Více

    ― Reklama ―

    Gucci. Slovo, které evokuje italskou eleganci, sebevědomí, teatrálnost i nekonečnou proměnlivost. Módní instituce vznikla ve Florencii jako malá brašnářská dílna, pod rukama kreativních ředitelů ale vyrostla ve značku formující aktuální trendy. Každý z kreativních lídrů, od svůdného Toma Forda po výstředního Alessandra Michele, zanechal na společnosti stopu, jež přetvořila šatníky i představu toho, co znamená být Gucci.

    Když svět v 90. letech minulého století zatoužil po provokaci a dravosti, přišel Tom Ford s ostrými liniemi a erotickým nábojem. Když ženy hledaly eleganci bez skandálů, Frida Giannini sáhla po romantice a tichém luxusu. A když svět začal mluvit o rozmanitosti, identitě a návratu historie do současnosti, Alessandro Michele nabídl estetiku, která se nebála kýče, genderového posunu, ani historických odkazů. Každý přístup jiný, a přesto každý autentický pro Gucci.

    Tom Ford: Éra dravosti a sex-appealu

    Když Tom Ford v roce 1994 převzal kreativní vedení Gucci, značka zažívala útlum. Ford ji však rychle proměnil v symbol smyslnosti a luxusu. Jeho kolekce jsou známé odvážnými střihy, hlubokými výstřihy a použitím materiálů jako samet a satén. Ikonické se staly jeho kampaně s provokativními motivy, například s logem Gucci vyholeným na intimních místech modelky. Ford také představil doplňky jako stříbrná pouta či G-string. Jeho éra byla obdobím, kdy značka Gucci znovu získala status módního lídra a stala se symbolem 90. let.

    Frida Giannini: Návrat k nositelnosti a ženskosti

    Po odchodu Forda převzala kreativní vedení Frida Giannini, která se naopak zaměřila na znovuobjevení klasických prvků značky. Inspiraci čerpala z archivů a oživila kdysi úspěšné motivy, jako byl například květinový vzor Flora, původně vytvořený pro slavnou herečku Grace Kelly. Frida Giannini kladla důraz na ženskost, což se odrazilo v jejích kolekcích plných jemných linií a sofistikovaných detailů. Jinými slovy, její kolekce byly velmi prodejné a běžně nositelné.

    Zdroj: Profimedia

    Alessandro Michele: V hlavní roli gender a teatrálnost

    S příchodem Alessandra Michele však nastala v Gucci revoluce. Jeho první kolekce v roce 2015 představila androgynní estetiku a kombinaci různých stylů a epoch. Michele proslul svým maximalistickým přístupem, při kterém míchal vintage prvky s moderními detaily a tvořil unikátní vizuální jazyk značky. Mezi jeho ikonické momenty patří kolekce s hyperrealistickými hlavami modelů či spolupráce s celebritami jako Harry Styles a Jared Leto. Michele také oživil trendy kousky, jako jsou kabelky Jackie a Dionysus, ale představil i nové, například Princetown pantofle s kožešinou.

    Alessandro Michele během své sedmileté vlády zcela redefinoval DNA značky.„Nové Gucci“, tedy romantické, androgynní, kulturně vrstevnaté a plné symboliky, nese jeho podpis. Byl to on, kdo z luxusního domu udělal globální módní fenomén, který spojoval historii s popkulturou a genderovou fluiditu s barokním maximalismem. Jeho rukopis byl opravdu nezaměnitelný. Retro brýle, krajky, brokát, výšivky, kočky, srdce, had… Ještě nikdo před ním nedal známé značce tak silnou identitu, jež oslovila novou generaci zákazníků i celebrit.

    Zdroj: Gucci

    Při slově Gucci většině z nás naskočí vize, kterou definoval Alessandro. I proto mnozí tvrdí, že jeho éra zůstává tou nejzásadnější. Když byl v roce 2023 jmenován šéfem Gucci Sabato De Sarno, módní svět tápal. Bude pokračovat v barvitém dědictví, nebo zvolí vlastní cestu? Odpověď přišla záhy. Ticho, minimalismus a strohá elegance. Jeho vláda přinesla návrat k jednoduchým střihům, monochromatické paletě a městskému chic stylu. Zatímco někteří posun oslavovali jako „vyčištění Gucci estetiky“, jiní postrádali duši, která značku pod vedením předešlého kreativce katapultovala do světa popkultury.

    Zdroje: WWD, Grazia, L’OFFICIEL, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Foto:Gucci

    Gucci v proměnách času. Kdo psal nejstylovější módní kapitolu?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Gucci. Slovo, které evokuje italskou eleganci, sebevědomí, teatrálnost i nekonečnou proměnlivost. Módní instituce vznikla ve Florencii jako malá brašnářská dílna, pod rukama kreativních ředitelů ale vyrostla ve značku formující aktuální trendy. Každý z kreativních lídrů, od svůdného Toma Forda po výstředního Alessandra Michele, zanechal na společnosti stopu, jež přetvořila šatníky i představu toho, co znamená být Gucci.

    - Reklama -

    Když svět v 90. letech minulého století zatoužil po provokaci a dravosti, přišel Tom Ford s ostrými liniemi a erotickým nábojem. Když ženy hledaly eleganci bez skandálů, Frida Giannini sáhla po romantice a tichém luxusu. A když svět začal mluvit o rozmanitosti, identitě a návratu historie do současnosti, Alessandro Michele nabídl estetiku, která se nebála kýče, genderového posunu, ani historických odkazů. Každý přístup jiný, a přesto každý autentický pro Gucci.

    Tom Ford: Éra dravosti a sex-appealu

    Když Tom Ford v roce 1994 převzal kreativní vedení Gucci, značka zažívala útlum. Ford ji však rychle proměnil v symbol smyslnosti a luxusu. Jeho kolekce jsou známé odvážnými střihy, hlubokými výstřihy a použitím materiálů jako samet a satén. Ikonické se staly jeho kampaně s provokativními motivy, například s logem Gucci vyholeným na intimních místech modelky. Ford také představil doplňky jako stříbrná pouta či G-string. Jeho éra byla obdobím, kdy značka Gucci znovu získala status módního lídra a stala se symbolem 90. let.

    Frida Giannini: Návrat k nositelnosti a ženskosti

    Po odchodu Forda převzala kreativní vedení Frida Giannini, která se naopak zaměřila na znovuobjevení klasických prvků značky. Inspiraci čerpala z archivů a oživila kdysi úspěšné motivy, jako byl například květinový vzor Flora, původně vytvořený pro slavnou herečku Grace Kelly. Frida Giannini kladla důraz na ženskost, což se odrazilo v jejích kolekcích plných jemných linií a sofistikovaných detailů. Jinými slovy, její kolekce byly velmi prodejné a běžně nositelné.

    - Reklama -

    Zdroj: Profimedia

    Alessandro Michele: V hlavní roli gender a teatrálnost

    S příchodem Alessandra Michele však nastala v Gucci revoluce. Jeho první kolekce v roce 2015 představila androgynní estetiku a kombinaci různých stylů a epoch. Michele proslul svým maximalistickým přístupem, při kterém míchal vintage prvky s moderními detaily a tvořil unikátní vizuální jazyk značky. Mezi jeho ikonické momenty patří kolekce s hyperrealistickými hlavami modelů či spolupráce s celebritami jako Harry Styles a Jared Leto. Michele také oživil trendy kousky, jako jsou kabelky Jackie a Dionysus, ale představil i nové, například Princetown pantofle s kožešinou.

    Alessandro Michele během své sedmileté vlády zcela redefinoval DNA značky.„Nové Gucci“, tedy romantické, androgynní, kulturně vrstevnaté a plné symboliky, nese jeho podpis. Byl to on, kdo z luxusního domu udělal globální módní fenomén, který spojoval historii s popkulturou a genderovou fluiditu s barokním maximalismem. Jeho rukopis byl opravdu nezaměnitelný. Retro brýle, krajky, brokát, výšivky, kočky, srdce, had… Ještě nikdo před ním nedal známé značce tak silnou identitu, jež oslovila novou generaci zákazníků i celebrit.

    Zdroj: Gucci

    Při slově Gucci většině z nás naskočí vize, kterou definoval Alessandro. I proto mnozí tvrdí, že jeho éra zůstává tou nejzásadnější. Když byl v roce 2023 jmenován šéfem Gucci Sabato De Sarno, módní svět tápal. Bude pokračovat v barvitém dědictví, nebo zvolí vlastní cestu? Odpověď přišla záhy. Ticho, minimalismus a strohá elegance. Jeho vláda přinesla návrat k jednoduchým střihům, monochromatické paletě a městskému chic stylu. Zatímco někteří posun oslavovali jako „vyčištění Gucci estetiky“, jiní postrádali duši, která značku pod vedením předešlého kreativce katapultovala do světa popkultury.

    Zdroje: WWD, Grazia, L’OFFICIEL, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Designerský kolotoč změn je u konce. Z korunování však vynechal ženy

    Již od loňského roku zažívala módní scéna zdánlivě nekončící změny ve vedení nejznámějších módních značek. Netrpělivé sledování dlouho očekávaných novinek je však u konce. Většina z dříve uvolněných vedoucích pozic byla tedy úspěšně zaplněna. Nelze si ovšem nevšimnout, že na vysněných módních trůnech chybí hlavně ženy.

    Nostalgie se opět hlásí o slovo. Oživila zapomenuté anklets

    Další z aktuálních letních trendů potvrdil, že nostalgie ovládá letošní módní scénu. Modelky i it-girls navrátily dávno zapomenuté anklets. Náramky na kotníky si mnozí z nás spojují spíše s radostným dětstvím a letními tábory než elegantním doplňkem. Současné varianty kdysi populárního šperku ovšem slibují vše od hravosti až po nadčasovost.

    Louis Vuitton naverboval další hvězdu. V kampaních zazáří Jeremy Allen White

    Módní dům Louis Vuitton rozšířil svůj casting ambasadorů. Novou tvář tentokrát vybral z řady herců, zastupovat ho proto bude Jeremy Allen White. Značka potvrdila spekulace, jež vznikly poté, co ho oblékla na letošní ročník Met Gala. Jedná se postílení hercova rostoucího vlivu v módním světě, který odstartoval již loňskou kampaní pro Calvin Klein.

    Letní doplňky podléhají maximalismu. Výrazné brýle doplní tradiční perly

    Léto odrážející se v lesku doplňků. Přesně to bude hlavním cílem letošní prázdninové módy. Trendy nikdy nespí, a tak je z uplynulých přehlídek i aktuální nabídky návrhářů jasné, co se bude v létě nosit. Maximalismus se míchá s klasikou a někteří z oblíbenců pronikají na scénu již od jara. Letní doplňky nabízí divokou jízdu, nechte se proto svézt na její vlně.

    Módní značky hledí vpřed. Nabízí resort kolekce pro jaro 2026

    Speciální cruise a resort řady fungují jako pomyslný most mezi hlavními ready-to-wear kolekcemi. Zatímco největší módní domy na jejich počest pořádají speciální přehlídky, ostatní luxusní značky zůstávají u kampaní. Řada z nich proto nedávno odhalila nejnovější návrhy pro jaro příštího roku. Inspiraci čerpají z historie, tarot karet, Paříže či módy 90. let.

    Pozor na Labubu bez certifikace. Z roztomilého plyšáčka se stává toxický démon

    Když se na trhu objeví nová kultovní senzace, málokdy se někdo ptá, co za sebou zanechá. Labubu, postavička původně určená pro sběratele umění a designu, se během chvíle přetavila v lavinu napodobenin, zaplavující mezinárodní trh. V Česku se s těmito "fejky" setkáváme v podobě plyšáků, přívěsků na klíče či obalů na mobil. Všechny ale něco spojuje. Zcela chybějící informace o výrobci, složení a bezpečnosti.

    Luxus má nový symbol. Trendy pánské hodinky zmenšují ciferník

    Už dávno jsou pryč doby, kdy stylový pánský outfit musely podtrhnout maximalistické blyštivé hodinky. Luxus nyní mluví jiným jazykem. Mezi stereotypicky maskulinní modely pronikly nové trendy kousky. Na rozdíl od jejich předchůdců je zdobí menší ciferník, připomínající spíše dámské hodinky. Do svých looků už je zařadila nejedná pánská módní ikona.

    Móda v kostce: Roberto Coin má novou tvář a Balenciaga vítá jaro 2026

    Herečka Dakota Johnson je nejnovější ambasadorkou značky Roberto Coin. Tommy Hilfiger mezitím uzavřel spolupráci s hercem Damson Idris, a to pro speciální řadu inspirovanou F1. Módní dům Balenciaga odhalil resort kolekci pro jaro 2026 a Chanel představil sadu šperků Reach for the Stars. Victoria Beckham pak získala vlastní Netflix show.

    Léto korunovalo plavky roku. Zazáří asymetrické jednodílné kousky

    Každé letní období má své favority, definující slunečními paprsky protkané dny. Letošním vládcem plážových trendů se jednoznačně stávají jednoduché, elegantní, ale přesto svůdné plavky. Jedná se o jednodílné asymetrické modely na jedno rameno. Nejen, že skvěle vystihnou jakoukoli postavu, představují perfektní nadčasovou volbu.

    Bottega Veneta oslavuje novou kampaň. V čele stojí Tyler, The Creator a Dario Argento

    Módní dům Bottega Veneta představil nové tváře kampaně „Craft is Our Language“. Mezi hlavními jmény tentokrát figuruje rapper Tyler, The Creator a kultovní italský režisér Dario Argento. Jedná se o potvrzení trendu, kdy luxusní módní domy oslovují tvůrce z různých koutů kulturního světa. Hlavně rapová scéna má už léta nepopiratelný vliv na vnímání stylu, estetiky i hodnot značek a Bottega Veneta není výjimkou.

    Paříž očekává změny. Týden haute couture módy mění své obrysy

    Pařížský týden haute couture módy zažívá letos velké změny. Důvodem je zdánlivě nekončící kolotoč přesouvajících se kreativních ředitelů nejslavnějších módních domů. Na očekávané události tak bude chybět Dior, Jean Paul Gaultier a Valentino. Svůj debut naopak představí Glenn Martens pro Maison Margiela a Demna Gvasalia dá sbohem Balenciaga.

    Maria Grazia Chiuri nenabídla jen eleganci. Dior přinesla aktivní feminismus

    Maria Grazia Chiuri sice oblékala ženy do tylu, saténu a ikonických prvků, její skutečný přínos značce Dior však leží jinde. Ve způsobu, jakým do přehlídek vetkala sociální uvědomění. Článek proto nevypráví o tom, jakou krajku použila ve své poslední show. Je o tom, jak módu jako jedna z mála proměnila ve feministický nástroj. A jak její návrhy opakovaně zdůrazňovaly, že silueta nestačí. Je třeba i silný postoj.

    Rozžhaví i vyděsí. Populární knihy vám zpříjemní nejednu letní dovolenou

    Období letních dovolených se kvapem blíží a s ním i očekávání nových dobrodružství. Ať už jste fanoušky divokého poznávání, nebo naopak relaxu v bezpečí rezortu, ideálním zdrojem odpočinku jsou knihy. Jestliže na vás v poličce zrovna žádné nečekají, inspirujte se aktuálně oblíbenými knižními tituly. Své si najdou milovníci detektivek, románků i lidských příběhů.

    Jonathan Anderson usedl na trůn. Vládnout bude celému království Dior

    Módní dům Dior v pondělí ráno potvrdil dlouhodobé spekulace o nástupci kreativní ředitelky Marie Grazie Chiuri. Jak už mnozí očekávali, stal se jím návrhář Jonathan Anderson, který byl nedávno jmenovaný do pozice šéfa pánského oddělení známé značky. Poprvé od dob samotného Christiana Dior bude všem sekcím společnosti vládnout jeden designér.

    Jane Austen diktuje aktuální beauty trendy. Vrací do hry historickou ofinu

    Beauty scéně kraluje nový trendy účes. Na trůn ho dosadila hrstka celebrit, která ho nedávno vynesla na červeném koberci. Do hry se tak dle Ariany Grande nebo Leighton Meester vrací historická ofina. Takzvané "Jane Austen bangs" vévodí rovněž sociální síti TikTok. Jedná se o střih inspirovaný romantickými romány spisovatelky Jane Austen.

    Zážitky on, hlava off. Luxusní offline dovolená zařídí mentální očistu

    Dovolená je světlým momentem života každého z nás. V posledních letech se ale často poddává pracovním záležitostem. Populární je nyní proto takzvaná offline dovolená, kterou věnujete specificky digitálnímu detoxu. Luxusní dovolenková místa tak často nemají telefon ani Wi-Fi, zato nabídnou ticho, klid a úlevu od neustálého mentálního shonu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―