoce očekávanými přehlídkami. I když samotný Giorgio Armani nemohl na odhalení své kolekce dorazit, přesto přihlížející více než ohromilo. Dojem zanechala také show z dílny britské značky Dunhill a pánská řada Vivienne Westwood. Milán tak předal štafetu Paříži, kde týden módy pokračuje.

    Na prstech lžičky, na krku nesourodé perly. V létě zazáří šperky s historií

    Letos v létě se tradice setká s individualitou. Čím větší příběh se za šperkem skrývá, tím lépe. V popředí stojí kousky spojené s bohatou historií, ať už jde o původně zásnubní prsteny ze lžiček, perly staré několik tisíciletí, nebo výrazné náramky inspirované starověkými civilizacemi. S letošními trendy šperky podpoříte udržitelnost, ale zároveň najdete prostor pro hravost a doplnění osobitého stylu. 

    Zdání často klame. U těchto kousků si online nákupy raději odpusťte

    Online nákupy mají řadu nesporných výhod. Od úspory času až po obrovský výběr, ve většině případech jednoduše vyhrávají na plné čáře. Existují ovšem módní kousky, u kterých se pohodlnost při nákupu nevyplácí. Ne vždy lze velikost, střih a barvu odhadnout virtuálně. Mnohem lepší službu vám udělají "staré dobré" kamenné prodejny.

    Módní průmysl musí obrátit. Brodí se krizí devastující nadprodukce

    Škodlivé dopady módního průmyslu na životní prostředí nejsou žádným tajemstvím. Přesto je jeden z největších problémů módní scény často v tichosti odsouván do pozadí. Právě na něj upozornil report udržitelné show Source Fashion. Zvýraznil totiž alarmující krizi nadprodukce, jež za sebou zanechává hromady oblečení, zaplavující přeplněné skládky.

    Mezi dunami a dramatem. Letní kolekce Zegna 2026 voní Orientem

    Značka Zegna zvolila pro nejnovější přehlídku netradiční místo. Prostor Dubajské opery, na týden přetvořený v takzvanou Villa Zegna. Písek místo koberce, palmy jako kulisy a orientální klid převedený do pouštního jazyka. Bylo to poprvé po více než sto letech, kdy značka představila kolekci mimo Itálii. A rovnou na místě, které je synonymem pro monumentalitu. Výsledek? Překvapivě subtilní. V podstatě šlo o test, co se stane, když se klidný luxus potká s vyprahlým žárem.

    Saint Laurent objevuje neprobádané. Módní dům odstartoval filmovou produkci

    Kreativní ředitel módního domu Saint Laurent, Anthony Vaccarello, spojil dvě francouzské kulturní obsese, módu a film. V roce 2023 založil produkční společnost Saint Laurent Productions, která už má na svém kontě několik snímků uvedených na filmovém festivalu v Cannes, včetně kontroverzního filmu Emilia Pérez. Odvážný krok vstoupit do světa filmu potvrzuje usilovnou snahu brandů rozšířit svůj vliv za hranice módy.

    Módní dům Hermès odhalil své vrstvy. V Šanghaji oslovil moderní ženu

    Luxusní značka Hermès poprvé překročila hranice Číny. Koncem minulého týdne odhalila v Šanghaji druhou kapitolu své kolekce pro letošní podzim a zimu. Na rozdíl od její první části, která se držela spíše klasické jezdecké estetiky a francouzské elegance, nabídla doslova vícevrstvou variaci moderní ženy, jež je každý den připravená na vše.

    Trendy dorazily na pláž. Zaplaví ji puntíky i hravé doplňky

    Čím dál teplejší a sluncem prosycené dny mluví jasně. Léto je za rohem. Spolu s ním na módní scénu dorazily trendy kousky na pláž. Ať už na dovolenou balíte, nebo prozatím jen hledáte inspiraci pro nadcházející prázdniny, letošní výběr osloví každého z vás. Do popředí se vedraly háčkováné prvky, průhledné materiály, vintage puntíky i hravé doplňky.

    Dvacet sedm perel, miliony dolarů. Znáte nejdražší Cartier náhrdelník?

    Jsou šperky, které zdobí. A pak jsou ty, jež jsou podpisem historie šperkařských domů. Cartier Hutton–Mdivani náhrdelník z jadeitu mezi ně rozhodně patří. V roce 1933 ho Barbara Hutton, tehdy nejbohatší mladá žena Ameriky, dostala jako svatební dar. Cartier vytvořil 27 perel a minimalistické zapínání z rubínů, zlata a diamantů. Jemná, a přitom sebevědomá kombinace, nesoucí noblesu Číny, ale i francouzský půvab.

    Do kin dorazil nový milostný trojúhelník. Film Materialists oživil rom-com

    Na filmová plátna se vrací klasický "devadesátkový" rom-com. Moderní punc a chybějící spletitost mu vtiskla režisérka Celine Song. Do kin uvádí snímek Materialists, ve kterém září Dakota Johnson, Chris Evans a Pedro Pascal. Jejich milostný trojúhelník perfektně vystihuje moderní podobu randění a hledání lásky, z nichž romance již dávno vyprchala.

    Gustaf Westman daroval Mercedesu pastelovou duši. Model CLA obohatil i o stan

    Když se řekne ikona skandinávského designu, vybaví se vám možná nábytek nebo interiéry s nádechem minimalismu. Ale Gustaf Westman, švédský mistr hravých proporcí, právě rozbil další klišé. Ve spolupráci s Mercedes-Benz totiž přetvořil model CLA do podoby, kterou automobilový svět ještě nezažil, a která se u automobilky jednoznačně stane dominantou roku 2025.

    Móda v kostce: Gigi Hadid nasadí Moon Boot a Louis Vuitton vítá Real Madrid

    Konec týdne přinesl nečekané novinky. Modelka Gigi Hadid hodlá skrze svou značku Guest in Residence spolupracovat s Moon Boot. Návrhář Haider Ackermann odhalil speciální kolekci pro Canada Goose a Louis Vuitton odstartoval partnerství s Real Madrid. Společnost L'Oréal vydá novou udržitelnou kampaň a Zegna představil kolekci pro léto 2026.

    Sarah Burton vydala další debut. Pro Givenchy představila první kampaň

    Nová kreativní ředitelka Givenchy, návrhářka Sarah Burton, odhalila svou premiérovou přehlídku letos v březnu. Po odhalení kolekce pro podzim letošního roku tak nyní vydává svou první kampaň. Do hlavních rolí dosadila modelku a herečku Kaiu Gerber a herečku, režisérku a fotografku Halinu Reijn, jež má na kontě i populární snímek Babygirl.

    Designerský kolotoč změn je u konce. Z korunování však vynechal ženy

    Již od loňského roku zažívala módní scéna zdánlivě nekončící změny ve vedení nejznámějších módních značek. Netrpělivé sledování dlouho očekávaných novinek je však u konce. Většina z dříve uvolněných vedoucích pozic byla tedy úspěšně zaplněna. Nelze si ovšem nevšimnout, že na vysněných módních trůnech chybí hlavně ženy.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―