Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Náklonnost internetu se v posledních měsících odvrací od klasických influencerů. Zvedá se proti nim vlna kritiky, podpořená nadále trendy anti haul videy nebo oblíbeným underconsumption core. Neznamená to ovšem, že princip „ovlivňování“ zcela zmizí. Jen nabývá nové, modernější podoby.

    Ještě před pár lety byli influenceři osobnosti, ke kterým jsme denně vzhlíželi. Jednalo se o fashion nebo beauty blogerky a vlogerky s nově získanou slávou, ovšem se zachovanou aurou „normálnosti“. Jejich vliv ovšem postupně povadl a nyní musí o pozornost spíše bojovat. Zvedá se vůči nim navíc sílící vlna kritiky, podpořená současnými mikro trendy.

    Zdroj: Pexels

    Oblíbené anti haul videa nebo koncept underconsumption core totiž brojí proti tomu, co je influencerům tak blízké. Tedy neomezenému a přehnanému konzumu. Čím dál víc sledovatelů si totiž uvědomuje, že jejich životní styl není udržitelný, ani normální. Může za to hned několik faktorů, za ten hlavní se dá ovšem považovat ztráta kdysi tak přirozené autenticity.

    S vidinou výdělku začala totiž velká část influencerů přijímat až příliš reklamních nabídek. Existuje ovšem nepsaná hranice jejich množství, kterou postupně zcela jistě překročili. Žádný uživatel nechce na své „for you page“ mezi hromadou klasických reklam vidět i ty maskované. Dalším nežádoucím efektem spolupráce se značkami je navíc neoriginální a opakující se obsah.

    Influencing sociální sítě neopustí. Najde však novou tvář

    Na pozadí ekonomické a klimatické krize je navíc těžké vnímat nerealistický obsah influencerů jako inspirující vizi. V současném kontextu tak kdysi slavné osobnosti působí jako dinosauři z dávné doby, kdy bylo nakupování v Zaře, Shein nebo H&M populární, nikoli zaostalé. Mnozí sledovatelé si tak kladou otázku, koho ještě influenceři vůbec ovlivňují.

    @vanilla_swirlxx overconsumption is EASY for influencers when they dont PAY for any of it…. #unpopularopinion #controversial #beautyinfluencer #overconsumptionculture #influencermarketing ♬ original sound – vanilla swirl 🍦

    Část z nich proto stojí za tím, že v současnosti působí pouze na sebe navzájem a žijí tak v bublině, naprosto odstřižené od jejich fanoušků. Uživatelé sociálních sítí rovněž poukazují na jejich outfity, proměňující se v reálném životě na nevkusné a rádoby estetické kreace. Posledním důležitým faktorem, vedoucím k pádu klasických influencerů, je pak ztráta důvěry.

    Řada skandálů, odhalujících falešná čísla sledovatelů nebo utajovaná partnerství, vytvořila mezi influencery a jejich sledovateli bezednou propast. Uživatelé sociálních sítí se tak obracejí na realističtější vzory, jako jsou různé niche a mikro komunity, vznikající hlavně na TikToku. Je tedy jasné, že influencing nezmizí, jeho prvotní a už dávno překonaná podoba ovšem ano.

    Zdroje: Fizzy Mag, Melt Water, Medium, TikTok, X

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Influencerům hrozí konec jejich éry. Zvedá se proti nim vlna kritiky

    ― Reklama ―

    Náklonnost internetu se v posledních měsících odvrací od klasických influencerů. Zvedá se proti nim vlna kritiky, podpořená nadále trendy anti haul videy nebo oblíbeným underconsumption core. Neznamená to ovšem, že princip „ovlivňování“ zcela zmizí. Jen nabývá nové, modernější podoby.

    Ještě před pár lety byli influenceři osobnosti, ke kterým jsme denně vzhlíželi. Jednalo se o fashion nebo beauty blogerky a vlogerky s nově získanou slávou, ovšem se zachovanou aurou „normálnosti“. Jejich vliv ovšem postupně povadl a nyní musí o pozornost spíše bojovat. Zvedá se vůči nim navíc sílící vlna kritiky, podpořená současnými mikro trendy.

    Zdroj: Pexels

    Oblíbené anti haul videa nebo koncept underconsumption core totiž brojí proti tomu, co je influencerům tak blízké. Tedy neomezenému a přehnanému konzumu. Čím dál víc sledovatelů si totiž uvědomuje, že jejich životní styl není udržitelný, ani normální. Může za to hned několik faktorů, za ten hlavní se dá ovšem považovat ztráta kdysi tak přirozené autenticity.

    S vidinou výdělku začala totiž velká část influencerů přijímat až příliš reklamních nabídek. Existuje ovšem nepsaná hranice jejich množství, kterou postupně zcela jistě překročili. Žádný uživatel nechce na své „for you page“ mezi hromadou klasických reklam vidět i ty maskované. Dalším nežádoucím efektem spolupráce se značkami je navíc neoriginální a opakující se obsah.

    Influencing sociální sítě neopustí. Najde však novou tvář

    Na pozadí ekonomické a klimatické krize je navíc těžké vnímat nerealistický obsah influencerů jako inspirující vizi. V současném kontextu tak kdysi slavné osobnosti působí jako dinosauři z dávné doby, kdy bylo nakupování v Zaře, Shein nebo H&M populární, nikoli zaostalé. Mnozí sledovatelé si tak kladou otázku, koho ještě influenceři vůbec ovlivňují.

    @vanilla_swirlxx overconsumption is EASY for influencers when they dont PAY for any of it…. #unpopularopinion #controversial #beautyinfluencer #overconsumptionculture #influencermarketing ♬ original sound – vanilla swirl 🍦

    Část z nich proto stojí za tím, že v současnosti působí pouze na sebe navzájem a žijí tak v bublině, naprosto odstřižené od jejich fanoušků. Uživatelé sociálních sítí rovněž poukazují na jejich outfity, proměňující se v reálném životě na nevkusné a rádoby estetické kreace. Posledním důležitým faktorem, vedoucím k pádu klasických influencerů, je pak ztráta důvěry.

    Řada skandálů, odhalujících falešná čísla sledovatelů nebo utajovaná partnerství, vytvořila mezi influencery a jejich sledovateli bezednou propast. Uživatelé sociálních sítí se tak obracejí na realističtější vzory, jako jsou různé niche a mikro komunity, vznikající hlavně na TikToku. Je tedy jasné, že influencing nezmizí, jeho prvotní a už dávno překonaná podoba ovšem ano.

    Zdroje: Fizzy Mag, Melt Water, Medium, TikTok, X

    ― Reklama ―

    Po stopách ikon: Legendární značka Bang & Olufsen slaví 100 let

    Značka, jejíž telefon darovala Andy Sachs svému příteli ve filmu Ďábel nosí Pradu, patří k těm, které se vryly do paměti skrze obraz, zvuk i design. Bang & Olufsen provází moderní kulturu paradoxně tiše, s jistotou a vizuální lehkostí. Dánský původ se zde potkává s mezinárodním jazykem designu. Zvuk získává podobu objektu, jenž přirozeně patří do prostoru. Na 100 let existence poskytuje bohatý archiv tvarů, materiálů a myšlenek.

    Lednová haute couture sezóna nabývá obrysů. Představí na 29 značek

    Již pár týdnů po začátku roku nás čeká jedna z nejsledovanějších událostí módního světa. Haute couture fashion week totiž patří mezi nejprestižnější akce francouzského hlavního města módy. Paříž tentokrát představí na 29 značek, včetně dvou debutů, na které mnozí z nás čekají se zatajeným dechem. Oficiální kalendář navíc přivítá dva couturiérské nováčky.

    Zimní pohádka pod rouškou luxusu. Unikněte za zaslouženým odpočinkem

    Načechraný sníh pokrývající daleké kopce, sklenka vychlazeného prosecca a hřejivá pára právě zapnuté vířivky. Pokud přesně takhle vypadají vaše nejdivočejší sny, měli byste v nadcházejících zimních měsících vyrazit na zaslouženou dovolenou. Jako inspirace vám poslouží luxusní resorty Evropy, které ukrývají vše od špičkových sjezdovek až po prvotřídní spa procedury.

    Evropská unie brojí proti greenwashingu. Původ produktů prozradí digitální pasy

    Módní kousky čeká nový originální doplněk. Nejedná se o výšivky, korálky ani potisk, místo toho se mohou těšit na vlastní digitální pas. Evropská unie pokračuje ve svém boji proti greenwashingu. Již dříve představila koncept, na jehož základě by mělo být možné zkontrolovat původ produktu a "zelená" prohlášení značek. První pasy by mohly začít platit již v roce 2027.

    Prada chce druhou šanci. Indické sandály vyrobí s lokálními řemeslníky

    Napodobeniny designových triček s odřeným logem nebo rádoby luxusní kabelky z levné kůže (bohužel) představují neodmyslitelnou součást odvrácené stránky módy. Že k inspiraci bez uznání původního zdroje přistoupí i Prada však čekal málokdo. Módní dům nyní doufá, že své jméno očistí. Kulturní apropriaci indických sandálů hodlá napravit oficiální spoluprací.

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy se opět ukázal v nejlepším kabátu

    Show Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku přinesla pohled, který si říká o zpomalení a soustředění. Druhá kolekce od Matthieu Blazy pro módní dům Chanel působí sebevědomě a přesně. Místo okázalého vyprávění staví na detailech, gestech a vrstveném čtení. Každý look funguje jako samostatná kapitola i součást širší kompozice. A v této koncentraci spočívá její síla.

    Lunární nový rok 2026 hraje Burberry do karet. Definuje ho znamení koně

    Konec roku předznamenává také začátek něčeho nového. Módní dům Burberry proto hledí vpřed a již nyní vítá lunární nový rok 2026. Vydal proto speciální kolekci věnovanou znamení koně, které nadcházející měsíce definuje. Symbol tentokrát hraje britské značce do karet, jelikož ladí s jejím historickým logem jezdce. Právě to značí většinu kousků nejnovější řady.

    Luxury Insights: Jak vypadá špičkový ranč? Tom Ford čerpá z Divokého západu 

    Ranč Cerro Pelon Toma Ford je rozhodně místo, kde by každý chtěl strávit alespoň pár hodin svého života. Atmosféra velkolepého domu připomíná futuristický Divoký západ a vyzývá návštěvníky skočit do sedla a uhánět do zapadajícího slunce. Tato luxusní residence se rozléhá v Novém Mexiku a je nyní v rukou anonymního majitele. Jak takový luxus vypadá? 

    Winter is coming. Na mráz vás připraví Haider Ackermann a Canada Goose 

    Haider Ackermann opět posouvá hranice zimní módy. Kolumbijsko-francouzský designér uvedl svou již třetí zimní kolekci pro značku Canada Goose. Tentokrát ovšem zvolil odvážné barvy. Zkombinoval totiž fluorescenční jarní tóny s klasickými tlumivými zemitými odstíny, které přidají trochu optimismu a potřebného tepla do jinak pochmurných zimních dnů. 

    Beauty svět má jasno. CreatorIQ zná nejvirálnější značky roku 2025

    Konec roku nevyhnutelně doprovází i zhodnocení uplynulých měsíců. K ohlédnutí do minulosti proto přistoupila také beauty scéna. Platforma CreatorIQ zveřejnila svůj tradiční žebříček značek, sestavený na základě jejich Earned Media Value (EMV), tedy metriky posuzující hodnotu organického mediálního pokrytí. Pomyslná korunka "virálnosti" letos patří L'Oréal Paris.

    Když tradice notuje designu. Robyn Lynch uvádí uniformy pro Guinness

    Irská designérka Robyn Lynch přetváří klasické uniformy Guinness Storehouse. Její kolekce spojuje funkčnost s estetickými detaily. Inspiraci pro nezvyklý projekt čerpala z irské historie a kultury a dala tak vzniknout něčemu neotřelému, přesto elegantnímu. Dílo reflektuje nejen bohaté dědictví světově uznávaného pivovaru, ale i osobitý styl nadané návrhářky. 

    TikTok Highlights: Tváře jako z Mrazíka. Zimní make-up diktuje omrzliny

    Uživatelé sociální sítě TikTok vyplodili další ze svých extrémně znějících make-up trendů. Tváře inspirované spáleninami po hodinách vyvalování se na sluníčku tentokrát vystřídala nová sezónní variace. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odstín tvářenky, za který by se nestyděla ani Marfuša z Mrazíka. Nechte své tváře pomyslně omrznout a darujte jim růžový nádech.

    Jak voní trendy sneakers? Onitsuka Tiger vydává první řadu parfémů

    Japonská značka proslulá ikonickými teniskami vstupuje do světa parfémů. Onitsuka Tiger přetvořila legendární sneakers do své první řady exkluzivních vůní. Na starost je dostal parfumér Mark Buxton, který stojí mimo jiné i za Le Labo Vetiver 46. Zlatavé lahvičky vyrobené v Provence tak spojují to nejlepší z japonské tradice, francouzské elegance a současného designu.

    Luxus v zajetí mrazu. Saint Laurent Rive Droite láká na řadu Snow Edition

    Saint Laurent Rive Droite otevírá zimní sezónu ve velkém stylu. Tentokrát kolekcí, jež nese název Snow Edition a nemůže chybět v šatníku žádného milovníka horských chat a sjezdovek. Kolekce spojuje sexy estetiku značky s prémiový zimním vybavením, kterým nepronikne ani špetka mrazu. Husí kůži budete mít jen z toho, jak dobře budete v Saint Laurent vypadat.

    Evropská unie šlape Shein na paty. V roce 2026 uvalí cla na malé balíky

    Od července příštího roku začnou v Evropské unii pro malé balíky v hodnotě pod 150 eur platit nová cla. V pátek se na tom dohodli ministři financí zastupující členské státy. Poplatek ve výši tří eur cílí na potlačení laviny levného zboží, putujícího do bloku především z Číny. Dopad pocítí hlavně levné e-commerce platformy, jako je Shein, Temu nebo AliExpress.

    Vánoce jsou ideální čas na malý hřích. Beauty je ten nejsladší ze všech

    Hledáte dárek, který potěší každou ženu ve vašem životě? Ať už chcete udělat radost sestře, kamarádce, či přítelkyni, beauty svět vás nezklame. Nabízí přesně to, co pod vánočním stromečkem vykouzlí úsměv na tváři. Vsaďte na beauty tipy roku, které jsou voňavé, rozmazlující a tak trochu návykové. Umí dokonale zahřát u srdce: potěší, překvapí a dodají dotek elegance. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―