Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Růst inflace se v posledních měsících stabilizoval, na módních nadšencích ovšem zanechal značnou stopu. Pozměnil totiž trvale jejich nakupovací zvyky. Navzdory přívětivějšímu stavu současné ekonomiky tak usilují o co nejlepší nabídky, které jim pomohou ušetřit.

    Nelehká ekonomická situace uplynulých měsíců zanechala stopu také na milovnících módy. Neustálý finanční stres je totiž donutil pozměnit své nakupovací zvyky. Alespoň na to poukazuje 14. edice EY Future Consumer Index, známá také jako FCI. Obsahuje totiž globální průzkum, čítající odpovědi 23 tisíc spotřebitelů z 30 různých států, a to včetně zákazníků ze Spojených států amerických.

    Ti pak poukázali na to, že i když se ohledně svých současných ekonomických vyhlídek cítí lépe, nehodlají ustoupit od svých nových zvyků. Díky trvající vysoké inflaci se totiž naučili šetřit. „Jedná se o nově zakořeněné chování spotřebitelů napříč různými demografickými skupinami,“ prohlásili také autoři reportu EY. Milovníci módy tak čím dál častěji využívají různé věrnostní programy oblíbených značek.

    Umožňují jim získat například dopravu zdarma nebo jiné speciální nabídky. Výhodné nákupy tak už nejsou pouze záležitostí vybraných sezón, ale celoroční úsilí. Podobné chování je pak výhodné i pro jednotlivé značky, jelikož jim umožňuje posilovat věrnost jednotlivých zákazníků. Zároveň jim zmíněné věrnostní programy slouží jako cenná studna osobních informací.

    Inflace obnovila i lásku ke kamenným prodejnám. Nabízí větší jistotu

    Kromě toho se američtí zákazníci začínají vracet ke kamenným obchodům. Láká je touha po tom si jednotlivé kousky osahat a vyzkoušet na vlastní kůži. Zároveň si ale začali všímat, že poté utrácejí méně než při on-line nakupování. Podobné chování by se pak mohlo stát novou normou. Například Forbes před pár týdny varoval, že se utrácení spotřebitelů může na několik měsíců zpomalit.

    Podle něj jsou navíc zákazníci více pesimističtí ohledně budoucích ekonomických podmínek a svých pracovních možností i platů. Také proto jsou spotřebitelé v současnosti více vybíraví. Mnoho obchodníků se je právě proto snaží nalákat na zmíněné výhodné ceny a speciální programy. Ve Spojených státech amerických úspěch s podobnou taktikou slaví například známý řetězec TJ Maxx.

    Zdroje: WWD, Forbes, CNN, X, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Inflace trvale ovlivnila nakupovací zvyky módních nadšenců. Hlavním cílem je ušetřit

    Růst inflace se v posledních měsících stabilizoval, na módních nadšencích ovšem zanechal značnou stopu. Pozměnil totiž trvale jejich nakupovací zvyky. Navzdory přívětivějšímu stavu současné ekonomiky tak usilují o co nejlepší nabídky, které jim pomohou ušetřit.

    Nelehká ekonomická situace uplynulých měsíců zanechala stopu také na milovnících módy. Neustálý finanční stres je totiž donutil pozměnit své nakupovací zvyky. Alespoň na to poukazuje 14. edice EY Future Consumer Index, známá také jako FCI. Obsahuje totiž globální průzkum, čítající odpovědi 23 tisíc spotřebitelů z 30 různých států, a to včetně zákazníků ze Spojených států amerických.

    Ti pak poukázali na to, že i když se ohledně svých současných ekonomických vyhlídek cítí lépe, nehodlají ustoupit od svých nových zvyků. Díky trvající vysoké inflaci se totiž naučili šetřit. „Jedná se o nově zakořeněné chování spotřebitelů napříč různými demografickými skupinami,“ prohlásili také autoři reportu EY. Milovníci módy tak čím dál častěji využívají různé věrnostní programy oblíbených značek.

    Umožňují jim získat například dopravu zdarma nebo jiné speciální nabídky. Výhodné nákupy tak už nejsou pouze záležitostí vybraných sezón, ale celoroční úsilí. Podobné chování je pak výhodné i pro jednotlivé značky, jelikož jim umožňuje posilovat věrnost jednotlivých zákazníků. Zároveň jim zmíněné věrnostní programy slouží jako cenná studna osobních informací.

    Inflace obnovila i lásku ke kamenným prodejnám. Nabízí větší jistotu

    Kromě toho se američtí zákazníci začínají vracet ke kamenným obchodům. Láká je touha po tom si jednotlivé kousky osahat a vyzkoušet na vlastní kůži. Zároveň si ale začali všímat, že poté utrácejí méně než při on-line nakupování. Podobné chování by se pak mohlo stát novou normou. Například Forbes před pár týdny varoval, že se utrácení spotřebitelů může na několik měsíců zpomalit.

    Podle něj jsou navíc zákazníci více pesimističtí ohledně budoucích ekonomických podmínek a svých pracovních možností i platů. Také proto jsou spotřebitelé v současnosti více vybíraví. Mnoho obchodníků se je právě proto snaží nalákat na zmíněné výhodné ceny a speciální programy. Ve Spojených státech amerických úspěch s podobnou taktikou slaví například známý řetězec TJ Maxx.

    Zdroje: WWD, Forbes, CNN, X, YouTube

    ― Reklama ―

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobního asistenta. Pomůže s nákupem i psychickou pohodou

    Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.

    Rapper Rilès vydal nové album. Zpracování připomíná umělecký rituál

    Francouzský rapper Rilès proměnil vydání svého nového alba THE 25th HOUR ve vizuální událost, jakou Paříž dlouho nezažila. V galerii Ellia Art Gallery usedl na 24 hodin a 42 minut k pásu, po němž plynuly tisíce prázdných vinylových obalů. Každý z více než 20 tisíc kusů označil otiskem své ruky potřené červenou barvou, čímž je proměnil v limitovanou edici i symbol lidské vytrvalosti. Tento akt navazuje na jeho dřívější performanci, kdy uběhl přes 200 kilometrů na pásu během jednoho dne.

    Balmain osiřel. Po 14 letech ho opouští kreativní ředitel Olivier Rousteing

    Vždy, když se zdá, že módní kolotoč změny kreativních ředitelů skončil, objeví se další náhlá změna. Tentokrát ze své vedoucí pozice odchází čtyřicetiletý návrhář Olivier Rousteing. Francouzský módní dům Balmain opouští po 14 letech v jeho čele. Za své působení dokázal značku propojit s popkulturou, zapojit ji do světa nových technologií a vytvořit vlastní Balmain Army.

    Svatební šaty hvězd diktují trendy. Inspirují styl i odvahu dalších nevěst

    Den, na který čeká téměř každá žena. Od romantického pokleknutí až po velkolepý obřad jde o cestu plnou emocí, očekávání a snů. Vše začíná jediným okamžikem, jiskřivým prstenem, pohledem plným lásky a slovy, která změní celý život. Od té chvíle se rozbíhá cesta plná plánování, představ a detailů, na nichž záleží. Šaty, které oblékají celebrity, pak inspirují miliony nevěst po celém světě, nastavují trendy a dokazují, že elegance a styl jsou nakažlivé. Výběr svatebních šatů bývá totiž momentem, kdy se žena poprvé uvidí jako nevěsta.

    Hútíové po téměř pěti letech propustili modelku. Porušovat měla „morální kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po téměř pěti letech opět na svobodě. O víkendu o tom reportovala agentura AFP. Pětadvacetiletá žena byla uvězněna v roce 2021 vojenskou skupinou Hútíové, jež od roku 2015 vládne části země. Jako důvod pro její zatčení tehdy uvedla "porušování lokálních morálních kódů", což lidskoprávní organizace označují za nepodložené.

    Bizarní dieta dle Vogue. Sedmdesátky se s poruchami příjmu opravdu nemazlily

    V době, kdy klub Studio 54 diktoval noční rytmus a cigareta v ruce symbolizovala štíhlosti, vznikl fenomén, jenž dnes působí jako z groteskního snu. Magazín Vogue přinesl "crash dietu". Režim, slibující eleganci a tělo jako z ateliéru Richarda Avedon. Luxusní zoufalství zabalené do lesklých stránek. Styl měl váhu dogmatu a káva s vejcem byla víc než snídaně, byla to víra.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―