Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Při spojení Birkin bag si mnozí představí ikonickou kabelku, která si získala srdce žen po celém světě. Taková myšlenka je ale již dávno v propadlišti zapomnění, symbol luxusu a statusu si čím dál častěji užívají také muži. V dnešní době, kdy se hranice mezi módními gender kódy stále více stírají, se ikonická taška stává univerzálním symbolem elegance a sofistikovanosti pro všechny, bez rozdílu pohlaví.

    Kabelka Birkin, která vznikla ve vzdušném prostoru mezi Paříží a Londýnem, si nese bohatou historii. Herečka Jane Birkin se totiž jednoho dne potkala v letadle s tehdejším výkonným ředitelem značky Hermès. Při konverzaci na ni ale ze zavazadlového prostoru vypadla její cestovní kabela.

    Díky této náhodě oba následně začali rozjímat nad ideální taškou. Nevinné povídání tak vedlo k vytvoření ikonické Birkin bag. V průběhu let se z ní stala tak žádaná kabelka, že se její cena v současnosti dotýká několika milionů korun. V posledních letech je proto čím dál více žádaná i muži.

    Nekonečná inspirace sociálních sítí. Některé instagramové účty si na „Birkině“ zakládají obsah

    Sociální sítě jsou dnes nevyčerpatelným zdrojem inspirace a platformou, kde se móda stává živou uměleckou formou. Některé instagramové účty se proto zaměřují také výhradně na kultovní Birkin bag. Ukazují ji v různých situacích i stylech a přinášejí tak jedinečný pohled na luxusní ikonu. Několikrát jsme proto v minulosti zmiňovali například populárního Birkin Boy nebo stránku Birkin Club 4 boys. 

    Birkin bag bychom pak v pánském šatníku přirovnali k luxusním hodinkám. Důvodem je předpokla, že si primárně muži uvědomují její hodnotu a nevnímají ji pouze jako módní nástroj, nýbrž také jako investiční grál.

    Birkin bag vs. Haut à Courroies. Vyvarujte se často chybně označované kabele

    Pokud se rozhodnete „Birkinku“ přidat do své módní sbírky, musíte ji napřed znát skrz naskrz. Jak už jsme zmínili, jedná se o opravdu cennou investici. Kabelka se totiž často zaměňuje s Haut à Courroies (HAC) , další taškou od Hermès. Výrazně se od sebe však liší svým designem a účelem.

    Birkin bag, navržená v roce 1984, a to ve spolupráci s Jane Birkin, je známá svým elegantním a praktickým návrhem, dostupným v různých velikostech od 25 cm do 40 cm. Je ideální pro každodenní nošení a formální příležitosti, což z ní činí symbol luxusu a společenského postavení. 

    Zdroj: Hermés

    Na druhé straně Haut à Courroies, uvedená na trh již v roce 1892, je vyšší a prostornější, s robustnějším designem, určeným původně pro přepravu jezdeckých potřeb. Standardní velikosti HAC jsou proto větší, často přes 40 cm, což ji předurčuje jako perfektní moderní cestovní tašku. 

    HAC, na fotografiích z podzimní pánské kolekce, je často považována za klasickou Birkin, jelikož se na první pohled liší pouze velikostí. Jediný výrazný rozdíl nabízí například kousky, které jsou zdobeny nejrůznějšími aplikacemi, jako například technicky vyhlížející překrývanou kůží, což působí ještě více maskulinně.

    Jediná designérská taška, kterou nosí také jiní designéři. Mezi milovníky Birkin bags patří i Marc Jacobs

    Birkin bag od Hermès je snad jedinou taškou, která překračuje hranice mezi jednotlivými designéry. Snad nikdy totiž nespatříte žádného návrháře, který by vehementně nosil kousky jiné značky než té své.

    @communa_archive Marc Jacobs hermes bags 😍 #hermes #hermesbirkin ♬ sonido original – 𝐒𝐩𝐨𝐭𝐢𝐟𝐲

    Dovedete si snad představit třeba designéra Petera Do, jak se po městě prochází s tvídovou Chanel kabelkou? Právě „Birkina“ tyto meze překračuje a nosí jí Marc Jacobs, Pharrell Williams nebo Kanye West.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, Instagram, TikTok, SACLAB

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Foto:Hermès

    Hermès Birkin Bag jako ikona unisex elegance. Symbol luxusu si dopřávají i muži

    ― Reklama ―

    Při spojení Birkin bag si mnozí představí ikonickou kabelku, která si získala srdce žen po celém světě. Taková myšlenka je ale již dávno v propadlišti zapomnění, symbol luxusu a statusu si čím dál častěji užívají také muži. V dnešní době, kdy se hranice mezi módními gender kódy stále více stírají, se ikonická taška stává univerzálním symbolem elegance a sofistikovanosti pro všechny, bez rozdílu pohlaví.

    Kabelka Birkin, která vznikla ve vzdušném prostoru mezi Paříží a Londýnem, si nese bohatou historii. Herečka Jane Birkin se totiž jednoho dne potkala v letadle s tehdejším výkonným ředitelem značky Hermès. Při konverzaci na ni ale ze zavazadlového prostoru vypadla její cestovní kabela.

    Díky této náhodě oba následně začali rozjímat nad ideální taškou. Nevinné povídání tak vedlo k vytvoření ikonické Birkin bag. V průběhu let se z ní stala tak žádaná kabelka, že se její cena v současnosti dotýká několika milionů korun. V posledních letech je proto čím dál více žádaná i muži.

    Nekonečná inspirace sociálních sítí. Některé instagramové účty si na „Birkině“ zakládají obsah

    Sociální sítě jsou dnes nevyčerpatelným zdrojem inspirace a platformou, kde se móda stává živou uměleckou formou. Některé instagramové účty se proto zaměřují také výhradně na kultovní Birkin bag. Ukazují ji v různých situacích i stylech a přinášejí tak jedinečný pohled na luxusní ikonu. Několikrát jsme proto v minulosti zmiňovali například populárního Birkin Boy nebo stránku Birkin Club 4 boys. 

    Birkin bag bychom pak v pánském šatníku přirovnali k luxusním hodinkám. Důvodem je předpokla, že si primárně muži uvědomují její hodnotu a nevnímají ji pouze jako módní nástroj, nýbrž také jako investiční grál.

    Birkin bag vs. Haut à Courroies. Vyvarujte se často chybně označované kabele

    Pokud se rozhodnete „Birkinku“ přidat do své módní sbírky, musíte ji napřed znát skrz naskrz. Jak už jsme zmínili, jedná se o opravdu cennou investici. Kabelka se totiž často zaměňuje s Haut à Courroies (HAC) , další taškou od Hermès. Výrazně se od sebe však liší svým designem a účelem.

    Birkin bag, navržená v roce 1984, a to ve spolupráci s Jane Birkin, je známá svým elegantním a praktickým návrhem, dostupným v různých velikostech od 25 cm do 40 cm. Je ideální pro každodenní nošení a formální příležitosti, což z ní činí symbol luxusu a společenského postavení. 

    Zdroj: Hermés

    Na druhé straně Haut à Courroies, uvedená na trh již v roce 1892, je vyšší a prostornější, s robustnějším designem, určeným původně pro přepravu jezdeckých potřeb. Standardní velikosti HAC jsou proto větší, často přes 40 cm, což ji předurčuje jako perfektní moderní cestovní tašku. 

    HAC, na fotografiích z podzimní pánské kolekce, je často považována za klasickou Birkin, jelikož se na první pohled liší pouze velikostí. Jediný výrazný rozdíl nabízí například kousky, které jsou zdobeny nejrůznějšími aplikacemi, jako například technicky vyhlížející překrývanou kůží, což působí ještě více maskulinně.

    Jediná designérská taška, kterou nosí také jiní designéři. Mezi milovníky Birkin bags patří i Marc Jacobs

    Birkin bag od Hermès je snad jedinou taškou, která překračuje hranice mezi jednotlivými designéry. Snad nikdy totiž nespatříte žádného návrháře, který by vehementně nosil kousky jiné značky než té své.

    @communa_archive Marc Jacobs hermes bags 😍 #hermes #hermesbirkin ♬ sonido original – 𝐒𝐩𝐨𝐭𝐢𝐟𝐲

    Dovedete si snad představit třeba designéra Petera Do, jak se po městě prochází s tvídovou Chanel kabelkou? Právě „Birkina“ tyto meze překračuje a nosí jí Marc Jacobs, Pharrell Williams nebo Kanye West.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, Instagram, TikTok, SACLAB

    ― Reklama ―

    Lednová haute couture sezóna nabývá obrysů. Představí na 29 značek

    Již pár týdnů po začátku roku nás čeká jedna z nejsledovanějších událostí módního světa. Haute couture fashion week totiž patří mezi nejprestižnější akce francouzského hlavního města módy. Paříž tentokrát představí na 29 značek, včetně dvou debutů, na které mnozí z nás čekají se zatajeným dechem. Oficiální kalendář navíc přivítá dva couturiérské nováčky.

    Zimní pohádka pod rouškou luxusu. Unikněte za zaslouženým odpočinkem

    Načechraný sníh pokrývající daleké kopce, sklenka vychlazeného prosecca a hřejivá pára právě zapnuté vířivky. Pokud přesně takhle vypadají vaše nejdivočejší sny, měli byste v nadcházejících zimních měsících vyrazit na zaslouženou dovolenou. Jako inspirace vám poslouží luxusní resorty Evropy, které ukrývají vše od špičkových sjezdovek až po prvotřídní spa procedury.

    Evropská unie brojí proti greenwashingu. Původ produktů prozradí digitální pasy

    Módní kousky čeká nový originální doplněk. Nejedná se o výšivky, korálky ani potisk, místo toho se mohou těšit na vlastní digitální pas. Evropská unie pokračuje ve svém boji proti greenwashingu. Již dříve představila koncept, na jehož základě by mělo být možné zkontrolovat původ produktu a "zelená" prohlášení značek. První pasy by mohly začít platit již v roce 2027.

    Poničené kabelky jako nový symbol luxusu. Deformuje je Chanel, Miu Miu i Gucci

    Poničené kabelky s patinou, škrábanci a zmuchlaným povrchem stojí v centru pozornosti módního světa. Estetika opotřebení se stala vysoce žádoucím znakem vkusu, který komunikuje nadnesenost, zkušenost a jistotu. Taška už dávno neslouží jako nedotknutelný objekt hodný neustálého pečování. Nese stopy pohybu, dotyku a života. Právě v tom spočívá její přitažlivost.

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy se opět ukázal v nejlepším kabátu

    Show Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku přinesla pohled, který si říká o zpomalení a soustředění. Druhá kolekce od Matthieu Blazy pro módní dům Chanel působí sebevědomě a přesně. Místo okázalého vyprávění staví na detailech, gestech a vrstveném čtení. Každý look funguje jako samostatná kapitola i součást širší kompozice. A v této koncentraci spočívá její síla.

    Lunární nový rok 2026 hraje Burberry do karet. Definuje ho znamení koně

    Konec roku předznamenává také začátek něčeho nového. Módní dům Burberry proto hledí vpřed a již nyní vítá lunární nový rok 2026. Vydal proto speciální kolekci věnovanou znamení koně, které nadcházející měsíce definuje. Symbol tentokrát hraje britské značce do karet, jelikož ladí s jejím historickým logem jezdce. Právě to značí většinu kousků nejnovější řady.

    Luxury Insights: Jak vypadá špičkový ranč? Tom Ford čerpá z Divokého západu 

    Ranč Cerro Pelon Toma Ford je rozhodně místo, kde by každý chtěl strávit alespoň pár hodin svého života. Atmosféra velkolepého domu připomíná futuristický Divoký západ a vyzývá návštěvníky skočit do sedla a uhánět do zapadajícího slunce. Tato luxusní residence se rozléhá v Novém Mexiku a je nyní v rukou anonymního majitele. Jak takový luxus vypadá? 

    Winter is coming. Na mráz vás připraví Haider Ackermann a Canada Goose 

    Haider Ackermann opět posouvá hranice zimní módy. Kolumbijsko-francouzský designér uvedl svou již třetí zimní kolekci pro značku Canada Goose. Tentokrát ovšem zvolil odvážné barvy. Zkombinoval totiž fluorescenční jarní tóny s klasickými tlumivými zemitými odstíny, které přidají trochu optimismu a potřebného tepla do jinak pochmurných zimních dnů. 

    Beauty svět má jasno. CreatorIQ zná nejvirálnější značky roku 2025

    Konec roku nevyhnutelně doprovází i zhodnocení uplynulých měsíců. K ohlédnutí do minulosti proto přistoupila také beauty scéna. Platforma CreatorIQ zveřejnila svůj tradiční žebříček značek, sestavený na základě jejich Earned Media Value (EMV), tedy metriky posuzující hodnotu organického mediálního pokrytí. Pomyslná korunka "virálnosti" letos patří L'Oréal Paris.

    Když tradice notuje designu. Robyn Lynch uvádí uniformy pro Guinness

    Irská designérka Robyn Lynch přetváří klasické uniformy Guinness Storehouse. Její kolekce spojuje funkčnost s estetickými detaily. Inspiraci pro nezvyklý projekt čerpala z irské historie a kultury a dala tak vzniknout něčemu neotřelému, přesto elegantnímu. Dílo reflektuje nejen bohaté dědictví světově uznávaného pivovaru, ale i osobitý styl nadané návrhářky. 

    TikTok Highlights: Tváře jako z Mrazíka. Zimní make-up diktuje omrzliny

    Uživatelé sociální sítě TikTok vyplodili další ze svých extrémně znějících make-up trendů. Tváře inspirované spáleninami po hodinách vyvalování se na sluníčku tentokrát vystřídala nová sezónní variace. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odstín tvářenky, za který by se nestyděla ani Marfuša z Mrazíka. Nechte své tváře pomyslně omrznout a darujte jim růžový nádech.

    Jak voní trendy sneakers? Onitsuka Tiger vydává první řadu parfémů

    Japonská značka proslulá ikonickými teniskami vstupuje do světa parfémů. Onitsuka Tiger přetvořila legendární sneakers do své první řady exkluzivních vůní. Na starost je dostal parfumér Mark Buxton, který stojí mimo jiné i za Le Labo Vetiver 46. Zlatavé lahvičky vyrobené v Provence tak spojují to nejlepší z japonské tradice, francouzské elegance a současného designu.

    Luxus v zajetí mrazu. Saint Laurent Rive Droite láká na řadu Snow Edition

    Saint Laurent Rive Droite otevírá zimní sezónu ve velkém stylu. Tentokrát kolekcí, jež nese název Snow Edition a nemůže chybět v šatníku žádného milovníka horských chat a sjezdovek. Kolekce spojuje sexy estetiku značky s prémiový zimním vybavením, kterým nepronikne ani špetka mrazu. Husí kůži budete mít jen z toho, jak dobře budete v Saint Laurent vypadat.

    Jean Paul Gaultier jako módní věštec. V roce 1999 predikoval aktuální sezónu

    Některé kolekce stárnou jako archivy. Jiné se po letech vracejí s energií, která přesně odpovídá nové chvíli. A právě řada Jean Paul Gaultier FW 1999 patří mezi ně. Je až zarážející, s jakou jistotou tehdejší styling kopíruje současný rytmus zimy. Párové siluety, promyšlené vrstvy, moderní proporce. Runway z přelomu milénia působí jako návrh letošní sezóny, jen vystřižený z jiného času. Vizionářství vzniká jako jasný důsledek schopnosti číst budoucnost s neobvyklou přesností.

    Vánoce jsou ideální čas na malý hřích. Beauty je ten nejsladší ze všech

    Hledáte dárek, který potěší každou ženu ve vašem životě? Ať už chcete udělat radost sestře, kamarádce, či přítelkyni, beauty svět vás nezklame. Nabízí přesně to, co pod vánočním stromečkem vykouzlí úsměv na tváři. Vsaďte na beauty tipy roku, které jsou voňavé, rozmazlující a tak trochu návykové. Umí dokonale zahřát u srdce: potěší, překvapí a dodají dotek elegance. 

    Panter i jezevčík. Zvířecí protagonisté definují vánoční kampaně sezóny

    Vánoce jsou obdobím, na kterém si luxusní značky dávají záležet a potenciální zákazníky lákají pomocí poutavých vizuálů. Marketingovým kampaním však letos kromě tradičních a v tom nejlepším slova smyslu klišé témat, jako je láska, rodina nebo víra, dominují také zvířecí přátelé. Zatímco Carrie ze seriálu Sex ve městě by byla nadšená čtyřnohými chlupáči u značky Manolo Blahnik, společnost Cartier si na pomoc s dárky přizvala malé pantery.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―