Více

    ― Reklama ―

    Když se řekne ikona skandinávského designu, vybaví se vám nejspíše nábytek nebo interiéry s nádechem minimalismu. Ale Gustaf Westman, švédský mistr hravých proporcí, právě rozbil další klišé. Ve spolupráci s Mercedes-Benz přetvořil model CLA do podoby, kterou automobilový svět ještě nezažil, a jež se u automobilky stane dominantou roku 2025.

    Ačkoli jeho jméno možná neznáte, jeho design jste už určitě zahlédli. Gustaf Westman se proslavil svými zakulacenými nafouknutými zrcadly, hrníčky a nábytkem v pastelových barvách, které se staly virálními díky Instagramu a TikToku. Jeho výtvory působí na první pohled hravě, téměř dětsky, ale zároveň se trefují do podvědomého pocitu komfortu a nostalgie. Westman dokázal spojit skandinávský design s emocí, lehkostí a estetikou, která není typicky odtažitá.

    Camping and picnic with friends. Gustaf Westman nemohl zvolit více odpovídající jméno

    V rámci programu CLA Class of Creators, kterým Mercedes oslovuje nové generace designérů a vizionářů, dostal Westman za úkol vytvořit auto, jehož jediným účelem nebude řízení. Výsledkem je pastelově růžový CLA s nafouknutými liniemi, stanem na střeše a výsuvným piknikovým stolem. Design, který má stejně blízko k přírodě jako k Pinterestu. Přesně o to Westmanovi šlo. Propojit hravost, funkci a estetiku do objektu, hodícího se na výlet i do galerie.

    Zdroj: Gustaf Westman

    Celý koncept nese název Camping and picnic with friends. Zatímco tradiční automobilky by zůstaly u chromu a aerodynamiky, Westman přidal držáky na víno, přehnaně zaoblená zrcátka a designové detaily, které v sobě nesou jeho nezaměnitelný podpis. Stejně jako jeho ikonické „puffy mirrors“ nebo pastelové hrnky, i CLA v jeho podání je manifestem pozitivní a pohádkové estetiky.

    S CLA modelem přespíte i v přírodě. Ukrývá v sobě vše, co potřebujete

    Nutno dodat, že Westmanovo auto je rovněž skutečně praktické. S možností přespání ve stanu, místem k jídlu a celkovým pojetím, které z auta dělá nástroj pro opravdová dobrodružství. „Inspiraci čerpám v přírodě. A chtěl jsem vytvořit auto, které má vše, co potřebujete pro den venku,“ uvedl v jednom z rozhovorů.

    Projekt je již druhý z pěti plánovaných spoluprací pro uvedení nového CLA. Po Westmanovi se chystají také návrhy od jmen jako KidSuper, nebo dokonce značky Hot Wheels. Ale právě designérův přístup, ve kterém se potkává dětská hravost, dospělý luxus a designový cit, nastavuje laťku poměrně vysoko.

    Zdroje: Dezeen, Instagram, Mercedes-Benz

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Gustaf Westman daroval Mercedesu pastelovou duši. Model CLA obohatil i o stan

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Když se řekne ikona skandinávského designu, vybaví se vám nejspíše nábytek nebo interiéry s nádechem minimalismu. Ale Gustaf Westman, švédský mistr hravých proporcí, právě rozbil další klišé. Ve spolupráci s Mercedes-Benz přetvořil model CLA do podoby, kterou automobilový svět ještě nezažil, a jež se u automobilky stane dominantou roku 2025.

    - Reklama -

    Ačkoli jeho jméno možná neznáte, jeho design jste už určitě zahlédli. Gustaf Westman se proslavil svými zakulacenými nafouknutými zrcadly, hrníčky a nábytkem v pastelových barvách, které se staly virálními díky Instagramu a TikToku. Jeho výtvory působí na první pohled hravě, téměř dětsky, ale zároveň se trefují do podvědomého pocitu komfortu a nostalgie. Westman dokázal spojit skandinávský design s emocí, lehkostí a estetikou, která není typicky odtažitá.

    Camping and picnic with friends. Gustaf Westman nemohl zvolit více odpovídající jméno

    V rámci programu CLA Class of Creators, kterým Mercedes oslovuje nové generace designérů a vizionářů, dostal Westman za úkol vytvořit auto, jehož jediným účelem nebude řízení. Výsledkem je pastelově růžový CLA s nafouknutými liniemi, stanem na střeše a výsuvným piknikovým stolem. Design, který má stejně blízko k přírodě jako k Pinterestu. Přesně o to Westmanovi šlo. Propojit hravost, funkci a estetiku do objektu, hodícího se na výlet i do galerie.

    Zdroj: Gustaf Westman

    - Reklama -

    Celý koncept nese název Camping and picnic with friends. Zatímco tradiční automobilky by zůstaly u chromu a aerodynamiky, Westman přidal držáky na víno, přehnaně zaoblená zrcátka a designové detaily, které v sobě nesou jeho nezaměnitelný podpis. Stejně jako jeho ikonické „puffy mirrors“ nebo pastelové hrnky, i CLA v jeho podání je manifestem pozitivní a pohádkové estetiky.

    S CLA modelem přespíte i v přírodě. Ukrývá v sobě vše, co potřebujete

    Nutno dodat, že Westmanovo auto je rovněž skutečně praktické. S možností přespání ve stanu, místem k jídlu a celkovým pojetím, které z auta dělá nástroj pro opravdová dobrodružství. „Inspiraci čerpám v přírodě. A chtěl jsem vytvořit auto, které má vše, co potřebujete pro den venku,“ uvedl v jednom z rozhovorů.

    Projekt je již druhý z pěti plánovaných spoluprací pro uvedení nového CLA. Po Westmanovi se chystají také návrhy od jmen jako KidSuper, nebo dokonce značky Hot Wheels. Ale právě designérův přístup, ve kterém se potkává dětská hravost, dospělý luxus a designový cit, nastavuje laťku poměrně vysoko.

    Zdroje: Dezeen, Instagram, Mercedes-Benz

    ― Reklama ―

    Módní dům Viktor & Rolf zkoumá dualitu. Každá myšlenka má dvě strany

    Značka Viktor & Rolf opět stojí na hranici módy a konceptuálního umění. Její haute couture řada pro letošní podzim a zimu je vizuální manifestací duality. Dvou světů, jež se navzájem doplňují, zpochybňují a zrcadlí. Dvojice představila 15 černých outfitů ve dvou verzích. Jedna opulentní, přetékající barvami a dramatem, druhá naopak očištěná, strohá a minimalistická. Výsledek? Na 30 stejných a zároveň rozdílných looků.

    Móda v kostce: Rare Beauty má parfém a Victoria’s Secret se vrací na runway

    Selena Gomez posouvá svou značku Rare Beauty na novou úroveň a vydává první řadu vlastní vůně. Dario Vitale nepředstaví svůj debut pro Versace pomocí klasické show, ale prezentace. Na runway se naopak na podzim vrátí andílci Victoria's Secret. Moncler Grenoble zase s příští přehlídkou zamíří do Aspenu. Skupina Kering bojuje s propadem zisků.

    Trend, který vás posadí na zadek. Booty beauty pečuje o běžně skryté partie

    Trendy mají jedinečnou schopnost šokovat. Ať už se jedná o plyšáky Labubu zavěšené na designerských kabelkách, aplikaci lososího spermatu na obličej, či populární módu bez kalhot, internet čas od času vynoří opravdové lahůdky. Aktuálním adeptem je takzvaná booty beauty, tedy virální druh kosmetiky specializující se na zadek.

    Sofia Coppola natočila první dokument. Kameru namířila na Marca Jacobs

    Slavná režisérka Sofia Coppola proniká hlouběji do světa módy. Minulý týden prozradila, že na blížícím se filmovém festivalu v Benátkách odhalí svůj první dokument s názvem Marc by Sofia. Sledovat má nejen život a kariéru slavného návrháře Marca Jacobs, ale také jejich dlouhodobé přátelství a trvající spolupráci jak na poli módy, tak filmu.

    Personal branding není jen pro celebrity. Staňte se ikonou své sociální bubliny

    Být zapamatovatelný je v dospělém světě silnou zbraní. Cokoliv, v čem jste dobří, se může stát vaším poznávacím znamením. Pomůže vám v tom i takzvaný personal branding. Trend, rezonující hlavně na sociální síti TikTok, se stává nástrojem osobního projevu a může pracovat ve váš prospěch. Styl totiž sahá daleko za pouhé hranice módy.

    Móda v kostce: Kendall Jenner září pro Prada a Londýn vystaví šatník Alžběty II.

    Módní dům Prada vydal kampaň pro letošní podzim, v níž mimo jiné záři i Kendall Jenner. Návrhářka Phoebe Philo odhalila svou čtvrtou kolekci a MM6 Maison Margiela obnovil spolupráci s Dr Martens. Londýn na jaře přivítá výstavu odhalující šatník královny Alžběty II. Značka American Eagle pak za svou ambasadorku jmenovala herečku Sydney Sweeney.

    Messy girl era is back a čísla jsou na její straně. Béžová a pilates už lidi nudí

    Uhlazené účesy, skleněná pleť a outfity v odstínu ovesného mléka. Tak vypadaly trendy poslední doby, jejichž hlavní ikonou byla influencerka Hailey Bieber a právem tak získala odznáček "it girl". Clean girl era ale upadá a místo ní nastupuje takzvaná messy girl era. Společnost se v preferencích otáčí a lidé zjišťují, že chtějí život opravdu žít.

    Kylie Jenner poprvé pro Miu Miu. Podzimní kampaň boří genderové stereotypy

    Kde se archetypy potkávají se svěží perspektivou. I tak definuje Miu Miu kampaň pro letošní podzim a zimu názvem Feminities. Řada přepisuje tradiční genderové stereotypy a zažité představy o ženskosti. Kousky spojují jemnost spodního prádla s volnějším oblečením, typickým pro pánskou módu. Značka zapojila do kampaně výrazné osobnosti napříč obory, včetně Kylie Jenner, která s Miu Miu spolupracuje poprvé.

    New York zná svůj kalendář. Rýsuje obrysy fashion weeku pro jaro 2026

    Zástupci Council of Fashion Designers of America (CFDA), oficiálního pořadatele Newyorského týdnu módy, zveřejnili předběžný rozvrh očekávané události. Fashion week v polovině září představí kolekce pro jaro 2026. Svůj debut tentokrát odhalí devět návrhářů. Chybět naopak bude Marc Jacobs, Ralph Lauren, Thom Browne nebo Willy Chavarria.

    Nebaví vás Paříž, ani Miláno? Stockholm jako módní mekka severu

    Když se řekne hlavní město módy, většina z nás si automaticky vybaví lesk pařížských butiků na Rue Saint-Honoré, pompézní Galleria Vittorio Emanuele v Miláně nebo ikonické módní centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale co když vám řekneme, že skutečný klenot současné módy se skrývá o něco více na sever. A to mezi švédskými ostrovy, pod blankytným nebem Stockholmu?

    Brad Pitt se chce bavit. Herec překvapil hravou změnou stylu

    Zdá se, že na pánské módní scéně opět zazářila zhaslá hvězda. Jednašedesátiletý herec Brad Pitt v několika nedávných outfitech odhalil překvapivou změnu stylu. Klasické černé obleky a kousky ve stylu tichého luxusu vyměnil za různorodé textury, výrazné barvy a hravé kombinace. Proměnu má na svědomí mimo jiné i stylista Taylor McNeill.

    TikTok jako chytrá reklama. Beauty značkám přináší organický růst

    Platforma Spate vysledovala 10 nejpopulárnějších beauty značek, které za uplynulý rok na sociální síti TikTok zaznamenaly organický růst. Jedná se o pozornost, kterou společnosti nezískávají skrze domluvené spolupráce či placené reklamy. Uživatelé o nich jen často mluví nebo je doporučují svým sledujícím, čímž kolem nich vytvářejí potřebný "hype".

    Tajné chodby, dva miliony jahod a fresh móda. Wimbledon už dávno není jen o sportu

    Wimbledon nikdy nebyl jen o pouhém tenisu. Každý rok se travnaté kurty v londýnském All England Clubu promění v dokonalý mikrosvět s vlastními pravidly. Kromě sportovního utkání, které se řadí mezi nejdůležitější v celém roce, se jedná také o důležitou módní přehlídku a průvod mnohých tradic. Dokonce i svačina je tu ikonickým zážitkem.

    Millie Bobby Brown čelí kritice. Média nepochopila, že už není dítě

    Herečku Millie Bobby Brown zná většina internetu jako roztomilou postavu Eleven ze seriálu Stranger Things. Jednadvacetiletá hvězda proto nedávno schytala kritiku ze strany tisku. Novináři ji totiž označili za příliš starou na svůj věk. Zdá se, že ještě nepochopili, že i slavné ženy mají právo na to vyrůst a co víc, učinit tak dle vlastních pravidel.

    Digitální detox je nový luxus. Offline zóna může vyrůst i uvnitř bytu

    Ačkoliv jsou technologie nedílnou součástí každodenního života i práce, občas je zvuk notifikací hlasitější než vlastní myšlenky. Offline zóna ve chvíli přehlcení přichází jako symbol luxusu. Režim nerušit už není jen o vypnutí telefonu. Ideálně by měl být váš zasloužený oddych spojený s místem, kde se digitální svět na chvíli úplně zastaví.

    Jižní Korea má nový ekonomický pilíř. Beauty turismus míří do extrémních výšin

    Zapomeňte na časy, kdy turismus v Jižní Koreji znamenal výlet po stopách K-popu či tradičního hanboku. Dnes sem míří davy z celého světa kvůli něčemu úplně jinému. Beauty turismus představuje novu ekonomickou vizi budoucna. V čem je ale Korea lepší než jiné vyspělé státy? Jako jediná země masivně studuje estetickou přesnost, high-tech omlazení i neinvazivní chirurgii, která dokáže vypadat jako jemný filtr.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―