Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Náklonnost internetu se v posledních měsících odvrací od klasických influencerů. Zvedá se proti nim vlna kritiky, podpořená nadále trendy anti haul videy nebo oblíbeným underconsumption core. Neznamená to ovšem, že princip „ovlivňování“ zcela zmizí. Jen nabývá nové, modernější podoby.

    Ještě před pár lety byli influenceři osobnosti, ke kterým jsme denně vzhlíželi. Jednalo se o fashion nebo beauty blogerky a vlogerky s nově získanou slávou, ovšem se zachovanou aurou „normálnosti“. Jejich vliv ovšem postupně povadl a nyní musí o pozornost spíše bojovat. Zvedá se vůči nim navíc sílící vlna kritiky, podpořená současnými mikro trendy.

    Zdroj: Pexels

    Oblíbené anti haul videa nebo koncept underconsumption core totiž brojí proti tomu, co je influencerům tak blízké. Tedy neomezenému a přehnanému konzumu. Čím dál víc sledovatelů si totiž uvědomuje, že jejich životní styl není udržitelný, ani normální. Může za to hned několik faktorů, za ten hlavní se dá ovšem považovat ztráta kdysi tak přirozené autenticity.

    S vidinou výdělku začala totiž velká část influencerů přijímat až příliš reklamních nabídek. Existuje ovšem nepsaná hranice jejich množství, kterou postupně zcela jistě překročili. Žádný uživatel nechce na své „for you page“ mezi hromadou klasických reklam vidět i ty maskované. Dalším nežádoucím efektem spolupráce se značkami je navíc neoriginální a opakující se obsah.

    Influencing sociální sítě neopustí. Najde však novou tvář

    Na pozadí ekonomické a klimatické krize je navíc těžké vnímat nerealistický obsah influencerů jako inspirující vizi. V současném kontextu tak kdysi slavné osobnosti působí jako dinosauři z dávné doby, kdy bylo nakupování v Zaře, Shein nebo H&M populární, nikoli zaostalé. Mnozí sledovatelé si tak kladou otázku, koho ještě influenceři vůbec ovlivňují.

    @vanilla_swirlxx overconsumption is EASY for influencers when they dont PAY for any of it…. #unpopularopinion #controversial #beautyinfluencer #overconsumptionculture #influencermarketing ♬ original sound – vanilla swirl 🍦

    Část z nich proto stojí za tím, že v současnosti působí pouze na sebe navzájem a žijí tak v bublině, naprosto odstřižené od jejich fanoušků. Uživatelé sociálních sítí rovněž poukazují na jejich outfity, proměňující se v reálném životě na nevkusné a rádoby estetické kreace. Posledním důležitým faktorem, vedoucím k pádu klasických influencerů, je pak ztráta důvěry.

    Řada skandálů, odhalujících falešná čísla sledovatelů nebo utajovaná partnerství, vytvořila mezi influencery a jejich sledovateli bezednou propast. Uživatelé sociálních sítí se tak obracejí na realističtější vzory, jako jsou různé niche a mikro komunity, vznikající hlavně na TikToku. Je tedy jasné, že influencing nezmizí, jeho prvotní a už dávno překonaná podoba ovšem ano.

    Zdroje: Fizzy Mag, Melt Water, Medium, TikTok, X

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Influencerům hrozí konec jejich éry. Zvedá se proti nim vlna kritiky

    ― Reklama ―

    Náklonnost internetu se v posledních měsících odvrací od klasických influencerů. Zvedá se proti nim vlna kritiky, podpořená nadále trendy anti haul videy nebo oblíbeným underconsumption core. Neznamená to ovšem, že princip „ovlivňování“ zcela zmizí. Jen nabývá nové, modernější podoby.

    Ještě před pár lety byli influenceři osobnosti, ke kterým jsme denně vzhlíželi. Jednalo se o fashion nebo beauty blogerky a vlogerky s nově získanou slávou, ovšem se zachovanou aurou „normálnosti“. Jejich vliv ovšem postupně povadl a nyní musí o pozornost spíše bojovat. Zvedá se vůči nim navíc sílící vlna kritiky, podpořená současnými mikro trendy.

    Zdroj: Pexels

    Oblíbené anti haul videa nebo koncept underconsumption core totiž brojí proti tomu, co je influencerům tak blízké. Tedy neomezenému a přehnanému konzumu. Čím dál víc sledovatelů si totiž uvědomuje, že jejich životní styl není udržitelný, ani normální. Může za to hned několik faktorů, za ten hlavní se dá ovšem považovat ztráta kdysi tak přirozené autenticity.

    S vidinou výdělku začala totiž velká část influencerů přijímat až příliš reklamních nabídek. Existuje ovšem nepsaná hranice jejich množství, kterou postupně zcela jistě překročili. Žádný uživatel nechce na své „for you page“ mezi hromadou klasických reklam vidět i ty maskované. Dalším nežádoucím efektem spolupráce se značkami je navíc neoriginální a opakující se obsah.

    Influencing sociální sítě neopustí. Najde však novou tvář

    Na pozadí ekonomické a klimatické krize je navíc těžké vnímat nerealistický obsah influencerů jako inspirující vizi. V současném kontextu tak kdysi slavné osobnosti působí jako dinosauři z dávné doby, kdy bylo nakupování v Zaře, Shein nebo H&M populární, nikoli zaostalé. Mnozí sledovatelé si tak kladou otázku, koho ještě influenceři vůbec ovlivňují.

    @vanilla_swirlxx overconsumption is EASY for influencers when they dont PAY for any of it…. #unpopularopinion #controversial #beautyinfluencer #overconsumptionculture #influencermarketing ♬ original sound – vanilla swirl 🍦

    Část z nich proto stojí za tím, že v současnosti působí pouze na sebe navzájem a žijí tak v bublině, naprosto odstřižené od jejich fanoušků. Uživatelé sociálních sítí rovněž poukazují na jejich outfity, proměňující se v reálném životě na nevkusné a rádoby estetické kreace. Posledním důležitým faktorem, vedoucím k pádu klasických influencerů, je pak ztráta důvěry.

    Řada skandálů, odhalujících falešná čísla sledovatelů nebo utajovaná partnerství, vytvořila mezi influencery a jejich sledovateli bezednou propast. Uživatelé sociálních sítí se tak obracejí na realističtější vzory, jako jsou různé niche a mikro komunity, vznikající hlavně na TikToku. Je tedy jasné, že influencing nezmizí, jeho prvotní a už dávno překonaná podoba ovšem ano.

    Zdroje: Fizzy Mag, Melt Water, Medium, TikTok, X

    ― Reklama ―

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Móda v kostce: Skims vyráží do hor s The North Face a Miu Miu je značkou roku

    Společnost Skims vrací na scénu svou úspěšnou spolupráci s The North Face. Novou kolekci představil i Ralph Lauren, tentokrát ji ovšem věnoval americkým olympijským sportovcům. Nike odhalil model Air Force 1 Bouclé, odkazující na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslaví Vánoce s luxusním koktejlovým setem a Miu Miu je dle platformy Lyst značkou roku.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Módní rok kulminuje. Konec roku zpečetilo předávání Fashion Awards

    První prosincové pondělí předznamenalo rychle se blížící konec letošního roku. Odstartovalo ho slavnostní předávání Fashion Awards, tradičně pořádané British Fashion Council Foundation. Módní svět tak řádně ocenil největší ikony definující rok 2025. Patří mezi ně mimo jiné návrháři jako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner nebo modelka Anok Yai.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―