Více
    Redakce

    Na světě je jen hrstka lidí mladších 30 let, jimž Coachella nic neříká. Jde o nejznámější současný hudební festival, na nějž se shání lístky rok předem a při jejich koupi snadno přečerpáte kreditku. Účastní se ho celebrity, influenceři i smrtelníci, kteří jsou terčem marketingových oddělení známých značek. A ani letos se rozhodně nemají za co stydět.

    Koho neminula éra webů jako Tumblr nebo We Heart It si jistě vzpomene i na extrémní humbuk okolo festivalu Coachella. Nemohli jsme tam být, ale z celého srdce jsme po tom toužili. Patřilo to až k nezdravé obsesi s životem v USA, o kterém jsme věřili, že musí být životním štěstím. V posledních letech se tenhle postoj vlivem okolností nejspíše změnil, ale sláva festivalu zůstává. A roste.

    Coachella je hudební mekkou. Přesto z ní uvidíte spíš celebrity a stánky slavných značek

    Během letošního ročníku amerického festivalu se na pódiu vystřídala jména jako Lady Gaga, Charli XCX, Green Day nebo Post Malone. To samo o sobě naznačuje jedinečnost této akce. Potvrzuje ji rovněž zjištění, že na tento slavný festival dorazí zhruba 125 tisíc návštěvníků. Těžko byste po celém světě hledali hudební událost s takovou pověstí a až nadpozemskou aurou.

    Není jisté, kdy se tomu tak stalo, ale Coachella už zdaleka není jen o hudbě. Jakmile vstoupíte do areálu, čekají na vás stánky slavných brandů, chill-out zóny, vzorečky kosmetických produktů či fotokoutky, dokonce i dočasné architektonické stavby. Díky umístění v poušti zbývá dost prostoru na všechny monstrózní marketingové kampaně. Není jich totiž zrovna málo.

    Zdroj: Coachella

    Vymýšlení strategie zavařilo nejednu hlavu. Značky nabídly opravdu originální nápady

    Budeme-li se držet kosmetických značek, největší poprask letos způsobila spolupráce značky 818 Tequila, patřící Kendall Jenner, a značky Rhode, kterou pro změnu vlastní nikdo jiný než Hailey Bieber. Na první pohled ničím zvláštní stavba skýtala automat na fotky a při vložení žetonu vydala vybraný odstín Rhode lesků na rty a miniaturní lahvičky tequily. Jednoduché, ale efektivní.

    Být sponzorem tak obrovského festivalu není jen tak. Letos tak měla Coachella poprvé v historii sponzora ve formě festivalové vůně. Tím se stalo proslulé a generací Z oblíbené Sol de Janeiro. Značka na sto metrech čtverečních nabídla senzorické hřiště pro dospělé s telefonními budkami, poskytujícími interaktivní brány do voňavého světa. Dárečkem byly miniatury vůní s klíčenkou na kabelku.

    Oblíbenou atrakcí bylo také růžové SUV objíždějící Palm Springs a rozdávající opalovací krémy, a to jak do domů influencerů, tak náhodným kolemjdoucím. I tento krok značce Kosas vynesl nemalou popularitu. SPF bylo téma také pro dalšího sponzora, a to Neutrogenu. Společnost si pozvala 52 influencerů a rozdala 757 litrů opalovacího krému. Spálené nosy na Coachelle vážně nehrozily.

    Oblíbená sociální síť zazářila. V Pinterest stánku čekalo ztělesnění nejlepších trendů

    Dlouhodobou součástí programu festivalu je i Pinterest. Pokud by vám nebylo jasné proč, tak podle dat platformy stouplo hledání pojmu „Coachella aesthetic outfit“ o 769 procent oproti loňskému roku. To jen pokud by vám šílenství okolo americké akce přišlo přehnané. Stánek Pinterestu se proto nesl v duchu nejnovějších festivalových trendů jako pop girl, „y2k it girl“ a glitter freckles.

    Díky datům z vyhledávání oblíbené sítě Pinterest lze odhadnout i plánované módní kreace na Coachelle. Před festivalem totiž hledání „vintage low rise jeans“ stouplo o 329 procent, pojem „leather outfits“ o 115 procent a největší boom zaznamenala „dark dreamy aesthetic“ s růstem o 870 procent. Coachella je totiž nejen hudebním a marketingovým královstvím, ale i módní událostí.

    Marketing v plné síle. Rhode si svým fotostánkem vydělal tři a půl milionu dolarů

    Milé gesto v podobě produktů zdarma má ale mnohem hlubší přesah do hlubin marketingu. Dokazuje to i vypočítaná EMV, tedy Earned Media Value, česky analýza dosažené hodnoty. Ta vyjadřuje, kolik by firma zaplatila, kdyby si výslednou mediální pozornost na sítích kupovala jako reklamu. Podle analýzy platformy Creator IQ vychází z tohoto pohledu jako beauty vítěz značka Rhode.

    @haileybieber bestied so hard our brands collabed at Coachella @Kendall Jenner ♬ Sex And The City – Main Theme – Geek Music

    Jen přítomností samotné Hailey na Coachelle a běžným sdílením návštěvníků roztomilého fotostánku získalo Rhode hodnotu EMV ve výši 3,63 milionu dolarů. Na paty jí šlape značka Kosas, jíž právě zmíněné růžové SUV vyneslo EMV v hodnotě 3,61 milionu dolarů. Jen pro představu, Sol de Janeiro uvádí 1,61 milionu a značka gumídků Lemme od Kourtney Kardashian „jen“ 0,89 milionu.

    Všechna tato data ukazují neuvěřitelně promyšlené marketingové tahy, ale také dost možná trend pro další roky. Nejdražším marketingovým prostorem stále zůstávají reklamy v poločase amerického Super Bowlu, není ale Coachella svou vlastní verzí celosvětové akce s extrémním přesahem do všech oblastí? Nárůst EMV i internetové hledání spojené s festivalem tomu dost možná nasvědčují.

    Zdroje: Campaign US, Creator IQ, The Business of Fashion, BeautyMatter, TikTok, Instagram

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Je Coachella nový Super Bowl? Hudební festival se stává zlatou žílou marketingu

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Na světě je jen hrstka lidí mladších 30 let, jimž Coachella nic neříká. Jde o nejznámější současný hudební festival, na nějž se shání lístky rok předem a při jejich koupi snadno přečerpáte kreditku. Účastní se ho celebrity, influenceři i smrtelníci, kteří jsou terčem marketingových oddělení známých značek. A ani letos se rozhodně nemají za co stydět.

    - Reklama -

    Koho neminula éra webů jako Tumblr nebo We Heart It si jistě vzpomene i na extrémní humbuk okolo festivalu Coachella. Nemohli jsme tam být, ale z celého srdce jsme po tom toužili. Patřilo to až k nezdravé obsesi s životem v USA, o kterém jsme věřili, že musí být životním štěstím. V posledních letech se tenhle postoj vlivem okolností nejspíše změnil, ale sláva festivalu zůstává. A roste.

    Coachella je hudební mekkou. Přesto z ní uvidíte spíš celebrity a stánky slavných značek

    Během letošního ročníku amerického festivalu se na pódiu vystřídala jména jako Lady Gaga, Charli XCX, Green Day nebo Post Malone. To samo o sobě naznačuje jedinečnost této akce. Potvrzuje ji rovněž zjištění, že na tento slavný festival dorazí zhruba 125 tisíc návštěvníků. Těžko byste po celém světě hledali hudební událost s takovou pověstí a až nadpozemskou aurou.

    Není jisté, kdy se tomu tak stalo, ale Coachella už zdaleka není jen o hudbě. Jakmile vstoupíte do areálu, čekají na vás stánky slavných brandů, chill-out zóny, vzorečky kosmetických produktů či fotokoutky, dokonce i dočasné architektonické stavby. Díky umístění v poušti zbývá dost prostoru na všechny monstrózní marketingové kampaně. Není jich totiž zrovna málo.

    - Reklama -

    Zdroj: Coachella

    Vymýšlení strategie zavařilo nejednu hlavu. Značky nabídly opravdu originální nápady

    Budeme-li se držet kosmetických značek, největší poprask letos způsobila spolupráce značky 818 Tequila, patřící Kendall Jenner, a značky Rhode, kterou pro změnu vlastní nikdo jiný než Hailey Bieber. Na první pohled ničím zvláštní stavba skýtala automat na fotky a při vložení žetonu vydala vybraný odstín Rhode lesků na rty a miniaturní lahvičky tequily. Jednoduché, ale efektivní.

    Být sponzorem tak obrovského festivalu není jen tak. Letos tak měla Coachella poprvé v historii sponzora ve formě festivalové vůně. Tím se stalo proslulé a generací Z oblíbené Sol de Janeiro. Značka na sto metrech čtverečních nabídla senzorické hřiště pro dospělé s telefonními budkami, poskytujícími interaktivní brány do voňavého světa. Dárečkem byly miniatury vůní s klíčenkou na kabelku.

    Oblíbenou atrakcí bylo také růžové SUV objíždějící Palm Springs a rozdávající opalovací krémy, a to jak do domů influencerů, tak náhodným kolemjdoucím. I tento krok značce Kosas vynesl nemalou popularitu. SPF bylo téma také pro dalšího sponzora, a to Neutrogenu. Společnost si pozvala 52 influencerů a rozdala 757 litrů opalovacího krému. Spálené nosy na Coachelle vážně nehrozily.

    Oblíbená sociální síť zazářila. V Pinterest stánku čekalo ztělesnění nejlepších trendů

    Dlouhodobou součástí programu festivalu je i Pinterest. Pokud by vám nebylo jasné proč, tak podle dat platformy stouplo hledání pojmu „Coachella aesthetic outfit“ o 769 procent oproti loňskému roku. To jen pokud by vám šílenství okolo americké akce přišlo přehnané. Stánek Pinterestu se proto nesl v duchu nejnovějších festivalových trendů jako pop girl, „y2k it girl“ a glitter freckles.

    Díky datům z vyhledávání oblíbené sítě Pinterest lze odhadnout i plánované módní kreace na Coachelle. Před festivalem totiž hledání „vintage low rise jeans“ stouplo o 329 procent, pojem „leather outfits“ o 115 procent a největší boom zaznamenala „dark dreamy aesthetic“ s růstem o 870 procent. Coachella je totiž nejen hudebním a marketingovým královstvím, ale i módní událostí.

    Marketing v plné síle. Rhode si svým fotostánkem vydělal tři a půl milionu dolarů

    Milé gesto v podobě produktů zdarma má ale mnohem hlubší přesah do hlubin marketingu. Dokazuje to i vypočítaná EMV, tedy Earned Media Value, česky analýza dosažené hodnoty. Ta vyjadřuje, kolik by firma zaplatila, kdyby si výslednou mediální pozornost na sítích kupovala jako reklamu. Podle analýzy platformy Creator IQ vychází z tohoto pohledu jako beauty vítěz značka Rhode.

    @haileybieber bestied so hard our brands collabed at Coachella @Kendall Jenner ♬ Sex And The City – Main Theme – Geek Music

    Jen přítomností samotné Hailey na Coachelle a běžným sdílením návštěvníků roztomilého fotostánku získalo Rhode hodnotu EMV ve výši 3,63 milionu dolarů. Na paty jí šlape značka Kosas, jíž právě zmíněné růžové SUV vyneslo EMV v hodnotě 3,61 milionu dolarů. Jen pro představu, Sol de Janeiro uvádí 1,61 milionu a značka gumídků Lemme od Kourtney Kardashian „jen“ 0,89 milionu.

    Všechna tato data ukazují neuvěřitelně promyšlené marketingové tahy, ale také dost možná trend pro další roky. Nejdražším marketingovým prostorem stále zůstávají reklamy v poločase amerického Super Bowlu, není ale Coachella svou vlastní verzí celosvětové akce s extrémním přesahem do všech oblastí? Nárůst EMV i internetové hledání spojené s festivalem tomu dost možná nasvědčují.

    Zdroje: Campaign US, Creator IQ, The Business of Fashion, BeautyMatter, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Jak na pánský krém? Průvodce, který ušetří suchou pleť i experimenty

    Krém je základní kámen jakékoliv péče o pleť, ať už se jedná o muže, nebo ženy. Jenže zatímco někomu vyhovuje lehký gel, jiný potřebuje hutnou variantu, která zvládne i drsnější podmínky. Přidáme-li k tomu rozdílné typy pleti, tedy mastnou, suchou nebo citlivou, je jasné, že univerzální recept prostě neexistuje. Jak tedy na co nejsnadnější výběr?

    Jonathan Anderson má první múzu. Dior zastoupí Mikey Madison

    Stále ještě čerstvý kreativní ředitel Dior, Jonathan Anderson, odhalil svou první múzu. Do pozice ambasadorky francouzského módního domu jmenoval úspěšnou herečku Mikey Madison. Návrhář přitom ještě ani nepředstavil svou první dámskou kolekci. Světu ji nabídne na Pařížském týdnu módy dne 1. října. Již nyní však můžeme odhadovat jeho vizi.

    Julia Roberts vynesla novou verzi Versace. Internet mluví o druhé vraždě Gianniho

    Julia Roberts měla na filmovém festivalu v Benátkách ukázat eleganci a tradici. Místo toho se stala symbolem bouře, která otřásá světem módy. Její outfit z dílny nového kreativního ředitele Versace, Daria Vitale, spustil lavinu kritiky. Sociální sítě zaplavily komentáře, které hovoří o "druhé vraždě Gianniho" a o tom, že se slavná herečka nevědomky stala tváří jednoho z nejkontroverznějších módních debutů poslední dekády.

    Po stopách módních ikon: Jak Raf Simons definoval minimalismus?

    Designér Raf Simons se do světa módy nevrhl ihned. Původně studoval průmyslový design a navrhoval nábytek. Teprve setkání s antverpskou módní scénou a návštěvy pařížských přehlídek ho přivedly k rozhodnutí vydat se módní cestou. V roce 1995 založil značku nesoucí jeho jméno a už brzy se ukázalo, že jeho rukopis bude jedinečný. Geniální tvorba ho dovedla na vrcholy módních domů jako Prada, Dior nebo Jil Sander.

    Luxusní průmysl se vrací ke kořenům. Cílí jen na nejbohatší

    Poslední roky se zdálo, že se luxusní průmysl otevřel širšímu publiku. Značky se soustředily na zákazníky z řad Gen Z a na ty, kteří si chtěli jednou za čas dopřát kabelku nebo boty s ikonickým logem. Pravidla se však mění. Zpomalující trh a ochlazení poptávky přinutily módní domy přehodnotit strategii. Pozornost patří opět těm, pro něž luxus není jen občasným zážitkem, ale běžnou rutinou.

    Podzimní chmury zažene relax. Utečte do luxusních vinařských hotelů

    Konec léta nemusí nutně znamenat konec odpočinku. Pokud se obáváte podzimních chmur, zažeňte je perfektní dovolenou v jednom z nejlepších evropských vinařských hotelů. Nejen, že vás čeká relax daleko od rušných měst, přivítá vás také sklenka delikátního vína, a často i útulné prostory specializovaných spa a michelinských restaurací.

    Film Marty Supreme zpečetil trend 50. let. Z módy však nikdy nevyšel

    Klasická 50. léta a chystaný snímek Marty Supreme dokazují, že návraty do minulosti nikdy nevyjdou z trendu. Móda miluje nostalgii a uplynulé roky ukázaly, že retro vlnu lze vždy reinterpretovat. Trend „Eclectic Grandpa“ přinesl pletené svetry, široké kalhoty a dandy estetiku starosvětských dědečků. Styl tak otvírá dveře k hlubší inspiraci, a to i díky filmu s Timothée Chalamet.

    Cristiano Ronaldo překvapil zásnubním prstenem. Posouvá hranice luxusu

    O prstenu, kterým požádal Cristiano Ronaldo partnerku Georginu Rodríguez o ruku, mluví celý svět. Oválný diamant o váze až 45 karátů s odhadovanou hodnotou v milionech dolarů nejen symbolizuje jejich téměř desetiletou lásku, ale také posouvá hranice luxusu. Šperk vznikl v dílně španělského klenotníka Damaso Martínez.

    Znáte módní mistryni Sarah Burton? Značkám dává extrémní estetickou sílu

    Sarah Burton je módní fenomén, který působí téměř magicky. Umí přenášet tradici do přítomnosti s takovým citem, že zaujme odborníky i ty, kteří by jinak módní svět neřešili. Síla její práce nespočívá v efektních dozvucích, ale preciznosti, emocích a tajné alchymii mezi minulostí a budoucností. Nyní módní dům Givenchy nevěřícně sleduje, jaká tajemství vyplouvají z jejího rukopisu na povrch.

    Kofein pronikl do módy. Oblečte espresso martini či matchu

    Hutné aroma právě uvařené kávy, hluboké odstíny hnědé a drobná tečka ovesného mléka. Přesně takový dojem vyvolávají outfity inspirované populárními kofeinovými nápoji. Jejich trend oznámil ve svém nejnovějším reportu Pinterest. Ponořte se na podzim do looků připomínajících odvážné espresso martini nebo o něco jemnější matchu.

    Maison Margiela má první hvězdnou tvář. Značku oblékla Miley Cyrus

    Proslulý návrhář Martin Margiela postavil svůj módní dům na anonymitě. Vyhýbal se rozhovorům a po své smrti přenechal chod své společnosti neznámému týmu designérů. Také proto značka až dosud nikdy nenajala hvězdnou tvář. Zdá se ovšem, že doba se mění. První ambasadorkou Maison Margiela se stala Miley Cyrus.

    Krejčovská preciznost v hlavní roli. Phoebe Philo opět servíruje mistrovskou kolekci

    Na podzimní kolekce se vždy čeká s větším napětím než na letní. Collection C od Phoebe Philo tento pocit proměnila v čistou estetickou jistotu. Každý prvek nejnovější kolekce působí jako pečlivě zvolený důkaz toho, že textilní krása nevychází z maximalismu, ale z mistrovského zvládnutí detailu. Linie nového oblečení se pohybují v prostoru, kde se umně potkává ženskost s architektonickou přesností.

    Trend, který konečně vydrží? Fibremaxxing vynesl do výšin vlákninu

    Sociální síť TikTok vytvořila další ze svých nikdy nekončících trendů. Fenomén v podobě #fibremaxxing nabádá k vyšší konzumaci vlákniny. Upozorňuje tak na to, co mnozí výživoví poradci věděli už dávno. Většina populace nekonzumuje dostatek ovoce, zeleniny, luštěnin či semínek. Je možné, že virální hashtag pro jednou jen tak nezmizí?

    Tired Girl dává únavě zelenou. Nabízí autenticitu, či další prchavý trend?

    Tmavé kruhy pod očima, černá linka a jemně růžové rty. Přesně tak vypadá nový populární make-up look s názvem Tired Girl. Inspirací je mu hlavně postava Wednesday Addams, jeho rostoucí oblibu má ale na svědomí také sílící touha po autenticitě. Nabízí "unavený" vzhled úlevu od požadavků společnosti, nebo se jedná o další mikro trend?

    Uniforma ve službách luxusu. Regimental jackets povládnou podzimu a zimě

    Letošní podzim a zima přináší návrat vojenské estetiky, tentokrát ve zpracování, které osciluje mezi elegancí a teatrálností. Regimental jackets, saka inspirovaná vojenskými uniformami, se objevují napříč kolekcemi Dior, Giorgio Armani, Chloé i Valentino a stávají se symbolem sezóny. Výrazná ramena, zdobené knoflíky a přísná silueta působí jako uniforma do moderního módního boje.

    Módní výstavy ve zlaté éře. Vybírat si můžete napříč metropolemi

    Módní výstavy se staly kulturními událostmi, jež přitahují davy návštěvníků stejně silně jako koncerty či premiéry. Galerie a muzea se proměňují v pomyslná pódia, na nichž oděv získává novou dimenzi a stává se symbolem estetiky, inovace i kulturní identity. Letošní rok potvrzuje, že móda vydobyla pevné místo mezi velkými uměleckými disciplínami a neustále přináší nové fascinující projekty.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―