Více

    ― Reklama ―

    Když se řekne ikona skandinávského designu, vybaví se vám nejspíše nábytek nebo interiéry s nádechem minimalismu. Ale Gustaf Westman, švédský mistr hravých proporcí, právě rozbil další klišé. Ve spolupráci s Mercedes-Benz přetvořil model CLA do podoby, kterou automobilový svět ještě nezažil, a jež se u automobilky stane dominantou roku 2025.

    Ačkoli jeho jméno možná neznáte, jeho design jste už určitě zahlédli. Gustaf Westman se proslavil svými zakulacenými nafouknutými zrcadly, hrníčky a nábytkem v pastelových barvách, které se staly virálními díky Instagramu a TikToku. Jeho výtvory působí na první pohled hravě, téměř dětsky, ale zároveň se trefují do podvědomého pocitu komfortu a nostalgie. Westman dokázal spojit skandinávský design s emocí, lehkostí a estetikou, která není typicky odtažitá.

    Camping and picnic with friends. Gustaf Westman nemohl zvolit více odpovídající jméno

    V rámci programu CLA Class of Creators, kterým Mercedes oslovuje nové generace designérů a vizionářů, dostal Westman za úkol vytvořit auto, jehož jediným účelem nebude řízení. Výsledkem je pastelově růžový CLA s nafouknutými liniemi, stanem na střeše a výsuvným piknikovým stolem. Design, který má stejně blízko k přírodě jako k Pinterestu. Přesně o to Westmanovi šlo. Propojit hravost, funkci a estetiku do objektu, hodícího se na výlet i do galerie.

    Zdroj: Gustaf Westman

    Celý koncept nese název Camping and picnic with friends. Zatímco tradiční automobilky by zůstaly u chromu a aerodynamiky, Westman přidal držáky na víno, přehnaně zaoblená zrcátka a designové detaily, které v sobě nesou jeho nezaměnitelný podpis. Stejně jako jeho ikonické „puffy mirrors“ nebo pastelové hrnky, i CLA v jeho podání je manifestem pozitivní a pohádkové estetiky.

    S CLA modelem přespíte i v přírodě. Ukrývá v sobě vše, co potřebujete

    Nutno dodat, že Westmanovo auto je rovněž skutečně praktické. S možností přespání ve stanu, místem k jídlu a celkovým pojetím, které z auta dělá nástroj pro opravdová dobrodružství. „Inspiraci čerpám v přírodě. A chtěl jsem vytvořit auto, které má vše, co potřebujete pro den venku,“ uvedl v jednom z rozhovorů.

    Projekt je již druhý z pěti plánovaných spoluprací pro uvedení nového CLA. Po Westmanovi se chystají také návrhy od jmen jako KidSuper, nebo dokonce značky Hot Wheels. Ale právě designérův přístup, ve kterém se potkává dětská hravost, dospělý luxus a designový cit, nastavuje laťku poměrně vysoko.

    Zdroje: Dezeen, Instagram, Mercedes-Benz

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Gustaf Westman daroval Mercedesu pastelovou duši. Model CLA obohatil i o stan

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Když se řekne ikona skandinávského designu, vybaví se vám nejspíše nábytek nebo interiéry s nádechem minimalismu. Ale Gustaf Westman, švédský mistr hravých proporcí, právě rozbil další klišé. Ve spolupráci s Mercedes-Benz přetvořil model CLA do podoby, kterou automobilový svět ještě nezažil, a jež se u automobilky stane dominantou roku 2025.

    - Reklama -

    Ačkoli jeho jméno možná neznáte, jeho design jste už určitě zahlédli. Gustaf Westman se proslavil svými zakulacenými nafouknutými zrcadly, hrníčky a nábytkem v pastelových barvách, které se staly virálními díky Instagramu a TikToku. Jeho výtvory působí na první pohled hravě, téměř dětsky, ale zároveň se trefují do podvědomého pocitu komfortu a nostalgie. Westman dokázal spojit skandinávský design s emocí, lehkostí a estetikou, která není typicky odtažitá.

    Camping and picnic with friends. Gustaf Westman nemohl zvolit více odpovídající jméno

    V rámci programu CLA Class of Creators, kterým Mercedes oslovuje nové generace designérů a vizionářů, dostal Westman za úkol vytvořit auto, jehož jediným účelem nebude řízení. Výsledkem je pastelově růžový CLA s nafouknutými liniemi, stanem na střeše a výsuvným piknikovým stolem. Design, který má stejně blízko k přírodě jako k Pinterestu. Přesně o to Westmanovi šlo. Propojit hravost, funkci a estetiku do objektu, hodícího se na výlet i do galerie.

    Zdroj: Gustaf Westman

    - Reklama -

    Celý koncept nese název Camping and picnic with friends. Zatímco tradiční automobilky by zůstaly u chromu a aerodynamiky, Westman přidal držáky na víno, přehnaně zaoblená zrcátka a designové detaily, které v sobě nesou jeho nezaměnitelný podpis. Stejně jako jeho ikonické „puffy mirrors“ nebo pastelové hrnky, i CLA v jeho podání je manifestem pozitivní a pohádkové estetiky.

    S CLA modelem přespíte i v přírodě. Ukrývá v sobě vše, co potřebujete

    Nutno dodat, že Westmanovo auto je rovněž skutečně praktické. S možností přespání ve stanu, místem k jídlu a celkovým pojetím, které z auta dělá nástroj pro opravdová dobrodružství. „Inspiraci čerpám v přírodě. A chtěl jsem vytvořit auto, které má vše, co potřebujete pro den venku,“ uvedl v jednom z rozhovorů.

    Projekt je již druhý z pěti plánovaných spoluprací pro uvedení nového CLA. Po Westmanovi se chystají také návrhy od jmen jako KidSuper, nebo dokonce značky Hot Wheels. Ale právě designérův přístup, ve kterém se potkává dětská hravost, dospělý luxus a designový cit, nastavuje laťku poměrně vysoko.

    Zdroje: Dezeen, Instagram, Mercedes-Benz

    ― Reklama ―

    Do kin dorazil nový milostný trojúhelník. Film Materialists oživil rom-com

    Na filmová plátna se vrací klasický "devadesátkový" rom-com. Moderní punc a chybějící spletitost mu vtiskla režisérka Celine Song. Do kin uvádí snímek Materialists, ve kterém září Dakota Johnson, Chris Evans a Pedro Pascal. Jejich milostný trojúhelník perfektně vystihuje moderní podobu randění a hledání lásky, z nichž romance již dávno vyprchala.

    Móda v kostce: Gigi Hadid nasadí Moon Boot a Louis Vuitton vítá Real Madrid

    Konec týdne přinesl nečekané novinky. Modelka Gigi Hadid hodlá skrze svou značku Guest in Residence spolupracovat s Moon Boot. Návrhář Haider Ackermann odhalil speciální kolekci pro Canada Goose a Louis Vuitton odstartoval partnerství s Real Madrid. Společnost L'Oréal vydá novou udržitelnou kampaň a Zegna představil kolekci pro léto 2026.

    Chanel odhalil recyklační program Nevold. Na vyřešení nadprodukce však nestačí

    Módní dům Chanel učinil krok směrem k udržitelnější budoucnosti. Představil komplexní recyklační program Nevold, zaměřený na efektivní zpracování textilního odpadu, nevyužitých materiálů a neprodaného zboží. Pro Chanel představuje řešení, jak bojovat s nedostatkem vzácných materiálů, jako je kašmír, hedvábí a kůže. Kritici ale namítají, že recyklace nevyřeší největší problém módního světa, tedy nadprodukci.

    Sarah Burton vydala další debut. Pro Givenchy představila první kampaň

    Nová kreativní ředitelka Givenchy, návrhářka Sarah Burton, odhalila svou premiérovou přehlídku letos v březnu. Po odhalení kolekce pro podzim letošního roku tak nyní vydává svou první kampaň. Do hlavních rolí dosadila modelku a herečku Kaiu Gerber a herečku, režisérku a fotografku Halinu Reijn, jež má na kontě i populární snímek Babygirl.

    Maximalismus pronikl i do botníku. Léto definují hravé přívěsky

    Blížící se léto přináší řadu hravých trendů. Jejich společným jmenovatelem je maximalismus, který módní scénu dobývá již od začátku roku. Tentokrát se probojoval i do botníku. Hravé přívěsky, dosud zdobící pouze kabelky všech velikostí a tvarů, přesídlily rovněž na obuv. Za své je přijaly módní značky jako Coach, Miu Miu nebo Prada.

    Slibný relax neskrývá jen moře. Objevte taje evropských spa hotelů

    Blížící se sluncem nasycené dny lákají na vytouženou dovolenou. Šumící moře, písečné pláže a dlážděné ulice přímořských měst evokují vysněný relax. Za opravdovým odpočinkem ale nemusíte vycestovat na vzdálené pláže. Dopřejte si prázdninový oddech v jednom z nejluxusnějších evropských spa hotelů, ukrývajících vířivky, sauny i speciální procedury.

    Bottega Veneta vzdává hold ikonickému vzoru. Intrecciato slaví 50 let

    Slavný propletený vzor intrecciato patří mezi nejvíce klasické prvky tichého luxusu. Zároveň slouží jako okamžité poznávací znamení jedné z nejúspěšnějších italských značek, Bottega Veneta. Společnost letos vzdává svému ikonickému detailu hold, jelikož slaví 50 let. Představila proto speciální kampaň, založenou na významu tradičního řemesla.

    Seriál Sirens vypráví skrze módu. Jeho kostýmy prozrazují tajemství děje

    Po úspěšném seriálu White Lotus nastupují na scénu nové projekty, rovněž stavějící na tematice nejbohatších vrstev společnosti a jejich následné kritice. Podobný příběh se rozhodl vyprávět i nový mini seriál Sirens, lákající především na svůj svižný děj. Ten skvěle doplňují také kostýmy, které hravě napovídají, kam postavy nenávratně směřují.

    Fermentace ve světě kosmetiky? Slibuje vyšší účinnost skin care

    Zatímco svět gurmánů termín fermentace spojuje se sklenicí kimchi nebo kefíru, kosmetický průmysl ho povyšuje na novou úroveň. Bakteriální proces, jenž zajišťuje přeměnu složek do lépe vstřebatelné podoby, se vkrádá do složení pleťových produktů. Fermentované ingredience slibují intenzivnější účinnost a šetrnější působení. Trend, který zní jako výstřelek, vychází z letitých tradic východní medicíny.

    Módní značky hledí vpřed. Nabízí resort kolekce pro jaro 2026

    Speciální cruise a resort řady fungují jako pomyslný most mezi hlavními ready-to-wear kolekcemi. Zatímco největší módní domy na jejich počest pořádají speciální přehlídky, ostatní luxusní značky zůstávají u kampaní. Řada z nich proto nedávno odhalila nejnovější návrhy pro jaro příštího roku. Inspiraci čerpají z historie, tarot karet, Paříže či módy 90. let.

    Pozor na Labubu bez certifikace. Z roztomilého plyšáčka se stává toxický démon

    Když se na trhu objeví nová kultovní senzace, málokdy se někdo ptá, co za sebou zanechá. Labubu, postavička původně určená pro sběratele umění a designu, se během chvíle přetavila v lavinu napodobenin, zaplavující mezinárodní trh. V Česku se s těmito "fejky" setkáváme v podobě plyšáků, přívěsků na klíče či obalů na mobil. Všechny ale něco spojuje. Zcela chybějící informace o výrobci, složení a bezpečnosti.

    Luxus má nový symbol. Trendy pánské hodinky zmenšují ciferník

    Už dávno jsou pryč doby, kdy stylový pánský outfit musely podtrhnout maximalistické blyštivé hodinky. Luxus nyní mluví jiným jazykem. Mezi stereotypicky maskulinní modely pronikly nové trendy kousky. Na rozdíl od jejich předchůdců je zdobí menší ciferník, připomínající spíše dámské hodinky. Do svých looků už je zařadila nejedná pánská módní ikona.

    Móda v kostce: Roberto Coin má novou tvář a Balenciaga vítá jaro 2026

    Herečka Dakota Johnson je nejnovější ambasadorkou značky Roberto Coin. Tommy Hilfiger mezitím uzavřel spolupráci s hercem Damson Idris, a to pro speciální řadu inspirovanou F1. Módní dům Balenciaga odhalil resort kolekci pro jaro 2026 a Chanel představil sadu šperků Reach for the Stars. Victoria Beckham pak získala vlastní Netflix show.

    Léto korunovalo plavky roku. Zazáří asymetrické jednodílné kousky

    Každé letní období má své favority, definující slunečními paprsky protkané dny. Letošním vládcem plážových trendů se jednoznačně stávají jednoduché, elegantní, ale přesto svůdné plavky. Jedná se o jednodílné asymetrické modely na jedno rameno. Nejen, že skvěle vystihnou jakoukoli postavu, představují perfektní nadčasovou volbu.

    Paříž očekává změny. Týden haute couture módy mění své obrysy

    Pařížský týden haute couture módy zažívá letos velké změny. Důvodem je zdánlivě nekončící kolotoč přesouvajících se kreativních ředitelů nejslavnějších módních domů. Na očekávané události tak bude chybět Dior, Jean Paul Gaultier a Valentino. Svůj debut naopak představí Glenn Martens pro Maison Margiela a Demna Gvasalia dá sbohem Balenciaga.

    Maria Grazia Chiuri nenabídla jen eleganci. Dior přinesla aktivní feminismus

    Maria Grazia Chiuri sice oblékala ženy do tylu, saténu a ikonických prvků, její skutečný přínos značce Dior však leží jinde. Ve způsobu, jakým do přehlídek vetkala sociální uvědomění. Článek proto nevypráví o tom, jakou krajku použila ve své poslední show. Je o tom, jak módu jako jedna z mála proměnila ve feministický nástroj. A jak její návrhy opakovaně zdůrazňovaly, že silueta nestačí. Je třeba i silný postoj.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―