Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Teplý croissant, čerstvě upečený chléb s máslem nebo kousek narozeninového dortu. Vůně pečiva je jedním z nejvýraznějších parfémových trendů letošního roku. Symbolizuje totiž klid, pohodu a návrat do dětství. V době, kdy je jídlo často spojováno s přehnanou sebekontrolou, přichází hřejivé vůně jako něžná útěcha. Jaké parfémy stojí za zkoušku?

    Letošnímu roku vévodí „food-scented“ parfémy, neboli gurmánské parfémy vonící po jídle. Trendem jsou zejména vůně, které připomínají čerstvě upečené pečivo, a to od sladkého přes dorty až po slané. Parfémový průmysl jde tomuto trendu nadšeně naproti.

    Svět parfémů tak zažívá posun od obecných preferencí, jako je vanilka či citrusy, směrem ke konkrétním vůním spojeným s jednoduchým potěšením. Místo abstraktních ingrediencí, které si mnozí těžko představí, dominují dobře známé vůně každodennosti jako croissant, chléb nebo oříškový dort.

    Zdroj: Snif

    Vůně inspirované pečivem v nás probouzejí nostalgii. Evokují dětské zážitky, bezpečné prostředí domova i uklidňující rituály pečení. Jejich hřejivost symbolizuje klid a útěchu. Parfumér Serge Lutens například vůni Jeux de Peau popisuje jako něžné gesto proti tlaku na dokonalost v době, kdy je jídlo často spojováno s úzkostí a přehnanou sebekontrolou.

    Tóny pšenice, oříšků i vanilky. Vůně zahřejí stejně jako čerstvě upečené pečivo

    Pokud chcete vyzkoušet parfémy vonící po pečivu, máme hned několik návrhů, kde začít. Již zmiňovaná vůně Jeux de Peau od Serge Lutens je inspirovaná dětstvím a pravidelnou cestou pro čerstvý chléb. Evokovat má okamžik, kdy se z pekárny line aroma právě dopečeného chleba. Při prvním stříknutí ucítíte tóny zlatého ječmene, pšenice a sušeného ovoce, doplněné jemným nádechem mléka, sladce kořeněnou lékořicí, kadidlem a santalovým dřevem.

    Zdroj: Snif, Serge Lutens

    Crumb Couture od značky Snif vzdává zase hold vůni zlatavého drobivého pečiva. Parfém zachycuje podmanivou vůni máslového croissantu doplněného o tóny lesního ovocného džemu, černého rybízu, vanilky, fazolí tonka a jemného santalového dřeva. Podle recenzí jde o hřejivou, přívětivou vůni, která působí doslova k nakousnutí a zanechává dojem v jakémkoli ročním období.

    @les.nobles.essenc 🇫🇷 Deux parfums, deux visions du rêve. Plongez dans l’univers envoûtant Les Nobles Essences… 🌸🥧✨Mirage Gourmand Une évasion sucrée faisant référence à un financier aux amandes, délicieusement enrobée de notes vanillées et de bois chauds. Une tentation olfactive irrésistible. 🌸🏝️✨Mirage Exotique Un souffle venu d’ailleurs, mêlant fruits tropicaux et fleurs solaires sur un fond boisé mystérieux. L’appel du lointain. Deux créations pour vos soirs d’été, conçues pour ceux qui osent porter l’exception. 🔍 Lequel vous fera chavirer ? #MirageGourmand ou #MirageExotique ? Dites-le-nous en commentaire ⬇️ – 🇺🇸 Two fragrances, two visions of the dream. Dive into the enchanting world of Les Nobles Essences… 🌸🥧✨Mirage Gourmand A sweet escape reminiscent of an almond financier, deliciously coated with vanilla notes and warm woods. An irresistible olfactory temptation. 🌸🏝️✨Mirage Exotique A breath of fresh air from elsewhere, combining tropical fruits and solar flowers on a mysterious woody base. A call from afar. Two creations for your summer evenings, designed for those who dare to wear the exceptional. 🔍 Which one will sweep you off your feet? #MirageGourmand or #MirageExotique? Tell us in the comments ⬇️ #LesNoblesEssences #ParfumDeNiche #MirageGourmand #MirageExotique #LuxuryPerfume #ArtDuParfum #SenteurUnique #FragranceLovers #OlfactoryJourney #HauteParfumerie #Soirsd’été #Summer ♬ son original – Les Nobles Essences

    Mirage Gourmand od Les Nobles Essences je inspirován francouzským dezertem financier. Ucítíte v něm mandle, pistácie a další oříšky obalené do tónů vanilky. Z dostupnějších vůní můžete vyzkoušet Sticky Dates značky Lush. Parfém se pyšní sladce karamelovým a hřejivým aroma připomínajícím čerstvě upečený dezert. Sticky Dates najdete nejen jako parfém a tělový sprej, ale i ve sprchovém gelu.

    Zdroje: TikTok, Russh, Wallpaper, Indy100, Radio Wave, Snif, Les Nobles Essences, Serge Lutens, Lush

    Autor článku:
    Lucie Svobodová
    Lucie Svobodováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých článcích věnuje především aktuálním trendům a kultuře, kterou miluje. Nebojí se do hloubky rozebírat témata související s feminismem, ani zkoumat hlubší společenské souvislosti, které se za trendy skrývají. Momentálně je zároveň studentkou Strategické komunikace na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Má zkušenosti s prací v médiích i s marketingovou komunikací, kterou vystudovala.

    ― Reklama ―

    Foto:Snif

    Je libo čerstvé pečivo? Gurmánské parfémy dobývají svět i naše smysly

    Teplý croissant, čerstvě upečený chléb s máslem nebo kousek narozeninového dortu. Vůně pečiva je jedním z nejvýraznějších parfémových trendů letošního roku. Symbolizuje totiž klid, pohodu a návrat do dětství. V době, kdy je jídlo často spojováno s přehnanou sebekontrolou, přichází hřejivé vůně jako něžná útěcha. Jaké parfémy stojí za zkoušku?

    Letošnímu roku vévodí „food-scented“ parfémy, neboli gurmánské parfémy vonící po jídle. Trendem jsou zejména vůně, které připomínají čerstvě upečené pečivo, a to od sladkého přes dorty až po slané. Parfémový průmysl jde tomuto trendu nadšeně naproti.

    Svět parfémů tak zažívá posun od obecných preferencí, jako je vanilka či citrusy, směrem ke konkrétním vůním spojeným s jednoduchým potěšením. Místo abstraktních ingrediencí, které si mnozí těžko představí, dominují dobře známé vůně každodennosti jako croissant, chléb nebo oříškový dort.

    Zdroj: Snif

    Vůně inspirované pečivem v nás probouzejí nostalgii. Evokují dětské zážitky, bezpečné prostředí domova i uklidňující rituály pečení. Jejich hřejivost symbolizuje klid a útěchu. Parfumér Serge Lutens například vůni Jeux de Peau popisuje jako něžné gesto proti tlaku na dokonalost v době, kdy je jídlo často spojováno s úzkostí a přehnanou sebekontrolou.

    Tóny pšenice, oříšků i vanilky. Vůně zahřejí stejně jako čerstvě upečené pečivo

    Pokud chcete vyzkoušet parfémy vonící po pečivu, máme hned několik návrhů, kde začít. Již zmiňovaná vůně Jeux de Peau od Serge Lutens je inspirovaná dětstvím a pravidelnou cestou pro čerstvý chléb. Evokovat má okamžik, kdy se z pekárny line aroma právě dopečeného chleba. Při prvním stříknutí ucítíte tóny zlatého ječmene, pšenice a sušeného ovoce, doplněné jemným nádechem mléka, sladce kořeněnou lékořicí, kadidlem a santalovým dřevem.

    Zdroj: Snif, Serge Lutens

    Crumb Couture od značky Snif vzdává zase hold vůni zlatavého drobivého pečiva. Parfém zachycuje podmanivou vůni máslového croissantu doplněného o tóny lesního ovocného džemu, černého rybízu, vanilky, fazolí tonka a jemného santalového dřeva. Podle recenzí jde o hřejivou, přívětivou vůni, která působí doslova k nakousnutí a zanechává dojem v jakémkoli ročním období.

    @les.nobles.essenc 🇫🇷 Deux parfums, deux visions du rêve. Plongez dans l’univers envoûtant Les Nobles Essences… 🌸🥧✨Mirage Gourmand Une évasion sucrée faisant référence à un financier aux amandes, délicieusement enrobée de notes vanillées et de bois chauds. Une tentation olfactive irrésistible. 🌸🏝️✨Mirage Exotique Un souffle venu d’ailleurs, mêlant fruits tropicaux et fleurs solaires sur un fond boisé mystérieux. L’appel du lointain. Deux créations pour vos soirs d’été, conçues pour ceux qui osent porter l’exception. 🔍 Lequel vous fera chavirer ? #MirageGourmand ou #MirageExotique ? Dites-le-nous en commentaire ⬇️ – 🇺🇸 Two fragrances, two visions of the dream. Dive into the enchanting world of Les Nobles Essences… 🌸🥧✨Mirage Gourmand A sweet escape reminiscent of an almond financier, deliciously coated with vanilla notes and warm woods. An irresistible olfactory temptation. 🌸🏝️✨Mirage Exotique A breath of fresh air from elsewhere, combining tropical fruits and solar flowers on a mysterious woody base. A call from afar. Two creations for your summer evenings, designed for those who dare to wear the exceptional. 🔍 Which one will sweep you off your feet? #MirageGourmand or #MirageExotique? Tell us in the comments ⬇️ #LesNoblesEssences #ParfumDeNiche #MirageGourmand #MirageExotique #LuxuryPerfume #ArtDuParfum #SenteurUnique #FragranceLovers #OlfactoryJourney #HauteParfumerie #Soirsd’été #Summer ♬ son original – Les Nobles Essences

    Mirage Gourmand od Les Nobles Essences je inspirován francouzským dezertem financier. Ucítíte v něm mandle, pistácie a další oříšky obalené do tónů vanilky. Z dostupnějších vůní můžete vyzkoušet Sticky Dates značky Lush. Parfém se pyšní sladce karamelovým a hřejivým aroma připomínajícím čerstvě upečený dezert. Sticky Dates najdete nejen jako parfém a tělový sprej, ale i ve sprchovém gelu.

    Zdroje: TikTok, Russh, Wallpaper, Indy100, Radio Wave, Snif, Les Nobles Essences, Serge Lutens, Lush

    ― Reklama ―

    Kosmetická taštička je již pasé. Na její místo nastupují beauty charms

    Letošní lavina trendy přívěsků nabírá na obrátkách. Zatímco létu dominovaly virální plyšáci Labubu nebo hravé doplňky, podzimu vévodí takzvané beauty charms. Jedná se o miniaturní verze základních pomocníků z tradičních kosmetických taštiček. Na současné scéně signalizují nejen trvající vládu maximalismu, ale také touhu milovníků módy ukázat svůj status.

    TikTok Highlights: Podzimní trend vrací na scénu lásku k učení

    Sociální síť TikTok letos na podzim pohltil nový trend. Koncept zvaný "personal curriculums" vzbuzuje v uživatelích ztracenou lásku k učení, vzdělávání a rozvíjení sebe sama. V jeho srdci leží jednoduchý předpoklad, tedy vytvoření vlastního rozvrhu libovolných "předmětů". Jednat se může o touhu naučit se lépe vařit, zahradničit nebo konečně pochopit fyzikální zákony.

    Beauty segment posiluje. V roce 2025 poháněla luxusní byznys krása

    Rok 2025 se nese v duchu proměny krásy v jeden z nejvýraznějších pilířů globálního luxusního trhu. Beauty segment získává status klíčového motoru růstu a mění obchodní mapu velkých značek. Akvizice, nové řady a strategické vstupy do kosmetiky posouvají společnosti do sféry, kde se psychologie potkává s výkonem. V luxusním světě dnes vítězí to, co dokáže být osobní, a právě krása tuto rovnováhu ztělesňuje.

    Rýže jako nová „it“ složka parfémů. Svět vůní tíhne k čistotě

    Rýže se stává hvězdou moderní parfumerie. Pudrová, a přitom překvapivě všestranná, otevírá prostor pro neotřelé kompozice, jež kombinují smyslový komfort se sofistikovanou esencí. Parfuméři využívají rýži k dosažení hloubky, která výsledek dělí od komerčních vůní. Masivní popularita vonných produktů s rýží dokazují, že food složky definují aktuální "estetiku" luxusních parfémů.

    Film Die, My Love láká na surovost. Jennifer Lawrence popouští uzdu emocí

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson jiskří v novém thrilleru. Snímek Die, My Love, který debutoval na letošním filmovém festivalu v Cannes, napětím přímo přetéká. Film sleduje děj založený na knize z pera Ariany Harwicz, v jehož srdci stojí výbušná, energetická a čím dál více ztracená Grace. Vypráví příběh ženy, jež se naplno poddá své surovosti.

    Móda v kostce: Ugg pojí síly se Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Módní svět nabízí nová partnerství. Slavná značka bot Ugg vytvořila po šesti letech speciální kolekci s japonskou společností Sacai. Swarovski pro změnu spolupracuje s výrobcem špuntů do uší Loop. Dior pak slaví 10. výročí projektu Dior Lady Art a Pandora odstartovala vlnu vánočních kampaní. Itálie vítá první výstavu oslavující návrhy z dílny Alaïa a Balenciaga.

    Víte, kdo stojí za vznikem Dior podpatků? Roger Vivier vdechl značce inovaci

    Roger Vivier patří mezi nejvýraznější jména francouzské módy 20. století. Obuvník, který se stal klíčovým partnerem Christiana Dior, dokázal přenést haute couture až k samotné špičce boty. Jeho práce pro Dior proměnila obuv v nedílnou součást módního příběhu. Po letech spolupráce si Roger Vivier vybudoval i vlastní značku, jež dodnes ztělesňuje pařížský luxus s archivní estetikou a rukopisem svého zakladatele.

    Marina Abramović odkrývá nový projekt. Balkan Erotic Epic vypráví dávné rituály

    Srbská umělkyně Marina Abramović, která se na scéně objevila již v 70. letech minulého století, bortí svým umem hranice všednosti. Přestože kdysi začínala jako obyčejná malířka, během svého působení si vysloužila přezdívku „matka performance“. Ve světě umění je totiž proslulá především radikálními a nečekanými počiny, naposledy čtyřhodinovým rituálem Balkan Erotic Epic, jenž diváky provádí folklórem starého Balkánu.

    Nejluxusnější vlak Evropy má upgrade. Poputuje z Paříže až k pobřeží Amalfi

    S šampaňským v ruce opustíte ruch velkoměsta a zaneprázdněné ulice Paříže a vydáte se směrem k vytoužené dovolené. Čeká vás nejen vyhlídková trasa nejluxusnějšího vlaku Evropy, ale také dechberoucí krásy prosluněného italského pobřeží Amalfi. Přesně tak vypadá nejnovější nabídka z dílny Venice Simplon-Orient-Express, která odstartuje začátkem příštího května.

    Front row zážitek z pohodlí gauče. Je Apple Vision Pro budoucností módy?

    Představte si, že sedíte v první řadě na módní přehlídce, aniž byste opustili svůj obývací pokoj. Tato fantazie se nyní stává skutečností, a to díky zařízení Apple Vision Pro, které stírá hranice mezi realitou a digitálním světem. Není tedy překvapením, že módní průmysl si rychle všiml jeho potenciálu. Značky jako Gucci, Balenciaga či Rimowa již experimentují s vlastními aplikacemi a my jsme se rozhodli některé z nich vyzkoušet.

    Barvy hrají bez pravidel. Příští sezóna startuje novou éru vizuální identity

    Barvy se na kolekcích pro sezónu SS26 vrací v plné síle, rozbíjejí monotónnost a formulují nový vizuální jazyk doslova bez pravidel. Na přehlídkových molech se mísí citrusové tóny s pastelovými akcenty a syté odstíny fialové či chartreuse a jejich vrstvení překračuje očekávání. Jejich comeback není o návratu ke klasickému tónu, ale ochotě experimentovat. Barevná odvaha se stala nedílnou součástí nového estetického narativu.

    JW Anderson má novou múzu. V nové kampani září John Malkovich

    Módní kampaň získala neobvyklou tvář. Legendární herec John Malkovich se stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje její resort a jarní kolekci pro rok 2026, ale především kabelku Loafer Bag. Společnost tím rozšiřuje svou novou image, kterou odhalila poté, co její zakladatel Jonathan Anderson přijal nabídku šéfovat dámské i pánské divizi Dior.

    TikTok Highlights: Úspěšný den pomůže odstartovat trendy rutina 3×3 by 12

    Sociální sítě milují zjednodušování. Příkladem je trendy lifestyle rutina s názvem 3x3 by 12. V jejím srdci leží tři jednoduché cíle, které je nutné dokončit ještě před polednem. Radí totiž ujít alespoň tři tisíce kroků, vypít třetinu vody z denního cíle a sníst 30 gramů proteinu. Autorka metody slibuje, že podobným startem dne dosáhnete zdravějšího a šťastnějšího já.

    Chanel chrání červené korály. Značka prodloužila partnerský výzkum v Monaku

    Klenot oceánů. I tak je známý červený korál ze Středomoří, Corallium rubrum. Klimatická změna, znečištění a nadměrný rybolov však podkopávají jeho krásu, ale i důležitou roli v podmořském ekosystému. O jeho bližší poznání, slibující nové možnosti jeho ochrany, usiluje také módní dům Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výzkum s Monaco Scientific Center.

    Jak vybrat správný svetr? Poznejte rozdíl mezi kašmírem a mohérem

    S příchodem chladnějších dní se pulz kvalitních svetrů přesouvá do první linie podzimních outfitů. Svetr je klíčovým prvkem sezóny, symbolem komfortu a elegance. Právě volba mezi jemným "králem vláken" kašmírem a lesklým "aristokratem" mohérem představuje klíčovou otázku. Proč sáhnout po jednom, či druhém? Na co si dát pozor při výběru? Poznejte technické parametry, estetické rozdíly i praktickou stránku každého materiálu.

    Amerika se zmenšuje. Ozempic mění zažité velikosti oblečení

    Lék na hubnutí Ozempic přetváří americký módní trh. Už se to prokazatelně odráží i v číslech. Módní byznys má proto další možnost ukázat, že se umí dokonale přizpůsobit době. Zvýšená poptávka po menších velikostech trápí hlavně maloobchod, protože zásoby na skladu přestaly odpovídat tělům zákazníků. Luxusní móda ovšem zmenšení velikostí naopak vítá.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―